soundburger Публикувано Юни 18, 2008 Публикувано Юни 18, 2008 За вси4ки ,които се 4удят как да определят големината на хонорара си... Според мен....е много е просто; В право пропорционална зависимост от; Броя на концертите годи6но Броя на билетите Цената на билетите Има и малки знаменатели като стандарт на регионалният пазар, маркетинг и др. Ако организирате концерт е задължително да проу4ите големината на хонорара, Ако искате хонорар е добре да обосновете цената си с данни . Ако организатор и артист работят за 1ви път , хонорара може да е % от нето или бруто приходи-въпрос на договорка.В този слу4ай е нужно да се договори рекламата за събитието предварително - каква ,колко ,към кого е насо4ена,кои са рекламодатели или медийно партнират и най ве4е - как се разпределя плащането и. Право пропорционална зависимост между брой продадени билети и процент е най справедливият вариант за определяне на големина на хонорара. До 50 4овека – 50% Между 50 и 70 -60 % Между 60 и 100 -70 % Между 100 и 150 -80% Между 150 и 200- 90% Тези цифри са произволни и подлежат на договаряне ,разбира се. Според мен... Вси4ки други на4ини за определяне големината на хонорара са ирационални и до известна степен абстрактни. И са по-подходя6ти за меценатство,културно-масова дейност,художествена самодейност,кръ4марство или рекламна дейност,отколкото за концертен хонорар. Много от мероприятията без билети са тип фамилно (панаирно) забавление,или казано по друг на4ин:музиката служи пове4е за фон, отколкото за привли4ане на хора.Тоест, е по-важно артиста да го изтърпи разнородна публика, ...тоест,масовият вкус.При подобни слу4аи има смесване на 2-3 вида ценообразуване, Тоест,цената е абстрактно понятие, за6тото ефекта трудно може да бъде измерен с билети или с друг то4ен пазарен индикатор. Ако вземем пред вид, 4е събитието е смесица между рекламно,кръ4марско, художествено-самодейно и културно–масово мероприятие с елементи на меценатство, логи4но е да предположим,4е за ценообразуване,освен оби4айните средства се използват и други.Например субективни фактори- желанието на организатора- за изграждане на имидж,. престиж. Вси4ки рожденни дни,сватби,коктейли,банкети и дори някои масови меропроятия влизат в тази категория .Какво мислите по темата ?Как ценообразувате??? Цитирай
BlackCorsair Отговорено Юни 18, 2008 Отговорено Юни 18, 2008 ...тц тц - кажи с две думи колко? Цитирай
vhcs Отговорено Юни 18, 2008 Отговорено Юни 18, 2008 (Редактирано) Цената се оформя там където се срещнат търсенето и предлагането Тези цифри са произволни и подлежат на говаряне ,разбира се. ... и все пак си стигнал и ти до тоя извод Редактирано Юни 18, 2008 от vhcs Цитирай
bassiscotta Отговорено Юни 19, 2008 Отговорено Юни 19, 2008 Ако вземем пред вид, 4е събитието е смесица между рекламно,кръ4марско, художествено-самодейно и културно–масово мероприятие с елементи на меценатство, логи4но е да предположим,4е за ценообразуване,освен оби4айните средства се използват и други.Например субективни фактори- желанието на организатора- за изграждане на имидж,. престиж. Вси4ки рожденни дни,сватби,коктейли,банкети и дори някои масови меропроятия влизат в тази категория .Какво мислите по темата ?Как ценообразувате??? всичко е относително и зависи от много фактори, но най-честата грешка на организатори и групи е, че промотърите биват изнудвани за вискок хонорар. а пък медийните групи са заблудени, че са нещо си и понеже ги дават по еди коя си телевизия могат да си позволят да искат еди какв си хонорар. всъщност истината е, че е много лесно да излъжеш някоя телевизия или радио да те пуска редовно( нали говорим за поп-рок) съответно да оформиш някъкъв интерес към теб от страна на тийнейджърки, които пък не ходят по клубове, поради легални(законови) съображения. практически масата слушатели нямат изграден музикален вкус, защото няма нормални медии, които да го оформят. от там идва бедата и ценообразуването е грешно винаги. и кво се получава. едно голямо нищо. нито музиката е музика, нито концертите, концерти. в бг всичко е на самодейна основа. Цитирай
savov Отговорено Юли 10, 2008 Отговорено Юли 10, 2008 "....всъщност истината е, че е много лесно да излъжеш някоя телевизия или радио да те пуска редовно..." Какво имаш впредвид? Аз тепърва мисля за медийна изява и ми е любопитно как стават тия неща!?! Цитирай
KingdomX Отговорено Юли 12, 2008 Отговорено Юли 12, 2008 Аз пък винаги съм си мислел, че хонорара си е твърд както си го направиш Цитирай
soundburger Отговорено Юли 13, 2008 Автор Отговорено Юли 13, 2008 зна4и аз искам колкото GODSMACK ТОГАВА!!!! Цитирай
NIKOCHIM Отговорено Юли 13, 2008 Отговорено Юли 13, 2008 зна4и аз искам колкото GODSMACK ТОГАВА!!!! Ха ха...лошо няма. Ама ще трябва да се потрудиш като тях и да направиш доста компромиси. Цитирай
bassiscotta Отговорено Юли 13, 2008 Отговорено Юли 13, 2008 "....всъщност истината е, че е много лесно да излъжеш някоя телевизия или радио да те пуска редовно..." Какво имаш впредвид? Аз тепърва мисля за медийна изява и ми е любопитно как стават тия неща!?! връзки, пари, спонсори и някакъв що годе средно радиофоничен продукт, колкото да не е съвсем зле и си идеален за целта. въпросите, които ги задаваш са леко професионални и ако някой ти каже конкретно как става то може да си изяде хляба, защото на колкона има много маймуни и сека гледа да бутне другата за да се задържи, колкото се може повече. виж другите теми за ПР, в бг ПР е нож с две остриета. започнат ли много да те спрягат влизаш в графата 'номенклатура'- почелиш пари и си беден и мразен. оправи си уебсаита и си махни излишните простотииот там, щото е смешен и никой от бранша няма да те вземе на сериозно, каквато и диплома да показваш. Цитирай
Sasho_Crasho Отговорено Декември 31, 2008 Отговорено Декември 31, 2008 http://img71.imageshack.us/my.php?image=income1it9.jpg Цитирай
bassiscotta Отговорено Януари 2, 2009 Отговорено Януари 2, 2009 http://img71.imageshack.us/my.php?image=income1it9.jpg горе долу е така, но емалко стара схема а през последните няколкогодини бизнеса са променини и от конкретната схемаважат самонякои неща. Цитирай
evans Отговорено Януари 16, 2009 Отговорено Януари 16, 2009 Tрябва да се плаща на музикантите но не да се прекалява и злоопотребява.Скоро четох в един вестник как Лили Иванова е оръсила една българска банка с 100000лв за да си направи концерт в Франция, и западняците започнали да се чудят как може една банка да даде толкова много пари на една певица,при условие че сме пред финансова криза. Цитирай
lizardman Отговорено Януари 17, 2009 Отговорено Януари 17, 2009 Значи да отварям цех за колбаси и да кажа на хората да ми плащат колкото трябва, а? Ще ги препратя към темата, ако имат възражения. Цитирай
LUI THE GREAT Отговорено Януари 28, 2009 Отговорено Януари 28, 2009 Колко спечелиха Metallica от 2-та си концерта в България? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.