salt Отговорено Февруари 6, 2008 Отговорено Февруари 6, 2008 Не знам какво да ви кажа.И мен ме привличаше до скоро модерния университет.Не искам да им правя антиреклама, но един път идваха в музикалното училище в Стара Загора(не един път , два бяха) да си "ПРЕЗЕНТИРАТ" поп-джаз факултета и ако съдя по тях ами....имах чувството че гледах последната блгарска "Евровизия". Малко така нямаха някои от тях способността да пеят, но това е друга тема.Тъй като съм 12 клас сега и ми предстои да кандидатствам много ме привличаше тонрежисурата в НБУ, но когато говорих с едно момиче от училище което приели там, разбрах че тестовете им изобщо не са трудни и цялата трудност е в цената на обучението,както знаете.Ако сравним входният изпит на НМА с този на НБУ все едно сравнявам небостъргач със малка триетажна кооперацийка.Истината е както много от вас мислят, че е по-добре някъде другаде, освен ако не искаш да ти вземат парите, да те потупат по рамото и да ти връчат листче, което е важно но в края на краищата хората не ги интересува листчето, а уменията ти.Все пак си мисля че ако си голям ентусиаст може и да успееш да научиш нещо в НБУ ,и да се спарвиш с всеобщата апатия.Ако някъде греша моля поправете ме. Цитирай
bdsfgerg Отговорено Декември 23, 2009 Отговорено Декември 23, 2009 Всеки който мисли сериозно да работи като тонрежисьор, трябва да се замисли да учи тази професия не в България. Звукорежисурата е техническа професия и трябва да се има предвид, че България е една от най-изостаналите в техническо отночение страни на Европа. Само в България звукозапис на студенти се оценява "художествено". В развитите индустриални страни, като Германия например, звукозапис и смесване се оценяват технически. Това ще рече - оценява се как са използувани компресори, нойс-гейтове. Чуват ли се при "отваряне и затваряне", "помпат" ли компресорите, има ли изкривявания. Доколко след смесването отделните инструменти се чуват и не се маскират, доколко всички инструменти звучат в едно помещение - това е относително и субективно и не подлежи на оценка. Компресора е еднакво значим в тон-студиото, наравно с еквилайзера. Поради това смесителните пултове от висок клас, се произвеждат с динамична секция (Compressor, Noise-Gate) на всеки канал. Българското Национално Радио и Националната Телевизия могат да си позволят да финансират закопуването на такива аудио-смесителни-пултове, но не малка част от служителите им още не знаят да работят с тях. Хабилитираните ръководни кадри, са по правило още по-малко компетентни и подхождат към този проблем, като излизат с директива тези процесори въобще да не се употребяват. За съжаление в учебните програми на Национална Музикална Академия и Нов Български Университет специалност Тонрежисура, младите звукорежисьори не се обучават как да работят с динамични процесори като Compressor и Noise Gate. Преподавателите от старата гвардия нямат достатъчна квалификация и се стремят да налагат мнения, че използуването на компресор смачквало динамиката, а употребата на Noise Gate при звукозапис на Комплект барабани , зависело от стила на музиката. За повече информация, можете да прочетете тук: http://www.studio4video.com/ http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B2%...%B8%D0%B5%D0%B2 Цитирай
Black Bird Отговорено Декември 23, 2009 Отговорено Декември 23, 2009 Добре ще е Проф. Ивайло Керемидчиев. Да пусне няколко микса в различни жанрове. В уейв формат. Иначе има завидна биография. В днешно време информацията не се крие. А това, че в някои "учебни" заведения не се преподава каквото трябва НЕ е проблем на заведението, а на тези които са го избрали да учат там! Успех! Цитирай
Black Bird Отговорено Декември 23, 2009 Отговорено Декември 23, 2009 Грешка, явно примера с професора е в друга насоченост! Цитирай
anti Отговорено Март 13, 2010 Отговорено Март 13, 2010 В Уикипедия имаше интересни факти, относно биографията на професор Иво Керемидчиев. За съжаление и Уикипедия, както всички останали човешки творения, не е лишена от корупция и все се намира по някой "редактор", който изтрива интересната информация. Всъщност можете да я прочетете в графата "история": http://bg.wikipedia.org/w/index.php?title=...p;oldid=3060776 Цитирай
севинка Отговорено Август 8, 2010 Отговорено Август 8, 2010 Уча тонрежисура в Академия за музикално, танцово и изобразително изкуство в град Пловдив - тук е истината. Ако някой е решил да се занимава сериозно с тази професия, това се вижда и всички зададени въпроси получават своят компетентен отговор. Изключително съм доволна от тонрежисьора Стефка Маждракова, която е била дълги години в БНР, осъществила десетки записи, както у нас, така и в чужбина. Тази жена се раздава на max, а и не само тя. Магистратурата е 2 години. Цитирай
mawfik Отговорено Юни 1, 2012 Отговорено Юни 1, 2012 Калин Каралеев завършва специалност Тонрежисура в Нов Български Университет през 2007 г. Същата година започва работа като звукорежисьор в БНТ в отдел за излъчване на новини. На колегите си прави впечатление с недостатъчното си ниво на квалификация. Изпада често в неловки положения - задава въпроси, като например "за какво ти е еквилайзер", "за какво ти е компресор". След около 2 години трудов стаж, Калин Каралеев е произведен за шеф на звуковите инженери в БНТ. Паралелно той преподава и в Нов Български Университет тонрежисура. Шефското място му отстъпва Косьо Хаджиев-Лигата - преподавател в Музикалната Академия, известен с "атракциите" си всеки път при озвучаване да предизвиква микрофония. За Косьо Хаджиев-Лигата се носят слухове, че предлага на студентите от Държавната Музикална Академия срещу 6000 лева - хубави оценки в дипломата за тонрежисура и работа в БНТ. Цитирай
asek Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 Малко ми е смешна цялата тема.Всички тук изписаха един тон неща , колко била изостанала базата в България и т.н.Да това наистина е така ,но хора ... сверете си часовниците .Тонрежисура съществува като понятие само тук.Ако наистина искате да сте в крак с тази сфера започнете да използвате термините правилно.Тонрежисура = Audio Engineerign.Аз съм завършил Компютърно музициране в НБУ и мога да ви кажа , че е пълна скръб , абсолютно всичко от преподаватели до база.Моето предложение към всички които , които искат да се занимават с Sound Audio Engineering е да запишат онлайн курсове каквито предлагат Бъркли , САЕ , Пойнт Блант , Повечето университети в САЩ , които имат такива програми.Аз примерно имам завършени няколко такива курса и имам сертификати за тях , които ти отварят вратите изключително много на запад.По-добре го направете и вие а не си губете времето тук. Цитирай
7thString Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 И като си представиш, че подобни "знания" се предават и на студентите и утре сополивия келеш ще вземе диплома за "квалифициран" и ще повтаря папагалски "за ко ти е еквалайзер бе"... тъжна картинка. Цитирай
patzo Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 (Редактирано) Чакайте и аз да споделя спомените си от изпита в НБУ в далечната 2000 година. Отивам на изпита с избледнели знания по солфеж (преди това година казарма и изтъпяване). Та трябваше да извиря нещо - посвирих им малко на пиано, китара и тук идва интересното ще ми тестват слуха. Сяда преподавателката на пианото и ми казва " Колко тона чуваш" (а не какъв е интервала) , и свири 2 това - аз и казвам малка терца примерно. Тя " А сега" и свири 3 тона - Аз квартсекст акорд. Тука вече решава да ме затрудни и свири 4 тона. - Аз секунд септакорд. И хоп получавам 6 с основни знания. Та какъвто изпита - такова и преподаването. Да не говорим, че преподаването по солфеж започна от А и Б , а все пак това е висше учебно заведение и трябва да се влиза с завидни знания. Редактирано Юни 7, 2012 от patzo Цитирай
7thString Отговорено Юни 7, 2012 Отговорено Юни 7, 2012 Я попрегледай темите за "матурантките"(абитуриентките) и ми кажи, вярваш ли си за завидните знания Тез университети все пак имат да покриват кворум по специалности, щат не щат, летвата се смъква до 1, 2, 3....12 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.