Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

То истинска динамика се праи с глас не с микрофон :spam:

Относно теста сравняван е s beta57 i 58 с няколко akg дето са над 400 кинта и с въпросните зенхайзери

За сега е тестван само на малка сцена и в репетиционна на прилично ниво н азвука и не праи проблеми

В колоните не съм пробвал да го завирам :)

Истинските тестове ще са след 27-ми но мисля че няма да има проблеми имам опит с кондензаторни микрофони, чак Нойман който адски трудно се укротява дори и само монтори в ушите да има та мисля че този ще е ок

  • Отговори 42
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Отговорено
Съпоставим ли е изобщо с beta 87/ sennheiser e865/e945? Пробвал ли си го при екстремни условия на живо (в смисъл силен звук от множество инструменти, както и близост до колони)... т.е. има ли добър feedback rejection? За какъв стил пеене го ползваш?

:)

Здравей, unicorn!

Какъв поглед имаш относно Beta 87A, Sennheiser E865?

Два са кондензаторни. Въпроса ми е добър ли Е945 е на нивото на кондензаторните и от къде мога да си го купя или изпиша?

Както и цена и - абе каквото инфо можеш да ми дадеш - давай! После имаш бири от мен! :)

Благодаря предварително!

Отговорено
Здравей, unicorn!

Какъв поглед имаш относно Beta 87A, Sennheiser E865?

Два са кондензаторни. Въпроса ми е добър ли Е945 е на нивото на кондензаторните и от къде мога да си го купя или изпиша?

Както и цена и - абе каквото инфо можеш да ми дадеш - давай! После имаш бири от мен! ;)

Благодаря предварително!

 

Преди да става въпрос за каквото и да било, само предупреждавам, че говоря в личен план, гледайки от моята камбанария и въобще нямам намерение да правя реклама на каквото и да било, най-малко пък да оправдавам моята скорошна покупка. Всеки си има глава и уши и право на личен избор. ;)

 

Значи направих голямо проучване, преди да си купя микрофон и в крайна сметка си взех ето този хубавец: http://www.electrovoice.com/products/87.html

 

Истината за мен е, че просто няма микрофон с по-висок естествен гейн на пазара - уверих се в това лично без ни най-малко да съм го очаквал. Набързо само ще кажа, че този модел е бил професионален клас, спрян от производство и се е продавал за $400-$500 в Америка, преди да започнат пак да го правят. На моя пише Made in U.S.A. и го взех от Про Техника (Динакорд) срещу невероятната цена от 299лв (с Коледното намаление). Общо взето все едно си го купих от магазин в Америка - нещо, което незнайно защо не мога да направя с някои европейски микрофони като Зенхайзер например. На място го сравних с двойно по-скъпи модели като e865. Колкото и странно да звучи, гейнът на всички кондензаторни микрофони трябваше да се увеличи двойно повече от гейна на N/D967, за да достигне същото ниво на звука от колоните, и то без да вади същата изразеност тембъра. :)

 

Разликата беше толкова драстична, че всички в магазина се шокираха и почнаха да оглеждат дали нещо не е в ред по апаратурата. Оказа се, че действително по-добър микрофон за лайв няма, поне от тези, с които съм пял и/или можех да сравня на място. По принцип динамичните като SM58, както и някои AKG, Behringer и Oberdynamic, с които съм пял, имат добър gain before feedback, но не малко са били случаите с ужасни микрофонии и невъзможност за повече усилване, ако разположението е по-смотано. Тъй като на мен ми трябва най-вече за сцена и то с много шум около мен, беше задължително условие микрофонът да може да пробие в микса, преди да има нужда от корекции. Възможно е кондензаторните да са по-детайлни, но просто бяха толкова глухи в сравнение с този, че двойно мнение нямаше.

 

Сега, изглежда, че този майк има по-изразени ниски и може би не е перфектен за някои гласове; възможно е и да не е перфектен за запис, макар че е доооста по-добър от незнайния микрофон, с който се записвам по принцип. :) Преди малко се прибрах от репетиция, където го пробвах за първи път и просто силата е коренно различна. Няма напъни дори и без корекции. Най-добре го чувах със завишени средни високи. Парадоксът беше, че моят микрофон беше с едно деление по-намален и от гейна и от канала на останалите микрофони, а се чуваше по-мощно и по-детайлно от тях.

 

В магазина нямах възможност да го сравня пряко с е935/е945, но съм убеден, че изразеността им няма да е по-добра в никакъв случай. Изглежда, че неслучайно N/D967 е рекламиран като "Highest Gain-Before-Feedback" - в това твърдение спор няма.

 

Иво, зависи много от това за каква цел ти трябва на теб. Възможно е Бета или кондензаторен Зенхайзер да ти паснат по-добре, но аз лично не бих си взел за лайв нито е865, нито кондензаторна Бета, нито RE510. Бях се подготвил да дам повечко пари за някой от горепосочените майкове, но просто мнението ми веднага се промени при сравнението. Пак казвам, че за запис, където се търси максимално реалността, по-тих микрофон с повече чувствителност може да е по-добрият вариант - това вече всеки трябва сам да прецени. Моят съвет е: "Не робувайте на марки, модели и цени. Чуйте със собствените си уши и си направете изводи от опит, а не от чужди мнения и ревюта.".

 

А и както Caruso бях видял някъде, че беше писал: "Микрофонът не пее!".

 

Дано се намери най-доброто! ;)

Отговорено

Това AKG съм го виждал и преди, но не съм имал възможност да го пробвам.

Като цяло нямам забележки по амплитудно-честотната му характеристика и диаграмата му на насоченост, но

само ми е странно, че честотния му диапазон е от 50Hz-13kHz... До сега не бях виждал микрофон под 16kHz!

Не знам за какъв тип пеене го използваш.

 

Относно марките - съгласен съм - и баща ми (рокаджия) и един приятел китарист ми казаха, че се чувстват много по-добре с 565SD на Shure, от колкото с SM58 например. И всички казват, че не робуват на цени.

ОК, но все пак една марка, която има традиции, едва ли ще пусне "боза" на пазара и още по-малко некачествена...

 

Относно звукозаписа - имам MXL V57M в къщи, който ми върши идеална работа за записи по домашно-му...

 

Аз също съм в процес на търсене на микрофон за на живо и от различни страни чувам различни отзиви:

някой твърдят, че кондензаторните микрофони са несъпоставими към останалите и че нямат прословутите микрофонии, за които всички говорят - и аз съм склонен да вярвам, защото колкото и да са предразположени - някой говорят глупости и за РЕНО - аз карам такава кола от доста време и (да чукна на дърво) рижи нямам с количката...

 

Други твърдо залагат на динамичните микрофони по ред - техни си причини...

 

Радвам се, че края на седмицата ще имам възможност да пея цяла вечер с Sennheiser E865 и тогава ще реша наистина за какво става дума - също така 50% вероятност да си издейстрам и Shure Beta 87a за същото участите с цел проба...дано стане - стискайте ми палци! :)

 

Но в крайна сметка се спрях на един друг микрофон:

Динамичен на Sennheiser:

Модел: MD425

 

(Все още ми се въртят из глават и кондензаторите на Shure i Sennheiser Е865 и Е945)

 

Но не мога да взема решение без да ги чуя! Знам какво ще ми хареса, но трябва да ги тествам, а нямам възможност да пробвам всички, които съм избрал, но каквото е това е! Мисля, че MD425 ще ме зарадва много.

Отговорено

И така микрофонът премина успешно абсолютно всички тестове!

Беше тестван в доста идиотски варианти -

1.бар с озвучаване за дискотека на разстояние 5 метра директно насочен срещу колона-тотална идиотия

2.огромна зала с голи стени и 2 киловата апаратура разположена по умопомрацителен начин спрямо сцената

Митът че кондензаторните микрофони не стават за лайф за бе тотално разбит поне от този микрофон.

Вече съм сигурен, че имам каквото искам-няма как да стане безжичен този микрофон но съм готов да го преглътна.

Пях с него почти всичко джаз, поп, рок, латино, бавни бързи и средни парчета - това е първият микрофон който изкарва от колоните точно това което съм изпял като изкарва страхотни дъхове и много меки и чуваеми низини.

Също така и неща от рода на Браян Адамс и Лени Кравитц звучат много добре.

 

unicorn за този модел нищо не мога да кажа но както Ивелин каза е до 13000 херца което е доста орязано може би това е позволило да подсилият средите и низините.Това би обяснило защо по добре се чува в микса още повече ако става въпрос за рок.Нормално е шансовете за микрофониите с такъв микрофон да са много по малко точно поради тези причини и да са си позволили шпулата да има доста по високо ниво.Тези неща предполагам ще се видят най-ясно на диаграмата

 

Не съжалявам че се вкарах във филма с микрофоните щото крайният резултат беше тотално в моя полза все пак след като например един стандартен см58 не изважда нещата които аз изпявам а аз съм бъхтал няколко години за да ги постигна тая битка си заслужаваше. Иначе навремето си мислех, че микрофон за над 150 кинта е ОК обаче се оказа, че започнеш ли да шариш из различните стилове и полагаш ли целенасочено усилия да развиеш допълнително пеенето си нещата не са така.

За тва са ше си купа и ламбов предусилвател не щото не мога да пея а щото искам да размазвам :greenangel:

 

Иначе микрофоните трябва да се пробват защото при всички фирми и модели с големи бъгове -дори и при бета 87а

 

Сега по същата схема започват тревогите ми с лампов преамп за микрофон някой ако има опит да сподеи :metalist:

 

Ивелинчо майна казах ти да не бързаш ма ти не ме слушаш

Щи кажа кои микрофон със сигурност щи свърши работа щот в момента 90% от звездите пеят с него ма едва ли си готов да се разделиш с 4600$ :hysterical:

Иначе микрофона е съвместна разработка шпула Нойман и безжична система Зенхайзер

Примерно само да кажа концертите които даваха по нашите телевизии наскоро Риана,Кайли Джордж Майкъл който го беше облякъл в британското знаме :greenangel:

Отговорено (Редактирано)

За Neumann не ми говори, баце - те са прекалено хубави за мен! Аз съм по-непретенциозен :greenangel: искам wired-mic, за около 500 камъка! :metalist:

Docc ми изпрати цяло txt-оборудване и имам такъв избор, че свят ш'ти се завие... :greenangel:

Проблема е, че манияшките микрофони са скъпи - като Neumann, Milab и т.н.

 

За live-овете не ми се говори, щото там всичко е политика - гледам Alicia Keys един път пее със Sennheiser, друг път с Shure...

Но май Stevie Wonder от доста време пее с марката Sennheiser MD :recourse:, което аФтоматично ме прави фен...нали се сещаш! :hysterical:

 

Моя микрофон ще бъде май - динамичния Sennheiser MD425, а един ден като забогатея ще си купя и Neumann и Milab - който от двата ми хареса повече, го запазвам - другия щ'и го подаря! :metalist:

Редактирано от Ивелин
Отговорено
Щи кажа кои микрофон със сигурност щи свърши работа щот в момента 90% от звездите пеят с него ма едва ли си готов да се разделиш с 4600$ :greenangel:

Иначе микрофона е съвместна разработка шпула Нойман и безжична система Зенхайзер

 

с такъв микрофон и БГ звездите почнаха да пеят лека полека (аз знам за 3ма изпълнителя, може и повече да са....) Ще се светнем къде е ключа от палатката :metalist:

Отговорено

Здравейте,

 

да се сравняват динамични и кондензаторни микрофони за запис или live е все едно да се сравняват круши и ябълки. Един обичат да ядът круши, други ябълки а трети и двете :recourse: Затова като се сравнява този модел на ЕV е добре да се сравни примерно с Shure Beta 87 или Sennheiser E865 или Nеumann kms 105, а не с кондензаторни микрофони ...

 

Поздрави и честито за придобивката, с кеф да го пънеш по концерти и записи

Алекс

Отговорено
Затова като се сравнява този модел на ЕV е добре да се сравни примерно с Shure Beta 87 или Sennheiser E865 или Nеumann kms 105, а не с кондензаторни микрофони

... с динамични микрофони имах предви ... нещо съм се оплел

Отговорено

Caruso - честито за микрофона и със здраве да си го ползваш :hysterical:

 

Обаче искам да подчертая нещо - няма такъв мит, че кондензаторните микрофони не стават за лайв :metalist:

 

Общоразпространеното мнение е, че кондензаторните са супер чувствителни, а пък динамичните не, което си е заблуда в една голяма част.

За конкретния случай трябва да се има предвид, че микрофона, който си си взел най-напред е supercardioid, което значи, че е насочен все пак. Второто важно нещо е, че чувствителността му е 2.5mV/Pa, което е много по-близко до средностатистическия динамичен микрофон, отколкото до средностатистическия кондензаторен, освен това с горна граница 13kHz положението е съвсем друго. От тези три факта може да се направи извода, че съвсем спокойно може да си се ползва на сцена без проблеми.

 

По същата логика може да се съди и за легендарния Sennheiser MD441, който е динамичен, обаче с него могат да се правят такива записи, че на човек да му се отнесе главата и определено е по-добър от някои кондензаторни микрофони ;)

 

Друг пример е споменатия вече Neumann KMS 105, който е кондензаторен, при това с доста сериозни параметри (20Hz-20kHz, 4.5mV/Pa, 150dB SPL) и е изключително много използван за сцена - все пак с такъв замисъл е разработен и определено е доказал своите качества като stage микрофон.

Отговорено (Редактирано)

Честотата на въпросният RE510 e 40 to 20,000 Hz. 13Khz e горната граница на микрофона N\D967

Ясно е що е направен суперкардиод-създава се някаква акустична изолация по този начин и микрофона не връзва

От ясно по ясно. Наистина бях малко скептичен и имах някви опасения но той ме опроверга напълно.

Бих препоръчал на всеки който търси микрофон за пеене на по детайлни неща за игри от сорта на дъхове тембри и дълбочини да пробва този микрофон.

 

Сега се търси предусилвател за лайф-компресор лимитер и т.н.

Някой да има идеи :slap:

Редактирано от Chrysalid
Нарушение на правилото за цитиране на предходен коментар!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.