Jump to content
Българският форум за музиканти

Ролята на маркетинга


Recommended Posts

...а който нарича "Маркетинг" самонаправата на Май Спейс Страничка, печата на стотина Флаерчета,и стотина 4на4 листчета и лепенето им по стени,дървета, стълбове и боклуджийски кофи и очаква на "концерта"му да дойдат 50-70 човека какъв е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 35
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ами и без myspace,flyer-и и проверка пред публика пак не може.

 

това дали 1 песен е хубава го ре6ават фановете на стила.

 

а това кои стил 6те е модерен -парите и които ги има.

 

като свирим кавъри на6ите песни не стават по хубави,и

се лъжем 4е някои ги харесва за6тото сме си напили

публиката с познати хитове.

 

 

отдавна има по модерни средства за манипулатсия от музиката,

ама ние о6те сме назад.не казвам 4е музика не се използва...

 

 

 

казвам 4е модела ;

шамани за наивните...

 

 

 

е стар за много умове

 

скоро и 4алгата няма да има социална роля по разли4на от

обикновенна кръ4марска музика за пиене и танци.

и тогава няма да се оправдаваме с държавата ,по -простите хорица,

и с клубовете

 

ами пак от нет-а и флайерите 6те по4нем.

Редактирано от soundburger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

флайри, майспейс и тн - и това е част от маркетинга. всичко което допринася за популяризирането или проучването на пазара е част от маркетинга. Дали само това е достатъчно - не бих казал, ама по добре да има такива неща отколкото да няма абсолютно нищо и бандата да чака да бъде открита от публиката.

 

устната пропаганда също е макретинг (така наречения Viral Marketing) ... инструментите на маркетинга са безбройно много и всеки решава сам как да ги комбинира и как да ги използва или неизползва.

 

BlackCorsair аз не виждам нищо смешно в това което си написал. Всеки си има разбирания и виждания, всеки си има цели и си подбира методите как да ги постига. Ако ти си почнал директно с клипове по MTV и рекламен бюджето от няколко милиона, има хора които събират джобните си пари и вместо да си купят това или она печатат флайер и драскат по стени.

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркетингът определено има голяма роля в цялостната картинка.Нямам конкретни наблюдения как стоят нещата в 'нормалните' страни,но мога да ви кажа как стоят в България. При нас има един голям проблем и той е,че родните групи си мислят,че могат сами да си движат делата.

 

Правят 5 песни.Добре.Записват си ги вкъщи/1-ва грешка - появява се нискокачествен продукт/.

 

Започват да ги свирят по клубове пред 30 човека,повечето от които познати,като се бият по гърдите с викове 'аз свиря авторска музика,дайте ми пари' /2-ра грешка - клубовете не са мястото за реклама на авторкса музика,тя не досатига до целевата група/

 

Клип /с кофти звук и картина/,албум-самоделка,грозна страница в MySpace с ниска посещаемост.

И нещата спират до тук..

 

Щом искаш групата ти да се развива по законите на маркетинга,ти неизменно влизаш в бизнеса,а това е свързано с пари.Първо трябва да вложиш пари в създавамето на качествен продукт,на базата на който да се гради остналото.След това трябва да платиш на PR,което в случая е основен фактор за някакъв успех.Някой каза,че не може да се продаде музика,за която в момента няма търсене.Не съм съгласен,нали точно това е идеята - PR-a ти да облече продукта така,че той да се продаде.Този човек/ако е кадърен/ знае как да го направи.Не веднъж съм присъствал на разговори с PR-и на различни особи - този човек така ще ти извърти нещата,че ще те накара да си кажеш 'брейй,тва ще е нещо интересно,трябва да се види,в моя случай да се излъчи в ефир/.По този начин музиката си достига до целевата група,че и не само,изпълнителят си слага цена,започват да идват предложения за участия.Това е общоприетата практика унас.В другите стани нещата не стоят точно така.

Днес си говорих с мой познат от известна Бг група,които свирят често извън Б-г. Той ми даде пример с едно от най-известните студия в Германия,което се занимава и с PR.Те как си търсят групи - взлизат в MySpace,намират група с много посещения и й предлагат договор.А вече това колко посещения ще има дадена група в страницата си зависи до голяма степен само от нея.Да не се лъжем,за тях 'добра посещаемост' е нещо от рода на 300-400 хиляди уникални посещение.

В заключение ще кажа само,че искаш ли да стигнеш до някъде,просто няма начин да заобиколиш маркетинга.Той няма голяма роля за успеха,той е неразделна част от него.

Редактирано от Адам
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама маркетинга не е само проучване. рисърча е една част само от маркетинг. Спорд мен рисърча за музика трудно се прави - примери хиляди как някое парчи от нищо става супер хит. Тъй че по-скоре трябва да имаш усет дали някое парче е потенциален хит и ако е такъв да инвестираш и да пробваш да видиш какво ще стане. Разбира се усета много често може и да е грешен ;)

 

BlackCorsair е прав че за да има маркетинг трябва да има пазар, бизнес и тн а това го няма в изобилие в БГ поне за рок музика.

 

Да не забравяме че все пак има успешни банди като Д2 например. Техният последен албум е успешно продаден на Кока Кола. Сега за какви суми става дума не знам ама не вярвам да са бръкнали в джоба да отидат до USA да записват там и после да търсят кой да го купи албума в БГ. Тъй че всичко опира и до качествен продукт - ако има такъв, с малко късмет и много труд е напълно възможно да имаш успех в БГ дори и комерсиален. Изброи БГ бандите на които музиката си заслужава да се купи и ще разбереш, че на пазара липсва и предлагане на качествени продукти ... и то здравата липсва. Тъй че стига сме чесали клавиатурите а нека свирим да направим добrи и качествени продукти пък тогава да мислим как да излъжем потребителя да дъде някой и друг лев :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D2 са много готин пример какво не трябва да прави един музикант като реклама и маркетинг.

абсолютно е неразбираемо, първо дали албума се казва кока-кола или групата се казва кока-кола.

второ. отидог да ги глеам. 20 мецки раздават 'безплатния' албум, но ако си купиш 2 коли.

еми аз кола не пия братче по принцип. просто е мразя.

се едно да се дава безплатно албум на артист Х на вегитариянец, като се изиска от него, за да получи албума,

да си купи 2 кила свинско.

добър албум и качествен, но слаба маркетингова стратегия.

освен това с тези клипове, където на кубетата им се вижда логото на вива тел е адски досадно.

такъв вид брандиране, е аболютен кич и липса на чувство за естетика, както и показва, колко са бедни самите музиканти-гъзари,

че за 3-5 бона клип, нали, слагат лого на фирма.

тва са им 2-3 свирки пари в некой град като велико търново дето само бтр и д2 знаят и там може да се спекулира с 'хонорара'.

между другото бтр цеу лето свириха в айзберг на сл бряг кавърс- много жалък маркетинг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

думата рецензия има ли място я маркетинг-а които си правим

или по скоро е нежелана?

 

а рецензията на списание за рок струва ли колкото

реклама в жената днес?

 

ако ъндергроунд пресата които е специализирана п о

стилове не ни е оценила групата и песните рискуваме ли

не6то освен хоби?

 

кои да похар4и пари за на6ият маркетинг?

 

как се броят фанове?

с билети или ...?

фановете на друга група могат ли да станат и на6и?

колко са те?

 

много такива въпроси треба да се питаме докато стигнем

п

о

н

е

скандинавците........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пичове, не смесвайте маркетинг с пъблисити.

маркетинга стратегия е как да си продаваш продукта, респективно в какв пакет да се предлагаш,

а пъблиситито е по скоро един от сегментите на маркетинг или с груги думи тактика на стратегията.

друг сегмент от стратегията е промоцията, на даден продукт. и там съсхто има пъблисити (тактика)

в бг тези неща се семсват в едно от едни разбирачи по ПР, които едновременно са капацитетни менажери,

тонрежисьори, журналисти в едно и разбират ужасно и от трите неща.

земете се в ръце и бакайте да разбиете състемата и да си намерите своя стратегия с по ненатрапчива тактика.

основния проблем на тези гореспоменатите музикани е, че нямат ни най-малка представа какв таргет имат, а

преди да правиш нещо за пари и комерсиално трябва да имаш ясна представа какв таргет искаш да имаш и защо.

ако го правиш за кеф, то тогава има други начини да се изкарат пари без да ставаш натрапчив.

а бг медиите имат супер тъпи списвачи, особено музикалните онлаин медии. не говорим за офлаин, където пак има проблеми.

но така е засега. по натам може да изкочи от този форум некои гуру и да промени системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е, тези постове (моите) бяха дълбок офтопик и спокойно могат да бъдат изтрити.

 

Колкото до маркетинга.

 

Маркетинг се прави със свирене, но на правилните места и по правилното време. С точна преценка за това какво се случва. Някои групи се застояват с години на стара слава, да но по мои наблюдения и те не събират кой знае колко хора по концертите си.

 

Ако музиканта има трезво мислене и знае на какво ниво е като свирене и кой и къде ще му се зарадва, в кои медии да се появи, както и какъв тираж да издава може да си намери някакво място.

 

Според мен например, радио Тангра Мега Рок прави много добър маркетинг, особено за концертите си. Не знам как са като разходи/печалба, но по мои наблюдения винаги наемат адекватно големи зали/клубове, пускат билети на адекватна цена и всеки път като съм бил на концерт организиран от тях е имало достатъчно публика, включително на концерта на Babyface Clan, които въпреки че са българска група, успяха да съберат достатъчно публика, а беше очевидно, че мнозинството хора бяха дошли за тях. Дори в Сливенският умрял клуб има групи като ПИФ, Уикеда, Кълн да речем, които събират доста хора.

 

Да, такива групи не могат да се хранят от музика, но по света рядко се случва която и да е група, която свири само авторска музика да се изхранва от това, а тези дето ги дават по МТВ са ъпгрейднат еквивалент на нашите "звезди", само че на малко по - голям мегдан.

 

Така че добър маркетинг има като примери в България. Може да не е бляскав, да достига до стотици хиляди и по цял свят, но е добър и на място и според мен успешен.

 

Както и има поне 2-3 албума през последните 5-6 години, които разпродадоха тиража си, защото групите явно са ги рекламирали добре.

 

Тоест, като оставим илюзиите че такива "звезди" като българските ще зачезнат настрана, добър маркетинг може и се е правил не веднъж в България за музика. Въпроса е да се направи цялостно, с концепция, и с търпение. И най - вече с мозък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора на горният въпрос, зададен от АЗИС е елементарен. Защото в началото е имало кой да налее цифра пари. И защото хората, които се занимават с тази музика твърде често имат странични приходи, идващи от доста интересни занимания. И защото отърва на мисленето на масата в България и на обстановката.

 

Аз се замислих друго нещо, по въпросите на Същият... Колко от нас са се зачитали в учебник по маркетинг (аз съм един брой) и колко в учебник по музикален маркетинг ?

 

Това второто чудо и аз не съм му обръщал внимание още, но ми е интересно и смятам тая вечер ако остане време да изровя някой .pdf

 

Поне може да хвърли някои полезни идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да продължим темата, тъй като ми стана интересно.

 

На първо четене (докато се сгрее водата в бойлера ;) ) открих това

 

http://blog.diymusicmarketing.com/

 

Изглежда много интересно, защото макар и да не навлиза в дълбочина задава няколко теми, по които всички ние "артистичните" натури трябва да помислим и на бизнес ниво. Поразровете се, вътре има няколко статии. Като докопам още ще пиша, като събера по - ясни впечатления и имам някакви неща за обсъждане също...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Идвам със закъснение в тая тема (току-що ме поканиха), но изчетох всичко - и ще почна с важни уточнения:

 

1. Темата е в раздел МУЗИКАЛЕН БИЗНЕС

 

Т.е. тука се говори за бизнес, ОК? За делови занимания, не за Ми-диез, ОК? За неща, в които се влагат (с извинение) ПАРИ и се очаква да се спечелят (дай Боже) ПАРИ. Споменах ли, че тук трябва да говорим главно за БИЗНЕС?

 

Всички, които мразят парите (и очакват светлото бъдеще когато пари няма да има), които искат да се занимават само с музика като висок идеал, а не с (мръсната дума) бизнес - са добре дошли: но само да слушат, а по възможност да не си отварят устата за мнения.

 

И понеже те няма да си траят - чувстват се длъжни да изконсумират демократичното си право да говорят каквото си искат (дори дето не му е мястото) - призовавам всички останали да не почват безкрайни оф-топик спорове с тях, а да ги игнорират. И да пордължим да си говорим за бизнес.

 

Има членове на форума, които не са музиканти (поне не активни или понастоящем), но са тук именно защото музикантската общност ги интересува от БИЗНЕС гледна точка.

 

Има и музиканти, които сами са взели в ръце (или планират да вземат в ръце) деловата страна на творчеството си - те по избор или по неволя са също бизнесмени (и бизнес-дами, вероятно ги има?).

 

За горните две групи е темата. А тези, дето се изказват "Вярно музиката е бизнес, но си има хора дето това им е работата, ние да си гледаме свиренето" - ами, гледайте си го, но не тук.

 

Тук да говорим основно за бизнес. И за Маркетинг, както е споменато в заглавието. За Маркетинга отделно - следва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Престанете да наричате Маркетинг пазарните проучвания

 

Фатална заблуда е влязла не само в БГ речника, но и в разбиранията на (уж) професионални хора от деловите среди. Market Research (пазарни проучвания) е само една (малка) част от познаването на потербностите. Познаването на потребностите е само малка (макар много важна) част от Маркетинга. Нека не бъркаме понятията, моля ви!

 

(Ако ви се струва обидно, че някакъв си новодошел непзнат ви поучава с менторски тон - повярвайте ми, тия работи ги знам, не е мястото да обяснявам откъде и защо - не е от Google всеки случай).

 

И още една заблуда: изказаха се мнения против изучаването на потребностите - защото то се отъждествява с нагаждане на творчеството ни към тези потребности, с цел комерсиален успех. Никъде (!) не е казано, че трябва да порменяме какво и как свирим (и пеем) за да угодим на някого! ТОва неотменя познаването на потребностите - защото това познаване (единствено то) помага да намерим именно онези, измежду разнородната публика, които харесват точно нашия уникален стил. Те са повече на брой от тесния ни роднински и приятелски кръг - но са непознати (и размесени с други - напр. любители на чалга) - и няма как да ги открием. Освен с целенасочено и методично изучаване, факт.

 

Предлагам да дискутираме Маркетинга, а не само пазарните проучвания (тях също, разбира се, доколкото е уместно). Какво е маркетинг (то отдавна не е само 4-те 'П', нито 5-те, нито 5-те 'С') няма да си обясняваме в тая тема, приемаме, че всеки ще се ограмотява самостоятелно и извън дискусията. Да говорим за стратегии, тактики, методи, техники, 'хитрини' - да споделим опит и идеи - така темата може да (продължи да) има смисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.