Георги Мърхов Отговорено Април 27, 2010 Отговорено Април 27, 2010 Честно казано смятам, че ако говорим за естетическия дизайн на пианата, мисля че има много добри видове. Наистина, понякога дебелият съветски лак стои доста изкуствено, но зависи в зависимост от обстановката той може да изглежда доста добре. Като цяло дизайнът им отговаря на идеалите на модернизма за функционалност, въпреки че има много съветски модели, които изглеждат като така наречените "french provincial" и "chippendale", което си е типичната класическа форма за вертикалните пиана, като Zimmermann, Чайковский и Етюд, които съм виждал от този тип. По принцип и западняшките и американските пиана от този период изглеждат по този начин. Цитирай
costa01 Отговорено Април 28, 2010 Отговорено Април 28, 2010 всичко зависи от качеството на вложения материал. Стабилноста на механиката и на строя са от важно значение. Руските инструменти са неблагодарни за поправка, няма два еднакви елемента вътре в тях. За акордиране, ако вирбелите са ок, са относително приятни. За звукови качества е относително да се говори, но е добра алтернатива за евтин инстурмент за начинаещи деца. Сред немските пиана има също безброй недоразумения, но това как ще звучи дадено пиано, зависи изцяло от акордьора. При Steinway всичко е ясно...това е роял, който може да се акордира, да се качи в камион и да бъде превозен на 400 км, да се сложи на сцената и напред Работих в една музикална къща, в която имаше 35 рояла Steinway, които се отдаваха под наем. На 30 годишни инструменти, които са пътували от сцена до сцена почти всеки ден, нямаше никакви появи на луфтове, разхлабени части и каквото и да е там още. Всичко останало след 10-тото местене започва да хлопа, да трака а относно тежеста на механиката, това е много дълбока тема и съм сигурен, че 99% от пианистите нямат абсолютно никаква представа, какво се случва вътре и какво по-точно се разбира под тежест това си е направо за нова тема Цитирай
Георги Мърхов Отговорено Май 2, 2010 Отговорено Май 2, 2010 Да, за Steinway си изключително прав. Но тук в Пазарджик и той може да бъде прецакан - разакордиран е, след като го преместиха от художествената галерия, до концертна зала "Маестро Г. Атанасов", които не са на разстояние повече от 300 метра. Не знам как са го местили - сигурно са го бутнали от стълбите на галерията и са го влачили по улицата до залата, после не знам как са го качили на сцената, сигурно с кран ли де да знам, но просто са го побъркали. Леко е разакордиран, но достатъчно, за да се усети. Добре че поне строят е паднал равно. Не знам какво му се е случило с лаковото покритие, но почти няма следи от него, важното е, че поне не дават да се пипа много, та може да се запази още време. Мисълта ми беше, че в грешните ръце дори и най-добрите пиана се съсипват. Цитирай
dedo pop Отговорено Май 2, 2010 Отговорено Май 2, 2010 Това е единствения Steinway, който съм чувал на живо и дори пипнах малко по клавиатурата. Огромно удоволствие. Представям си тогава, ако е в изрядно състояние какво ще представлява. Цитирай
Георги Мърхов Отговорено Май 24, 2010 Отговорено Май 24, 2010 Ще ви кажа няколко неща, които сам съм забелязъл в механиката на руските и немските пиана. На руските пиана разстоянията между струните не са равни, което предполагам също влияе на звука, при немските обаче разстоянието между трите струни (или двете) на един тон са еднакви. За чукчетата съм забелязъл, че при немските са някак от два вида вълна, а при руските са по-малки и само от един вид. Също така демпферите на руските пиана са по малки, отколкото на немските. Естествено, за по-леките клавиши на немските пиана на всички ви е ясно, това е основната разлика. Цитирай
costa01 Отговорено Май 25, 2010 Отговорено Май 25, 2010 и на нас пиано техниците ни е много забавно да регулираме руски пиана да не говорим за интониране истинско приключение, получава се уравнение с много неизвестни като концепция самото руско пиано е странна птица. принципно има една обща теория на пиано - строителството, която следват всички фабрики (немски, английски, френски, скандинавски, американски и т.н.). Руските пиана не се подчиняват на тази теория. Всеки отделен модел е уникат също като при steinway...и там не всичко може да се сравни с теорията ето един общ белег между руските пиана и steinway когато се обслужва руско пиано, трябва да се вложи изключителна двустранна толерантност и всичко това да е на минимална цена Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.