Bulgarian Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 Аз мисля ,че основната причина да няма музикален бизнес е точно тази- че повечето музиканти през деня работят нещо друго ,а вечер свирят за удоволствие Ако трябваше да се издържат само от музика щяха да си скъсат ..... ,за да звучат супер и да са конкурентно способни и навън - има не малко българи,които свирят по чужди групи ......така че основния проблем за мене ,е че със свирене за кеф свиренето си остава за кеф ! Ако трябва да живееш от музика - няма да си позволиш никога да се продаваш евтино - когато става въпрос за оцеляване .....тогава нещата се задвижват !Но тъй като на повечето музиканти логиката е - аз си имам сигурна работа и свиря за кеф - затова и нивото е такова- любителско ...Затова все някой друг ни е крив ... Цитирай
temerut Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 Клубовете в Сифия са по скоро кръчми с жива музика плюс това са 3-4 на брой някои от тях дори за къчми не стават ама това си е мое мнение Ако в програмата ти се падне да свириш във вторник и свириш на 10 човека на вход със сигурност няма да си покриеш разходите за път камо ли да остане за две бири не може да свириш само в петък и събота Ако пък не ти се свири на вход има групи които биха свирили и без вход само и само да свирят на сцена това е положението в родните Софийски клубове за провинцията не вярвам да е много по различно . Чао и успех на всички Цитирай
BlackCorsair Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 (Редактирано) ...хора в тази тема яко зациклихме... ...стана като за "яйцето или кокошката" ...какво сега - първо Собстениците на Кръчми да започнат да плащат или Бандите да станат Банди и да си имат качеството и публиката... ..."параграф 22" е отнесъл яко всичко в тази страна...тук живеем в пълен абсурд,парадокс,лудница,хаос или както искате я наречете тази "Демокрация управлявана от Комунисти и още едни други (дет нема да ги казвам да не ме обвинят в некой ...изъм)" Редактирано Февруари 10, 2008 от BlackCorsair Цитирай
kitaratapesho Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 Аз мисля ,че основната причина да няма музикален бизнес е точно тази- че повечето музиканти през деня работят нещо друго ,а вечер свирят за удоволствиеАко трябваше да се издържат само от музика щяха да си скъсат ..... ,за да звучат супер и да са конкурентно способни и навън - има не малко българи,които свирят по чужди групи ......така че основния проблем за мене ,е че със свирене за кеф свиренето си остава за кеф ! Ако трябва да живееш от музика - няма да си позволиш никога да се продаваш евтино - когато става въпрос за оцеляване .....тогава нещата се задвижват !Но тъй като на повечето музиканти логиката е - аз си имам сигурна работа и свиря за кеф - затова и нивото е такова- любителско ...Затова все някой друг ни е крив ... Разгеле, някой го каза и в прав текст! Поздрави, Петър Цитирай
temerut Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 Аз мисля ,че основната причина да няма музикален бизнес е точно тази- че повечето музиканти през деня работят нещо друго ,а вечер свирят за удоволствиеАко трябваше да се издържат само от музика щяха да си скъсат ..... ,за да звучат супер и да са конкурентно способни и навън - има не малко българи,които свирят по чужди групи ......така че основния проблем за мене ,е че със свирене за кеф свиренето си остава за кеф ! Ако трябва да живееш от музика - няма да си позволиш никога да се продаваш евтино - когато става въпрос за оцеляване .....тогава нещата се задвижват !Но тъй като на повечето музиканти логиката е - аз си имам сигурна работа и свиря за кеф - затова и нивото е такова- любителско ...Затова все някой друг ни е крив ... Ако под музикален бизнес се разбира свиренето в клубове значи яко сме я закъсали Цитирай
Bulgarian Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 раздела е за музикален бизнес ......а темата беше за клубовете Цитирай
johniebgood Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 Еееее...начиВ БГ е пълно с мноооооооо големи специалисти и неразбрани таланти. Винаги може да се пробие навън и то не само по дисциплината Norway'86 Проблема е, както описах по-рано, че тука много хора са велики, а всъщност никой не си дава сметка още колко много има да се работи. Правете нещата така, както се правят в цивилизования свят, пък тогава претендирайте за цивилизовано заплащане. ОК,почуствах се засегнат.Ти явно си по-голям спец от мен.С почти всичко,което си написал ,съм 100% съгласен,но дай ми един пример,с поне един успял БГ музикант,навън. Иначе,ДА,търсете проблема първо в собствената си градина!!! Цитирай
johniebgood Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 Аз мисля ,че основната причина да няма музикален бизнес е точно тази- че повечето музиканти през деня работят нещо друго ,а вечер свирят за удоволствиеАко трябваше да се издържат само от музика щяха да си скъсат ..... ,за да звучат супер и да са конкурентно способни и навън - има не малко българи,които свирят по чужди групи ......така че основния проблем за мене ,е че със свирене за кеф свиренето си остава за кеф ! Ако трябва да живееш от музика - няма да си позволиш никога да се продаваш евтино - когато става въпрос за оцеляване .....тогава нещата се задвижват !Но тъй като на повечето музиканти логиката е - аз си имам сигурна работа и свиря за кеф - затова и нивото е такова- любителско ...Затова все някой друг ни е крив ... Разгеле, някой го каза и в прав текст! Поздрави, Петър СЪГЛАСЕН!!! Цитирай
bassiscotta Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 дайте първо да категоризираме за кой жанр в музиката си говорим като бизнез, вход ала бала професионалисти, че почна да се говори наизуст. иначе много готини мнения има. проблема, че повечето са научени на хонорарчета или, колко е хонорара? е първия въпрос. вярно е, че доста музиканти влагат много услия да направят авторска музика и да си намерят правилната публика, но пък от друга страна се циганят, като ги поканят еди каде си да свират и почват да се усукват за хонорар. вместо да попитат, какво даден промотър прави да популяризира музиката им, и как е там(в провинциата) положението. всички много разчитат на това, че са 'известни' в софия, но пък са никой в ямбол например. отделно, много малко са хората, които се занимават с музика 'професионално' и ходят да си мерат часовниците на гигове на други банди. мога да кажа, че се броят на пръсти. типичен пример е гига на р'н'р солджърс в софия. супер добра американска банда. в неква мтв2 класация на 16то място идва в бг да посвири и ко става?. в пловдив 120 човека, в софия 40. и оттези 40 имаше само 5 музиканта от тия дето са сериозни. останалите вестникарски герои немат десет лева да отидат и да направят малко културен обмен. така, че при тва положение след като не уважаваш себе си като музикант не очаквай другите да те уважават и да идват специално на гиговете ти и да плащат дето се вика 'насила'. никой не е задължен да слуша една и съща група ежемесечено на едно и също място, при условие, че има в момента около 50-70 клубни групи и чат пат идват и западни. след няколко години ще стане като назапад, ще почнат да идват секви банди ежедневно и тогава за някои бандички ще стане много трудно да се конкурират и даже може и да спрат да се занимават с хобито си. Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Февруари 10, 2008 Автор Отговорено Февруари 10, 2008 Аз мисля ,че основната причина да няма музикален бизнес е точно тази- че повечето музиканти през деня работят нещо друго ,а вечер свирят за удоволствиеАко трябваше да се издържат само от музика щяха да си скъсат ..... ,за да звучат супер и да са конкурентно способни и навън - има не малко българи,които свирят по чужди групи ......така че основния проблем за мене ,е че със свирене за кеф свиренето си остава за кеф ! Ако трябва да живееш от музика - няма да си позволиш никога да се продаваш евтино - когато става въпрос за оцеляване .....тогава нещата се задвижват !Но тъй като на повечето музиканти логиката е - аз си имам сигурна работа и свиря за кеф - затова и нивото е такова- любителско ...Затова все някой друг ни е крив ... Разгеле, някой го каза и в прав текст! Поздрави, Петър Не съм съгласен с вас айде като е толкова лесно вие ми намерете участия и ви обешавам че няма да работим друго. кitaratapesho, забелязвам че искаш да покажеш колко е важно да си учил музика и по това трябва да те поставят на по високо стъпало от тези който не са.Познавам музиканти които свирят и и са по музиканти от тези дето са завършили музика образованието не определя нивото и хонорара ти.Виж Пешо ако мога така да се обърна към теб темата е пусната за нещо което е съвсем реално и се случва аз и групата ми сме заинтересовани от този проблем защото свирим и по клубове и изобщо където е възможно било то на някакво събитие и т.н.Наистина опитахме и с други колеги да се разберем аз поех някаква инициатива за наше добро дет се вика това издържа точно 1 месец и после пак по старо му. Ще споделя само че в началото идеята имаше ефект и получихме това което искахме след това някои пак издъниха кочината. За мен човек който не цени собствения си труд не срува и пет пари. Цитирай
Bulgarian Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 (Редактирано) Има един лаф- "кой за каквото е учил" или "ученото си е учено" ...нищо лично .....ама както каза един колега дето му изтриха поста ...хем да се свири самодейно ,хем да се искат пари за това си е направо нагло хем свирите за кеф в свободното си време след работа - хем и хонорарчета искате да ви плащат .... къде дават така ? Редактирано Февруари 10, 2008 от Bulgarian Цитирай
kitaratapesho Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 (Редактирано) @Mark_Avrelii - Не, аз не се опитвам да кажа, че "училите" музиканти са по-добри от "неучилите". Аз казвам, че те са различни категории. И определено първите са тези, които имат правото да говорят за заплащане, тъй като те са поели по пътя на "наемния музикант", пък ако щеш го наречи занаятчия. Те са отделили 4 години от живота си да изучават разни неща като теория, солфеж, импровизация, ритмика, история на музиката, оркестриране и аранжиране, музикален анализ, полифония, хармония и т.н. С това те са направили една важна стъпка в посока на това да могат да се впишат в най-различни работни ситуации и по този начин да изкарват прехраната си. С други думи тези хора се опитват да добият достатъчен минимум умения, с които да могат да отидат и да направят запис на парче на прима виста в най-различни стилове, да заместят титулярния музикант в някоя банда за един-два гига, да композират музика и т.н., като всичко това се предполага, че ще бъде на много високи обороти и с необходимото качество. Музикантите, които не са поели по този път имат една друга възможност. Да свирят и правят само това, което ги кефи и им доставя удоволствие. Те си свирят музиката, която им харесва, правят кавърите , които харесват, творят авторската музика в стила, който харесват. Те не претендират за качества и ниво, а търсят публика, която да чуе тяхното музикално послание. Те искат да изразят своето виждане за живота, любовта, социалното положение, политиката, спорта и каквото и да е, чрез авторската си музика и кавърите, които правят. Те не се занимават с "наемна музикантска работа", тъй като това не им е приоритет. Те правят нещата, които им харесват. Това не означава, че те са лоши музиканти, или още по-малко - по-лоши музиканти от "наемните" или "училите". Те просто са друга категория. В този ред на мисли положението СПОРЕД МЕН е такова: Група, която е съставена от професионални музиканти и изпълнява музика, чиято цел е единствено и само да забавлява публиката (кавъри, при нужда и подходяща авторска популярна музика - този термин е с широко значение, не значи само "диско") могат да се договарят с шефовете на клубовете за твърд хонорар, поради простата причина, че по този начин клубовете за жива музика се опитват да "откраднат" хората, които иначе биха отишли на дискотека и да ги вкарат в клуба, където банда изпълнява любимите им песни на живо. Група, която е съставена от непрофесионални музиканти и изпълнява само кавърите и авторската музика, която им доставя удоволствие и не е съобразена с общия интерес на масовата публика (защото рокът в България определено не е много слушаем) трябва да свири на вход, поради простата причина, че тази банда предлага своето виждане за музиката на публиката без да се съобразява с нейните нужди и желание, и по този начин няма гаранция, че клубът ще е пълен. Не ми се влиза в излишни спорове дали "професионалните" групи са на ниво или не. Това не е най-важното в случая. Мисълта ми е следната - една такава банда ще направи 20 кавъра на Кристина Агилера или Хулио Иглесиас, ако има нужда и шефът на клуба го постави като условие. За този труд те ще получат своят хонорар, който е по договорка. Бандата Жбаку Шмиц свири само авторски пънк-рок парчета с вулгарни текстове. Публиката няма интерес към това, и на техните участвия присъстват предимно половинките на членовете на бандата, някои от най-близките им роднини и приятели. Не виждам под какъв предтекст тази група иска твърд хонорар за своята музика? Мога да продължа да пиша вечно, но резултатът ще е нулев. Защото някои хора не могат да осъзнаят най-елементарните закони на бизнеса, и по-конкретно на музикалният бизнес. А именно - ако искаш да изкарваш пари, ще предлагаш това, което се търси. А ако искаш да предлагаш само това, което те кефи да предлагаш, без значение дали се търси или не - няма гаранция, че ще изкараш кинти. В някои случаи (каквито са случаите с бандите от 60те години, но държа да отбележа, че положението на музикалният бизнес тогава е било коренно различно) авторските банди могат да бъдат по-печеливши от професионалните. Това е така нареченият "пробив". Това е случаят, когато някоя авторска банда прави музиката, която я кефи и това съвпадне с музикалният вкус на голяма част от аудиторията на населеното място и т.н. Докато професионалната банда ще си остане "под наем". И така нататък. Айде сега ми кажете има ли смисъл да човъркаме тази тема ? Поздрави, Петър П.П. Бях се отказал да пиша повече в тази тема ама не се сдържах. Твърдо съм против каквато и да е уговорка, спогодба, синдикат или каквото и да е на музикантите-хобисти, тъй като в момента в България професионалните музиканти са поставени в една много неприятна ситуация. И за пореден, 1348502 път казвам, че ако има кой да мрънка за пари, това трябва да са професионалистите. Хората, които си свирят за кеф нека си изпитват удоволствието от това, че свирят любимите си парчета на сцена и да се задоволяват с парите, които взимат от вход. Защото това е начинът, по който става в цял свят. Редактирано Февруари 10, 2008 от kitaratapesho Цитирай
RockoBG Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 ^ Петьо, извинявай ама как така ги намери тия категориЙ, ве пич... ти Господ ли си, к'во е........ Цитирай
kitaratapesho Отговорено Февруари 10, 2008 Отговорено Февруари 10, 2008 (Редактирано) Мдам, знаех си , че ще се стигне отново до под кривата круша. Извинете ме, не съм прав. Всички са равни. Всички по 50лв на човек. Без значение от стила, качеството, броя на публиката и т.н. Айде със здраве. Петър П.П. Ще помоля модераторите да изтрият всичките ми мнения от тази тема. Осъзнах, че не съм прав да казвам тези неща тук. Извинявам се, и благодаря за търпението и разбирането на всички. П.П.П. Най-много обичам, когато някой, който си мисли, че е прав започне да се обръща към мен умалително. Това го приемам като ясен знак за липса на уважение! Редактирано Февруари 10, 2008 от kitaratapesho Цитирай
BlueZone Отговорено Февруари 11, 2008 Отговорено Февруари 11, 2008 johniebgood - Давам пример веднага - цък. Китариста на тая група е мой приятел от детство, по-малък е от мен и започна да свири много години след мен. Бих могъл да спомена и други, но принципно няма смисъл Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.