drgoa.r Публикувано Август 13, 2007 Публикувано Август 13, 2007 Не знам дали точно тук е мястото да попитам, но понеже става дума за физически носители на аудио записи.... Та, попаднаха ми два носителя, за които бих искал някой ако може да ми даде информация, защото и понятие си нямам, а търсачките пък не помогнаха никак... Още повече - не съм бил на мястото, когато са записвани, а тези, които пък са били - не са съвсем сиггурни в спомените си. И двата носителя са излезли от професионално студио (за времето си). Единия е TDK DA-R120. Стандартна DAT касетка. Записите на такива носители са СТЕРЕО (или МОНО), нали? (имам предвид дву/едно-тракови) Другия носител е малко по-особен... AGFA PER528 1/4" professional 1000m Един километър магнитофонна лента, четвърт инч (6,3мм) ширина. С AGFA аудио продуктите нещата са бая сложни (откъм намирането на инфо): AGFA по някое време преотстъпват на BASF права някакви, след това стават EMTEC... Намерих доста технически данни, според които това е лента за radio broadcasting. Сега, въпроса ми е - възможно ли е на ТОЗИ модел ленти да има 4-пистов запис? Защото 4-пистовия ТАСКАМ работи с 1/4" ленти... Питам, защото за да експериментирам вероятно ще се наложи да пропътувам бая километри, а няма смисъл ако е НЕВЪЗМОЖНО на тази лента записа да е 4-пистов. Ако е дву-пистов записа на лентата - ще ползвам ДАТ-а На двата носителя има една и съща аудио-информация, албум на група. Като качество и в двата случая вероятно ДАТ-а ще е с превъзходство. Но ако на лентата има 4 трака...е, това ще даде възможност за малко заигравка, нищо, че няма да е с превъзходно качество. Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Август 13, 2007 Отговорено Август 13, 2007 (Редактирано) Сега, въпроса ми е - възможно ли е на ТОЗИ модел ленти да има 4-пистов запис?Възможно е , но е малко вероятно, ако е излезнала лентата от истинско студио. Обикновенно студийните машини (не домашно-студийните модели) са твърдо на 2 писти.Иначе на 1/4" може да откриеш и 8 писти, като например от Fostex, задължително с Dolby шумоподтискане и 38см/сек. Понеже не е ясно от съобщението къде ще стават експериментите, трябва да се имат предвид доста възможни варианти: -Различни скорости - 19.05, 38.1, 76.2 см/сек -2 писти, 4 писти, 8 писти -Различни стандарти на корекции - CCIR/IEC/NAB/NARTB -Различни системи на закрепване - AEG/DIN/NAB -Различна система на пистите - стерео/двойно моно/моно (различни ширини на пистите и разстоянията между тях) Има и други особености, но главното е там където ще се просвирва лентата да има в наличност подходящи машини, способни да прочетат информацията. И задължително да се настрои азимута при възпроизвеждане, защото гарантирано ще се различава, поради несъвместимост между машината на която е направен записа и тази на която ще се възпроизвежда. Ако е дву-пистов записа на лентата - ще ползвам ДАТ-а Що се отнася до това, кой носител има по-добро звуково качество - много спорен въпрос. Още повече, ако аналоговия запис е със система Dolby A или Dolby SR. От звукова гледна точка повечето музиканти и аудиофили предпочитат аналоговия запис, но това е в силна зависимост от приложените условия - скорост, времеконстанти на стандартния магнитен поток, шумопонижаващо кодиране и т.н. Да не забравя, магнетофоните се различават и по стандартовите корекции. Nagra например има собствен стандарт, който и позволява достигане на S/N от 70-72dB без шумопонижаваща система. В заключение мога да кажа, че без оригинална информация за по-горе посочените параметри (която при професионалните студиа върви заедно с носителя) постигането на сериозни резултати е твърде съмнително. Добре е тези с избледнелите спомени да си спомнят поне какви машини са били използвани - производител и модел - по това може да се прецени що годе за какво става въпрос. Редактирано Август 13, 2007 от Parni_Valjak Цитирай
drgoa.r Отговорено Август 13, 2007 Автор Отговорено Август 13, 2007 (Редактирано) Дааа, благодаря за отговора! Ще ми се да успея да попълня данните по схемата от теб, но не се надявам особено... Преди 15-тина години явно никой не го е интересувало да записва някъде тези данни... Но все пак е възможно да успея да се свържа с хората, работили в самото студио, те вероятно ще си спомнят все нещо повечко. А от другите - не вярвам, тогава музикантите искаха да запишат качествено и да бъдат издадени. Не е като сега - всеки да се интересува от какви ли не технически детайли. Чува ли се както искат - да. ами чудесно - да отива за тиражиране Редактирано Август 13, 2007 от drgoa.r Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.