Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Не знам дали точно тук е мястото да попитам, но понеже става дума за физически носители на аудио записи....

Та, попаднаха ми два носителя, за които бих искал някой ако може да ми даде информация, защото и понятие си нямам, а търсачките пък не помогнаха никак...

Още повече - не съм бил на мястото, когато са записвани, а тези, които пък са били - не са съвсем сиггурни в спомените си.

 

И двата носителя са излезли от професионално студио (за времето си).

 

Единия е TDK DA-R120.

Стандартна DAT касетка.

Записите на такива носители са СТЕРЕО (или МОНО), нали? (имам предвид дву/едно-тракови)

 

Другия носител е малко по-особен...

AGFA PER528 1/4" professional 1000m

Един километър магнитофонна лента, четвърт инч (6,3мм) ширина.

С AGFA аудио продуктите нещата са бая сложни (откъм намирането на инфо):

AGFA по някое време преотстъпват на BASF права някакви, след това стават EMTEC...

Намерих доста технически данни, според които това е лента за radio broadcasting.

Сега, въпроса ми е - възможно ли е на ТОЗИ модел ленти да има 4-пистов запис?

Защото 4-пистовия ТАСКАМ работи с 1/4" ленти...

Питам, защото за да експериментирам вероятно ще се наложи да пропътувам бая километри, а няма смисъл ако е НЕВЪЗМОЖНО на тази лента записа да е 4-пистов.

 

Ако е дву-пистов записа на лентата - ще ползвам ДАТ-а

На двата носителя има една и съща аудио-информация, албум на група.

Като качество и в двата случая вероятно ДАТ-а ще е с превъзходство.

Но ако на лентата има 4 трака...е, това ще даде възможност за малко заигравка, нищо, че няма да е с превъзходно качество.

Отговорено (Редактирано)
Сега, въпроса ми е - възможно ли е на ТОЗИ модел ленти да има 4-пистов запис?
Възможно е , но е малко вероятно, ако е излезнала лентата от истинско студио. Обикновенно студийните машини (не домашно-студийните модели) са твърдо на 2 писти.

Иначе на 1/4" може да откриеш и 8 писти, като например от Fostex, задължително с Dolby шумоподтискане и 38см/сек.

Понеже не е ясно от съобщението къде ще стават експериментите, трябва да се имат предвид доста възможни варианти:

-Различни скорости - 19.05, 38.1, 76.2 см/сек

-2 писти, 4 писти, 8 писти

-Различни стандарти на корекции - CCIR/IEC/NAB/NARTB

-Различни системи на закрепване - AEG/DIN/NAB

-Различна система на пистите - стерео/двойно моно/моно (различни ширини на пистите и разстоянията между тях)

Има и други особености, но главното е там където ще се просвирва лентата да има в наличност подходящи машини, способни да прочетат информацията. И задължително да се настрои азимута при възпроизвеждане, защото гарантирано ще се различава, поради несъвместимост между машината на която е направен записа и тази на която ще се възпроизвежда.

 

Ако е дву-пистов записа на лентата - ще ползвам ДАТ-а

Що се отнася до това, кой носител има по-добро звуково качество - много спорен въпрос. Още повече, ако аналоговия запис е със система Dolby A или Dolby SR. От звукова гледна точка повечето музиканти и аудиофили предпочитат аналоговия запис, но това е в силна зависимост от приложените условия - скорост, времеконстанти на стандартния магнитен поток, шумопонижаващо кодиране и т.н.

Да не забравя, магнетофоните се различават и по стандартовите корекции. Nagra например има собствен стандарт, който и позволява достигане на S/N от 70-72dB без шумопонижаваща система.

 

В заключение мога да кажа, че без оригинална информация за по-горе посочените параметри (която при професионалните студиа върви заедно с носителя) постигането на сериозни резултати е твърде съмнително. Добре е тези с избледнелите спомени да си спомнят поне какви машини са били използвани - производител и модел - по това може да се прецени що годе за какво става въпрос.

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено (Редактирано)

Дааа, благодаря за отговора! :hysterical:

Ще ми се да успея да попълня данните по схемата от теб, но не се надявам особено...

Преди 15-тина години явно никой не го е интересувало да записва някъде тези данни...

Но все пак е възможно да успея да се свържа с хората, работили в самото студио, те вероятно ще си спомнят все нещо повечко.

А от другите - не вярвам, тогава музикантите искаха да запишат качествено и да бъдат издадени.

Не е като сега - всеки да се интересува от какви ли не технически детайли.

Чува ли се както искат - да. ами чудесно - да отива за тиражиране :thumbdown:

Редактирано от drgoa.r

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.