gpav Отговорено Юни 27, 2008 Отговорено Юни 27, 2008 ^ Мисля си ,че тази тема изразява стремежа на лирическия герой да мине Тънко и да премине през топло и студено ,а може би и през скъпо ,за да направи от нулата китара ;) За това има толкова много фенове П.П - Много съм зле по литература Цитирай
the_gorer Отговорено Юни 27, 2008 Автор Отговорено Юни 27, 2008 ^ :D Имам пет основни задачи пред себе си: 1. изтъняване на шперплата докато стане тънък колкото фурнир. 2. залепяне на този новополучен фурнир върху двете страни на китарата 3. фрезоване на гнездата за електрониката и адаптерите 4. правене на скосяванията по ръбовете на китарата 5. боядисване на китарата Цитирай
bai-goku Отговорено Юни 27, 2008 Отговорено Юни 27, 2008 Извинявай, ако се изказвам неподготвено, не си спомням какво си писал из темата, нали вече си решил каква ще ти е електорниката? Демек, знаеш колко е нужно да пробиваш/дълбаеш? Визирам собственият си опит, като поне 4- пъти си смених решението и свързването на китарата. Може да оставиш и вариант за "мод" :Р Даже не си спомням с какви адаптори ще си? Сподели информация, тъкмо да те разпалим за проекта Цитирай
the_gorer Отговорено Юни 28, 2008 Автор Отговорено Юни 28, 2008 ^ Адаптерът ще е само един в бридж позиция. Английско копие на SD Invader. Произведен e от Wilkinson. Ще оставя гнездо за електрониката - за всеки случай, но електроника засега не предвиждам. Най-много ключ за превключване на отделните режими на работа на хъмбъкера. Цитирай
zverra Отговорено Юли 3, 2008 Отговорено Юли 3, 2008 браво брат а какво стана с китарата до къде стигна или се отказа ако има напредък пусни снимчици че ми е интересно Цитирай
rumpata1 Отговорено Юли 13, 2008 Отговорено Юли 13, 2008 По въпроса за напасването на парчета, трябва да се минават на абрихт, който да е центрован. Иначе нито абрихт, още по-малко щрайхмус върши работа. Цитирай
vlex Отговорено Юли 13, 2008 Отговорено Юли 13, 2008 Какво ще рече центрован абрихт? И откога щрайхмусът е по-различно от абрихт със сменена равнина на движене на материала? Поздрави, Влад Цитирай
rumpata1 Отговорено Юли 13, 2008 Отговорено Юли 13, 2008 От година съм в една работилница, има няколко абрихта и на нито един не ставаше да се напаснат добре парчета за лепене. Веднъж дойде един човек и цял ден намества главата наедин абрихт, предполагам да е успоредна на плотовете. След няколко месеца груба експлоатация тя се разцентрова. Ножовете също трябва да се поставят успоредно. И да се затегнат! На теория щрайхмусът би трябвало да изкарва парчетата готови за лепене, обаче на практика почти винаги има пролуки. Аз го правя на абрихта, нареждам си парчетата на равно място, и започвам да минавам кант по кант, колкото е необходимо, докато не прилепнат плътно. На ремонтирания абрихт вече не е никакъв проблем да се напасват дъски с дължина по метър и половина. Цитирай
ultramega Отговорено Юли 13, 2008 Отговорено Юли 13, 2008 ^Ако минаваш само срещуположни кантове има опасност пак нищо да не направиш. На абрихт се минава "лице и кант". Като минеш канта и го изправиш , ползвйки линиеала на абрихта, минаваш и едно "лице" (което ще рече страната която образува ръб с тази която вече си изправил). По описания начин получаваш прав ъгъл между двете страни(без прав ъгъл ако ги залепиш парчетата ще стане вълнообразна дъска която после ще изтънее много докато я изправяш, а иначе само леко изравняване ще е достатъчно). Едва сега можеш да пускаш на Щрайхмуса , обаче се пуска със необработената страна към ножовете(в противен случай нищо не правиш) . Ако главата на абрихта ви бие иска сериозно центроване, но ако се получават неравности от ножовете просто трябва да се понагласят така че да вземат всички еднакво. Хубаво е ножовете да са добре заточени Цитирай
rumpata1 Отговорено Юли 13, 2008 Отговорено Юли 13, 2008 Така се рендосва винаги, та накрая дъската да е еднакво дебела навсякъде и с прави ъгли като излиза от щрайхмуса. Кагота трябва да се лепи нещо, после допълнително ги минавам на абрихт, поне след щрайхмуса остават неравности, който се виждат като прилепиш дъските една към други. Предполагам, че се дължи поне тая машина е затворена и колкото и да е чистена от едно рендосване остават дървесни частици, които като попадат между валовете и материала или се наслагват между главата и ножовете и дават леко отражение. А абрихта е открит и лесно се чисти. Цитирай
the_gorer Отговорено Юли 17, 2008 Автор Отговорено Юли 17, 2008 Според някои лютиери, най-добре е напасването на двете парчета за лепене да става с ръчно дърводелско ренде. Има по-голям контрол върху нещата, а една мощна машина винаги може да осере хубавата работа за секунда. Цитирай
black_skull Отговорено Ноември 19, 2008 Отговорено Ноември 19, 2008 Проекта пак ли замръзна... айде че от миналото замръзване до това което рпедстои тия месеци нищо не е станало... Изчетох цялата тема с надеждата да стигна до ултиматния краен резултат и за моя изненада(не чак дотолкова - имах си едно наум) такъв няма... Успехи! (: Цитирай
ruidolff Отговорено Ноември 22, 2008 Отговорено Ноември 22, 2008 Светльо, за да работиш с ренде се иска много по-голям опит, отколкото при работа с машини. Колегата е прав - първо се рендосва - фрезова лицето, после се изправя канта и най-накрая се рендосва-фрезова на щтрайхмуса. Успех! Рудолф Цитирай
коко Отговорено Януари 27, 2010 Отговорено Януари 27, 2010 Споко, скоро пак почвам зверщината. покажи накоя снимка на китарата Цитирай
MaPuHcKu Отговорено Януари 28, 2010 Отговорено Януари 28, 2010 Ъъ, колега, темата е от преди близо 2 години?! Явно авторът няма намерение да "почва пак със зверщината", някъде из форума си беше признал, че се отказва от метъла и китарите. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.