Glacierise Публикувано Март 25, 2005 Публикувано Март 25, 2005 Е че си изям патката панирана и задушена от яд, че не съм го знаел тва досега. Ама и като питах в темата за сменяне на тоналности, никой не го каза! :wall: И ако има и други тъпаци като мене, дето не го знаят, пояснявам накратко: Всеки акорд в една тоналност (без I и V, по разбираеми причини) може да придобие роля на доминанта. За целта той се заменя с мажорен (ако вече не си е такъв ) и се разрешава на квинта надолу или кварта нагоре. На практика се отива в нова тоналност, която после може да бъде затвърдена с друга каденца, или да бъде оставена да изчезне, като се върнем в старата тоналност. По-читаво (обаче и по-дълго ) обяснение има тука: http://www.musictheory.halifax.ns.ca/26sec...ydominants.html Мааалеей, колко съм въодушевен от тва! Страшно мощен инструмент! Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 25, 2005 Отговорено Март 25, 2005 (Редактирано) охооооо ти май безвъзвратно си се насочил към джаз-а сега остава и да пуснеш и обяснение за това как се импровизира върху най-стандартната джаз хармониа - II V I или Dmin7 G7 Cmaj7 в тоналност До мажор. бравос , добре го даваш, това е много ключов момент в хармонията. аааа и между другото се среща и този вариант - Dm7 G7 C7 Fmaj7 и се оказва, че логичния след първите два акорда тонален център До се измества чрез доминантов акорд във Фа. Редактирано Март 25, 2005 от kitaratapesho Цитирай
Glacierise Отговорено Март 25, 2005 Автор Отговорено Март 25, 2005 Хахаха Е то както си го написал Fmaj7, то ше отиде после в Bb, и еба му мамата край нема Абе само се дразним, че по джазменските сайтове се го пишат така - II - V - I. А мене ме кефи тоя трик да се прави и с IV - VII примерно, и с III-VI. Ама то май шеста много не я долюбват А на мене си ми е много присърце Абе якото е, че така могат да се прават БЕСНИ прогресии Девечера ше ги скъсам :guitar: Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 25, 2005 Отговорено Март 25, 2005 (Редактирано) Fmaj7 по-трудно ще се разреши в Bbmaj7 при всяко положение най-звучно е алтерирана доминанта към тоника, другия вариант е квартов кръг на доминанти - A7 D7 G7 C7 и така нататък докато ти писне. тъй като мажоромалкия доминант септ акорд може да се замени с неговата минорна доминанта се получава, че вместо G7 - Cmaj7 може да свири Dm7 - G7 - Cmaj7. така ре минор 7 се явява "странична" или "двойна" доминанта за До, колкото и грешни да са тези определения. това може да ти помогне когато импровизираш. а колкото до другото което казваш импровизирането върху II - V - I и IV - VII е едно и също защото ако сме в До мажор нека разгледаме степените II - f a c е V - g b d f I - c e g b IV - f a c e VII - b d f a VI - a c e g както се вижда тези две акордни прогресии имат само по един тон разлика във всеки акорд, което е напълно приемливо. с други думи това са акордни замени и не трябва да те притеснява който и вариант да е. ако вместо Ре минор 7 пианиста изсвири Фа7 теб по никакъв начин не те бърка, защото баса ти свири ре и се получава просто че хармонията ти е Ре минор 7/9 и няма разлика. да речем ако имаш някъде да свириш 4 такта G7 и ако го направиш няма проблем. но ако искаш можеш да го разнообразиш. можеш да го замениш с Dm7, Bm7 и Db7 примерно, като си измисляш кое как да дойде . абе има какво да се прочете Редактирано Март 25, 2005 от kitaratapesho Цитирай
Glacierise Отговорено Март 25, 2005 Автор Отговорено Март 25, 2005 Леле майко Верно е, че има Цитирай
Glacierise Отговорено Март 25, 2005 Автор Отговорено Март 25, 2005 A може и да не ти се верва, ама аз си ги ползвам тия неща в метъла яко Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.