the_gorer Публикувано Март 23, 2005 Публикувано Март 23, 2005 Ок, когато записвам метъл китари, обикновено един риф го записвам четири пъти. Два от записаните идентични рифове наслагвам един върху друг на левия канал в стереото, а другите два пак един върху друг на десния. Получава се сравнително добър обемен звук. Дотук не казах нищо ново. Новото очаквам да ми го кажете вие: Как може в стерео имиджа да се премести звука от каналите още "по-встрани"? И въобще начинът на смесване, който описах не изчерпва ли крайния "размер" на стереото? Слушал съм доста групи, чийто стерео звук на китарите ми се струва далеч по-обемен от този, който сам си правя по гореописаната метода, но може при тях обемът да идва и от цялостния микс. Спомням си, че веднъж барах някакъв плъгин за разширяване на стереото, но не останах особено очарован. Някак изкуствено я правеше да звучи работата. Има ли друг, по-естествен начин да се направи това? И въобще: нека тук да опишем кой как предпочита да се гаври със стереото за получаване като цяло на по-обемен звук на крайния микс. ........................................................................ Цитирай
Nikifena Отговорено Март 23, 2005 Отговорено Март 23, 2005 на китарата май това и стига Остава добър бас и барабани и от там ще дойде плътността. Аз да си призная още не мога да си записвам добре баса Цитирай
Joys Отговорено Март 23, 2005 Отговорено Март 23, 2005 Само за ритъма записвам 2 стерео китари. Слагам ги на 2 трака в мултитрак. На 1-та и задавам смесване на двата канала само в левия например. Аналогично с 2-та - само в десния. Правя микс като се получава стерео трак от 2-те китари. На полученото ( Guitar 1,2 примерно ще го кръстим) слагам по мое усмотрение някакъв EQ и други ефекти. След това микс на трите трака и се получава Трак (Guitar mix-примерно). И на него EQ и филтри. Слагам други китари, бас барабани и Downmix. После mastering-> Volume 10 слушам кви съм ги свършил. Това е общо взето. :guitar: Цитирай
peshoy2k Отговорено Март 23, 2005 Отговорено Март 23, 2005 :think: има и най-различни сложни коруси на waves например дето черпят доста ресурси, според мен се получава добре, а също така можеш да дублираш един и същи трак като панираш в ляво и дясно и приложиш коруси и дилеи към дръгите страни и внимаваш да не стане размазано де. на двата трака също прилагаш екюлайзер и на единия махаш баси, а на другия високи. давам ти пример Цитирай
AXE Отговорено Март 23, 2005 Отговорено Март 23, 2005 Само за ритъма записвам 2 стерео китари. Слагам ги на 2 трака в мултитрак. На 1-та и задавам смесване на двата канала само в левия например. Аналогично с 2-та - само в десния. Правя микс като се получава стерео трак от 2-те китари. На полученото ( Guitar 1,2 примерно ще го кръстим) слагам по мое усмотрение някакъв EQ и други ефекти. След това микс на трите трака и се получава Трак (Guitar mix-примерно). И на него EQ и филтри. Слагам други китари, бас барабани и Downmix. После mastering-> Volume 10 слушам кви съм ги свършил. Това е общо взето. :guitar: Ако правилно съм разбрал записваш стерео китара и после я правиш моно. Защо? Не е ли по лесно директно да я запишеш моно? Цитирай
the_gorer Отговорено Март 23, 2005 Автор Отговорено Март 23, 2005 Не я прави моно. Записва я стерео и после разрешава само единия стерео канал. Доколкото прочетох това правим всички. Въпросът ми беше дали това са пределите на стерео "ширината" или има и някакъв друг трик за допълнително раздуване в двете посоки. Цитирай
Joys Отговорено Март 23, 2005 Отговорено Март 23, 2005 Ако правилно съм разбрал записваш стерео китара и после я правиш моно. Защо? Не е ли по лесно директно да я запишеш моно? Абсолютно правилно си разбрал. За музиката лесното е обратно пропорционално на добре звучащото. Като смеся двата канала на стерео трак само в единия е доста по-добре и по-плътно от това да сложиш само моно трак. Правил съм си безброй опити за да стигна до този подход. Записва я стерео и после разрешава само единия стерео канал. Точно с това местене на стереото в единия канал ти прави по-стерео звука без да смесваш сигналите на двете китари и да правиш изкуствено разширяване на звуковата база. Ако искаш още повече стерео звук можеш да сложиш на всяка китара поотделно разширяване на базата и след това да я метнеш в левия/десния канал и пак по същата процедура. И пак без да се смесват каналите на двете китари. Ама за мен става прекалено голяма панорама така и много рядко го правя така. Цитирай
the_gorer Отговорено Март 23, 2005 Автор Отговорено Март 23, 2005 (Редактирано) Joys, AXE питаше дали си правиш моно китарата. Очевидно не - ти дори предварително разширяваш стереото преди да го комбинираш в единия канал. Има огромна разлика между моно сигнал и стерео сигнал, на който работи само единия канал. А иначе не съм сигурен, че ако предварително изкуствено разширя стереото на даден стерео трак и после комбинирам целия трак само в единия канал, и същото го направя за друг стерео трак за другия канал, ще получа по-стерео звук. По-плътен - да. Но по-стерео и по-обемен... :think: Редактирано Март 23, 2005 от the_gorer Цитирай
Joys Отговорено Март 23, 2005 Отговорено Март 23, 2005 Има огромна разлика между моно сигнал и стерео сигнал, на който работи само единия канал. То ясно, че има ама де да знам дали си ме разбрал правилно. Ще се опитам по-тъй да обясня специално за това със сравнение между това: 1 Какво правя 2. Как мисля че си ме разбрал. 3. Моно трак. Може и за едно и също да говорим, но ще се разбере накрая Значи тъй... 1. Китара 1. стерео звук на 1-ва писта в мултитрак->Channel mixer: 1.1 стойност на ляв канал след микса => L=100%, R=100%; 1.2 стойност на десен канал след микса => L=0%, R=0% 2. Китара 1. стерео звук на 1-ва писта в мултитрак->Channel mixer: 2.1 стойност на ляв канал след микса => L=100%, R=0%; 2.2 стойност на десен канал след микса => L=0%, R=0% 3. Китара 1. стерео звук на 1-ва писта в мултитрак->Channel mixer: 3.1 стойност на ляв канал след микса => L=50%, R=50%; 3.2 стойност на десен канал след микса => L=50%, R=50% Еми туй е то. Който ме е разбрал разбрал. Може и с пример ама не съм си в нас и за тва само с думи и обяснения и въбражение. :guitar: Цитирай
the_gorer Отговорено Март 23, 2005 Автор Отговорено Март 23, 2005 Ясно, има недоразумение и наистина първоначално не те разбрах. Говорим за едно и също нещо. Ти разглеждаш смесването на ляв и десен канал в едно цяло като правене на моно от стерео (което е абсолютно вярно), но тъй като смесването на двата канала става ВЪВ някой от самите тях, резултатът отново е стерео, но само с един канал. Цитирай
Joys Отговорено Март 23, 2005 Отговорено Март 23, 2005 Нали си ме разбрал другото с термините майната му. Аре метъл да има :guitar: Цитирай
Beio Отговорено Март 24, 2005 Отговорено Март 24, 2005 /оффтопицк за придаване на обем и плътност ползвай WASH AND GO!!! ще постигнеш ефекта УАУ!!! Цитирай
Joys Отговорено Март 24, 2005 Отговорено Март 24, 2005 /оффтопицкза придаване на обем и плътност ползвай WASH AND GO!!! ще постигнеш ефекта УАУ!!! off/Струните ли да си мажа с него Цитирай
Black Bird Отговорено Март 24, 2005 Отговорено Март 24, 2005 По някога се записват и 8 отделни трака За обем най добре е всеки трак да е с различен Кабинет но не АМП защото иначе се получава голяма темброва разлика Има и още един лесен трик за да се избегне стократното свирене Просто записваме 1 трак 8 такта копираме го на друг втория копиран трак го режем по средата на 2 и сменяме местата на 1 и 2 та половина така се получава така желаното различно звучене с 1вия трак и вече имам 2 различни трака а сме свирили един път ако не е ясно пак ще се опитам иначе обема също идва от начина на смесване по сила на иснтрументите за да се получи уол от китари просто трбват повече китари които да напълянт регистъра а барабаните да са по орязани честотно и да са на заден план Цитирай
Joys Отговорено Март 24, 2005 Отговорено Март 24, 2005 Просто записваме 1 трак 8 такта копираме го на другвтория копиран трак го режем по средата на 2 и сменяме местата на 1 и 2 та половина така се получава така желаното различно звучене с 1вия трак и вече имам 2 различни трака а сме свирили един път Елементарно, но кой да се сети. :wall: И трябва осемте такта ( в посочения пример ) да са еднакво изсвирени и да са еднакви като композиция де. По някога се записват и 8 отделни трака Ползвам към 4 . Задоволява ме на непрофи ниво. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.