Jump to content
Българският форум за музиканти

да ме посъветвате...


Yamaha1000

Recommended Posts

Много... смело мнение.

да сравняваш корг ле (тр) с мотиф ЕС особено...

Пък и с с90...

Говориш за различни неща.

 

Комби моуд на Ле бил сложен - не знам, на мен ми отне 2-3 часа разучаване, при положение, че това е първия такъв синт с който се сблъсквам (с такива възможности, разбирай).

Може би до такава степен си свикнал с интерфейса на ямаха, че този на корг ти се струва на китайски? (и такива неща се срещат, разгледай се в корг форуми и ще видиш 32490823423 мнения за гадния интерфейс на ямаха).

Някои неща от казаното от теб са си неоспорими наистина, ама с други не съм съгласен.

Сравнявай ямаха мотиф XS с тритон екстрийм, не с ТР, баси.

ТР-а има някои екстри, които при МО-то липсват, не можеш да отречеш. Възможност за семплинг (макар и с доплащане), афтъртъч и прочее.

Има и големи недосмислици при ТР/Ле, наистина, ама да си имаме уважението към инструментите :)

 

Апропо, ако имах някой лев отгоре може би щях да предпочета МО пред ЛЕ.

Но пак не бих се изказал толкова смело.

И да има предимство е малко.. А има и съответната разлика в цената.

 

Идеята на свирките е различна просто, въпреки, че са в един клас.

 

Но за малкия размер на ром-а при ТР и Ле не мога да не съм съгласен.

Но идва моментът със семпъл борда, допълнителния рам и слотовете за СМ/СД карти, нали се сещаш ;) Дето при ямахата... Нъц.

 

И като се говори за разлика в цените аз визирам тази на запад, където МО е по-скъп от ТР. Тук нещата са изкривени, не смятам, че може да се направи обективно сравнение в цените по нашите магазини...

 

А за ром-а на тритоните - 36мб е на корг тритон ЛЕ 61 и 76, 48мб е на корг тритон 88. Често пропускано уточнение :D

 

 

 

Най-големия недостатък на ЛЕ (и ТР), който съм намерил е, че бързата смяна на програми (или комбота) е абсолютна клизма. Недай си боже да трябва да ползаш 4-5 програми (комбота) за една и съща песен в някакъв разбъркан ред. То едно презаписване, преименуване, нареждане по категории и пак не става и не става бързо. Ако е поне 76 клавиша и различните партии се движат в 2-3 октави айде - в горанат част на клавиатурата едното, в долната другото... Ама иначе... Ела да видиш кво става... Не знам при МО как е решен въпросът.

Редактирано от eXile
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги сравнявам аз а колегата Миткосан :recourse: според него те отвяват Ямахите.

 

Наясно съм и съм съгласен че са различни идеи.То какъв смисъл няколко производителя да правят едно и също?

 

На тритоните Комби моуд става.. писах за О"Азис :thumbup:

 

Ямаха МО също може да ползва плъг-ини (3 броя карти) няма само възможност да заредиш семпли.В ТР и ЛЕ има ли?

 

Бе като се замисли човек никой производител няма сметка да направи "Синтезатора" защото по нататъшните модели няма да вървят.Така че винаги нещо ще липсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдамс, могат да се зареждат семпли.

 

Бе като се замисли човек никой производител няма сметка да направи "Синтезатора" защото по нататъшните модели няма да вървят.Така че винаги нещо ще липсва.

 

:recourse:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аууу, вие турихте Миткоман на въжето ....

Обясних ви вече, ама вие не слушате...

 

175 Меги РОМ на Мотифа са ...... приравнени към толкова само в 16 битов режим.... това е първо, дори ямаха си го пишат, ама го пишат в скоби...

Второ: във форума , че и на официалната страница на КОРГ изрично казват, че се използват специални алгоритми за компресиране на звуците, да не говорим, че се семплират в специален формат, който ги оптимизира максималко запазвайки качеството...

Не искам да се впускам в обяснения на хора музиканти какво означава формат, защото съм ИТ специалист...

Само мога да спомена, че една и също снимка може да бъде в 2 различни формата JPG или BMP и разликата в големината да е 100 пъти, като качеството, цветоизвличането и информацията са запазени !!!! Няма да споменавам идеята и на ZIP и на MP3 форматите , нито на ISO алгоритмите....

Който не вярва да чете книжки ... Лично аз мога да му предложа материали

Но да се изцепи някой във форума, че видиш ли големината в дигитален формат имало значение е просто казано ...... смешно.

 

На корг Ле може и да са му смешни пианата, но в 88, както и в тритон класик-а и нагоре има място - слот (в ЛЕ е записано в РОМ-а)

където се нахакват специални модули, които добавят хардуерни звуци... Там нещата са вече истински.

 

Аз лично съм си изтеглил семплирани пиана, от които съм много доволен, ако някой иска мога да му дам файла, да си ги зареди и да се кефи на звук. Ако пък някой предлага нещо интересно - моля да се обади.

 

Относно комби, смятам, че по право там звука е много по богат и красив, аз лично свиря предимно с комбинации, а не с програмите.

 

Също така мога да си заредя звук от всяка една свирка, стига да е форматиран към формат поддържан от КОРГ (впрочем Корг поддържа повече формати, за зареждане от ЯМАХА, ако не знаете, което го прави по "Всеяден")

 

Също така искам да питам, колегата като има РОМ 175 меги (в 16 битов режим обаче) аз не мога ли за заредя бленда от Ямаха и няма ли да мога да я изсвиря, да прозвучи по същия начин, като на неговата свирка????

Нима това вече не зависи от харуера, от процесора и прочее, а зависи от РОМ-а???? (тук чакам обяснение от колегите с Ямахи)

 

Последно, за да не спамя форума, ЛЕ то ми е 4 инструмент, до сега съм имал 3 броя Ямахи ...., така че нямам нищо лично или против тях.

Когато трябваше да избирам инструмент избирах точно между ..... МО 8 и между ЛЕ.

Не съжалявам за избора си, пък който каквото да казва.

Ако имах пари, обаче щях да си взема пак Корг но Екстрим...

Митко

Редактирано от mitkosan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ямаха били 16 бита.Че корг да не са 24 случайно.Никъде не съм прочел подобно нещо.

 

Все още никой не е успял да компресира и да не загуби качество.Като ИТ специалист сигурно знаеш че mp3 не е Wave и качеството не се запазва.И на ямаха и на корг може д аси ДОБАВИШ супер пиана или там всякакви звуци.

 

Ако заредиш звук от ямаха в корг (което според мен е невъзможно) няма да звукне по начина по който е в ямахата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам мнението на колегата, но не може да се въздържа да не коментирам

 

1во. Относно РОМ - моля ето инфо

за Тритон:

High-quality 48-kHz sampling ensures that every detail of every sound is richly preserved. The TRITON Le 88 also offers an additional 16 Mbyte stereo Concert Grand Piano sample set for a total of 48 Mbyte of PCM ROM. High-quality 48-kHz sampling ensures that every detail of every sound is richly preserved.

 

За Ямаха:

To compliment all this sonic power, the ES has the largest and most musical wave ROM ever featured in a workstation (175MB in 16-bit linear format) - (пише, че е най голям за уърксейшън, но не споменават че е шеринг драйв и в него могат да се зареждат МИДИТА, нови звучи и прочее, което значи е не е използван по дефоулт целия, демек 175 меги е ма не е пълен със звуци)

 

2ро. Точно защото съм ИТ пич, не ми се впуска в обяснения за алгоритми за мачкане (само ще споделя, че математически модели за цифрова оптимизация съществуват още от 17 век, пък било то тогава само на теория)

На колегата от форума ще му кажа, че МР3, ако е направено, като хората, а то си е цяла наука как да се мачка (ако си заинтересуван, обещавам да ти изпратя една много полезна статия, която е писана от хора с отлични познания по музика и физика) Загуба не може да съществува!!!! Погрешна практика е да се смята, че МР3 формата е куц ... куц е резутата, правен от хора, които си нямат понятие от оптимизиране на музика ... Самия алгоритъм се състои в 3 !!!! енжина и модела на оптимизация - единя от които е основан на особеност на човешкото ухо на възприятие, втория на ZIP компресия, третия се основава на това че често повтарящи се символи се изразяват като един или като комбинация, демек стрингов ред от символи ХХХХУУУУЗЗЗЗЗООООББББ може да се представи като 4ХУЗОБ.

 

Така, че колега (мойте уважения към теб, като музикант), моля те не се изказвай неподготвен на тематики на които не са ти ясни.

 

Няма да се впускам в обяснения каква е разликата в 12, 16, 32, 64 битови и прочее системи, няма да говоря и какво е това клъстер, сектори, тракове, томове и прочее. Как една и съща записана информация в цифров вид в единя случай може да заеме 2 ГБ, а във втория отнема само 512 МБ . Тук вече не говорим дори за компресия, а за форматиране на дискови дялове, файлови системи и т.н.т...

Оптимизация му викат хората...

 

Звук, бленда или каквото и да е, може да се зарежда и прехвърля от всяка една свирка на друга (говорим за уъркстейшъни все пак). Стига да имаш DSP (Digital Signal/sound procesor) като хората и подходящ харуер, може да изсвириш всичко, без значение от РОМ-а

 

С това искам да кажа, че РОМ-А- не е без значение, но да каже някой Тази свирка е с Х мб РОМ, другата е с У , значи не струва , е най малкото неетично спрямо производителя...

 

Също така смело заявявам, че може да се зареждат всякакви звуци на тритона и самия той поддържа повече формати от Ямаха, моля направете си труда да проверите!

 

На Тритона, 61 и 76, може и да са му лоши пианата, но след като сам признаваш ,че може да се зареждат нови супер звуци какъв е проблема, питам аз ? Слагаш си готино пиано и се кефиш, то при този клас свирки, никой не те кара да свириш с това което си купил като софтуер.

 

Накрая привършвам - може МО да е по добро от ЛЕ но не го сравнявайте на РОМ моля, а на други ТТ данни.

Освен това мн. силно се съмнявам, че Ектрима е по зле от Мотиф по вашата логика, на база РОМ.

 

рр. Цените по които съм сравнявал свирките не са взети от БГ от Динакорд. Използвал съм за информация, както ТТ данни, така и цени следния богат сайт:

 

http://www.zzounds.com/cat--Keyboard-Synthesizers--2704

 

Митко

Редактирано от mitkosan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавка към поста по- горе

 

http://www.softvisia.com/forums/index.php?showtopic=871

 

интересен линк за МР3, митове относно формата, +/- и прочее

 

Митко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,хора!Що не си свирите с инструментите,които имате.Вьпроса е да ви харесва и да се кефите като свирите.Спорите кой клавир е по-добьр.Аз ще ви кажа.Питаме един мой преподавател в университета:"Кой е най-добрия микрофон?"Отговора беше:"Няма най-добьр микрофон.Има такьв дето ти пасва на гласа или не.Няма значение Shure,AKG, EV и т.н." Все пак и Yamaha и KORG правят супер клавири,не е ли по-важно какво ще изсвириме с тях.Успех на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.