Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Добриутро!

 

Искам да питам как си организирате сесиите упражнения, в дългосрочен план. Колко време и как свирите новия материал, колко - стария, как отчитате прогреса и т.н.

Отговорено
как си организирате сесиите упражнения

Аз никак. 'Щото не мога да свиря. За какво да се упражнявам тогава - или го имаш или не.

 

По около 1/2 час технически упражнения; останалото - абсолютно размазване :violin:

 

Дрън та пляс!

Отговорено

Преди си правех планове и т.н.

Ама ми писна и сега просто хващам китарата и свиря квото ми се свири и искам да упражнявам в момента. Така по ми е кеф. Не казвам че не трябва организация - просто в момента не съм на такава вълна.

 

А за отчитането на прогреса - записи yes.gif

Отговорено

зависи, аз в много теми съм го коментирал този въпрос

ако имам достатъчно време за свирене действам така

според пръстите и общото физическо и психическо състояние - от 30мин до 2 часа загрявка и технически упражнения

после винаги започвам с новия материал - някакви фрази ли ще заучавам, акорди(пръстовки и замени), walking bass , стандарти ли ще пресвирвам , номера е да е ново, разбира се ако има няква работа(да се направи аранжимент на парче или да се измисли такова) - първо нея. това продължава или докато ми свърши времето или желанието, или просто се уморя психически. обикновенно нотно четене на нов материал - около 2 часа.

после вече някви стари работи си свиря за кеф, или пък просто хващам фрази на някой любими музиканти. около 2 часа.

рядко свиря повече от 5 часа концентрирано. доста често свиря повече от 5 часа , но накрая не може да се нарече свирене вече :dance:

прогреса се отчита главно на репетиции и на свирене наживо, там е истината, иначе вкъщи всички свирим много яко , нали ? :)

Отговорено (Редактирано)

2 въпроса:

 

 

1. Аз съм некъв тип, дето сега натрупва арсенал. Тоест, бързо заучавам много нови неща. Обаче, за да мога да ги свиря пълноценно и да не ги забравям, трябва заедно с новите неща да свиря и старите. Нали?

 

2. Измерването на напредъка в свиренето на нещо не го ли правите с метроном - bpm чисто свирене?

 

Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

Редактирано от Glacierise
Отговорено
Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

Страхотен слух?

Отговорено (Редактирано)

Това си е само един елемент. Още много други има. Тънкия номер, който ми убягва, е паралелното развитие на всичките аспекти - и техниката, и теорията, и композицията, и импровизацията. А всеки от тия се разделя на много други. За това питам - как най-ефективно да ги сегментирам.

Редактирано от Glacierise
Отговорено

според мен трябва да прецениш какво ти куца и с какво си по напред , и после наблягай на това което ти куца и така напред към светлото бъдеще.Деференцирай нещата лява , дясна ръка , техника , слух , хармония , ритъм и груув и съответно импровизация .... абе не съм специалист ама тва правя аз .........

Отговорено (Редактирано)
2 въпроса:

 

 

  1. Аз съм некъв тип, дето сега натрупва арсенал. Тоест, бързо заучавам много нови неща. Обаче, за да мога да ги свиря пълноценно и да не ги забравям, трябва заедно с новите неща да свиря и старите. Нали?

 

  2. Измерването на напредъка в свиренето на нещо не го ли правите с метроном - bpm чисто свирене?

 

Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

айде втора част от мен

аз правя така

понеже постоянно работя по разни учебници, в момента кълва един за акордни замени и един за импровизация. и за да не става миш-маш в главата правя следното. първо - всяка седмица прочитам/пресвирвам/научавам само по един урок от учебник. за да може наистина всеки ден като го препрочитам да ми се набие в кухата кратуна. също така важните за мен моменти от урока ги подчертавам с молив (всички неща, които смятам, че имат значение от този урок). и така до края на учебника. бавно е , но е сигурно и трайно. след като го приключа го оставям да си почине. и след месец-два правя преговор. чета набързо (по 5 урока на ден), но само подчертаното с молив. и така на всеки няколко месеца - преговор. не гони бързина в тези работи. търпение много трябва, знание се трупа бавно и систематично. когато говорим за технически упражнения - същата работа. дори да свириш с метроном качвай темпото чак когато започнеш абсолютно свободно да свириш упражнението, но ЧИСТО - без замазване на тоновото извличане, с абсолютно издържана нотна трайност. иначе няма смисъл от цялата работа. номера е да имаш систематика и да знаеш какво правиш.

Редактирано от kitaratapesho
Отговорено
2 въпроса:

 

 

   1. Аз съм некъв тип, дето сега натрупва арсенал. Тоест, бързо заучавам много нови неща. Обаче, за да мога да ги свиря пълноценно и да не ги забравям, трябва заедно с новите неща да свиря и старите. Нали?

 

   2. Измерването на напредъка в свиренето на нещо не го ли правите с метроном - bpm чисто свирене?

 

Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

айде втора част от мен

аз правя така

понеже постоянно работя по разни учебници, в момента кълва един за акордни замени и един за импровизация. и за да не става миш-маш в главата правя следното. първо - всяка седмица прочитам/пресвирвам/научавам само по един урок от учебник. за да може наистина всеки ден като го препрочитам да ми се набие в кухата кратуна. също така важните за мен моменти от урока ги подчертавам с молив (всички неща, които смятам, че имат значение от този урок). и така до края на учебника. бавно е , но е сигурно и трайно. след като го приключа го оставям да си почине. и след месец-два правя преговор. чета набързо (по 5 урока на ден), но само подчертаното с молив. и така на всеки няколко месеца - преговор. не гони бързина в тези работи. търпение много трябва, знание се трупа бавно и систематично. когато говорим за технически упражнения - същата работа. дори да свириш с метроном качвай темпото чак когато започнеш абсолютно свободно да свириш упражнението, но ЧИСТО - без замазване на тоновото извличане, с абсолютно издържана нотна трайност. иначе няма смисъл от цялата работа. номера е да имаш систематика и да знаеш какво правиш.

съгласен на 100% тва е истината ... но за съжаление не го правя .. а най дория вариант безпорно .... абе учене му е майката .... мене много ми помагат разни книжки ....

Отговорено

Да, обаче като се съсредоточа изцяло върху нещо, както го описваш, напредвам, ама забравям по-старите неща. С техниката предимно ми е така. А с теорията - забравям да ги вкарвам в свиренето. И е ноо неудовлетворително.

Отговорено

Значи аз като зауча няква нова по кривичка техника си я упражнявам при всяко хващане на китарата по 5-10мин после ми умръзва.... и продължавам да си свиря тия неща който що годе ги владея, и така ден след ден малко по-малко усвоявам новите неща, само нещо тия арпежи с дабъл хенд(дет ги праи майк ромео) хич немоа да ги усвоя както тряя деееба :dance:

Отговорено
Да, обаче като се съсредоточа изцяло върху нещо, както го описваш, напредвам, ама забравям по-старите неща. С техниката предимно ми е така. А с теорията - забравям да ги вкарвам в свиренето. И е ноо неудовлетворително.

абе тва да не ти е кумонизъм бе ... тва дето другите за векове ние за месеци ... е нема да стане бавно и постепенно ....

Отговорено
Да, обаче като се съсредоточа изцяло върху нещо, както го описваш, напредвам, ама забравям по-старите неща. С техниката предимно ми е така. А с теорията - забравям да ги вкарвам в свиренето. И е ноо неудовлетворително.

липса на концентрация пич

това също се учи, дори е доста трудно

техниката не мога да коментирам - мътно ми е как може да ти "назадне" техниката ако свириш всеки ден и си правиш и упражнения. но щом не включваш теорията в свиренето значи 1. не си я разбрал както трябва 2. ако си я разбрал както трябва значи просто трябва да мине време за да улегне и да си стане част от теб, а не да я чувстваш като "новото"

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.