Jump to content
Българският форум за музиканти

Организиране на упражненията


Glacierise

Recommended Posts

Добриутро!

 

Искам да питам как си организирате сесиите упражнения, в дългосрочен план. Колко време и как свирите новия материал, колко - стария, как отчитате прогреса и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как си организирате сесиите упражнения

Аз никак. 'Щото не мога да свиря. За какво да се упражнявам тогава - или го имаш или не.

 

По около 1/2 час технически упражнения; останалото - абсолютно размазване :violin:

 

Дрън та пляс!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди си правех планове и т.н.

Ама ми писна и сега просто хващам китарата и свиря квото ми се свири и искам да упражнявам в момента. Така по ми е кеф. Не казвам че не трябва организация - просто в момента не съм на такава вълна.

 

А за отчитането на прогреса - записи yes.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи, аз в много теми съм го коментирал този въпрос

ако имам достатъчно време за свирене действам така

според пръстите и общото физическо и психическо състояние - от 30мин до 2 часа загрявка и технически упражнения

после винаги започвам с новия материал - някакви фрази ли ще заучавам, акорди(пръстовки и замени), walking bass , стандарти ли ще пресвирвам , номера е да е ново, разбира се ако има няква работа(да се направи аранжимент на парче или да се измисли такова) - първо нея. това продължава или докато ми свърши времето или желанието, или просто се уморя психически. обикновенно нотно четене на нов материал - около 2 часа.

после вече някви стари работи си свиря за кеф, или пък просто хващам фрази на някой любими музиканти. около 2 часа.

рядко свиря повече от 5 часа концентрирано. доста често свиря повече от 5 часа , но накрая не може да се нарече свирене вече :dance:

прогреса се отчита главно на репетиции и на свирене наживо, там е истината, иначе вкъщи всички свирим много яко , нали ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

2 въпроса:

 

 

1. Аз съм некъв тип, дето сега натрупва арсенал. Тоест, бързо заучавам много нови неща. Обаче, за да мога да ги свиря пълноценно и да не ги забравям, трябва заедно с новите неща да свиря и старите. Нали?

 

2. Измерването на напредъка в свиренето на нещо не го ли правите с метроном - bpm чисто свирене?

 

Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

Редактирано от Glacierise
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

Страхотен слух?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Това си е само един елемент. Още много други има. Тънкия номер, който ми убягва, е паралелното развитие на всичките аспекти - и техниката, и теорията, и композицията, и импровизацията. А всеки от тия се разделя на много други. За това питам - как най-ефективно да ги сегментирам.

Редактирано от Glacierise
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен трябва да прецениш какво ти куца и с какво си по напред , и после наблягай на това което ти куца и така напред към светлото бъдеще.Деференцирай нещата лява , дясна ръка , техника , слух , хармония , ритъм и груув и съответно импровизация .... абе не съм специалист ама тва правя аз .........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 въпроса:

 

 

  1. Аз съм некъв тип, дето сега натрупва арсенал. Тоест, бързо заучавам много нови неща. Обаче, за да мога да ги свиря пълноценно и да не ги забравям, трябва заедно с новите неща да свиря и старите. Нали?

 

  2. Измерването на напредъка в свиренето на нещо не го ли правите с метроном - bpm чисто свирене?

 

Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

айде втора част от мен

аз правя така

понеже постоянно работя по разни учебници, в момента кълва един за акордни замени и един за импровизация. и за да не става миш-маш в главата правя следното. първо - всяка седмица прочитам/пресвирвам/научавам само по един урок от учебник. за да може наистина всеки ден като го препрочитам да ми се набие в кухата кратуна. също така важните за мен моменти от урока ги подчертавам с молив (всички неща, които смятам, че имат значение от този урок). и така до края на учебника. бавно е , но е сигурно и трайно. след като го приключа го оставям да си почине. и след месец-два правя преговор. чета набързо (по 5 урока на ден), но само подчертаното с молив. и така на всеки няколко месеца - преговор. не гони бързина в тези работи. търпение много трябва, знание се трупа бавно и систематично. когато говорим за технически упражнения - същата работа. дори да свириш с метроном качвай темпото чак когато започнеш абсолютно свободно да свириш упражнението, но ЧИСТО - без замазване на тоновото извличане, с абсолютно издържана нотна трайност. иначе няма смисъл от цялата работа. номера е да имаш систематика и да знаеш какво правиш.

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 въпроса:

 

 

   1. Аз съм некъв тип, дето сега натрупва арсенал. Тоест, бързо заучавам много нови неща. Обаче, за да мога да ги свиря пълноценно и да не ги забравям, трябва заедно с новите неща да свиря и старите. Нали?

 

   2. Измерването на напредъка в свиренето на нещо не го ли правите с метроном - bpm чисто свирене?

 

Писна ми да се офлянквам, искам да насъбера достатъчно знания, за да не ми пречат да си изкарвам музиката, която ми е в главата (което сега ми е основен проблем). Имам нужда от систематизиран, структуриран, концентриран подход. Такива съвети давайте.

айде втора част от мен

аз правя така

понеже постоянно работя по разни учебници, в момента кълва един за акордни замени и един за импровизация. и за да не става миш-маш в главата правя следното. първо - всяка седмица прочитам/пресвирвам/научавам само по един урок от учебник. за да може наистина всеки ден като го препрочитам да ми се набие в кухата кратуна. също така важните за мен моменти от урока ги подчертавам с молив (всички неща, които смятам, че имат значение от този урок). и така до края на учебника. бавно е , но е сигурно и трайно. след като го приключа го оставям да си почине. и след месец-два правя преговор. чета набързо (по 5 урока на ден), но само подчертаното с молив. и така на всеки няколко месеца - преговор. не гони бързина в тези работи. търпение много трябва, знание се трупа бавно и систематично. когато говорим за технически упражнения - същата работа. дори да свириш с метроном качвай темпото чак когато започнеш абсолютно свободно да свириш упражнението, но ЧИСТО - без замазване на тоновото извличане, с абсолютно издържана нотна трайност. иначе няма смисъл от цялата работа. номера е да имаш систематика и да знаеш какво правиш.

съгласен на 100% тва е истината ... но за съжаление не го правя .. а най дория вариант безпорно .... абе учене му е майката .... мене много ми помагат разни книжки ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, обаче като се съсредоточа изцяло върху нещо, както го описваш, напредвам, ама забравям по-старите неща. С техниката предимно ми е така. А с теорията - забравям да ги вкарвам в свиренето. И е ноо неудовлетворително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз като зауча няква нова по кривичка техника си я упражнявам при всяко хващане на китарата по 5-10мин после ми умръзва.... и продължавам да си свиря тия неща който що годе ги владея, и така ден след ден малко по-малко усвоявам новите неща, само нещо тия арпежи с дабъл хенд(дет ги праи майк ромео) хич немоа да ги усвоя както тряя деееба :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, обаче като се съсредоточа изцяло върху нещо, както го описваш, напредвам, ама забравям по-старите неща. С техниката предимно ми е така. А с теорията - забравям да ги вкарвам в свиренето. И е ноо неудовлетворително.

абе тва да не ти е кумонизъм бе ... тва дето другите за векове ние за месеци ... е нема да стане бавно и постепенно ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, обаче като се съсредоточа изцяло върху нещо, както го описваш, напредвам, ама забравям по-старите неща. С техниката предимно ми е така. А с теорията - забравям да ги вкарвам в свиренето. И е ноо неудовлетворително.

липса на концентрация пич

това също се учи, дори е доста трудно

техниката не мога да коментирам - мътно ми е как може да ти "назадне" техниката ако свириш всеки ден и си правиш и упражнения. но щом не включваш теорията в свиренето значи 1. не си я разбрал както трябва 2. ако си я разбрал както трябва значи просто трябва да мине време за да улегне и да си стане част от теб, а не да я чувстваш като "новото"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.