Jump to content
Българският форум за музиканти

Тригери, тригерни модули, акустично записване на барабани


vhcs

Recommended Posts

Здравейте,

 

понеже съм доста бос в областа на озвучаване на барабани та раших да потърся съвет тука.

Преди няколко месеца взех микрофонен сет за озвучаване на барабани и той върши страшна работа. Вади се много добър звук обаче все пак става дума за среден клас микрофони както и самите барабани не са топ модел.

 

Та въпроса ми е - кое е по-добро като качество. Добре записани акустични барабани или дигитализирани барабани с тригери и после по MIDI озвучени с някой убийствен саунд сет?

Свирим хард рок / метъл и звука на барабаните както знаете е много важен - трябва да е "жив", динамичен и чист.

Разгледах какви тригерни системи има на пазара и видях че има доста огромни разлики. Заслужава ли си въобще да провам в насоката или да търся други алтернативи?

 

Благодаря предварително за всички мнения, съвети и препоръки.

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много от най-известните Audio инженери смесват акустичния звук със семплиран такъв (най-често от същия кит, който записват) или напълно заменят звука, според това с какъв запис имат работа. Соло барабанът обикновено е смецица от оригиналния и от заменен със семпли (различни според динамиката), касата от друга страна е най-често напълно сменена с няколко семпъла според динамиката и. Томовете са според зависи...от това дали звучат добре или си плачат за сменяне. Ако записваш само с микрофони пак можеш да сменяш или смесваш звука със семплиран такъв с помощта на програми като Drumagog и Aptrigga. По-лесно се заменят ударите записани с тригери от друга страна, но не може да смесваш звука между това което идва от тригерите и от семплите. Модул отново не ти трябва задължително, но тези като DM5 които преобразуват звука в миди са удобни и лесно можеш после да обработваш ударите и да ползваш програми като DFH или EZ drummer.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси за отговора и полезната информация.

 

Записани барабани с микрофони лесно ли се заменят с тия програми или има някакви проблеми а може би дори нежелани ефекти?

Аз изтеглих Drumagog и ще го пробвам тия дни - мерси и за тая информация.

 

Относно тигерите - доколкото разбрах от твоят пост не ми трябва Drummodul примерно MD5 а направо пъхам тригерните кабели в саундкартата; правилно ли съм разбрал ?!?!

Освен че обръща сигнала от тригерите в MIDI и има разни бленди на барабани какво друго преимущество носи един такъв модул?

 

А как стои въпроса с чинелите? Гледам има разни електронни чинелите, фусове и тн. ... Кое е по-добро като краен звук - акустично или дигитално записан чинел?

 

А сега за тричерите да питам туй онуй. Има значи няколко неща дето изрових: има пиезо тригери и те са сравнителнио евтини има обаче и такива на Roland или DDrum които споменават в описанието на продуктите си че не ползват пиеза а други техники които дори са TradeMark. Та има ли там също нещо важно с което трябва да се събразявам или да го имам предвид?

 

Сигурен съм че и още новобрански въпроси ще имам .... мерси за подкрепата предварително

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата с drumagog поражда известни проблеми, които не са нерешими но изискват малко запознаване с програмата и нагласяне, така че да не се прихващат звуци, които не са от правилния барабан поради bleed. Общо взето зависи, колко separation има между нещата в записа, например колко касата се чува в пистата на соло барабана. Нежелан ефект е машинното звучене, което се получава ако не се използват достатъчен брой семпли с различна динамика.

 

Тригерите може да се ползват директно, но трябва да се има предвид, че за целта ти трябват много на брой входове на картата, който проблем го няма когато тригерите са конвертирани в миди формат от модула. В никакъв случай не бих казал, че модулите са излишни, но става и без тях. И нека не забравяме, че обработката на миди е по-лесна от тази на аудио, а грешки в свиренето се получават макар и малки.

 

Чинелите много лесно се забелязва ако са редени и като цяло бих посочил като по-добър вариант естествените такива, макар и да не са перфектни. Хубаво би било обаче да се ползват прилични кондензаторни микрофони.

 

Общо взето с всякакви тригери се получават приемливи резултати, но с Ddrum и други си улесняваш живота, защото записват с по-голяма точност и чувствителност свиренето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ясно!!! мерси пак за изчерпателната информация

 

При тигери:

1. трябва да се ползват/смесват различни семпли за по-добра динамика

2. ествествени чинели с кондензаторни микрофои - това не е проблем имаме 2 добри овърхеда ще изровим още един за фуса

3. тригерите мисля на първо време да ги ползвам директно - имаме 8 канална карта на Tascam която е достатъчна

4. Ddrum vs. други тригери - еее това ще го мисля щото 10 "обикновенни" тригера струват към 40 лв а 5 на Ddrum са към 180 EUR. Разликата е брутална.

 

Акустични барабани:

ще тикнем и микрофони на тупаните та да запишем всичко акустично за да пробваме с микс кво ще стане. (уффф е сега вече каналите на картата свършиха, ще трябва май и за ъпдейт да мисля - има едни джаджи на Берингер дето пускат още 8 микрофонни канала през ADAT)

 

А да те питам само - какъв софтуер е най-добре да ползвам за обработка на звука от барабаните? Има ли нещо специално или блъскам в Cubase-a и действам?

 

 

Пак мерси много за изчерпателната информация.

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

още един въпрос изкочи - какви библиотеки от семпли ползвате и евентуално от къде мога да ги сваля?

 

Мерси предварително

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак аз тоя път за 4инелите да питам.

 

кое е по-добре - акусти4но записване с микрофони или тригерни 4инели (едни като гумени има такива)

 

Мерси предварително

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и пак аз .... зан4и ако взема един друм модул на алесис и тригери от ддръмс 6те ми излезе към 480 евро ... а от алеиси има ей това 4удо

http://www.alesis.com/product.php?id=97

за 500 евро. Та се 4удя в момента кое е по-добрият вариант. Разбира се 6те ги потърся и 2ра ръка може пък да имам късмет.

 

 

дайте някой съвет и за това моля

Мерси предварително

 

Алекс

 

п.п. на6ият барабанист може и да не е о4арован от факта 4е 6те му се наложи да свири на гумени барабани.

п.п.п ан а жена ми и 2та варянта няма да и се харесат - ако ме пипне ко мисля да правя 6те бера бая ядове ... хеххе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имат възможност да свирят без някой да вика полицията, действай с тригери и модул, за да си спестиш споренето с барабанисти, което вярвай ми не е лесно. Всъщност и в противен случай бих те посъветвал да направиш това, пък мога да ти направя тихи (мрежести) кожи за много по-малко пари от тези на Triggerhead, комплект от които излиза към 100 и нещо евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

пак съм аз и пак с въпроси за тия тригери. В последните няколко дена изчетох нета ама пак има неща дето не са ми много ясни. Та последнои реших да взема тригери на ddrum, както и 10ина обикновенни пиезо тригери, също така и един тригерен модул.

 

В един по-стар пост питах за една ямаха ама се оказа че много старо това чудо и не си заслужава.

 

Та сега се чудя между следните модели:

 

ROLAND TD-3 V-DRUM MODUL

Alesis DM5

и

Alesis Trigger I/O

 

Значи най-евтин е Triger I/O на Алесис ама няма саундове. Roland е най-компактен а и в магазина ми го препоръчаха него защото бил нов модел за разлика от DM5 който е отдавна на пазара. DM5 пък е класика доколкото четох из нета.

 

Та кой да грабвам от тях?

 

Мерси за съвета предварително

Алекс

 

@sw1tched

за мрежестите кожи - като стигна до там ще ти драсна едно ЛС за повече инфо и детайли

Редактирано от vhcs
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ти препоръчам модул. DM5 наистина е класика, но е твърде вероятно по-новите неща да са по-добри. Що се отнася до вградени семпли - ако ще ги ползваш за запис те са излишни. За свирене вкъщи и примерно с мрежести кожи пак не е задължително да имаш вградени семпли стига аудио интерфейса ти да може да работи с достатъчно ниска латенция - около 4-5-6 мс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси пак за мнението ти.

 

То и аз почти така си взех решението за Alesis Triger I/O - саоундове не ми трябват, нов модел е и подържа стерео(или някой двойни им викат) тригери, има вход за контролер на фуса който най-вероятно въобще няма да ми трябва ... и е най-ефтин. Кво иска повече човек, особенно ако си няма и понятие от такива неща.

 

Та ще го поръчам и като дойде почвам да го ръчкам и до де не извадя добър саоунд на барабните няма да си лягам - ОБЕЩАВАМ !!!

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.