Jump to content
Българският форум за музиканти

Note Hold


Fenix

Recommended Posts

Началото на песента Flying in a blue dream на Satriani е точно с такъв ефект/педал...и там държи 100 часа един тон и си го модулира насам-натам с ръчката само ;)

Специално за Gary Moore и Joe Satriani става въпрос за микрофония (умишлена), на сцената има места (обикновенно отбелязани с кръстче ;) .... но не винаги това е знак че так се получава микрофония, може да служи за маркер къде са нагласени дадени прожектори и т.н.) на които се получава микрофония, изпълнителя застава на това място, дава си volume-a на китарата на 10 (при нужда му вдигат сигнала в мониторите) и микрофонията е готова.

Нагледен пример са Joe Satriani - flying in a blue dream (live in San Francisco и G3'96) и Steve Vai - For the love of god (G3'96 преди започване на песента)!

Увеличете си усилвателя (5-6 .... а ако е по малък може и на макс.) и изсвирете някоя нота и ще видите как сустейна става на микрофония (на практика нотата ще има ммнннооооогггоооо дълъг сустейн) а ако се придвижите една крачка в ляво или дясно тонът ще се промени

:twisted: Марио Анкона :twisted:

Абе хора вие нещо се омотахте малко.... :blink:

Много добре знам какво е микрофония, знам и как се прави, но не за това ви говоря. Обаче микрофонията е отделен тон. Примерно ако си оставите китарата да направи микрофония, и после хванете всички струни ОСВЕН 5та, тя ще си продължи микрофонията от друг ТОН. Не знам от кой и дали това е свъразано с настройката, но знам че е различна. Същото е и със 4та. Ако я оставите САМО нея ще направи друг тон микрофония.

 

НО ТУК ВЪОБЩЕ НЕ СТАВА ДУМА ЗА МИКРОФОНИЯ ;) , а за note hold. Примера със Хамет не е случаен, щото той там през цялото време разкарва китарката наляво надясно. Ту я вдига над главата си ту не знам си къде си. И си държи прагчето, изобщо не мисля че това е мокрофония, защото както сами казахте, като се премести човек и тона се сменя. А при него НЕ.

 

Айде ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 35
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Според мен и неговото си е микрофония. Тонът не се променя, защото при 22 - 24то прагче на високите струни той е близо до тона, който се получава при feedback по височина и тембър. Забелязал ли си, че при добро старание микрофония се получава и без да изсвирваш тон - просто като си оставиш китарата включена до ампа. Та неговото е наполовина такова, наполовина държане на вибрато с лявата ръка. А третата половина (:blink:) от тоя номер е яката китара от хубаво дърво с активни адаптери, neck-through гриф и надънен Marshall или там квото е на 2 метра от него.

 

В краен случай може и sustainer да има копелето, ама ме съмнява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заговорили сте се за sustainer-и, гледам :blink:

За пореден път, 1 линк от моя любим Project Guitar: хоп ;)

 

П.С. Тва сигурно е една от най-проспериращите теми в този(онзи горе) форум ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

надънен Marshall или там квото е на 2 метра от него.

 

В краен случай може и sustainer да има копелето, ама ме съмнява.

за първото е mesa/boogie

второто евентуално може и състейнър да е .... вече се каза за тях , видя се какво правят .... чудесни джаджки ;)

като цяло как го прави точно той на точно този концерт все някъде ще пише в нета ;) ... я интервю я някой форум :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпросното видео за Кърк де , съм го гледал сигурно 100 пъти ама чак толкова не съм се вглеждал май..Но вина ги съм склонен да мисля че товае едно майсторско вибрато и почти да се измея на твърдения от сорта че е някакъв ефект.

Няма да говорим сега занай добър китарист и прочие,но Кърк е МАШИНА , само дету на последък се занимари малко май...

 

Аре със здраве

 

аз пък сега се сещам за подобно такова видео само че е на Джудас Приист на...ъъъ как се казваше песента..нещо за лидера май беше.. та концертна е и почва със едно соло мисля и накрая китариста удару един тон и почна да върти флойд-а нагоре надолу на ляво на дясно , на горе лява на долу дясно...и така около половин минута....и не вярвам да беше ефект.Ама аз лесно се лъжа де, безмалко да се хвана на микрофонията... ;)

и все пак много се задълбаваме понякога....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
аз пък сега се сещам за подобно такова видео само че е на  Джудас Приист на...ъъъ как се казваше песента..нещо за лидера май беше.. та концертна е и почва със едно соло мисля и накрая китариста удару един тон и почна  да върти флойд-а нагоре надолу на ляво на  дясно , на горе лява на долу дясно...и така  около половин минута....и не вярвам да беше ефект.Ама аз лесно се лъжа де, безмалко да се хвана на микрофонията... ;)

и все пак много се задълбаваме понякога....

Като се върти ръчката е нормално тона да се "възбужда" ;) няма ефекти тука :P

Редактирано от Rust
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Още веднъж - трябва ви обикновен компресор на динамиката. Ползва се още от времето когато Deep Purple са били юноши бледни. Включва се преди дисторшъна и поддържа сигнала от ударения тон на едно и също ниво. По този начин тонът продължава да звучи силно дори когато е на прага на заглъхване. Пълното заглъхване на един тон е около минута-две, в зависимост от китарата, струните и т.н. Занчи само с компресора можеш да държиш тон за около минута-две. Като добавиш и една проста техника на натискане на струната близо до прагчето и получаваш безкраен тон. Без микрофонии и прочее, без дори да си усилваш кубето.

Редактирано от the_gorer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Още веднъж - трябва ви обикновен компресор на динамиката. Ползва се още от времето когато Deep Purple са били юноши бледни. Включва се преди дисторшъна и поддържа сигнала от ударения тон на едно и също ниво. По този начин тонът продължава да звучи силно дори когато е на прага на заглъхване. Пълното заглъхване на един тон е около минута-две, в зависимост от китарата, струните и т.н. Занчи само с компресора можеш да държиш тон за около минута-две. Като добавиш и една проста техника на натискане на струната близо до прагчето и получаваш безкраен тон. Без микрофонии и прочее, без дори да си усилваш кубето.

Тва правил ли си го , защото аз съм пробвал и такъв ефект не съм успявал да нагодя .... може би и щото нямам по-спешъл компресор , но ...

можеш ли да постнеш семпъл ?

Редактирано от Rust
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента нямам аналогов компресор, а компютърния няма как да го включа преди дисторшъна си. Освен това ми се струва, че няма да се получи много добре с цифров. Трябва да отидеш в някой музикален магазин и да ги помолиш да тестваш някой компресор. Резултатите ще те изкефят максимално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве, сега докато писах за състейн относно струните, в главата почна да ме човърка отново едно нещо :wall: .

Има ли note hold или некъф подобен ефект?

 

Тоя въпрос всъщност се породи доста отдавна, като гледах за първи път едно изпълнение на For Whom The Bell Tolls на Metallica в Donnington. Та за тия дето не са го чували/гледали/слушали да кажа, че накрая като си почва накря Хамет стандартните увивания по едно време удря една нота може би 20-то или 22ро на 1ва струна и оттам като се почне си е*ава ма'ата. Тона стои примерно.. хмм... 30 секунди :):D:D

Аз на 22ро имам горе долу 3 макс 4 секунди тон.

 

И си мисля че т'ва тряа да е некъф ефект, дето се да връща тона отново и отново в некъф непрестанен лууп без да си губи силата. А и той го държи през цялото време, не е да удари струната и оттам да си остане онуй а той да си пусне китарата.

 

Аз питах мноооого отдавна но т'ва е било некъф офтопик в неква тема най-вероятно и затуй сега....

:hello:

Аз мисля че е от активната електроника. Един приятел има Jackson хаметски и у тях го беше включил направо към кубето. Направи некво соло и накрая задържа към 20-30 сек един тон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тоя дето си свири Sad But True-то с него. Не знам кой точно роудс е, но знам че го няма на сайта им ;)

Tо побщо взето много известни китаристи го имат точно тоя модел. :D

 

 

А относно

поред мен и неговото си е микрофония. Тонът не се променя, защото при 22 - 24то прагче на високите струни той е близо до тона, който се получава при feedback по височина и тембър. Забелязал ли си, че при добро старание микрофония се получава и без да изсвирваш тон - просто като си оставиш китарата включена до ампа. Та неговото е наполовина такова, наполовина държане на вибрато с лявата ръка. А третата половина () от тоя номер е яката китара от хубаво дърво с активни адаптери, neck-through гриф и надънен Marshall или там квото е на 2 метра от него.

 

В краен случай може и sustainer да има копелето, ама ме съмнява.

 

Пак ви казвам че според мен няма начин да е микрофонията.

Просто защото ЕМГ 81 както и съвсем не само те са специално 'защитени ' срещу микрофония. Ако им имате един от каталозите на ЕМГ дето са обеснени, може да прочетете там, свързано беше с плочката отгоре нещо. 'to prevent microfonic feedback'. Не че имат имунитет :) , просто е по-трудно. На кремонката ми адапторите, правят от 3 метра микрофония, независимо дали съм обърнат към усливател или микрофони (освен ако не е с кремонски адаптори :D:D:D )

не!!!:D:D А това НЕ Е НОРМАЛНО.

 

и още повече от начина по който си рамятква китарата показва че надали е такова

 

Бтв, това дето the_gorer го разправя ми се струва много интересно, аз точно така си го представях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кремонката ми адапторите, правят от 3 метра микрофония, независимо дали съм обърнат към усливател или микрофони (освен ако не е с кремонски адаптори :D:D:D )

Кремоната прави баш микрофония , което не е баш feedback ... имал съм кремонка .... няма общо нейната боза с фийбек-а :D хихихи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хамет-ски Jackson :) Имаш предвид Хамет дето свири с един черен Rhoads или... :think:

Много подобен. С активна електроника. Флойда му е никелиран, грифа е светъл с тъмен фингерборд (така ли се казваше :)) и стандартните триъгълници. По тялото има вертикални ивици. На цвят е тъмносиньо. И както повечето джаксъни вади малко сух метален звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.