Black Bird Публикувано Март 1, 2005 Share Публикувано Март 1, 2005 http://jamin.sourceforge.net/Loudness/loudness.html Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Black Bird Отговорено Март 1, 2005 Автор Share Отговорено Март 1, 2005 нещо невероятно но за линукс Направо си е протоолс но няма миди Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Март 1, 2005 Share Отговорено Март 1, 2005 абе ти няма да запомниш че лауднес не е важна ........... Ще ти дърпам ушите ей!!!! Гледай да има качество, толкова ниво се вдига, ама качество не може.... Поне видя и как може да се чува при -12дб РМС, нали?!?!?!!? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Март 1, 2005 Share Отговорено Март 1, 2005 И между другото, запомнете че 24битова работа няма да има нивата на 16битова!!!!!!!!!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Joys Отговорено Март 2, 2005 Share Отговорено Март 2, 2005 И между другото, запомнете че 24битова работа няма да има нивата на 16битова!!!!!!!!!! Малко не го схванах т'ва Прозвуча ми като " Тая работа не е като оная работа" Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Март 2, 2005 Share Отговорено Март 2, 2005 Ми с две думи: Perceived Level на 24битов аудио файл няма да има Perceived Level на 16битов файл -- винаги ще е по тихо...... Тая работа ne е kato оная работа! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ProjectHamsterdam Отговорено Март 3, 2005 Share Отговорено Март 3, 2005 Кое по-точно не се разбира? Щото ако не разбирам някои неща то не е заради езика, а защото не съм чак толкова навътре в тези неща. Следователно мога да преведа това-онова, но ще трябва някой разбирач да ме коригира ако нещо объркам. Доколкото разбирам тези "хватки" се прилагат най-вече с цел да се избегне загубата на звукова информация при възпроизвеждане на евтини аудиосистеми - т.е. там важи логиката "колкото по-силно, толкова по-добре". Това се постига чрез минимизиране на динамиката и особено чрез следене на нивата на ниските честоти в микса. При такъв микс (без ярки динамични "екстремуми") средното ниво може лесно да бъде повдигнато до максималния му потенциал. Техниките за контролиране на силата на звука (втори параграф) са доста бегло описани според мен и се свеждат до намирането на пиковите честоти и премахването на съответните пикове, т.е. изравняването има до средното ниво на останалия сигнал. В случая на графиките е илюстриран пик в рамките на 25 - 100Hz. След смъкването му с 8 децибела средното ниво на микса е значително по-ниско и се освобождава повече "headroom" (образно казано свободното пространство между 0db, при надхвърлянето на което се получава клипинг, и най-високия пик в микса). Така вече може да се увеличи още повече средното ниво на микса - цели се средното ниво на целия микс максимално да се приближи до 0db без да ги надхвърля. (показано на Фигура 4) Така от началото на манипулациите досега нивото се увеличи общо с 18db. При желание за ОЩЕ по-силен краен микс съветът е да се приложи JAMin копресор само на ниските честоти в пропорции 10:1. Ако има възможност за работа направо с отделните канали на записа (параграф три), препоръката е да се контролира динамиката още на това ниво, като се избегнат резките пикове. Ниските честоти под 20Hz са нежелателни, там съветът е да се режат до корен, защото отсъствието им освобождава значително количество "headroom", а изобщо не влияе на начина, по който звучи микса. (идеално ) Това е с две приказки. Ако трябва мога да преведа нещо буквално, но мисля, че този преразказ обхваще есенцията на текста. + това вътре няма някакви по-конкретни препоръки от споменатите тук. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Март 3, 2005 Share Отговорено Март 3, 2005 ...(образно казано свободното пространство между 0db, при надхвърлянето на което се получава клипинг, и най-високия пик в микса)... Само лека поправка-- първо винаги като говориш за дб трябва да казваш за какъв дб става въпрос-- в случая 0dBFS. Дб само по себе си не значи нищо . Другото нещо е че не може да се мине 0дбФС, клипинг-а де факто е реженето на пийк-а, което го прави флат! Просто в дигиталниа домайн ниама стойности над 0dBFS..... Другото нещо е че няма връзка с "загубата на звукова информация при възпроизвеждане на евтини аудиосистеми " а просто е относно контролирането на нивата!!!! Другото нещо е че тойа смешник дето го е писал представа си няма за какво говори и от коментарите му просто си проличава кои е некадярника които не знае как се постига качество..... Ей тоя е пример за поддръжник на "Loudness Race".... и според мен еи текива глупаци (а и не само според мен) са за разстрел точно понеже пълнят главите на хора които не знаят със глупости..... и общо взето допринасиат наи много за деградациата на качеството в последните години..... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ProjectHamsterdam Отговорено Март 3, 2005 Share Отговорено Март 3, 2005 Ми аз си казах отначалото, че от тея работи много не отбирам. Само реших да повторя някои неща на български. Иначе: It's my opinion that to claim loud mastering is bad is the posturing of audio engineers that don't understand the task. In my experience, loud mastering is a style that is the perfect solution for specific challenges. The film soundtrack is an example of a job that requires loud mastering. My reasoning is that low volume playback on garbage systems will lose an appreciable amount of information. Така че се разберете по тоя въпрос с Рон Паркър. И държа да отбележа, че тва го е писал човека най-вече за озвучаване на филми, не специално за музика. А там по-важното е нещата да се чуват. А тва за децибелите не го знаех. Какво е dBFS? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Март 3, 2005 Share Отговорено Март 3, 2005 ами аз за това и ти обясних ....... Хехех аз му писах .......... Другото нещо -- не става въпрос за филмов саунд а просто го дава като пример (чети правилно на английски де :П ) ..... Изобщо не съм съгласен щото си има волюм контрол на всички състеми за възпроизвеждане и като му е тихо може да си го усили ама преебе ли хеадроом-а ..... айде върви го оправиай след това.... В интерес на истината това за лоуднесс са изказваниа на некадърни мастеринг инжинери които си мислиат че качеството и нивото са едно и също нещо ...... pathetic!!!!!............. Или просто Боб Кац, Дейв Колинс, Джей Фриголлето и другите не знаят нищо за мастеринг.......... ХЕХЕХЕХЕХЕХЕХЕХЕХХЕХЕЕХЕХХ Тва е писано заради тоя софтуеър Jamin, които всъщнос е УЖ за мастеринг ама има много поздрави, и просто изглежда като евтина кражба на ПроТоолс........!!!!!! dBFS= decibel full scale . Като Full Scale е максимум-а който може да бъде възпроизведен като ниво ( за това винаги има "-" пред единиците за дб защото де факто дб е съотносхението от максимум-а надолу ... хммм не знам как по елемнтарно да го обясня....... да но се разбира).... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bassmaniac Отговорено Март 3, 2005 Share Отговорено Март 3, 2005 Ей тоя е пример за поддръжник на "Loudness Race".... и според мен еи текива глупаци (а и не само според мен) са за разстрел точно понеже пълнят главите на хора които не знаят със глупости..... и общо взето допринасиат наи много за деградациата на качеството в последните години..... .......Уви така стоqт нещата.........Искам да вида какво ше прават такива като стигнат - 3dbFS RMS, защото май натам варват нещата ,...... скоро получих рекламен клип от една радиостанция с - 6dbFS RMS .......така че това се налага като звуков модел от медиите. ......други такива /за разстрел/ са тия, дето са писали Mixing и Mastering with Waves... модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bassmaniac Отговорено Март 3, 2005 Share Отговорено Март 3, 2005 ....В потвърждение на горното - ето на къде вървят нещата : http://www.maxxplayer.com/ ................... модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ProjectHamsterdam Отговорено Март 4, 2005 Share Отговорено Март 4, 2005 На мен пък Mixing and Mastering with Waves ми харесва. Освен това мислех че е написано за аматьори като мен, дето не знаят ей тоя плъзгач закво служи и т.н. А loud mastering и аз не обичам особено - всичките руски пиратски дискове от едно време са изкуствено хипер надути, чак ще ти пръснат колоните ако ги пуснеш след нещо нормално. Гадно си е, няма спор, но мисълта ми беше, че тоя тип не ви казва "Мастерирайте задължително ей така" - просто показва човекът как се прави, а вие ако искате. В Handbook of the Mastering Engineer е обяснена много добре цената на loud mastering-a. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bassmaniac Отговорено Март 4, 2005 Share Отговорено Март 4, 2005 На мен пък Mixing and Mastering with Waves ми харесва. Освен това мислех че е написано за аматьори като мен, дето не знаят ей тоя плъзгач закво служи и т.н. .....Може би си прав,но това създава един неправилен звуков модел НА ТОВА,КОЕТО СЕ ЧУВА НАКРАЯ от музиката,която записваш. модерирано от Snowwhite - моля, ако можете-пишете на кирилица!!! правила! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.