Joys Отговорено Февруари 17, 2005 Отговорено Февруари 17, 2005 @antonium .... най-голямата грешка в това което правиш е нормалайз -- тоиа процес изобщо не триабва да съществува....... наи много ще ти страда качеството на звука........ But it is also possible to select each song and "normalize" it individually Говорим за нормализация на конкретно парче. Преди да го смесим малко лимитери трябват на отделните тракове за да няма прекалено големи разлики м/у мин и макс. Ако прочетеш пак за нормализацията ще видиш че наблягат на средните нива като изтъкват че нормализацията повдига всичко еднакво спрямо пика - Since the ear responds to average levels, and normalization measures peak levels. И за Average има с какво да се мери. Цитирай
____ Отговорено Февруари 17, 2005 Отговорено Февруари 17, 2005 @Galileo Ако искаш можем да обсъдим Feltcher-Mundson Response Curves и това как ухото отговаря на това, ама тоя линк беше ориентеровъчен, Bob Katz е писал достатъчно по въпроса -- изобщо не става въпрос че той набляга на средни плеазе, чети правилно ......... То междо другото много неща са възможни [Possible] обаче колко са желателни и колко имат отрицателно влиание?!?! Слагай лимитери на всеки канал и чакай добър саунд ....Може би някой слънчев ден.... Може би има нещо хубаво във динамичната музика и може би има нещо вярно в изказването че: It's not the music but the silence in between .... И може би за това микрофони не иджат с вградени лимитер ... Ако все пак искаш да научиш каква е точно хавата със нормализациата и със динамицс по принцип -- процхети книгата на Боб Катз ))))) определено ще ти е страшно полезна... Цитирай
____ Отговорено Февруари 17, 2005 Отговорено Февруари 17, 2005 аз пяк се кефя на хубав crest factor )))))))) и ако някой 40-50hz sine ме изненада от никяде си ще се радвам страшно много и трака който слушам определено вече ще е набрал червени точки в мойте книги.... Цитирай
antonium Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 In short, normalization should not be used to regulate song levels in an album. тва е за нивото на песни в албум. според мен не важи за тракове в микс. лично мнение де Цитирай
Joys Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 (Редактирано) За желаещите да прочетат книгата на Bob Katz ето я [http://store2.data.bg/dechobekk/E-Books/Small%20Size%20Literature/Secrets Of Mastering - Audio.pdf P.S. тИЯ ХИПЕРЛИНКОВЕ СТАВАТ КОГАТО СИ ИСКАТ Редактирано Февруари 18, 2005 от Galileo Цитирай
antonium Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 @Galileo Ако искаш ... ....об Катз ))))) определено ще ти е страшно полезна... а ти как процедираш? какво му правиш на трака, че да звучи добре. от записването до крайния резултат? кажи ако не е тайна Цитирай
Joys Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 а ти как процедираш?какво му правиш на трака, че да звучи добре. от записването до крайния резултат? кажи ако не е тайна За _________ не знам ама мойта процедура е доста дълга, сложна идиотска, лишена от всички правила и норми. Крайният резултат е по-важен за мен. Писал съм на jFog за това как смесвах неговите проекти. Той ако реши да ги пусне ще пусне и обясненията за метода на работа. Цитирай
antonium Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 а ти как процедираш?какво му правиш на трака, че да звучи добре. от записването до крайния резултат? кажи ако не е тайна За _________ не знам ама мойта процедура е доста дълга, сложна идиотска, лишена от всички правила и норми. Крайният резултат е по-важен за мен. Писал съм на jFog за това как смесвах неговите проекти. Той ако реши да ги пусне ще пусне и обясненията за метода на работа. нека да пусне аз горе-долу съм описал какво правя. искам и _____________ да каже Цитирай
Glacierise Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 Аз четох една статия за това - как лейбълите карат мастеринг инженерите да компресират брутално всичко, за да е с много висок среден RMS, и да изпъква сред другите песни по радиото. Обаче освен че се осакатява звука, радиото самото си има свои си компресори (за да изпъква сред другите радиа хахаххаха ) и се получава така, че резултатът е единствено смачкан звук Бе Леко с компресиранетоооооооу! И Внимателно с мастеринга! Цитирай
Joys Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 Аз лично на края докарвам среден RMS -10~-13 dB и ми звучи добре. Където съм постнал "баладата" от Joys e -13 dB горе долу. Там умишлено са засилени барабаните особено касите ( със бира ) с около 3-5 dB и пак се чуват китарите. Поне аз си ги чувам. Няма много отзиви и не знам кой какво чува. Дано jFog и Mизерник пуснат вариантите на техните парчета с моя микс за да не голословим. Joys Цитирай
antonium Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 Аз лично на края докарвам среден RMS -10~-13 dB и ми звучи добре. Където съм постнал "баладата" от Joys e -13 dB горе долу. Там умишлено са засилени барабаните особено касите ( със бира ) с около 3-5 dB и пак се чуват китарите. Поне аз си ги чувам. Няма много отзиви и не знам кой какво чува. Дано jFog и Mизерник пуснат вариантите на техните парчета с моя микс за да не голословим. Joys -10 -12(3) dB RMS e идеално според мен Цитирай
____ Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 искам и _____________ да каже а какво точно трябва да опиша?!?! Обикновенно миксовете ми са със 32-40канала и всиако парче си е различно -- просто ниама рецепта това се прави така, онова ей така, стига да си спазваш основните правила.... А и обикновенно ми е динамичен микс-а така че нива на канали се промениат непрекъснато, като раутингс са доста сложни със bus sumations/dynamics .... не правя миксдаунс а всичко е предимно миди до последниа запис... Цитирай
____ Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 Много често се случва следния ефект. Слушате песен и нивото на инструменталът пада (в някои случаи драстично) когато се появи вокалът, а когато певеца има пауза или е спрял да пее, нивото на инструментала отскача отново нагоре. Този скок не е естествено нещо. Това, че се случва на живо е нормално, но защо това трябва да се случва и в студио? Това също е резултат на мастериране, когато е търсено прекалено силно ниво на звука. хех това пък не е вярно... Първо: не е нормално да се случва на живо!!!!!! Второ: Не е резултат на мастериране и де факто никой с акъла си мастеринг инжинер ниама да приеме такова нещо като source схтото нищо не мойе да му се направи Треето: това си е чиста проба некадърно миксиране. Получва се по следните причини: или ниакои се е опитвал да прави (подчертавам много некадярно) parallel compression или просто е чул от ниакяде какво е "ducking" -- в радиото обикновенно се прави тойа номер -- output-a се прекарва през compressor със side-chain като в сящото време гласовете се перкарват през отделен бус които след това се използва за trigger на compressor-a П.П. Другото нещо -- тоиа дисторшън за койте се говри -- тов е ...не точно това -- tape saturation ако е аналогова ситуациа ... и soft clipping в дигитална ..... Аз лично съм голям враг на тези похвати, и по принцип сям твярдо против тоиа "Loudness Race" дето в последните години баиа е натиснал качеството на музиката коиато излиза... Цитирай
____ Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 и още нещо!!!!!!! Мисля че е важно как звучи а не колко RMS-а е........... Колкото повече си дигаш нивата толкова повече компромис си правиш с звука (особенно при нормализациа)..... Особенно пък като не знаеш как да го направиш........ :killyou: :killyou: :killyou: Цитирай
Black Bird Отговорено Февруари 18, 2005 Отговорено Февруари 18, 2005 и още нещо!!!!!!! Мисля че е важно как звучи а не колко RMS-а е........... Колкото повече си дигаш нивата толкова повече компромис си правиш с звука (особенно при нормализациа)..... Особенно пък като не знаеш как да го направиш........ :killyou: :killyou: :killyou: Разбрахме че ги знаеш нещата. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.