IvanDTr Отговорено Февруари 18, 2005 Автор Share Отговорено Февруари 18, 2005 Направи го както човека ти е обяснил. Имам в предвид английския текст. Пусни си един филм. Затвори си очите и слушай. Трябва да си представиш, че си в киносалон. Усилвай, докато се увериш, че илюзията е пълна. Стандарта на киносалоните е 85 dB SPL. Дори и да не си съвсем точен бедата няма да е голяма. Иначе, без инструменти и без акустични замервания на помещението нищо няма да стане. Има значение дори колко хора има в помещението. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Февруари 18, 2005 Share Отговорено Февруари 18, 2005 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IvanDTr Отговорено Февруари 18, 2005 Автор Share Отговорено Февруари 18, 2005 Koй ще преведе тва на БГhttp://www.professional-sound.com/sound/fall295.htm И някой знае ли как да настроя мониторинг левела на 85 SPL ako нямам СПЛ метър Имам пулт берингър и монитори активни Берингър саунд карта Луна 2 Ето ти превод. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
antonium Отговорено Февруари 19, 2005 Share Отговорено Февруари 19, 2005 (Редактирано) искам и _____________ да каже а какво точно трябва да опиша?!?! Обикновенно миксовете ми са със 32-40канала и всиако парче си е различно -- просто ниама рецепта това се прави така, онова ей така, стига да си спазваш основните правила.... А и обикновенно ми е динамичен микс-а така че нива на канали се промениат непрекъснато, като раутингс са доста сложни със bus sumations/dynamics .... не правя миксдаунс а всичко е предимно миди до последниа запис... ok да речем имаш записана китар (чиста ), китариста не е свирил динамически равно (като почти всеки китартист), и китарата в микса някъде избива, а на други места в микса - пропада. какво трябва да се направи? 1. да се сложи компресор или 2. да се регулира volume-то на отделните моменти т.е. там където е тиха китарата да се засили и обратно. китарата е записвана без процесор и без никаква предварителна обработка - просто mica в пулта и оттам в пц-то. бтв : мерси за превода дълбок Редактирано Февруари 19, 2005 от antonium Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Topsun Отговорено Февруари 19, 2005 Share Отговорено Февруари 19, 2005 мерси за превода !!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Февруари 19, 2005 Share Отговорено Февруари 19, 2005 @antonium: както ти казах това са много специфични ситуации... наи вече това което даваш за пример -- лично : ами зависи си как точно е свирена ако само на моменти, рядко през целиа перформанс се дига или намалиава бих използвал мануал волюм, ако непрекъснато скача напред назад ще трябва да се ползва компресор.... ама работата е там че точно със чисти китари там им е красотата и динамичното им свирене носи чувството на самия китарист (поне аз така мислия) и ако го е направил правилно мойе и да е плюс ... разбира се да не забравяме как ще седи и във контекст с останалите канали .... както ти казах това са си специфични ситуации .... аз лично на такива инструменти бих избягвал прекалената употреба на компресори .... dynamics editing е destructive process и колкото по-малко, толкова по-добре. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Февруари 20, 2005 Share Отговорено Февруари 20, 2005 Това е най-тежката тема в света на звулозаписа. Това си е чист дет метъл, хора. Компресирането!!! Наистина акустичните инструменти в камерната музика не е желателно да се компресират, освен в специфични случаи. Тяхната красота е не само в тембъра, но и в динамиката им. При мастеринга на цял симфоничен оркестър, компресията ще е задължителна, но по принцип всеки знае, че някои партитури задължават да има по-голяма и осезаема динамика в звука - форте, фортисимо, пианисимо и прочее. Тънкостта е да се съобразяваме и с това. А иначе в света на хеви метъла почти всичко се мачка с пълна сила, най-малкото защото прекараната през няколко ефекта електрическа китара така или иначе не позволява големи динамични подскоци, освен в басите при палм мютинга например. Бас китарата е друго нещо - нея я мачкаме, за да изпъква по-добре в микса и за да няма "дупки" в звученето и. Барабаните се нагаждат според стилата и наситеността на другите инструменти, според стила и прочее... абе мамата си джаса цялата тази история. Определено може да се каже, че има общи правила за отделните инструменти, но в крайна сметка всичко зависи от ефекта, който търсим, така че няма нищо лошо и в импровизациите и експериментите. Аз лично ползвам само "прозрачни" компресори. Тези, дето затоплят звука и му придават определен тембър не ми допадат. Целта ни не е постигане на ново звучене, а само "изравняване" на настоящото. Дерзаем напред Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Февруари 21, 2005 Share Отговорено Февруари 21, 2005 (Редактирано) а кои "прозрачни" компресори ползваш, щото тиа аз дето ги знам са по ниаколко хилиади $ (които наистина са прозрачни, а не само щото това им пише на брошурата) Редактирано Февруари 21, 2005 от ____ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Февруари 21, 2005 Share Отговорено Февруари 21, 2005 Ами пробвай тоя на SoundForge-а - той е 100% прозрачен и в повечето случаи - бис пъри Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
____ Отговорено Февруари 21, 2005 Share Отговорено Февруари 21, 2005 хихихихихихихи .... ок ..... сигурно ...то по друг начин оцветява ама карай Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hi-mastering.com Отговорено Април 27, 2007 Share Отговорено Април 27, 2007 Всеки, който се интересува от мастеринг, трябва да прочете "Мастерирането-изкуство и наука" на Боб Кадз. Може да се намери тук: http://www.amazon.com/Mastering-Audio-Scie...1373566?ie=UTF8 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlueZone Отговорено Април 27, 2007 Share Отговорено Април 27, 2007 Аз лично смятам, че когато един микс е направен като хората, тогава той ще си звучи гръмко, независимо от РМС-а, поради простата причина, че в добрия микс няма честотни конфликти, микса не е прекомпресиран и съответно динамиката му е осезаема. Примерно при разни мои неща, които съм ги правил преди 6-7 години в сравнение със същите неща, записани, смесени и мастерирани сега, се получава следното: При стария запис РМС-а е -9db, а при новия е -12db и новия звучи много по-напомпан и динамичен...най-общо казано звучи по-гръмко и по-чисто. Това се получава защото когато съм правил стария запис: 1. Не съм имал никаква идея какво се случва, когато не са коригирани честотните конфликти (особено под 500 Hz). 2. Не съм имал яснота по въпроса с компресорите, камо ли пък да съм чувал за мултибандови такива. 3. Не съм знаел как стоят нещата с нивата като цяло. 4. Не съм бил в час със стереото, дефазацията, офсета и други такива. 5. Прекалявал съм с ефектите, особено с дилеите и ривърбите. 6. Аранжиментите ми не са били доизмислени като хората. Друго за момента не се сещам. На някой ако му хрумне - да допълни. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.