Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Имам този китарен усилвател от години и скоро ми се наложи да го отворя за да му почистя потенциометрите и плъзгачите.....та проявявайки любопитство видях че входните букси са стерео и са захванати за платките.....пробвайки с нормален китарен моно жак и китара установих че на една стерео букса са вързани 2 входа - един по-чувствителен и един по-не. та ми дойде на идея да си сложа обикновенни моно букси и с един допълнителен цк ключ да контролирам кой ще е използвания път. от друга страна - чувствителните входове са доста(предполагам са замисляни за микрофони)чувствителни и не стават за китара защото кривят(гадно), а по-слабите входове пък също ми кривят с китарата....

предполагам защото използвам процесор и неговия изходен сигнал е силен, та ми се иска да сложа и по един допълнителен потенциометър за намаляне на чувствителността.Та въпросите ми са:

1.Добра идея ли е това с буксите и цк кл.?

2.Колко ома да са тези допълнителни потенциометри и как да ги свържа(мислех си по най-простия начин - на пъря на сигнала 2 крачета - когато пота е завъртян и крачетата няма съпротивление между тях да е директен сигнала а като се завърти пота да се добавя съпротивление и да намалява входния сигнал)?удачно ли е?

Отговорено

Ами те вермонските стъпала си кривят..

Гадни са като цяло. Свирил съм с подобно и е гадно :ph34r:

 

Иначе по темата. Според мен можеш спокойно да си намаляваш нивото от процесора. Ако все пак искаш да сложиш потенциометър. според мен 100к е добре ;) . Краче 3 и ти е вход, на 2 ти е изход а 1 ти е маса - погледнати с врътката към теб. Това е .

Отговорено

В смисъл идеята ми е да има пот щото процесора си има фабрично ниво което при всяко рестартиране си идва в начална позиция която поначало е силна и трябва като ползвам този усилвател да го намалям всеки път.....за удобство....не че го ползвам често....иначе не е чак толкоз зле! все пак е доста по-стар от мен и си го увайавам щото го ползвам от 6 години....вече го държа за реликва :ph34r:

Пък и звука зависи от кабинета с който го ползваш.vermona 100 вата 4 ома с един 16 инчов басиор и фул рейндж 12 инча му лепне добре ;)

Отговорено (Редактирано)

Входовете на 600N не са за инструменти, а за микрофони, при това балансирани. Това е едно евтино решение, взето от серията EMINENT на DYNACORD. Може да се правят разни промени, но принципно няма да стане добре с палеативни мерки. Един от вариантите, проиложен в по-късните модели на фирмата е от краче 1 да се вади ИЗХОД. Може с потенциометър от крак 1 към маса да се регулира коефициената на усилване, когато се използва крак 3 за вход. Това обаче не е решение за инструмент с индуктивен датчик (адаптер), поради ниското входно съпротивление, което освен това се променя в зависимост от приложеното съпротивление между крак 1 и маса.

 

Вермоните не кривят - просто не се използват за каквото трябва. То не е само да го ръгнеш...

 

Поради високото усилване и нисък импеданс необходими за динамичните микрофони, е необходимо да се "преработят" входовете за работа с китара.

Най простото решение е да се постави резистор 500К-1М между крак 3 и C201 - т.е. на мястото на връзката между тях. Сега вече може да се постави потенциометър със стойност 22-50К между крак 1 и маса, но трябва да е тип"С" - антилогаритмичен за плавно изменение на усилването (GAIN). Може да се постави и логаритмичен, но посоката на свързване и въртене ще бъде обратна.

За повдигне на високите(HI BOOST) може да се постави парелно на резистора от крак 3 към C201 серийна група от резистор и кондензатор, като резисторът не трябва да е по-малък от 100-тина килоома, а кондензатора да се подбере по вкус.

 

Много други неща могат да се направят, защото Вермоната има мегдан за това - дискретното изпълнение позволява да се пипне навсякъде, а и да не забравяме, че цялата предусилвателна част е чист клас А, което е класи над интегралните варианти по отношение качеството на звука.

 

Абсолютно противопоказно е да се вкарва директно сигнал с линейно ниво (от процесор) в микрофонните входове. Може, ако се преработят за високо ниво, подобно на подсказания по-горе вариант, но малко по-различно.

 

Прилагам една картинка, за да не се рови нета:

 

Vermona%20Regent%20600N.gif

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено (Редактирано)

Чудесно Parni_Valjak!Благодаря ти!, Благодаря сърдечно и на Nikifena

Тази седмица ще си ходя към Шумен, а усилвателя е там и ще пробвам тези изменения и ще пиша какво се е случило!

Още веднъж БЛАГОДАРЯ и на двамата! <_<

Редактирано от liquid_death
Отговорено

И още един въпрос - какво да направя с Eingang 1, защото в миналото преди да дойде при мен явно, на усилвателя са му били сменяни буксите със стерео нормални

от които няма смисъл защото когато се пъхне жака 1 или 3 (не знам кое точно)се замасява, поради факта че жака на кабела е моно....

Отговорено

Eingang 1 е стандартен вход/изход за линейно ниво. За да се използва можеш да си направиш кабел със стереожак, или да поставиш два моножака, или два RCA, или да върнеш DIN 5.

Входа (крак 3)може да служи за синт или CD, а ако не ти стигат входовете, там се вкарва сигнала от пулт-разширител (EXPANDER, не го бъркай с динамичен процесор). Изходът (крак 1) става за запис например.

Успех!

Отговорено

Направих изменеията които ми каза Parni_Valjak, но се получи странен ефект.Добавих gain пота, работи си ...настройвам го при усилване примерно 30 процента да няма кривене от входа и сичко е ок, но като усиля примерно на 60 процента кривенето пак се получава и ако компенсирам от гейна то се намаля и усилването.Ползвах потенциометър 50к а съпротивлението на вход 3 е 560к.Също гейна като че ли иска още да може да се намаля, нали е възможно да се сложи по-голям потенциометър.

Имали вариант за дооптимизиране или това е най-оптималното?

Отговорено (Редактирано)

Не потенциометъра за GAIN трябва да се увеличи, а да се намали още входния сигнал ( с увеличение на резистора, или поставяне на резистор паралелно на входа (след резистора - делител демек). Но каква е идеята от това намаление? Нали има положение при което не криви? Идеята е с GAIN-а именно да можеш да контролираш нещата между чист и изкривен звук.

Съотношението на позициите на GAIN и каналния VOLUME дефинира момента на "кривене" и "силата на" звука. Ако силата при чистия звук не е достатъчна (не е достигната максималната чиста мощност) се усилват каналния VOLUME и MASTER-а.

В момента не схващам проблема? Какво е странното?

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено

Не бе човече, като цяло на мен ми трябва да не ми криви.Този гейн пот е хубаво да е там за да мога да го усиля когато вместо китара пъхам микрофон в предусилвателя, с други думи ми трябва корекция на чувствителността а не кривене.Та ..... като съм примерно усилил на 30 процента и намалям гейна така че да не криви усилвателя - сичко е ок! но когато реша да усиля мастъра и/или волюма и усилването стане от 30 процента на 70 примерно, пак се получава кривене и се налага пак да коригирам гейна(да го намаля) но като направя това ми пада драстично силата на изходния сигнал и когато получа чист звук, то се едно въобще не съм усилвал от мастъра.Пък като се усили на 80-90 процента си криви и дори при гейн на минимум.та искам да видя дали могат да се отстранят тези странични ефекти. :bravo:

Благодаря ти за отзивчивостта Parni_Valjak

Отговорено

За да използваш един канал за микрофон и линеен/инструментален вход е необходимо да се превключва входната част и входните куплунзи. Не е едно и също свързването на бал. динамичен микрофон и линеен сигнал. Т.е. само с GAIN потенциометър няма да стане. Даже при микрофонен вход регулирането на GAIN-а отпада, защото не е предвиден такъв вариант. По-добре единия вход го преправи за линия/инструмент, а другия да остане както си е за микрофон.

Отговорено

Прав си!Така и смятам да направя.Единия вход само ще му сложа нова букса и ще го оставя за микрофон.Втория ще го преработя, но проблема е че по този вариант който ми каза не ми е достатъчно намалянето на кривенето от гейна.има ли друг вариант за преправяне, или да измислям варияции по тема - в смисъл с по-голям входен резистор.

Отговорено
а да се намали още входния сигнал ( с увеличение на резистора, или поставяне на резистор паралелно на входа (след резистора - делител демек).

 

(3) вход---510к---------С201----base

``````````````I

`````````````220k*

``````````````I

(2)-------------- Земя-------------

``````````````I

````````````51k pot

``````````````I

(1) -----------------------C202----emiter

 

220к е примерна стойност - (510к...51к), pot също е примерен (22К...100К)

 

Идиотско е да се опитвам да покажа нещо, когато няма условия за това. Съжалявам, ако трудно се разбира.

Отговорено

Всичко разбрах :D Благодаря ти много!!! Ще пробвам веротно чак следващият уикенд и ще пиша какъв е прогресът ;)

Може ли да попитам още нещо....нали в този случай, 2 ми е маса а 3 използвам за вход(активен край) - това са двете пера на моно буксата за вход.

А за другия вход(микрофонния) да използвам 3 за активен край, 2 - маса и 1 вързам към 2.Нали така?(защото моно буксата има 2 края)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.