Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, видях, че тук таме е поспоменато из форума за свирене с удари надолу, но реших да направя отделна тема за това. На мен този начин на свирене ми е трудничк, и на по-бързо от осмини на темпо 210-220 доста трудно го правя, и то само за кратко време(уморява ми се китката бързо). Очевидно е, че не го правя правилно, та затова искам да питам как го правите вие, как заглушавате, когато го правите, изобщо каква техника ползвате, и с каква скорост можете да го правите свободно, без напрежение.

 

Също така, възможно ли е да се прави и с удари само нагоре?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

зависи кво свириш, но най зависи кво се чува :ph34r: като неможе само на долу слагаш и нагоре. С комбинацията между двете свободно се изразявам на 230-250 , но много зависи и как ше паднат запушванията, ако са кофти може и по бавно :ph34r:

Отговорено

Човече, най-важното е да освободиш всякакво напрежение от ръката си, затова трябва да се почне баааавно. Всъщност говорено е особено по тази тема и дори една от тия дето намерих беше пусната от теб самия:

 

Тема 1

 

Тема 2

 

Така като гледам там правиш 8мини на 100 а сега викаш осмини на 220, това си е огромен напредък. :ph34r:

Иначе всякакви упражнения вършат работа за развиване на скоростта, само трябва да се увериш, че свириш без никакво напрежение, както и ти си споменал горе, в ръката. щ

Може и с удари само на горе да свириш, може и с удари само надолу... в смисъл не разбрах точно въпроса ти за "само нагоре". Всичко е въпрос на отпускане и практика според мен. Аз лично не съм засичал колко бързо мога да свиря нито с алтърнатив нито с down ili upstroke. Мога само да ти кажа колко мноооого неща не мога да изсвиря :) . Пък и в крайна сметка, не е важно да се изсвирят 40 ноти в секунда. И една ще стигне, ама да е на място. :ph34r:

 

Това са мойте 2 стотинки... :ph34r:

Отговорено (Редактирано)

Тва с 8-те на 100 беше грешка, всъщност имах предвид 32-ни на 100, както става ясно по-нататък, но това беше малко преувеличено.

 

Всъщност за сега свиря тремоло с alternate picking на 16-ни на 180 чисто, без умора, а за кратко време мога да извиря пасаж от да кажем 32 16-ни ноти на 210, но това е само за малко.

 

Но с downstrokе-a наполовина за сега. Около 8-ни на 210. Имам предвид downstroke ритъм, като металика например.

 

А под свирене с урари само нагоре имам предвид ритъм китара с удари нагоре вместо надолу. Знам, че ударите нагоре е доста полезно да се упражняват.

 

Питах конкретно за техника. На много места съм чел, че в downstroke риръм китарите, много участва и палеца, но никъде не е описано как точно.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Хммм за това с участването на палеца не знам точно какво се има предвид. Ако е да придържаш перото с палеца и да има ефект то предполагам се има предвид че перото има по-стабилна основа и се чува по-изразено и съответно, ако трябва да се изразя като по-начинаещ "по-тежко". Според мойте наблюдения разликата в звука от ударите нагоре и ударите надолу идва само и единствено от ъгъла на перцето. Т.е. колкото и да съм зле по физика, ако удряш струната отгоре огледално на начина по който го правиш отдолу няма да има разлика. Разбира се като удряш надолу и самата тежест на китката играе роля докато нагоре си "против гравитацията ;) и колкото и малко да е все пак има разлика точно за изразеността.

 

Ако си казал 32рини на 100 а сега свириш 16тини на 180 то не е било толкова преувеличено, ;) все пак това са си 32рини на 90

 

Дано да съм помогнал.

Отговорено

аз не съм много вещ по отношение на техниките ,но все пак ще си кажа мнението.по въпроса за издръжливостта на китката можеш да пробваш с малки гири-3кг примерно и ги вдигаш само с китка.поне при мен отбелязах голям напредък :)

Отговорено (Редактирано)

32 на 100 темпо = 16 на 200 темпо... Евтиме сигурен ли си че знаеш за какво говориш?

 

Имаше една тема преди в която констатирахме че 16 на 250 е нещо като предел на възможностите, лично аз не се сещам за много хора които могат да свирят с такова темпо нещо смислено, инъче на 1 струна и аз дрънкам

 

Съвсем логично е максумума при удари в една посока да е два пъти по нисък, ако не и повече тей като при алтертейт пикинга се ползва някаква инерция и има удари и в двете посоки, а това че трябва да пропуснеш удара нагоре може единствено да забави повече.

 

С оглед на казаното до сега максимума според мен е 16 при около 120 темпо, освен ако не си болен от паркинсон или нямаш неквъ много сериозни гърчове.

 

Тая техника е напълно излишна освен ако не си некъф сляп фен на металика, и искаш задължително да свириш като джеймс (щото песните им и с алтернейст стават съвсем както трябва)

Редактирано от LOE
Отговорено (Редактирано)

Аз съм забелязал, че някой път като свиря само с удари надолу и заглушаване, ударите всъщност не са точно надолу, т.е. не както при алтернейт пикинг движението да е успоредно на китарата нагоре и надолу, а е малко под ъгъл, т.е все едно удрям струните перпендикулярно (нещо средно между слап и нормален пикинг :( )

А разлика в звука при движението на долу и нагоре наистина има, обикновено нагоре силата е по-малка и ъгълът е различен, и звучи маалко по-слабо и по-тънко.

Редактирано от fluti
Отговорено
32 на 100 темпо = 16 на 200 темпо... Евтиме сигурен ли си че знаеш за какво говориш?

 

Имаше една тема преди в която констатирахме че 16 на 250 е нещо като предел на възможностите, лично аз не се сещам за много хора които могат да свирят с такова темпо нещо смислено, инъче на 1 струна и аз дрънкам

 

Съвсем логично е максумума при удари в една посока да е два пъти по нисък, ако не и повече тей като при алтертейт пикинга се ползва някаква инерция и има удари и в двете посоки, а това че трябва да пропуснеш удара нагоре може единствено да забави повече.

 

С оглед на казаното до сега максимума според мен е 16 при около 120 темпо, освен ако не си болен от паркинсон или нямаш неквъ много сериозни гърчове.

 

Тая техника е напълно излишна освен ако не си некъф сляп фен на металика, и искаш задължително да свириш като джеймс (щото песните им и с алтернейст стават съвсем както трябва)

Това със 32рините дойде от мене, тъй като по-нагоре пуснах линк за темата мисля, за която говориш и там Евтим го беше написал, но ако и хвърлиш едно око ще видиш, че човека казва че се е объркал.

Казва, че прави 16тини на 180 и това му е макса, което е 32рини на 90, а това не ми изглежда толкова трудно постижимо. От 180 до 250 все пак има огроомна разлика.

А ние така и не изяснихме за какъв пасаж става дума...

Отговорено (Редактирано)
32 на 100 темпо = 16 на 200 темпо... Евтиме сигурен ли си че знаеш за какво говориш?

 

Не, изобщо нямам никава представа за какво говоря :(.

Както пиша в онази тема, говоря за ТРЕМОЛО - то цялата тема е за тремоло.

За да може човек да свири разни неща с това темпо, трябват и много упражнения за преход между струни, и също за лявата ръка.

 

А за свиренето надолу питам за техника, а ми се обяснява как нямало смисъл, щото незнам си кво си.

Мисля, ще ритъма с downstroke звучи готино, за това се интересувам.

Редактирано от Evtim Djerekarov

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.