Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано
Обаче... Има още доста фактори, които съществено влияят на звука на китарата, а рядко им се обръща внимание... При това не се налагат сериозни и скъпо струващи модификации на инструмента! Пробвали ли сте да смените "Волюм" потенциометъра на Страт-стайл китара с 500 килоомов? Ще останете страхотно приятно изненадани от по-ясно дефинирания и определено по-мощен звук! А за да работи потенциометъра съвсем "мазно" просто свържете един резистор 330 килоома между средния и активния извод на пот-а!

А какво ще стане, ако се шунтира потенциометъра за Тон :think:

Отговорено

Потенциометъра за тона.....

При мен нищо не стана,в смисъл не само го шунтирах ,а директно го разкарах......

Китара ми се отпуши още.

На негово място сложих едно цк-ключе ,което ми разделя bridge-а

 

@Boro, само не разбрах ,как точно трябва да свържа резистора 330к .Би ли постнал скица някаква?

Отговорено

Trysth, няма нищо вълнуващо в тая работа - просто махаш тон потенциометъра от веригата (вкл. кондензатора който е свързан към него) и си готов. Китарата звуква леко по-силно и малко по-отворено. Звукът може и да не ти хареса, но пък пробата е лесна, така че действай ;)

 

Това беше първата модификация, която правих на Пълдина ми преди доста години.

 

Ямахата ми има още по-груба екстра - има копче, с което бридж адаптера се свързва директно към изходната букса, като по този начин се прескача не само тон контрола, но и волюм контрола. Много яко и при това заводско :)

Отговорено

Тва за Ямахата е интересно. А я ми разясни моля те, какво става точно, като махнеш потенциометъра за тон. Имам предвид, защо почва да се чува по-силно и по-отворено? Не разбирам нищо от електроника, така че би ли го обяснил като за малоумни. Ако искаш даже пиши на ЛС да не пълним форума с излишни неща.

Отговорено (Редактирано)

Добре... Възможно най-просто обяснение е следното - тон потенциометъра в комплект с кондензатора представляват пасивен филтър и има следният ефект:

 

1) Подтиска определени честоти, независимо в какво положение е тон потенциометъра (за това като го махнеш ще звукне по-отворено)

 

2) Намаля нивото на сигнала - това е вторичен ефект, в никакъв случай не е целтта с която е сложен (за това като го махнеш ще имаш и по-високо изходно ниво).

Редактирано от niki123bg
Отговорено

При мен звука стана доста по-добър,а и сега с новите адаптери е съвсем друго.

Аз и Volume-то смених,че старото беше позаминало.

Като цяло...аз тон-а не го ползвах,така или иначе.

Сега в една друга тема се спряга поставянето на един резистор 330к между средното ктаче и "входа" на потенциометъра.доколкото разбрах това е за да се получи по-плавно усилване.Някой може ли да ми каже нещо по този въпрос.

Отговорено

Преди доста време си взех от РФ тон потенциометър фендер, който има възможността сам да се "елиминира" от пътя на сигнала т.е. като го врътнеш докрай следва едно леко прищракване и вече все едно нямаш тон потенциометър, и следват вече споменатите промени на звука. По този начин имаш много по-голям контрол и вариативност - общо взето свириш както ти е кеф със или без :curse:

Отговорено (Редактирано)

Аз само питам - защо на тези пасивни чаркове им викате електроника - след като те са от електротехниката? Това е срещано из целия форум явление.

Редактирано от jabatajabata
Отговорено
кач пара е тая джаджа eusa_think.gif

 

ми мисля, че беше колкото нормалните потенциометри фендер не помня точно, но май 10-12 лв. или нещо от сорта. В най-лошия случай да е 3-4 лв. по-скъп.

Отговорено
Аз само питам - защо на тези пасивни чаркове им викате електроника - след като те са от електротехниката? Това е срещано из целия форум явление.

 

Защото въпросните чаркове се разглеждат именно от науката електроника и това че са свързани в пасивна схема нищо не означава, същите тези могат да се свържат и в активна схема.

 

Което им се и случва доста често, защото ме мързи да ходя до магазина и постоянно си крада елементи от стари платки B)

 

Електрониката е приложна наука, която създава и изучава електрически компоненти, основани на протичането на електрони или други заредени частици

 

Електротехниката е инженерна дисциплина, която се занимава с изучаването и приложението на електричеството и електромагнетизма
Отговорено
Обаче... Има още доста фактори, които съществено влияят на звука на китарата, а рядко им се обръща внимание... При това не се налагат сериозни и скъпо струващи модификации на инструмента! Пробвали ли сте да смените "Волюм" потенциометъра на Страт-стайл китара с 500 килоомов? Ще останете страхотно приятно изненадани от по-ясно дефинирания и определено по-мощен звук! А за да работи потенциометъра съвсем "мазно" просто свържете един резистор 330 килоома между средния и активния извод на пот-а!

А какво ще стане, ако се шунтира потенциометъра за Тон :think:

Имам 2 въпроса.

 

1. Какво означава термина шунтира?

2. Това което обяснява Boro ми звучи много примамливо. Някой опитвал ли го е? Резултати?

Отговорено

"Шунтира" е крайно неправилен термин за посочените случаи. Шунт се нарича паралелно свързан резистор (няма да се задълбочавам). Това за което става въпрос тук е "байпасиране" т.е. изключване от веригата на потенциометрите. Индуктивните датчици, които в случая се наричат "адаптери" (един бог знае защо точно така) имат свойството да си повишават импеданса ( съпротивлението за по-ясно) с нарастване на честотата - от отворена 6-та до 1-ва на 12 праг да речем. Натоварването на индуктивност със активно съпротивление, (което представляват потенциометрите) има две лоши страни - намаляват изходното напрежение от "адаптерите" и накланят честотната характеристика. Затова когато се поставят по-високоомни потенциометри, както бе посочено в предишен пост, има разлика в звученето. Това обаче е нож с две остриета - високият импеданс на адаптера и капацитета на кабела към усилвателя образуват LOW PASS филтър (пропускащ ниските честоти и спиращ високите). Колкото е по-дълъг свързващият кабел към усилвателя, толкова високите честоти (хармоничните или тембъра) са по-малко. Премахването на потенциометрите би имало смисъл, ако сигнала от адаптерите се вкара директно в близко поставени импедансни преобразуватели с висок входен и нисък изходен импеданс ( наример повторители с FET транзистори или дори лампи - за по-големите фанатици). Тогава влиянието на кабела, потенциометрите и други разни ще се минимизира и звукът ще се приближи до възможно най-добрия. Искам да отбележа, че някои фирми изрично правят апаратурите си с висок входен импеданс - например старите Ампези имат 9 или 11 мегаома, за разлика от 1мегаом при Маршал. Да не говорим колко проблемни в това отношение са "камиончетата", в които входният импеданс понякога слиза до 100 килоома...( В нета има доста писания за true bypass на ефектите - именно за да се елиминира влиянието им върху сигнала в изключено състояние) Затова сериозните изпълнители си вкарват ефектите задължително в LOOP (EFFECT send/return). В тези случаи сигналът от инструмента се "подготвя" преди да се изпрати през кабели до EPL-external processing loop - верига за външна обработка. Качеството е значително по-добро в следствие от доброто съгласуване на отделните елементи от цялата верига от апаратури.

Може би станах разточителен в обясненията, но въпреки това е доста повърхностно разглеждане на проблема. Дано поне да е било полезно.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.