DaftFunk Отговорено Януари 31, 2005 Share Отговорено Януари 31, 2005 оопс забравих ! Имам малък проблем с изкуствените флажолети но предполагам че е от грешен захват на персето щото с лявата ръка проблеми нямам. Предполагам че трябва да придавам малко ъгъл на удара със страницата на перцето за як изкуствен флаж ????!!!!!???? мнение ? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steve_Vai Отговорено Януари 31, 2005 Share Отговорено Януари 31, 2005 оопс забравих ! Имам малък проблем с изкуствените флажолети но предполагам че е от грешен захват на персето щото с лявата ръка проблеми нямам. Предполагам че трябва да придавам малко ъгъл на удара със страницата на перцето за як изкуствен флаж ????!!!!!???? мнение ? Експериментирай! Все ще се получи нещо...добро! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Glacierise Отговорено Януари 31, 2005 Автор Share Отговорено Януари 31, 2005 оопс забравих ! Имам малък проблем с изкуствените флажолети но предполагам че е от грешен захват на персето щото с лявата ръка проблеми нямам. Предполагам че трябва да придавам малко ъгъл на удара със страницата на перцето за як изкуствен флаж ????!!!!!???? мнение ? Ми кажи какъв е проблема де! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DaftFunk Отговорено Януари 31, 2005 Share Отговорено Януари 31, 2005 Ами ахахаха проблема е че не стават всеки път. Абе опъват се ! Сигурно щото ми е малко дърварска китарата. С добра китара сигурно ще е ок. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steve_Vai Отговорено Януари 31, 2005 Share Отговорено Януари 31, 2005 Проблемите ги изредихме по-горе. зависи с колко прагчета си, къде точно ги свириш и, естествено, как ги свириш Грешката ти може да е къде ли не....Затова ти казвам да експериментираш. Сам можеш да се научиш най-добре с упоритост и..инат! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dushmanina Отговорено Февруари 2, 2005 Share Отговорено Февруари 2, 2005 Въх,! Вай, човече ти ли грабиш всичките налични количества от Дънлопските перца? Остави малко и за плебса, че положението става трагично. Добре, че се бях запасил преди години като свирех, та са останали една-две бройки. Във Фактор вече ме стрелят като питам за тези перца. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steve_Vai Отговорено Февруари 2, 2005 Share Отговорено Февруари 2, 2005 Въх,! Вай, човече ти ли грабиш всичките налични количества от Дънлопските перца? Остави малко и за плебса, че положението става трагично. Добре, че се бях запасил преди години като свирех, та са останали една-две бройки. Във Фактор вече ме стрелят като питам за тези перца. И на мен са ми останали само 1-2 Единствените удобни са ми именно заради хармониците ( но не само!) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hellbound Отговорено Февруари 12, 2007 Share Отговорено Февруари 12, 2007 Абе нещо не ги уцелвам както триаа дееба. Кажете некой съвет? Усетих, че триаа да се правят по-близо до нек-а, и че перцето триаа да се хваща макс близо до върха, ама още нещо ми куца! :think: Ами... поне така ме научи моят учител за фложолетите,цитирам: "хващаш перото така ,че при удара върху струната с перото да закачиш с нокат струната след първоначания удар с перото". Така правя аз и се получават но трябябва доста упражнения! А най-добрите флоажолети стават на 1-ва струна С повдигане на струната на грифа се получава доста хубав висок и пищящ звук УСПЕХ!!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Февруари 12, 2007 Share Отговорено Февруари 12, 2007 (Редактирано) Така и така сме изкопали темата, флажолет се получава на всеки удар на кратно разстояние на дължината на струната и колкото по далеч от средата на струната е, от толкова по-висок хармоник е и също е пропорционално по-слаб. Освен това, колкото от по-висок ред е хармоника, толкова повече пъти се "повтаря" по грифа. Затова и не всички флажолети излизат еднакво силно, защото зависи в много голяма степен максимума на вълната по която трепти струната къде е спрямо адаптерите- примерно хармониците от висок ред се унищожават взаимно(phase cancellation) ако двата им върха се падат над neck и bridge адаптера, съответно с противоположни фази. Упражненията са.... свирене на флажолети... И всеки сам си уцелва начина- целта е да удариш силно струната с перото и веднага след това с меката част на палеца да заглушиш базовия тон(т.е. да остане само флажолета). Аз лично държа перото още по-прибрано от нормалното и си приравнявам нокъта на показалеца почти успуредно на струните, за да мога да правя флажолети с downstroke и upstroke. Базовите флажолети можеш да си ги разгледаш така- на свободна струна почваш да чукваш с перото по гореспоменатия начин първо на 12то прагче- ще получиш първия флажолет на 1 октава от тона, после нагоре по грифа към 1во прагче. Примерно ето какви флажолети има 1ва свободна струна на мойта китарка: свободна -> ЛА# 12 -> ЛА# октава нагоре(1/2 от дължината на струната) 11.5,11,10,9 -> 3 мн високи, но слаби флажолета, които не мога да ги разбера в какви тонове са 9 -> РЕ 2 октави нагоре 8 -> ЛА# 3 октави нагоре 7 -> ФА октава нагоре 6 -> пак някакъв много висок и слаб 5 -> ЛА# 2 октави нагоре(1/4 от дължината на струната) 4 -> РЕ 2 октави нагоре(идентичен на 9то прагче) 3 -> ФА октава нагоре(1/3) и надолу трябва да са същите идентични на 11.5, 11, 10, 9 Лесно се забелязва една основна зависимост- 3те най-силни флажолета са ЛА#-РЕ-ФА, демек мажорно акордче. Също ще ти стане ясно, че от другата страна на 12то прагче към магарето флажолетите почват да звучат различно- едни изпъкват повече, други се заглушават и т.н. И оттам като почнеш всяка отделна струна и на всяка отделна позиция да правиш същото, като изключим тия трите най-пробиващи хармоници, всичко друго ще е различно всеки път П.П. на мен а и на повечето хора, които познавам, най-добри флажолети се получават при стъргане над neck адаптера, долу горе в тази част на струната, независимо от позицията и независимо от струната. Сега като си дращя, забелязвам, че на 3те по-дебели струни "горещата точка" е малко по-към bridge. Едит: Има и една такава тенденция, че флажолети се получават най-хубаво на най-крайния адаптер демек neck. Това е защото колкото п`o към средата на струната хващаме сигнала, толкова по-силни са ниските хармоници и първата степен на тона. Затва бридж адаптера звучи мазно и леко глухо, докато бриджа звучи остро. И както хората казаха- gain gain gain gain!!!! Редактирано Февруари 12, 2007 от 7thString Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlueZone Отговорено Февруари 13, 2007 Share Отговорено Февруари 13, 2007 Тъкмо мислех да пиша по темата, ама 7thString го е обяснил толкова добре, че е безмислено да му осирам писанието. Ю рок мен Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Февруари 13, 2007 Share Отговорено Февруари 13, 2007 Едит: Има и една такава тенденция, че флажолети се получават най-хубаво на най-крайния адаптер демек neck. Само да се самопоправя- имам предвид частта от струната над адаптера, а не, че с този адаптер. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hellbound Отговорено Февруари 16, 2007 Share Отговорено Февруари 16, 2007 "Упражненията са.... свирене на флажолети... И всеки сам си уцелва начина" 7thString евала за тая приказка... има ли желание секи ще си открие най-добрия начин за свиренето на флажолети! Аз продължавам с моите опити. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tomov Отговорено Февруари 24, 2007 Share Отговорено Февруари 24, 2007 (Редактирано) Започвам с малко оффтопик (сори за което): Д*йба и аз се чудех какъв е тоя полу-писклив; полу-вибриращ звук т.е. артифишъла. (ако не съм го описал както трябва, не ме трепете... още) В последствие ги научих. И при мен се получават най-лесно на бридж адаптера и тона почти до сретата. Изкарах веднъж хармоник на нек ама стана на магия. За захвата ми - хващам перцето така, че е върха му е на 90 градуса приблизително от върха на палеца и се подава 2-3 мм изпод пръста ми. Сега тва дето ще го кажа всички го знаете, но все пак може да помогне на някой. Целта е като удариш струната след това да направиш едно докосване с пръст и по този начин тона е по-висок (навсякъде различно) Аз използвам по-твърдата кожа на палеца -там където е сгъвката от вътрешната страна. Някои използват върха на пръста - на кой както му е удобно. Пилене му е маиката и с повече упражнения се постига (съдя по себе си - цял ден пилих докато добия представа на коя струна горе-долу къде са... тъп Скуаяр ) Това е от мен, надявам се съм помогнал поне малко А, да и също да подкрепя съвсем основателно 7thString - яко GAIN Редактирано Февруари 24, 2007 от Tomov Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
the_gorer Отговорено Март 1, 2007 Share Отговорено Март 1, 2007 Ей тука бате ви Шред Дърст обяснява за изкуствените флажолети. Малко е емоционално, но се разбира кво говори човекът. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanbog Отговорено Март 1, 2007 Share Отговорено Март 1, 2007 хахаха, супер яко! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.