Велислав Публикувано Април 29, 2013 Публикувано Април 29, 2013 На 15 съм, занимавам се около 1 година с китара. Има време, но искам да питам, за да съм наясно колко е сложно влизането там. Прима вистата с ноти ли е или акорди? Цитирай
Петьо Бояджиев Отговорено Април 29, 2013 Отговорено Април 29, 2013 Ако не се лъжа - свириш един етюд, едно свободно избираемо произведение и правиш една диктовка (подават ти ла от пиано и ти свирят, ти нотираш по това, което чуваш) Цитирай
Delta Отговорено Април 29, 2013 Отговорено Април 29, 2013 Виж внимателно тази тема:http://forum.muzikant.org/topic/135017-%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%8F/В коментар номер 10 съм написал подробно какви са изискванията и какво представляват изпитите.Имай предвид, че това се отнася за влизане в Поп и джаз факултета със специалност китара.Ако искаш да влизаш в академията със специалност класическа китара, пиши и аз ще се поинтересувам какви са критериите в този случай.После ще напиша коментар тук. 2 Цитирай
iliev.p Отговорено Май 2, 2013 Отговорено Май 2, 2013 Велиславе един неангажиращ съвет - намери си един сериозен учител на който му кажи за мерака ти - НМА, и почни да свириш като все едно се подготвяш за участие на олимпийски игри, дори и да се разминещ по някакви причини с НМА, положения труд ще ти е от полза ! 2 Цитирай
Delta Отговорено Май 10, 2013 Отговорено Май 10, 2013 ИНСТРУМЕНТАЛЕН ФАКУЛТЕТ(класически отдел) І. Изпит по специалността. КЛАСИЧЕСКА КИТАРА 1. Полифонична пиеса от Й. С. Бах, С. Л. Вайс или Дж. Дауланд. 2. Виртуозен етюд от Ф. Сор, М. Джулиани, Д. Агуадо или Ф. Карули. 3. Сонатно алегро по избор на кандидата. 4. Романтична или съвременна пиеса по избор на кандидата. Забележка: Произведенията се изпълняват наизуст. ІІ. Устен изпит по елементарна теория на музиката, който включва: а) Развиване на въпрос, определен чрез жребий по време на изпита по следния конспект: 1. Свойства на тона. 2. Музикална система. Разпределение на тоновия обем на октавови групи. 3. Диатонични и хроматични цели тонове и полутонове. Енхармонизъм. 4. Записване на тоновите трайности. 5. Особено деление на двуделните и триделни нотни стойности (дуоли, триоли, квартоли и др.). 6. Записване височината на тоновете. Нотни ключове. 7. Ритъм, метрум, размер и такт. Видове метруми и размери. 8. Синкоп. Видове синкопи. 9. Лад, тоналност, гама. 10. Разновидности на мажора и минора. 11. Старинни ладове. 12. Интервали. 13. Акорди. Видове тризвучия и четиризвучия и техните обръщения. 14. Темпо. Видове темпа и отклонения. 15. Динамика и динамични знаци. 16. Украшения. б) Нотиране и четене на виолинов, алтов, теноров и басов ключ. в) Познаване на интервали (мелодични и хармонични), акорди (видове тризвучия и мажорно малкия септакорд и техните обръщения), разновидности на мажора и минора и старинни ладове, както и тяхното построяване и изпяване по зададен основен тон.Като гледам изпитната програма е сравнително приятна. Бих се зарадвал да изсвиря някой прелюд на Бах, както и някоя пиеса на Тарега (за четвърта точка - романтична пиеса).Но ще трябва доста да посвириш, материалът е сериозен. Цитирай
Ламби Отговорено Май 14, 2013 Отговорено Май 14, 2013 Интересно след,като кандидатът трябва да знае тези неща преди да бъде приет,какъв ще е след завършване на факултета.Така,като гледам тези дето са го завършили направо са звизди от световна величина. 2 Цитирай
evans Отговорено Май 14, 2013 Отговорено Май 14, 2013 Моето мнение е, че от НМА май вече няма много смисъл. Ако имаш желание, може и един частен учител да ти помогне+ видео уроци, школи и прочие. Едно време(преди 89г.) хората се натискаха да влизат в академията, защото на музикантите им се разрешаваше да пътуват в чужбина, а сега всеки може да си купи билет и да замине. Иначе с дипломата с която излизаш, можеш да работиш за някой оркестър за 400лв или да искараш педагогика и да станеш даскал за горе-долу същите пари+цял ден да си късаш нервите в някое училище. Ако решиш да работиш по кораби или навън, може би дипломата ще е малко предимство, но не критерий, че ти си човека за тая работа. Цитирай
Delta Отговорено Май 15, 2013 Отговорено Май 15, 2013 Според мен изпитният материал е в нормата. В сбит вариант изпитът представлява следното:- 4 пиеси за свирене на специален инструмент (в случая е класическа китара). - теория на музиката (човек просто трябва да седне и да прочете книжката на Парашкев Хаджиев) - солфеж, като гледам в този изпитен материал даже няма прима виста, има само разпознаване на интервали и акорди, е, да, има изпяване на старинните ладове. Това е материал, който се учи в музикалното училище. В академията се надгражда върху него. Има сериозни дисциплини като хармония, инструментознание, има и упражнения върху солфеж, където се правят и диктовки (едногласни, двугласни...), история на музиката и т.н. Има втори инструмент, който винаги е пиано. В теоретичния факултет има следните специалности: композиция, дирижиране, музикознание, тонрежисура и педагогика. Принципно при инструменталния, вокалния и поп и джаз факултети първите две години (или три) са по-натоварени с теоретични дисциплини, после остава повече време за възможността да се набляга върху основния предмет - специален инструмент. От тук нататък зависи само от човека. Дали действително иска да бъде музикант или само да свири без да се обременява с академична информация, или пък изобщо да не се занимава с музика. Но има още една подробност, това, че някой има диплома доста често нищо не означава. Има и случаи, в които музикантът е такъв просто по душа. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.