Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Единствения адекватен индикатор с превключване на стойностите и стандартите е на САмплитюд/Секвоя.

 

Тук е един от ключовете за бараката. Има и чудесни плъгини които дават тази възможност ако човек не е доволен от индикаторите на софтуера си. Някои от тях даже са свободни. Който търси намира, въпроса е да знае какво търси.  

Отговорено

Не съм запознат с всички звукови карти или програми. Но искам да отбележа, че връзката между показанията в цифров вид и аналоговите нива никога не е директна. За да може да се вярва на показанията, трябва да се мери и да се калибрира. Иначе всичко остава една заблуда.

Освен всичко останало, референтните нива на цифровеата и аналогова част са различни. И не само това, но за различните системи референтните нива в аналоговата част (0dB) могат да са с много големи разлики. 

Отговорено (Редактирано)

Mairomaster,  

искаш да кажеш , че при екпорт с -26 дб разлика при всички канали микса ти е същия? ТОВА ПРОСТО НЯМА КАК ДА Е ВЯРНО

опитаи без лимитери (или клипери и тем подобни динамически процесори) на канал, стойностите да са ти до -15 дб на фейдър. 

Тая работа с тримера -  ако е след това, за да усилиш вече експорт трака....нещо не я схванах

Идеята е, че при по ниски нива хедрума (до колкото може да се говори за такъв в цифрова среда) влиза в динамическия диапазон  и остават незаети динамически стойности.....което е равно на по-свободен и дишащ звук.

Но всичко това е само теория, на практика човек трябва да вяра на ушите си, а не  на очите и стойностите в софтуера. Питането беше в началото за съвети, и това е един от моите съвети, спокойно може да го пропусне всеки, който има друго мнение по въпроса.

ПОздрави!

Редактирано от VSTi
Отговорено

Така, то се е видяло, че без 100% достоверен тест, няма да се мине. Повторих процедурата, като този път изключих всякакъв вид динамични процесори, както по отделните канали, така и на master bus-a. Отново разликата при двата експорта е 26 dB за всеки канал. За който все още не е разбрал, давам пример. Да кажем имаме 3 канала, с инструмент на всеки канал (в реалният тест са 10-тина). При теста със силно ниво на каланите, фейдърите на каналите стоят на +6 dB, +2 dB и 0 dB примерно. При теста със слабо ниво, същите фейдъри ще стоят на -20 dB, -24 dB и -26 dB, баланса на микса се запазва. След това каналите се сумират и влизат в master bus-a. За да слушаме еднакво ниво и да е по-лесно да се прецени евентуалната разлика във звука, както и за лесната направа на null test, при теста със силното ниво, свалям master фейдъра с 26 dB, така че изходното ниво на двата експорта да е еднакво. Тази корекция става след сумирането на траковете и не би трябвало да влияе на теста. Освен това корекцията на нивото е напълно линейна. Този път изключих баса, за да се работи изцяло с вече записан материал и да няма промяна в изпълнението при двата варианта. Това са двата микса:

https://dl.dropbox.com/u/59307400/test_low_level2.wav

https://dl.dropbox.com/u/59307400/test_high_level2.wav

 

При null test, миксовете се унищожават напълно, поне според моите уши, при яко надути слушалки, както и според метрите на Cubase. Това говори за дооооста голямата им еднаквост.

 

VSTi, мисля че въпроса е доста важен и за това предпочитам да доизгладим неточностите и да стигнен до инстината. Най-малкото ще разберат хората четящи темата, как трябва да се действа наистина. Ако мислиш че при тестовете правя нещо грешно, казвай ;)

Отговорено

не мога да чуя траковете , защото не съм в студиото. Но идеята не е , както казах да се мерят стойности, чисто теоретично ( а и на практика, според мен) при 0 дб. си имаме кривоч, просто при сумиране вече няма да са 0 , а ще са минимум + 3-6 дб. ТОва вече влиза в полето на "червеното" .  Грешката, която според мен правиш, е че изкаш да намалиш или усилиш с точно толкова, за да имаш нивото, което си представяш. А идеята е, че при по ниски нива, звука е доста по-различен, от колкото ако сме на пределните нива за траковете. 

А и в крайна сметка - звука не са цифри и индикации, звука е за СЛУШАНЕ, и ЧУВАНЕ. Ще чуя внимателно на монитори траковете ти (утре най вероятно) и ще направя анализ.

ПОздрави!

Отговорено
при теста със силното ниво, свалям master фейдъра с 26 dB, така че изходното ниво на двата експорта да е еднакво.при теста със силното ниво, свалям master фейдъра с 26 dB, така че изходното ниво на двата експорта да е еднакво.

 

След като всичко става във 32 bit fp софтуерна среда няма проблем. Ако звука минава през външна периферия било то цифрова или аналогова нещата стоят по съсем друг начин. 

Отговорено

..... очертава се доста безсмислена препирня......

не е въпроса да се гони едно и също ниво, с различни положения на тракинг фейдърите.....

При "аналоговата" система, СЛЕД 0 дб започва хедрума, а при "цифровата" там вече свършва, поради простата причина че всичко над 0  е технологичен брак. НО за да не звучи толкова кардинално, въпроса е КЪДЕ точно се намира 0 дб. и всъчност нулата в единия софтуер какво мери, и равна ли е на 0 дб или не.

Отговорено

^^ Това никой не го оспорва затова е безсмислена препирнята. Става въпрос точно да си гони човека едно и също ниво  с фейдърите има ли проблем в софтуерна среда. Не няма проблем. Колко е нулата след мастърфейдъра да...това е  въпрос на калибриране на системата. И то много съществен въпрос. 

Отговорено

" При 32 bits FP нивото на канала може да се компенсира с нивото на мастър буса без проблем " 

.....нивото винаги може да се компенсира, въпроса е какво "звучи" в нивото.....

Поздрави!

Отговорено

Същото, каквото звучи, ако каналите не са на"червено". Виж горе с нул теста и пробвай сам. Има и огромно количество видео по тази тема.

 

П.С. Аз лично не предпочитам този метод и си намалям каналите на -18, но реално е така както е описано. 

 

Ето и един клип за размисъл. 

Отговорено

и какво рабрахме от това видео? че  при 32 битов експорт имаме повече хедрум....

Ако някой помни, разговорът от началото на темата беше коренно различен, и аз споделих някой мои мисли.....а вече на втора страница се метнахме в някакви обяснения, които нямат нищо общо с първоначалния въпрос на темата. А и в Протулс нещата са доста по-различни от към звук и нива......каквото и да пуснеш, много трудно може да прегори от към ниво, още едно доказателство че нивата са различни при различните софтуери, ЗА КОЕТО ГОВОРЯ НЕПРЕКЪСНАТО, а не за или против 0 дб експорт. 

Отговорено

Да, прав си. Аз и за това си карам по стария начин с намаляне на каналите, въпреки, че трябва да си малоумен да "прегориш" изходния сигнал.

А нивата са такива, каквито ги покаже метъра на определения DAW. 

Отговорено

Сега ,всички разбрахме, че различните DAW мерят различно, а и имало някакви плъгини за "калибровка", тъй че макар да не е точно в духа на темата може да довършите с един пример за такъв плъгин.

Отговорено

Както по горе казах - Самплитюд/Секвоя - може да се превключва индикацията в различните стандарти,  а също така има и лоуднес метър , плюс RMS. НЕ съм се интересувал от допълнителни плъгини, поради тази причина не мога да посоча такъв. При всички положения предпочитам индикацията ми да вътрешна за програмата, и да си сравнявам нивата, ако се налага излизане от формата.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.