sardaesox Публикувано Януари 19, 2013 Публикувано Януари 19, 2013 Понеже ми е една от любимите песни и искам да я направя цялата, моля за мнения по-запознатите какви кусури има микса- а той си има- ако може мнения за компресиите на дръмса, скоро имаше тема- тук съм слагал на бус компресор и отделно на сенд ревърб. Дотук съм установил, че компресията е проста работа, но не е за прости хора , т.е- все нещо ми убягва.https://soundcloud.com/sardaesox/fade-to-black-cover Цитирай
Mairomaster Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Я първо кажи какви семпли си използвал за барабаните (предполагам семпли си ползвал) и дали искаш микса да стане максимално близък по звучене с оригинала или да има различно, но добро звучене. Цитирай
sardaesox Отговорено Януари 19, 2013 Автор Отговорено Януари 19, 2013 (Редактирано) Семплите са на Steven Slate- black kit-a, а иначе за звученето- искам да е нещо подобно на това, което съм направил, но същинския ми въпрос е за недостатъците в микса, който съм издялал, с уговорката, че тук баса само съм го загатнал , защото съм го свирил на китарата с октавер. Редактирано Януари 19, 2013 от sardaesox Цитирай
Mairomaster Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 В интрото можеш да намалиш доста velocity-то на барабанчето, че и на касата малко може би. В момента имаш яко лирично интро (хич ме няма в литературата), а същевременно барабаниста удря като побеснял. Където влиза фуса, можеш да му намалиш нивото, че свири бързо и е малко натрапчив така.В тежката част са ти сравнително добре нивата. При барабаните, там трябва да използваш максималнo velocity за каса, барабанче и томове (около 120 че да има малко място за humanize) и малко по-ниски стойности за velocity при чинелите, на вкус (аз ползвам около 100-110).Като ефекти не знам точно какво си правил, но соло барабанчето най-вече ми се струва малко изкуствено. По принцип както са си в кита са доста добре барабаните и евентуално може да се нуждаят само от съвсем лека обработка, че да се впишат в конкретния микс. Има вариант да си попрекалил с компресията, въпреки че не съм сигурен. EQ слагал ли си?Относно ривърба на барабанчето. По принцип аз най-вече ползва room-a. Ако използваш SSD room, той е обработен предварително и не се нуждае от много допълнителна обработка. NRG room-a е в суров вид и не е лошо да се компресира. Употребата на допълнителен ривърб си е въпрос на вкус вече. 1 Цитирай
sardaesox Отговорено Януари 19, 2013 Автор Отговорено Януари 19, 2013 Благодаря за мнението- моите съмнения наистина бяха относно динамиката, барабанчето е с клипер, а бус компресора е на най-бързия релийз и най-дългата атака,с treshold почти на минимум, т.е.-най-крайните стойности за компресия, ще ги поразместя. М/у другото, във форума на steven slate намерих една негова тема, където той обясняваше че правел барабаните на отделен бус и - сенд компресор, и отделно чинелите без фуса също на друг бус с друг компресор.Резултата наистина беше впечатляващ, мисля че беше ползвал SSL waves, за барабаните, и FET на Softube за чинелите.Доста четох за glue , лепенето на микса, но нищо смислено не измъдрих.Най-вече се ползва компресор за слепване на микса, обаче- на -барабните компресор, на китарите, накрая и на мастера-не стават ли множко. Като включим и лимитерите за накрая, които са си пак компресори, жална му майка на микса. Цитирай
Mairomaster Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Освен ако пийковете не ти позволяват да вдигнеш достатъчно нивото при mastering-a, по-добре не използвай clipper на барабанчето. По принцип почти не спомага за по-доброто звучене, а може да навреди.Bus компресора колко gain reduction прави?С употребата на компресори на различните фази точно за това трябва да се внимава, защото може да се стигне до прекомпресиране. За това често, при използването на bus компресори и mastering компресори, се цели gain reduction само от 1-2-3 dB. Цитирай
sardaesox Отговорено Януари 19, 2013 Автор Отговорено Януари 19, 2013 (Редактирано) https://soundcloud.com/sardaesox/fade-to-black-cover1 за сега няма да му се занимавам близките дни. Под gain reduction, threshold ли имаш предвид- ако да-на буса на тъпаните е -4. Иначе на мастера е доста повече(-30дб), но на отделните тракове нивата са ми на около -22,-25дб, ако това има значение.На последното му сложих на мастера Drumformer на Voxengo с доста крайни нива на threshold, - 30db и това като че ли омаза нещата. Редактирано Януари 19, 2013 от sardaesox Цитирай
Mairomaster Отговорено Януари 19, 2013 Отговорено Януари 19, 2013 Когато се говори за компресия е по-добре да се използва gain reduction вместо threshold. Threshold-a не ти дава никаква представа колко бива смачкан звука, понеже "мачкането" зависи не само от threshold, но и от входното ниво на сигнала в компресора и от ratio-то. Gain reduction-a показва колко бива намален сигнала при работата на компресора и дава по-добра представа за количеството на компресията. Стойността не е константа, а варира в зависимост от отделните peak-ове (по-голям peak бива намален повече, тъй като изкача повече над threshold-a). В почти всички компресори имаш gain reduction meter, и като го наблюдаваш можеш да видиш какви средни стойности дава в конкретен пасаж от песента.Хубаво е често да даваш bypass на даден компресор и да слушаш какво променя. При bus компресор на барабаните със SSD примерно, ако промяната е голяма, най-вероятно е на зле. SSD идват доста прилично обработени, като компресия и EQ, и допълнителната тежка обработка не им се отразява много добре. Цитирай
sardaesox Отговорено Януари 20, 2013 Автор Отговорено Януари 20, 2013 Благодаря за уточнението, а под SSD- steven slate drums ли имаш предвид или room семплите, знам че NRG румовете не са правени, просто са записани, така пишат в сайта на слейт. Цитирай
Mairomaster Отговорено Януари 20, 2013 Отговорено Януари 20, 2013 Steven Slate Drums по принцип, за room семплите говоря единствено в последния абзац на пост #4 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.