Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Понеже ми е една от любимите песни и искам да я направя цялата, моля за мнения по-запознатите какви кусури има микса- а той си има- ако може мнения за компресиите на дръмса, скоро имаше тема- тук съм слагал на бус компресор и отделно на сенд ревърб. Дотук съм установил, че компресията е проста работа, но не е за прости хора :greenball: , т.е- все нещо ми убягва.https://soundcloud.com/sardaesox/fade-to-black-cover

Отговорено

Я първо кажи какви семпли си използвал за барабаните (предполагам семпли си ползвал) и дали искаш микса да стане максимално близък по звучене с оригинала или да има различно, но добро звучене.

Отговорено (Редактирано)

Семплите са на Steven Slate- black kit-a,  а иначе за звученето- искам да е нещо подобно на това, което съм направил, но същинския ми въпрос е за недостатъците в микса, който съм издялал, с уговорката, че тук баса само съм го загатнал , защото съм го свирил на китарата с октавер.

Редактирано от sardaesox
Отговорено

В интрото можеш да намалиш доста velocity-то на барабанчето, че и на касата малко може би. В момента имаш яко лирично интро (хич ме няма в литературата), а същевременно барабаниста удря като побеснял. Където влиза фуса, можеш да му намалиш нивото, че свири бързо и е малко натрапчив така.
В тежката част са ти сравнително добре нивата. При барабаните, там трябва да използваш максималнo velocity за каса, барабанче и томове (около 120 че да има малко място за humanize) и малко по-ниски стойности за velocity при чинелите, на вкус (аз ползвам около 100-110).
Като ефекти не знам точно какво си правил, но соло барабанчето най-вече ми се струва малко изкуствено. По принцип както са си в кита са доста добре барабаните и евентуално може да се нуждаят само от съвсем лека обработка, че да се впишат в конкретния микс. Има вариант да си попрекалил с компресията, въпреки че не съм сигурен. EQ слагал ли си?
Относно ривърба на барабанчето. По принцип аз най-вече ползва room-a. Ако използваш SSD room, той е обработен предварително и не се нуждае от много допълнителна обработка. NRG room-a е в суров вид и не е лошо да се компресира. Употребата на допълнителен ривърб си е въпрос на вкус вече.

Отговорено

Благодаря за мнението- моите съмнения наистина бяха относно динамиката, барабанчето е с клипер, а бус  компресора е на най-бързия релийз и най-дългата атака,с treshold почти на минимум, т.е.-най-крайните стойности за компресия, ще ги поразместя. М/у другото, във форума на steven slate намерих една негова тема, където той обясняваше че правел барабаните на отделен бус и - сенд компресор, и отделно чинелите без фуса също на друг бус с друг компресор.Резултата наистина беше впечатляващ, мисля че беше ползвал SSL waves, за барабаните, и FET на Softube за чинелите.Доста четох за glue , лепенето на микса, но нищо смислено не измъдрих.Най-вече се ползва компресор за слепване на микса, обаче- на -барабните компресор, на китарите, накрая и на мастера-не стават ли множко. Като включим и лимитерите за накрая, които са си пак компресори, жална му майка на микса.

Отговорено

Освен ако пийковете не ти позволяват да вдигнеш достатъчно нивото при mastering-a, по-добре не използвай clipper на барабанчето. По принцип почти не спомага за по-доброто звучене, а може да навреди.
Bus компресора колко gain reduction прави?
С употребата на компресори на различните фази точно за това трябва да се внимава, защото може да се стигне до прекомпресиране. За това често, при използването на bus компресори и mastering компресори, се цели gain reduction само от 1-2-3 dB.

Отговорено (Редактирано)

https://soundcloud.com/sardaesox/fade-to-black-cover1  за сега няма да му се занимавам близките дни. Под gain reduction, threshold ли имаш предвид- ако да-на буса на тъпаните е -4. Иначе на мастера е доста повече(-30дб), но на отделните тракове нивата са ми  на около -22,-25дб, ако това има значение.На последното  му сложих на мастера Drumformer на Voxengo с доста крайни нива на threshold,  - 30db и това като че ли омаза нещата.

Редактирано от sardaesox
Отговорено

Когато се говори за компресия е по-добре да се използва gain reduction вместо threshold. Threshold-a не ти дава никаква представа колко бива смачкан звука, понеже "мачкането" зависи не само от threshold, но и от входното ниво на сигнала в компресора и от ratio-то. Gain reduction-a показва колко бива намален сигнала при работата на компресора и дава по-добра представа за количеството на компресията. Стойността не е константа, а варира в зависимост от отделните peak-ове (по-голям peak бива намален повече, тъй като изкача повече над threshold-a). В почти всички компресори имаш gain reduction meter, и като го наблюдаваш можеш да видиш какви средни стойности дава в конкретен пасаж от песента.
Хубаво е често да даваш bypass на даден компресор и да слушаш какво променя. При bus компресор на барабаните със SSD примерно, ако промяната е голяма, най-вероятно е на зле. SSD идват доста прилично обработени, като компресия и EQ, и допълнителната тежка обработка не им се отразява много добре.

Отговорено

Благодаря за уточнението, а под SSD- steven slate drums ли имаш предвид или room семплите, знам че NRG румовете не са правени, просто са записани, така пишат в сайта на слейт.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.