marian666 Отговорено Декември 14, 2012 Автор Share Отговорено Декември 14, 2012 Вече е байцната и цвета отговаря на очакванията ми. Само дето се оказа, че запълването на порите трябваше да е бреди байцването, така че се наложи пак да шкуря. Китарата е Les Paul , която купих на части, с махагонови тяло и гриф и кленов топ. Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 14, 2012 Share Отговорено Декември 14, 2012 Радвам се, че се получава добре. Хубаво ще е, ако пуснеш снимки на крайния резултат. Успех! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 14, 2012 Автор Share Отговорено Декември 14, 2012 Непременно! Само че малко бавно става , защото съм ограничен във времето. Но ще кача снимки като я завърша! Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 20, 2012 Автор Share Отговорено Декември 20, 2012 Привет! Айде само някой да ми каже, може ли да качвам снимки директно в форума и ако може как става. Намерих с търсачката некви стари теми кадето пише ,че не може, но нищо актуално. Благодаря! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 20, 2012 Автор Share Отговорено Декември 20, 2012 Привет! Ето какво измаисторих. Китарата не е полирана. Нямам полирмашина и нямах никакво желение вече да търкам на ръка. Гланцирането ще го оставя за по-нататък. Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 20, 2012 Share Отговорено Декември 20, 2012 На пръв поглед изглежда много добре. Поздравления! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 20, 2012 Share Отговорено Декември 20, 2012 От тези мътни снимки лично аз нищо не видях...Ако има някакъв лак, то той не се вижда...Аз не мога да преценя качество на лаково покритие по снимки в интернет, въпреки 30-годишния си стаж в тази област. Явно остарявам и недовиждам... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 21, 2012 Share Отговорено Декември 21, 2012 Е, аз никъде не видях стичания. Да се надяваме, че липсата на видимо покритие е от снимките. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 21, 2012 Share Отговорено Декември 21, 2012 Липсата на видимо покритие означава липса на видими стичания. Да не спамим повече темата на момчето, въпросът беше доколко тези снимки могат да ни дадат ясна представа за свършената работа. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 21, 2012 Share Отговорено Декември 21, 2012 Липсата на видимо покритие означава липса на видими стичания. Да не спамим повече темата на момчето, въпросът беше доколко тези снимки могат да ни дадат ясна представа за свършената работа. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 21, 2012 Автор Share Отговорено Декември 21, 2012 Благодаря за поздравленията! Лак има! Може и да не е лакирана майсторски но крайния резултат не е никак зле. Стичания нама но на места по махагона трябваше да си поиграя повече с грейн филъра. Със сигурност, щеше да изглежда по добре ако я бях дал на професионалист да я лакира, но не такава беше идеята. Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
univox Отговорено Декември 21, 2012 Share Отговорено Декември 21, 2012 Само да вметна. Акрил върху нитро или PU става, но обратното изобщо не е желателно поради по-голямата пластичност на акрилния лак. Добра схема е PU Грунд 2-3 слоя с мждинно шлайфане, НЦ (цветен или прозрачен) и прозрачен НЦ финиш гланц или мат. Нека да изясним нещата, за да не влизаме в излишни спорове - за да лакираш дървена повърхност първо трябва да я запечаташ.Тоест за да постигнеш качествено финално покритие ти трябва гладка повърхност с еднородна структура, каквато дървото няма и за това се полагат няколко покрития с различни материали и техника на полагане. Няма да навлизам в подробности - подробностите са написани в доста учебници и специализирани издания...Ако при лакирането се окаже че дървото попива от лака просто на това място лаково покритие няма... В тая връзка искам да кажа че няма как да напоиш дървесината при лакирането и от там е ясно влиянието на лака върху звука.И още нещо което не е свързано с темата но е свързано с разискваната материя - китарите с матово покритие за които се говори че покритието позволява на дървото да продължава да съхне... приказки от 1001 нощ - преди нанасянето на тяхното финално покритие са запечатани също толкова старателно... Колегата да не бърка матовия лак със специалните разработли, които защитават, но не запечатват дървото, например Lympha Naturale на Tover, Italy или маслените покрития. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 22, 2012 Share Отговорено Декември 22, 2012 Относно влиянието на лаковото покритие върху звука - доста е разисквано из форума и то при разговор между уважавани членове. Изводите от спора са, че лаковото покритие влияе на звука, в някои случаи минимално, в други - осезаемо(глухи тонове и т.н.). При екстремни случаи(твърд лак, дебело покритие), влиянието е най-силно осезаемо(ако можем да говорим за наистина големи разлики). Също преобладава мнението, че при дебелината на покритието, най-критичното място е грифа. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Декември 22, 2012 Share Отговорено Декември 22, 2012 нормално - все пак грифа е най еластичното парче от китарата, играещо по дължината на струните. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.