marian666 Публикувано Декември 12, 2012 Share Публикувано Декември 12, 2012 Здравейте! Бихте ли ме посъветвали, дали може да се пръсне китарата (електрическа) с акрилен лак и върху него нитроцелулозен и дали мога да използвам нитроцелулозния лак и като грунд? Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 12, 2012 Share Отговорено Декември 12, 2012 До колкото знам, не е добре да се пръска с лакове с ралични основи. Аз съм работил с PU лак, който си върви с по-гъст грунд. Не знам дали самият лак е твърде удачен като грунд, защото е по-тънък и дървото може да изпие доста от него. Подозирам, че това може да промени и звука. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 13, 2012 Автор Share Отговорено Декември 13, 2012 Благодаря за отговора! Аз го прочетох днес по рано и направо отидох и купих: байц ( http://www.clou.de/bau-heimwerker/produkte/produktansicht//beutelbeize-pulverbeize/ ); пълнител за пори ( http://www.clou.de/bau-heimwerker/produkte/produktansicht//holzpaste/ ); нитро-грунд ( http://www.clou.de/bau-heimwerker/produkte/produktansicht//g1-schnellschleif-grundierung/ ) . Нитроцелулозния лак го имах вече (http://www.ebay.de/itm/Nitrocellulose-Lack-Spray-Nitro-Lack-400ml-transparent-farblos-/400310089666?pt=Allgemeines_Musikinstrumente_Zubeh%C3%B6r&hash=item5d345737c2 ) а имах също и акрилен, с който смятах да оцветя китарата а после да финиширам с нитролак! Акрилния вече е извън играта! Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 13, 2012 Share Отговорено Декември 13, 2012 Ако става въпрос за електрическа китара, нитро лакът е бил по-популярен в миналото, сага в много случаи е изместен от други лакове, поради не твърде добрата си износоустойчивост и издържливост. Въпреки това, някои хора казват, че старите нитро лакове им звучат по-добре. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 13, 2012 Share Отговорено Декември 13, 2012 Да се говори за влияние на лака върху звука на електрическата китара според мен е безпредметно. Напомня за разговор между аудиофили - хора, които според мен са с леки умствени отклонения. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 13, 2012 Автор Share Отговорено Декември 13, 2012 Може би не е толкова осезаемо, както при акустичен инструмент, но както Евтим каза, ако дървото се напои здраво с лак, със сигурност ще промени характеристиката на тона. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 13, 2012 Share Отговорено Декември 13, 2012 Нека да изясним нещата, за да не влизаме в излишни спорове - за да лакираш дървена повърхност първо трябва да я запечаташ.Тоест за да постигнеш качествено финално покритие ти трябва гладка повърхност с еднородна структура, каквато дървото няма и за това се полагат няколко покрития с различни материали и техника на полагане. Няма да навлизам в подробности - подробностите са написани в доста учебници и специализирани издания...Ако при лакирането се окаже че дървото попива от лака просто на това място лаково покритие няма... В тая връзка искам да кажа че няма как да напоиш дървесината при лакирането и от там е ясно влиянието на лака върху звука.И още нещо което не е свързано с темата но е свързано с разискваната материя - китарите с матово покритие за които се говори че покритието позволява на дървото да продължава да съхне... приказки от 1001 нощ - преди нанасянето на тяхното финално покритие са запечатани също толкова старателно... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
7thString Отговорено Декември 13, 2012 Share Отговорено Декември 13, 2012 Не е баш така, както го говориш, колега. Преди време си пребоядисвах едната дъска, като в промеждутъка реших да я сглобя без боя и лак, за да видя как звучи - учуди ме, че имаше повече високи и един странен пик в средите, който допреди това не е имало. След като я пребоядисаха, звука беше много подобен на предишния, но не точно същия. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Декември 13, 2012 Share Отговорено Декември 13, 2012 Най осезаемо влияе лаковото покритие на грифа .... поне според пробите които съм си правил . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 13, 2012 Автор Share Отговорено Декември 13, 2012 Гледам ,че пак се завихрят разни спорове кое каде влияе и т.н. Въпроса беше дали може нитро лакът да се ползва и като грунд, понеже съм чувал, че при някои лакове може. Колегата Евтим сподели мнение и аз реших да се съобразя със съвета му и осигурих всичко необходимо на един разбиращ от лютиерство човек да свърши една добра работа. Отделен е въпроса , че се опитвам сам да я свърша , а познанията ми не са нещо особено, но както е казал народа - КЕФ ПАРИ НЕ ЖАЛИ !!! Поздрави ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
никони Отговорено Декември 13, 2012 Share Отговорено Декември 13, 2012 Най осезаемо влияе лаковото покритие на грифа .... поне според пробите които съм си правил . Ще ми се да опишеш пробите които си правил. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ultramega Отговорено Декември 13, 2012 Share Отговорено Декември 13, 2012 ^ Е не са лабораторни в идеални условия... ако това те интересува. Заключенията са си лично мои , само ги споделям, без никакви допълнителни претенции Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 14, 2012 Share Отговорено Декември 14, 2012 Действай и ще стане. За съжаление, не съм работил с нитро лак и не знам дали може да се обработва(шкури, полира), както примерно акрилния и полиуретановия лак. Предполагам, че може, а и лесно можеш да провериш как се работи с него на една подготвена дъска. По принцип, основната идея е да пръскаш всичко така, че да не правиш стичания и капки. Ако направиш капка - трябва да изчакаш достатъчно време, за да изсъхне тя и после много внимателно да я изшкуриш(голяма играчка). Не шкури с много едри шкурки, може би за най-грубите неща, не по-малко от 600. Иначе по принцип, 600, 800, 1000, 1500, 2000.... Преди да нанесеш всеки следващ слой, предният трябва да е матиран с шкурка(до около 800-1000)и да няма останали лъскави гланцови петънца. Разбира се, трябва преди това да е изсъхнал добре. Не знам дали ще ползваш боя. Казваш, че ще ползваш байц. Може би имаш предвид, байц, който ще смесваш с лака?? Ако е така, трябва много да внимаваш, особено ако ще ползваш полупрозрачни покрития. При полупрозрачното покритие, трябва изобщо да не шкуриш полупрозрачния слой, защото иначе ще направиш по-прозрачни петна, където си шкурил повече. В този случай, трябва да имаш помещение без никаква прах и направо пръскаш полупрозрачния слой, като поизсъхне той достаъчно, можеш направо отгоре да напръскаш финалния слой прозрачен лак(поо него и да се полепи прашинка, не е фатално, защото може да се махне с шкурка. Ако помещението ти не е прашно и си сигурен, че няма да налепиш прах, може и да изчакаш полупрозрачния слой да изсъхне, въпреки, че ако още не е съвсем изсъхнал, получаваш по-добра адхезия между двата слоя. Накрая последния слой се чака да изсъхне дълго време(дни, седмица и повече), ако е необходимо се зашкурва фино до матово, но този път до най-фина шкурка и накрая се полира с полир-машина и полир-паста. Друг вариант е да се полира с различно груби пасти до най-фина. Колко и как се преценява на място, може да имаш много груба "портокалова кора", може да е съвсем фина. Зависи от лака, температурата, маниера на пръскане и т.н. Ако някой слой стане трагедия, вместо да го чакаш да съхне и да го шкуриш, можеш да го избършеш с парцал с ацетон(поне при ПУ лака става). С колкото по-малко лак успееш, по-добре за звука. Тънкото покритие по-малко "запушва" инструмента. Всичко, което съм писал е от моя опит с електрически солидбоди инструменти. Ако ще пръскаш акустични, там сигурно си има други начини и тънкости, понеже там върпосът със звука е още по-важен. Може да се поинтересуваш допълнително. Поздрави, Евтим 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marian666 Отговорено Декември 14, 2012 Автор Share Отговорено Декември 14, 2012 Привет! Байца, който ще ползвам , е прахообразен и се разтваря в 96% алкохол. Нанася се директно върху дървото без да се смесва с лака. Съхне за секунди. Избрах такъв, защото прочетох, че е подходящ за нитролак. Благодаря за съветите. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 14, 2012 Share Отговорено Декември 14, 2012 Задължително пробвай на нещо преди това. С байцовете понякога могат да станат петна, особено когато дървото не пие равномерно. Виж и дали няма да се прецака цвета от грунда/лака. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.