Jump to content
Българският форум за музиканти

Привет! Помощ за Tascam Portastudio 488


slkrm

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

... А за запис на лента за мастер съм мислил за един по евтин вариант, но не знам дали ще свърши работа, един ролков магнетофон Akai gx- 4000d, но тук за какво иде реч ще ми е интересно да споделиш какви са особеностите по които трябва да се водя когато правя подобен избор...

AKAI 4000d е ниска класа машина. За ефекти може да се използва, но за MASTER твърдо не.

За тази цел е необходимо магнетофонът да има следните възможности (или по-високи):

- Висока скорост на лентата 38 см/сек примерно. Не че не може и 19.05, но артефактите от по-ниската скорост се отразяват на качеството на записа. А когато се прави МАСТЕР, той трябва да е еталон, защото е единствен!

- Двупистова система за запис. Тя може да е стерео или Double track. Имат различни параметри на пистите и съответно различни звукотехнически показатели.

- Класът на машината трябва да е достатъчно висок като цяло, за да не внася промени в записвания материал.

- Задължителна е тримоторна система на задвижване, за да се гарантира стабилност на воденето на лентата.

- За още по-високи изисквания се използват и професионални шумоподтискащи системи, за да се увеличи съотношението сигнал/шум в записания сигнал.

- Машината трябва да е калибрирана за типа лента, който ще се използва за запис. Естествено, че качеството на лентата е много важно.

Трябва да подчертая, че комбинацията от качествена машина и качествена лента НЕ гарантират добър краен резултат. Съответствието им преминава през сериозна професионална намеса, чрез която се настройват така параметрите на магнетофона, че да се извади максимума качество по отношение на честотна лента, нисък шум, ниски изкривявания и други важни параметри . Това се прави за конкретната лента!

Понеже магнетофоните вече са рядкост и новите поколения вече се раждат в цифрова обвивка, за тях са непонятни нещата за които пиша. Трудно може да направят сравнение, още повече, че не само нямат достъп до магнетофони, но дори нямат визуална представа за какво става въпрос.

Няма да предлагам конкретни марки устройства и ленти, защото ще е безмислено. Това не изключва при желание да консултирам нуждаещи се...

 

PS.

-Забравих да отбележа важен елемент при избора на машината. Това е стандартът по който ще се прави записа. Има различни, главно в зависимост от мястото на приложение и употреба.Това е важно за съвместимостта на направения запис с възпроизвеждашата машина. Щом е МАСТЕР, би трябвало да може да се прочете правилно от продуценти, издадети, копирни фирми.

-Добавям информация по засегнатите въпроси, която съм качвал на други места:

EQ_STANDARDS.jpg

PznzN.png

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много интересно......много отдавна, някъде около 91-92ра използвах секвенсер Алесис, разни синтове, и когато правихме записи в БНР (на лента, 24 трака ) записвахме от секвенсера миди тайм кода на лентата. След това настройвах секвенсера на слейв, и когато магнетофона стартираше, си намираше точното място в миди траковете......Естествено това ставаше постепенно, и за около две, три секунди се синхронзираше всичко. ЗАинтригувах се, според мен, компютъра, респективно кюбейса трябва да се настрои да синхронизира спрямо записания вече миди тайм код.л....утре ще разцъкам кюбейса......щото не работя на него, но заради тръпката ще го опитам.....Успех, засега....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Parni_Valjak определено материята ми е малко сложна, но е добре, че си поставям такива цели, хаха, все пак се тръгва от някъде. Когато ще избирам магнетофон за мастер ще се съобразя определено с една част от техническите характеристики, които изброи (най вече с тези, които успях да усмисля и вероято до колкото съм способен да платя за тях) или поне ще се насоча към някой от предните изброени модели на Ревокс. А вече като самоук самозванец, това което ще докарам накрая едва ли ще се докосне до стандарта :D . За сега просто мога да чета, да разпитвам та поне да вдяна нещо в теорията, а на практика просто ще експериментирам, ще слушам и ще се водя по харесва ми- не ми харесва :D . Знам, че ще е грешка, но първо ще взема машината, която “става” за тази работа и след това ще се мъча да се адаптирам към нея. Неук съм, далеч от професионализма и няма как предварително да определя стандартите и теоретично да съставя план и прогнози за целите ми в това направление. Но информацията, която сподели за мен е значима и ще взема из предвид много неща, а други с времето лека по лека ще си ги превеждам.

Та засега като цяло просто искам да оправя Таскама и да го синхронизирам с някое DAW приложение. Сега нямам много време, но когато имам ще опитам пак да отстраня проблемите и ако не стане ще го закарам да му направят една обща техническа диагностика, ако случайно има някакъв очеваден проблем.

 

VSTi наистина ще съм мноого благодарен ако случайно разбереш нещо по въпроса за синхронизацията в Кюбейс, моят опит беше неуспешен, но ако знаеш и от първа ръка без да се ангажираш да разучаваш как стават нещата в Про Тоолс, също ще ми е от полза. Аз разполагам с M-Powered 7 версия. Благодаря на всички! :pray::happy:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

slkrm - ако си в СОфия, драсни ЛС да направим среща.....или ела до студиото с машинката. Иначе на теория ннещата са следните - мидитайм кода управлява системата. Ако е записан, на лентата, трябва да се подаде в софтуера. СОфтуера е настроен да "слуша" синхронизиращия сигнал. Нямам в момента време да огледам таскама......А и по времето, когато тази схема се ползваше, нямаше плъг-ини....Всщност, е по добре да се видим....Кюбейс или протулс - нещата са еднакви.

Поздрави, и до скоро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Много интересна тема, за съжаление в студиото, където работя има двуканални магнетофони Studer A807, които обаче нямат инсталирани опционалните приставки за тайм код -вход/изход, иначе бих си поиграл да ги синхронизирам с DAW системата. Въпросите ми са чисто от любопитство - след като тайм-кода трябва да заеме цяла писта на лентата ако се синхронизира магнетофона от друго водещо устройство, следователно двуканален магнетофон не може да се позлва пълноценно с двете писти, тъй като едната ще е за тайм код? И могат ли да се синхронизират два двуканални магнетофона с тайм код подаден от компютъра или трябва единия от двата магнетофона да е мастер? Благодаря предварително! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начините за запис на time code  са различни. С различна модулация, с различни писти/глави и вид на записа (надлъжен, напречен). Има и различни видове синхронизация. Има и различни времеви кодове - LTC, VTC, SMPTE,PILOT и т.н. 

Не ми стига времето, за да прегледам документацията на А807, но там сигурно е посочено кое и как става.

Мисля, че можеш да се добереш до документацията. Ако не, може да пратя, стига да я открия в камарата информация...

 

ПП.

 

 

Time code:
Coupling of audio and video
The two-channel and four-channel versions of
the STUDER A807 are also available with an additional
time code center track. Only one time
code head is used; the required offsets are calculated
by a TC processor. Because of the high
read bandwidth of the time code head, the time
information can be recognized from 1/5 the nominal
play speed to low spooling speeds.

Подчертаното насочва към някои размишления относно това че няма да може да се използва стандартен звуков канал...

Но пак да повторя - зависи какво искаш да синхронизираш и с каkва цел. Може да драснеш MIDI timecode с подходяща модулация/демодулация на писта от звуковия тракт, ако ползваш комбинирана DAW/MIDI система, като Cubase например. Колко ще е прецизна вече е друг въпрос. Няма да синхронизираш с Betacam нали...

 

ППП.

Пропуснах да спомена, че механична система води електронна а не обратно ;) .

Редактирано от Parni_Valjak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да спомена, че механична система води електронна а не обратно

 

 

Подчертаното насочва към някои размишления относно това че няма да може да се използва стандартен звуков канал...

 

Много важни уточнения,  благодаря! Става ясно, че дори и да се закупят или изпаднат отнякъде модулите за входен-изходен тайм код, без наличието на въпросният "center track", няма как да се случи синхронизацията между въпросният модел магнетофони и работната станция. Иначе използвам Cubase 5 и конвертори на Lynx - Two B и Aurora които освен аналоговите имат LTC и Midi вход-изходи а както стана въпрос по-горе в кюбейс има тайм-код генератор, чийто сигнал би могъл да бъде изкаран предполагам през аналогов изход? ( вход-изхода на опционалната платка за магнетофоните за тайм код са на канони).  Всъщност при звукозапис, за "стопляне" на дигитални тракове, както и при микс от много време успешно прилагам прекарването на сигнала от д/а конверторите през магнетофоните и връщането му обратно в софтуера, но исках да разбера и начините да използвам записаният на магнетофонната лента сигнал за същата цел като се свали по тайм-код или ако съществува друга опция без да се размине с траковете в проекта. Естествено знам за синхронизаторите CLASP, но това не е опция поради финансовата страна на въроса. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.