Skeij Публикувано Декември 3, 2011 Публикувано Декември 3, 2011 Вижте след 1:14.. Как се прави това? Момче съм и вярвам че мога да го постигна, но просто незнам как.. Немога да определя гласа си нямам много знание за вокали, знам само да загрявам пускам скали от ютуб и почвам с А,О,У,Ъ,Е,И или До, ре, ми, фа, со, фа, ми, ре, до.. Ще съм ви благодарен ако ми кажете упражнение за постигане на това чудо.. Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Декември 4, 2011 Отговорено Декември 4, 2011 Упражнения има, ти на колко години си обаче? Можеш да се свържеш с Роб Лунте, преподава и онлайн уроци, също така е основател на един форум с вокална насоченост. Цитирай
Skeij Отговорено Декември 5, 2011 Автор Отговорено Декември 5, 2011 на 16 съм, успявам да направя това викане, високите тонове, но е много трудно да се контролира, то не е крещене май(преди си мислех че е).. Гласа ми е още остър и като влезна в по-високите тонове е малко дразнещ, но още не съм пробвал със самочувствие.. Вяра, Благодаря ти, това ми помогна.. Цитирай
Emanuil Отговорено Декември 5, 2011 Отговорено Декември 5, 2011 Би ли пуснал запис как го правиш, само веднъж (без да правиш неколкократни записи)? Защото тоновете са наистина високи и биха могли да са опасни за нетрениран глас. Цитирай
Skeij Отговорено Декември 6, 2011 Автор Отговорено Декември 6, 2011 Еми бих искал и аз да се запиша, но нямам микрофон.. Как го правя, ами не е като фалцет, по-мощно е определено и незнам дали са опасни, но след 2-3 пъти пеене ми се разваля гласа-става все по-трудно да се контролира, трябва да изчакам да пия топла вода, че да се оправи.. Може да ми кажете няколко упражнения за контрол.. Цитирай
Emanuil Отговорено Декември 9, 2011 Отговорено Декември 9, 2011 Виж, там е работата, че мощни тонове от втора октава са като Еверест за един нетретиран мъжки глас, та затова ми стана любопитно. Ако гласът ти пада след 2-3 опита, определено е опасно. Колкото до контрол над тоя регистър - това се постига с повече от няколко упражнения и за повече от 2-3 седмици. (За съжаление е така.) Аз се занимавам с това от повече от две години и имам добра, но далеч не идеална консистентност в подобни изпълнения. Цитирай
Skeij Отговорено Декември 9, 2011 Автор Отговорено Декември 9, 2011 Охх, по-късно стана още един проблем, няколко дни се опитвах-влизах в тона, но губех контрол и не само ми се разваляше гласа а и болеше, когато се опитвах да влезна пак получаваше се нещо като плйокане и реших да се упражнявам на по-лесни тонове сега си пускам упражнения пея горе-долу 1 час и отвреме на време пак опитвам и май имам напредък на концетрацията и доста по-лесно влизам в тона.. .Благодаря, съгласен съм че трябва да упражнявам още много.. за да ми е лесно.. Цитирай
Trip Отговорено Декември 9, 2011 Отговорено Декември 9, 2011 Поствам ти нещо, което писах на един друг потребител - дано ти се стори полезно: Започни да си работиш върху фалцета. Той се развива и се превръща в "adducted head voice" чрез т.нар. упражнение "куперто", което представлява различни интервали, изпълнени на фалцет, без напрежение, от сол/ла от първа надолу. Различни звуци помагат по различен начин при изпълнението. Съгласните "м", "н", "нг", понеже могат да се тананикат със затворена уста, ти помагат да усетиш различни типове резонанс в главата си и така да стабилизираш тази част от звукоизвличането. По принцип "жуженето" в черепните кости е добър индикатор за правилен резонанс, независимо в коя част на диапазона ти, а този резонанс трябва да присъства във всеки един момент, освен при много тихото пеене. Следващите важни са "в" и "з", понеже са единствените звучни съгласни, които могат да бъдат тананикани през устата, макар и само отчасти. Последното е важно, защото при тананикането им гласът ти среща частична преграда, която, за да преодолееш без да загубиш съгласната (сиреч, за да може да пееш "вввв", а не "въъъъъ"), трябва да се научиш да не натискаш гласа в опит да извадиш сила от тона. С други думи, "в" и "з" "принуждават" гласа да я кара по-леко. Гласните "и" и "у" пък са много важни, защото първата притежава естествена "острота" и "яркост", а втората - естествена "плътност" и "тъмнина", които са двата компонента, нужни за да е балансиран един тон и да звучи хем силно, хем плътно. Също така принципно са най-удобните за пеене на фалцет гласни. Най-добре изпълнявай упражненията с тях през сламка (за "и" е много повече нужна, отколкото за "у", естествено), което освен, че ще ти попречи да напъваш много тона (подобно на случая с "в" и "з"), ще те научи и да окръгляш устата, докато взимаш тоновете между ла/си от малка и фа/сол от първа, които принципно са най-трудните в мъжкия певчески диапазон. Когато се опитваш да изпълняваш това упражнение през сламка с "и", ще забележиш, че няма как да произведеш стопроцентов "и"-звук през толкова слабо отворена, окръглена уста. Това е хубаво. Изпълнявай упражнението с намерение да пееш "и", нищо че няма да звучи така. Ще звучи по-скоро като немски умлаут, сиреч като "и" с добавен елемент на "у" в него. Така и трябва. Добавеният елемент на "у" към всяка от гласните в този "среден" диапазон прави овладяването му много по-лесно. Подобно леко "изкривяване" на всяка гласна към по-тъмна такава се нарича модификация и заедно със стабилната опора в средния диапазон е основното средство за овладяването му и за изравняването на гласа от най-ниския до най-високия тон. Нямам опит в обясняването на тия неща, така че питай, ако нещо не ти е ясно Бтв, имаш ли някакви проблеми с разположението на езика, докато пееш? Цитирай
Skeij Отговорено Декември 10, 2011 Автор Отговорено Декември 10, 2011 мм проблеми с езика, не бих казал(поне така мисля - гледам когато пея да звучи хубаво и пълно и да съм отпуснат) но на трудни песни като Bon Jovi - Always ми се схваща устата(на припевите) Само на първия припев успявам спокойно да пея, а на втория пак успявам(понякога) но след това пак има високи тонове там вече загивам, все едно слушаш Аксел Роуз на концерт когато е бил млад, мисля че са дължи на въздуха.. Този Bon Jovi пее наистина високо.. чисто и живо.. За това което постна "Той се развива и се превръща в "adducted head voice" чрез т.нар. упражнение "куперто", което представлява различни интервали, изпълнени на фалцет, без напрежение, от сол/ла от първа надолу." Това важи ли за всички букви които обясни за какво служат? иначе ги опитах и наистина биха ми помогнали, само да намеря това упражнение, за съжаление вече е 3:23 прекалено късно Shit.. Благодаря.. Абе много ми е интересно сега съм на 16 имах мутация на гласа и се чудя дали ще се променя още? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.