merrick Публикувано Ноември 19, 2011 Публикувано Ноември 19, 2011 Здравейте ,моля да ми дадете съвети,въпросът е следния имам готов акомпанимент и всичко останало ,сега искам върху този акомпаниметн да направя напевни мелодии ,нещо като вокална линия ,която да свиря с китарата си ,се е едно си е вокалист,само че се изпълнява от китарата,как точно се композира вокална линия с мелодични темички ,от каде се започва ,какви правила трябва да се спазват ,съвети в хармонично отношение,като цяло общо за вокалните части и как се композират? Цитирай
3232 Отговорено Ноември 20, 2011 Отговорено Ноември 20, 2011 Свири мелодия, в която има паузи, все пак вокалистът има нужда да си поема дъх. И гледай да спазваш ограниченията на човешките гласове - ето ти от wiki - middle C=C4 Soprano: C4 – C6 Mezzo-soprano: A3 – F5 Alto: G3 – E5 Contralto: F3 – F5 Tenor: C3 – C5 Baritone: F2 – F4 Bass: E2 – E4 Цитирай
kitaratapesho Отговорено Ноември 23, 2011 Отговорено Ноември 23, 2011 Измисли готина мелодия, която ти звучи добре и е лесна (стига ти въздуха) да я изпееш/изтананикаш. После я научи на китара и я доукраси със щрихите, характерни за инструмента (повдигане, приплъзване и т.н.). С други думи - ползвай вътрешния си слух! Успех! 3 Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Ноември 24, 2011 Отговорено Ноември 24, 2011 (Редактирано) вокалните части и как се композират Ще допълня Пешо и 3232, за да стане интересна една вокална линия можеш да пробваш следното 1.да ползваш части от гами-възходящи, низходящи и да търсиш някакъв баланс, примерно 3 възходящи, които създават напрежение +1 низходяща, която "разрешава" 2.да включиш пийкове, примерно интервали като терца, кварта, квинта, в зависимост от възможностите на певеца и по-големи . 3.съобразено със стила на парчето основната част на една вокална фраза може да е и 1 тон...сега се сещам за куплета на Son of a preacher man примерно-характерното за стила е т.нар. ритмическо пеене, фразата Billy Ray was the preacher's son ( ако парчето е в ре мажор) е съставена от ре и фа диез. 4.по същия начин - ако акордите се сменят бързо можеш да решиш вокалната мелодия да е съставена от един тон 5.познавам много певци, които си пеят на някакъв измислен език когато мислят мелодии, защото това им помага да мислят фрази, вместо да ги мислят тон по тон - можеш да пробваш и този подход Успех . Редактирано Ноември 24, 2011 от Viara Ivanova 1 Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Ноември 24, 2011 Отговорено Ноември 24, 2011 Преди малко се опитах да прикача 2 файла, които илюстрират първите две точки, но системата не работи затова качвам снимка. Не знам дали четеш ноти затова ползвам буквени означения за нотите и акордите, таблица1 е пример за 3 части от възходящи гами+1 завършваща част. Мелодията в таблица 2 съдържа пийкове/скоци, за които говорех в точка2. Цитирай
merrick Отговорено Ноември 24, 2011 Автор Отговорено Ноември 24, 2011 Преди малко се опитах да прикача 2 файла, които илюстрират първите две точки, но системата не работи затова качвам снимка. Не знам дали четеш ноти затова ползвам буквени означения за нотите и акордите, таблица1 е пример за 3 части от възходящи гами+1 завършваща част. Мелодията в таблица 2 съдържа пийкове/скоци, за които говорех в точка2. мерси много само да те питам тези цифри на мелодичната линия (c5,b4...)какво означават,иначе да разбирам ноти ,с тях мисля че по лесно ще разбера ,и искам да питам задължително ли е срещу акорд от акомпаниметна винаги в мелодията да се съдържат тонове от този акорд,примерно ако акорда ми е си мажор това значи ли че докато върви той аз мога да ползвам само нотите който го съставят ?и ако има и още съвети ще са ми полезни,интересно ми е ти как процедираш,когато композираш вокална линия благодаря и поздрави Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Ноември 24, 2011 Отговорено Ноември 24, 2011 Идеално, ще ти ги пратя като нотен текст утре. Цифрите показват октавата, C4 е middle C или до на 1чертичка под петолинието при ключ сол. Не е задължително да използваш тонове от триадата, разбира се. Ако нещо ти се струва благозвучно няма значение дали е акордов тон.Дадох го като елементарен пример. Можеш да започнеш с низходяща поредица от рода на 7-6-4 тон от гамата примерно. Друг е въпросът, че в зависимост от това колко е опитен певецът някои мелодии, примерно съдържащи тонове,които не са в гамата или пък големи интервали около някои от преходите в гласа му/й при определени стилове и маниери на пеене може да са предизвикателство за изпяване. Аз моите мелодии или ги пиша "фразеологично", или на пианото като използвам по-горния подход в зависимост от особеностите на стила и емоцията, която искам да предам Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.