AlFiA Отговорено Май 24, 2006 Автор Отговорено Май 24, 2006 (Редактирано) Всичко е до опит, аз много рядко поглеждам клавишите изобщо, но това вече е интуиция, която се добива със свирене. Не можеш да искаш от някой, който свири от скоро ем да дрънка, ем да пее, ем чушки да пълни - всичко с времето си Дали наистина е само до опит? ... вижте какъв виц изрових по случая! ненадейно от един руски сайт... //четох че не всички знаят руски така че го превеждам//: "- Каква е разликата между добрия хормайстор и лошия? - веднъж попитали Роберт Шоу. - Добрият хормайстор държи партитурата си в главата, а лошият - главата в партитурата." това е за нотите, за клавишите не става дума обаче... Редактирано Май 24, 2006 от AlFiA Цитирай
machoka Отговорено Май 25, 2006 Отговорено Май 25, 2006 Когато си на сцена не мислиш къде гледаш, нито мислиш за 'правилна стойка и изправен гръб'.. А да свириш с изправен гръб, все едно си глътнал бастун си е и леко глуповато, което хайде, върви в репетиционния период, но не и на сцена. Умението да не гледаш в клавишите докато свириш се придобива след години опит. Тогава вече имаш избор или да не гледаш там или да гледаш, но не с цел да видиш къде се намира 'фис', а просто защото така ти идва отвътре. Цитирай
evans Отговорено Май 26, 2006 Отговорено Май 26, 2006 (Редактирано) аз пък не ги гледам,от много свирене всичо ми се автоматизира,но както казва моята преподавателка,където ти е трудно просто анализирай,на какъв интервал е този момент и т.няма смисъл да гледаш пръстите,повече мислиш за произведението,какво става и гледаш да не се загубиш или най-често което става ,да изядеш някой такт Редактирано Май 26, 2006 от evans Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.