radikal_freak Отговорено Май 2, 2006 Share Отговорено Май 2, 2006 Абе хубаво е, ама според мен в пубертета не трябва - много гласове са се съсипали по този начин в хоровете(то и солово не трябва, де). олеле не ме плашете бе хора защо да се прецаква гласа в пубертета при пеене :wall: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kaleeff Отговорено Май 2, 2006 Share Отговорено Май 2, 2006 То си зависи от хора и от човека дали ще се прецака гласа. По принцип проблема е по голям при момчетата. На тях много им се променя гласа през побертета. Но няма проблем, пък и самия човек може да си усети. То нали от два пъти педераст не се става Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MDFk Отговорено Май 2, 2006 Share Отговорено Май 2, 2006 Пял съм в хор и мога да кажа само добри думи. При всяко положение, каквато и да е допълнителна музкална грамотност е от полза за музикалното начинание което човек поема. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Май 2, 2006 Share Отговорено Май 2, 2006 O, да, безспорно си има и доста плюсове, в това да се пее в хор, но поне в това, което съм чел, педагозите не препоръчват да се пее в пубертета. Всички казват, че 18 е идеална възраст за работене с гласа. Това не значи, че човек не може да си припява и като юноша, но тогава не е редно да се занимава непрекъснато с пеене, и особено да се пресилва. Трябва да ограничи заниманията си с пеене до толкова, доколкото те са необходими за развиване на музикален слух. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ne znam koi Отговорено Май 3, 2006 Share Отговорено Май 3, 2006 (Редактирано) Все си мисля, че пеенето в хор е нещо ..... абе много е хубаво! Не знам доколко можете да се съгласите с човек пял в продължение на двайсетина години в хор, но вярвайте ми, развиват се не само слух, чувство за хармония, сценично поведение. Емоцията, която дава пеенето с нищо не може да бъде заменена.... Само които не е попял той не го знае. Колкото за връзката хорово - солово пеене .... ами сещам се за доста настоящи поп звезди с които сам пяла в един хор ....... Редактирано Май 3, 2006 от ne znam koi Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
insane Отговорено Май 3, 2006 Share Отговорено Май 3, 2006 и мен не ме устройва това да си остана беквокал, а защо ли си мисля, че в случая пеенето в хор повече вреди, отколкото да помага...? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MDFk Отговорено Май 3, 2006 Share Отговорено Май 3, 2006 Зависи колко ти е кадърен педагога според мен. Ако е някой които иска просто даскалото да има хор за престиж, и не го е еня за състоянието на галсовете на децата, определено вреди. Но ако е някой който наистина знае как да подхожда с младежите, и как да ги учи да НЕ си прецаквата гласа, е в помощ. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
мейдънчето ^^^ Отговорено Ноември 25, 2011 Share Отговорено Ноември 25, 2011 Аз пък от 8 години пея в хор. 100 човека сме, хора е на 50 години, досега никой не си е повредил гласа Наистина е възможно, но диригента е много добър, академик е и си разбира перфектно от работата.. Гледа да не ни натоварва много, особено солистите. При момичетата проблема за пеенето не е през целия пубертет, а само през периодите на мутация. Момичетата мутират на няколко пъти за по няколко месеца, през останалото време няма проблеми. При момчетата е по-сложно, защото трябва да внимават много с пеенето... А на тях не им се иска :D Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Thrashed Отговорено Ноември 27, 2011 Share Отговорено Ноември 27, 2011 Да естествено ... все ще му е от полза на човека ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinbg Отговорено Декември 2, 2011 Share Отговорено Декември 2, 2011 (Редактирано) Какъв е този въпрос, разбира се, че е хубаво! Точно то помага най-много за развитието на хармоничен слух и т.н. Аз като солов изпълнител нямам много опит, но от пеенето по хорове съм научил страшно много и смея да твърдя, че съм развил приличен слух С лупа да търсиш, не можеш да намериш нещо лошо в това да се пее в хор (освен ако примерно диригентът не ти налага да пееш с някаква определена постановка, което досега не ми се е случвало). П.С. Да, пеенето в хор помага за измислянето на беквокали. И то страшно много! Редактирано Декември 2, 2011 от martinbg Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Декември 2, 2011 Share Отговорено Декември 2, 2011 Пеенето в хор и свиренето в оркестър са незаменима школа. Докато гласът мутира в пубертета не е добре много да се напъва, но това отшумява. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
savov Отговорено Декември 6, 2011 Share Отговорено Декември 6, 2011 Аз и сега продължавам да си пея в хор и ... изобщо не ми пречи. Напротив! Използвам възможността да напиша и тук, че хор КАНТИЛЕНА - В. Търново, продължава да набира мъже за състава си...предимно баси. За желаещите: 0887 229031 - Анета Павлова (диригент) или на място в ЧИТАЛИЩЕ ИСКРА. Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vane Отговорено Декември 8, 2011 Share Отговорено Декември 8, 2011 (Редактирано) Аз смятам, че пеенето в хор е полезно в някаква степен, но само за 1, максимум 2 години ако искаш да се развиваш като фронтмен/гърл и вокалист/ка Плюсове: + колегите горе изредиха - научаваш се да се чуваш докато пееш с още хора, което е полезно при многоглас и по принцип. + детето или младежът става по-оправно/ен, развива се като социално същество (в хора децата често са по-интелигентни от съучениците - поне по моите скромни наблюдения) Минусите обаче хич не са за пренебрегване: - постановката е много различна - всички трябва да пеят окръглено (класически хор), за да звучат като един (това е противопоказно за един бъдещ "водещ" вокалист, който трябва да се стреми да бъде уникален, а хорът точно това потиска). - гласовете са строго разпределени - бас, баритон, тенор, алт, сопран. Един бас може да пее тоновете и на тенора, но в хора няма да му разрешат, защото е бас и си има партия - това не развива особено диапазона, даже напротив - психологически потиска малкия човек. - не се обръща достатъчно внимание на всеки един хорист по отделно - има солисти (обикновено в детските хорове с връзки, с пари на мама и тате или с двете или пък деца на много амбициозни родители). Според някой педагог дадено момче или момиче няма потенциал, за да бъде солист, но след 1-2 години може много да дръпне напред (тоест пак му спират развитието). Моето лично мнение е, че за едно дете е добре да отиде или на народен хор или още по-добре - в народен оркестър - казвам го от личен опит. Можеш да ходиш на уроци по пиано или китара също - имам съмнение, че това не по-зле те научава на чувство за ритъм и чувство към мелодията и да "чуваш и усещаш" музиката. От моята гледна точка е по-добре да учиш музикален инструмент през пубертета, от колкото да пееш в хор. Редактирано Декември 8, 2011 от vane Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
мейдънчето ^^^ Отговорено Декември 12, 2011 Share Отговорено Декември 12, 2011 Един бас може да пее тоновете и на тенора, но в хора няма да му разрешат, защото е бас и си има партия - това не развива особено диапазона, даже напротив - психологически потиска малкия човек. Това е най-голямата глупост, която съм чела О.О Разпяването и пеенето по 3-4 пъти седмично точно това прави - развива диапазона и поддържа гласът във форма! А това, че пееш ниска партия, не означава, че пееш само 5 тона - много малко са песните/пиесите, които не изискват богат диапазон! Един алт в 99% от случаите не може да стане сопран и само би се мъчил в грешната партия. Не случайно хористите са разпределени по гласове СЛЕД прослушване Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vane Отговорено Декември 12, 2011 Share Отговорено Декември 12, 2011 Щом мислиш така, ок. Ти пееш в хор, нормално е да го защитаваш. Разпяването обаче без да вникваш в него има твърде малко смисъл - без да ти се обяснява кое разпяване за какво е и какво развива. А моите скромни наблюдения са, че в хоровете просто се правят упражнения без да се вниква в тяхната същност. Повярвай, когато се разпяваш хорово (дори и по гласове), не се получава това с високите тонове, тъй като най-малкото по-високите/по-ниските гласове ще те надвикат и ще те откажат да се разпяваш (психологически момент). Само да те светна, че има много вокалисти в музиката, различна от оперно пеене, които имат огромен диапазон. 4-5 октави например. Този глас е развиван с времето и със самостоятелни тренировки, а не с пеене в хор. За мен лично разпяването в къщи и ученето на нови солови песни поддържа и РАЗВИВА диапазона. Освен това в един хор ако не си солист - колко песни ще направиш 10-20 на година, това достатъчно ли е? Пееш партии и толкова - пак си ограничен. Много пъти дори не чуваш собствения си глас достатъчно добре (освен ако хор от 30 души няма собствени микрофони и мониторни слушалки за всеки, което е трудно осъществимо). Това е полезно за вярното пеене, но иначе за развитието е полезно да чуваш гласа си и да правиш сравнение, което в хор трудно се получава. Може да има изключения, но скромният ми опит води до това заключение. В хоровете се залага на сигурното ......., това поддържа статуквото на гласа. И между другото с правилната работа един баритон, че дори и бас например може да взима доста от високите тонове на тенора (принципно при мъжете е така, вероятно и при жените е същото). Не казвам, че ще му е по-лесно....... Дори ниските гласове по моите наблюдения често пъти имат по-голям диапазон. Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.