Jump to content
Българският форум за музиканти

Пеене на срички и звуци при бек вокали?


Лими

Recommended Posts

Налага ми се да пея бек-вокали и често се чудя кои са най-подходящите срички и звуци, които да използвам. Това са сричките: на-на, ла-ла, та-та, па-па и др., както и моно-звуците: а-а, у-у, и-и, о-о, е-е и др. sing.gifНе знам от какви съображения да се водя, когато се налага да ги използвам. Има ли някакви препоръчителни правила или както ми харесва(падне) в момента? Какви други срички и звуци знаете, освен гореизброените от мен?

thx.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм. Аз срички не ползвам, освен ако не са по някакъв начин свързани с текста на парчето.

Това е по-скоро въпрос на стил при правенето на беквокали. При теб мисля, че идва директно от това, че си фен на групи като Битълс примерно, които са популяризирали този стил на хармонизиране: пеене на "па-па" и "на-на", а тоновете, образуват блок хармония.

Когато пея бек вокали аз се водя от стила на парчето. Дали е реге, дали е нашенски фолк, дали е кънтри, дали е соул - не само за музикалното съдържание, но и за вокалното.

Като общо правило бих казала, че освен , че се съобразяват с текста на водещия вокал

*ууу се ползва при по-тиха динамика,

*ааа и еее се ползват, за да се придаде отвореност, подем, особено е ефектно при кресчендо.

*ооо не го ползвам толкова за оказване на смяна на хармонията, колкото за украса и внасяне на стилова яснота - в някакъв мелизматичен вид при соул/блус парчета.

Често взависимост от текста на водещия вокал и стила на парчето гласните, които ползвам са дифтонги - между а/е, о/е .

 

Когато ползвам част от текста се ръководя от

1.ритмическите фигури в мелодията на водещия вокал и

2.фигурите на ритъм секцията - беквокалът може да бъде построен доста успешно и върху двете - в зависимост от парчето.

Като текстово съдържание, аз подхождам така: ако за кратко време се пее много текст обикновено избирам една дума, която е ключова за текста и я изпявам за трайността на цялата фраза на водещия вокал.

Важно е да се има предвид, че фонемите си носят музикално съдържание - т.е. има подходящи за започване на фраза, за завършване на фраза с възходяща/низходяща посока. Това също е от значение за сполучливи бек вокали.

А има и съвсем друг подход, беквокалите не са съобразени нито текстово, нито ритмически с водещия вокал. Сега се сещам за Rolling in the deep/ Adele, там беквокалите на припева са с минимален тонов обем и изпяти стакато, аз има казвам брас вокали на тези :) защотото са писани като брас "коментар" на водещия вокал, водят свой живот, независим от водещия вокал.

 

Друго в момента не се сещам, ако искаш пусни нещо, на което си решил да правиш бек вокали да го "изкоментираме" с бек вокали няколко човека, мисля, че ще е интересно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти за изчерпателния отговор, Вяра! notworthy.gif

Когато в оригинала на песента има вече бекинг, тогава се опитвам да пея почти същите, но проблема е, когато няма такива или, когато не съм чул записа на дадена песен.

Примерно в това парче на

няма бек-вокали и аз се чудя къде и какви да изпея. Обикновено импровизирам-експериментирам всеки път с малки разлики, но не мога да се установя на окончателен вариант.

Други такива песни са -

и тази Abrazame(в тази пея с а-а),
.

Понеже тези песни ги свириме само с една китара и за да ги обогатя се налага да измислям бек-вокали.

Освен това се чудя, защо примерно в тези горепосочени песни няма никакви вокали, дори една терца! Нима са по-красиви без тях? Какви ли съображения са имали аранжорите? Може би, когато има богата оркестрация бек-вокалите са излишна претрупаност. Има песни, където бек-вокалите ме дразнят, като някои от песните на Елвис Пресли и други такива от 60-те години, та дори и при някои от песните на Бийтълс.

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами мога да ти запиша примерни вокали-така както аз бих ги направила ако трябва да пея бв на тези парчета.

Проблемът е , че имам да предавам една курсова работа за постмодернизма в музиката утре...и май си търся разсейващи занимания.

Песента на Род ми любима (въобще песните писани за/от него ми харесват в много аспекти).

Как ме е яд, че трябва да я довършвам тая хава, ако знаеш как ми се допя като го слушам green_angel.gif

Ще се включа в най-скоро време :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.