Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Мисля, че е редно да поговорим за това как най- добре да се представим- в това се вклячват:

-> Сценично присъствие

-> Да въздействаме

-> Да се измъкваме от неловки ситуации (проблеми с техниката, озвучителя, организацията, конфликтни ситуации и т.н.)

-> Да преборим сценичната треска или моментно неразположение, по каквато и да е причина

 

Та... много ще се радвам да чуя какво мислите по тези въпроси!

Отговорено

най-добрия начин скъпи вокали да избегнете проблеми с озвучителя е да не правите микрофонии и да не очаквате че гласа ви е ще е 2 пъти по-силен от групата,също така помага и ако се пее на микрофона а не се правят стойкки или в случая вокал/китара да се гледа грифа с учудване:cheers: забравяйки да се пее на микрофона:godbless::)

Отговорено (Редактирано)

"Чупенето на стойки" (преносно разбира се) си е част от нещата и шоуто общо взето, но да не се прекалява и да бъдат обмислени за да не изглеждат смешно! А относно микрофона и пеенето съм съгласен- в моменти на емоция има такива неща. А искам да подчертая обаче, че тази тема е именно за това как да действаме разумно на сцената, защото емоцията може да ни изиграе неприятни номера! И после... камъни, дървета, домати, яйца... кой с каквото намери по нас. :godbless:

Редактирано от toshevski
Отговорено

Аз нямам много голям сценичен опит, но смятам, че на първо място е предварителната подготовка на парчето, за да сме сигурни, че поне откъм изпяване ще се представим добре. След това идва излъчването и сценичното поведение, които се усъвършенстват с натрупването на опит. И не на последно място отговорната задача да замазваме положението или да прикриваме всички несършенства на останалите от групата, на озвучителя, на организаторите и т.н., но това е само за най-опитните(не за начинаещи на сцената като мен :godbless: )

Отговорено

Да аз мисля, че опитът си казва думата и колкото и да ни се иска да бъдем неотразими и безгрешни на сцената винаги има неща, за които се казва, че "може и по- добре"!

 

Не трябва да правим следните неща:

Не трябва да занимаваме хората с битови проблеми!

Не трябва да си мислим, че всички са дошли защото са ни безрезервни фенове и не могат без да ни чуят и видят!

Не трябва да се държим нагло(самоуверено- да, но не и нагло)

Не трябва да си личи напрегността (ако има такава)

Не трябва да се влияем от общата обстановка и да си мислим, че ще ни застрелят ако стане гаф!

 

Трябва да правим следните неща:

Трябва да имаме концепция като цяло

Трябва да знаем какво искаме (колкото и елеметарно да звучи е доста важно), защото ако няма общ "таргет" за бандата изглежда неестествено за визията и претруфено и геометрично за саунда (Това е по- скоро за друга тема, но все пак...)

Трябва да има много комуникация и добра преценка за това, как да бъде правилно поднесена (не от типа "селски поздрави от оркестъра")

Трябва и още много други неща, които се надявам да допъвате...

 

... и които могат само да ни помогнат на това адски желано място, наречено СЦЕНА!

 

П.С.: И аз нямам много опит, но се изказвам от ролята на наблюдател!

Отговорено

за да си ОК на сцената трябва много преди този момент:

да знае6 за какъв стил е твоят глас и тембър

да знае6 какъв е диапазона на гласа ти

да се опита6 да разбере6 какво ти ОБЯСНЯВАТ

да сравнява6 няколко 4ужди мнения,за да отсее6 ценното

да работи6 ПОСТОЯННО върху себе си за техника, изпълнение,присъствие

интерпретация

думата АРТИСТ......................ДА СЕ СТАРАЕ6 КЪМ ВИСОКА КЛАСА

 

ДА ПРАВИ6 ТАКА НЕ6ТАТА , 4Е НА ТЕБ НАИСТИНА ДА ХАРЕСА

Отговорено

Много е добра идеята ти да събереш "червените светлинки" за изпълнителя на едно място! Според мен точно ако си бил добър наблюдател, можеш да направиш висок старт дори на дебют. За съжаление аз нямам какво добавя към твоите списъци, но като представител на банда непукисти ми допадат най-вече тези твои заключения:

 

Не трябва да правим следните неща:

Не трябва да си мислим, че всички са дошли защото са ни безрезервни фенове и не могат без да ни чуят и видят!

Не трябва да се влияем от общата обстановка и да си мислим, че ще ни застрелят ако стане гаф!

 

Трябва да правим следните неща:

Трябва да има много комуникация и добра преценка за това, как да бъде правилно поднесена (не от типа "селски поздрави от оркестъра")

 

Сега се сещам за едно нещо което ние, стойкочупите, трябва да правим:

Винаги да помним, че без хората около нас това не би могло да се случи (бенд, технически лица, публика).

Отговорено (Редактирано)
Според мен точно ако си бил добър наблюдател, можеш да направиш висок старт дори на дебют.

 

Да съгласен съм! Защото да не се лъжем- от това колко хляб си изял си зависи как ще се представиш като цяло, обаче пък ако можеш да ги шашнеш с изпънение, техника, композиция, текст (на, който едвали много внимание ще обръщат от първия път особено), то можеш и да направиш добро стартиране!

Редактирано от toshevski
Отговорено

Според мен едно от първите условия за добро присъствие е да ти харесва това, което пееш и най-вече - да разбираш какво пееш. Независимо дали като цяло съм разбрала идеята на песента си превеждам дума по дума текста. Това разбира се помага за придаването на цвета и въздействието.

За измъкването от неудобни ситуации, според мен най - уместно е чувството за хумор. Ставала съм свидетел на подобни ситуации с "Бандата на Пецко", но той така представя нещата, че всички лягаме под масите (специално за поведение мисля, че може да се научи много от него).

Треската който пие си я оправя много лесно, проблема е при безалкохолните типове като мен. В такъв момент ще кажа "Хора, елате по-близо до сцената - ако припадна от притеснение да не си разбия главата на плочките!"

Хихихихихихихихихихихихихихихихихиххихихихих!

:headbang::blink:

Отговорено

Сценичната треска се преодолява с времето и опита. Колкото повече се качваш на сцена, толкова по-малко това те притеснява и енергията която хабиш в нерви почва да се насочва към изпълнението и публиката :)

Отговорено

Най- важното е да се концентрираш достатъчно добре за да избегнеш външните влияния, които биха могли да ти попречат на изпълнението! Випроса е следния: колкото и добре да знаем нещата теоретично, практиката е съвсем различно нещо! :headbang:

  • 3 months later...
Отговорено (Редактирано)

Достигнах до заключението, че 2 (две) са основните качества/умения, които трябва да бъдат овладани, всички останали могат да се сложат или като техни клонове или като по- малко важни просто. А това са:

1) Чуството на хармония докато пееш. Да бъдеш сигурен и да чустваш пълно удоволствие от това, което правиш! Това звучи доста елементарно и логично, но за да си подкрепя тезата ще дам пример- представете си емоционална сферична графика, която представлява 100% от наша емоционална обвивка. Когато част от тази сферична графика е заета процентово от всички странични фактори, оказващи влияние на концерт, т.е.- притеснение от хората, притеснение от това как ще изпеем парчето и то как ще бъде оценено, изобщо цялата суета, за това как ще стане с две думи, както и разни други лични неща, които биха могли да ни отнемат от емоционалната обвивка, та остатъка на този процент го даваме на парчето- колко жалко а?! А нали точно това е едно от най- важните неща за изпълнение на едно парче! ;) Когато внасяме емоционалност в парчетата обаче те трябва да бъдат много добре контролирани за да не отиват процентово в неща, които могат да ни пречат и не са ни необходими! Ще дам и пример с един от любимите ми певци- Bon Jovi- човекът, прощавайте Човекът на всеки концерт по различен начин пее и всичките му изпълнения са яки- т.е. емоционалността, поднесена по различен начин, може да има различни резултати и ако бъде много добре овладяна- УСПЕХ!!! Та това е едно от най- важните неща за мен и искам да подчертая, че по "емоционалност" влагам всичките психологични фактори, които произлизат от душевността, от емоционалния заряд, подход към нещата, а и мироглед, т.е. чисто и просто казано- какъв си и как подхождаш в музиката!

2)Концентрация - това е другият важен фактор, определящ нашето изпълнение! Това е чисто техничната част и тя има за цел да овладее това от казаното по- горе (за емоциите и това, което излиза от нас), както и да обособи цялостно всички неща свързани с пеенето-

точноста при звукоизвличането,

динамика,

дишане,

фразиране,

блендиране,

дикция,

сценично присъствие

и др. неща. А тези неща са свързани с това в какъв стил е пеенето. Примерно в момента слушам Andrea Bocelli и си мисля как при него няма много от последното (сценично присъствие), но пък за сметка на това първите му неща са на повече от 100% !!!

При Michael Jackson нещата са различни обаче... и така... примери много, всеки знае! Това, което е важното- начина на контрол въху себе си, или както аз ги обединявам всичките неща, които съм изброил горе и контрола върху тях- концентрация

Аз малко се поотлеснах, но се замислям за тия неща :) и факт е, че в страната на The Show Bussines, a.k.a. U.S.A., пък и не само ами и в по- развитите държави наблягат значително на психологичния момент във всичко, в случая и в мизиката! ;):)

Редактирано от toshevski
Отговорено

Много хубави разсъждения, Тошевски! Допада ми как мислиш и как си го казал. Наистина са важни и двете неща и понякога балансът между двете - т.е. да си концентриран и същевременно да си спокоен и да се наслаждаваш на това, което се случва, е много труден. Но когато усетиш, че си го постигнал, дори за момент, е много приятно :) .

А и съм съгласна, че и като слушател е огромно удоволствие да слушаш хора, които се чувстват на място на сцената, успяват да вложат собствена емоция в това, което правят, и още повече - успяват да я предадат на публиката. Това според мен е някакъв клон на магията, няма какво друго да е... :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.