Shai Hulud
Members-
Мнения
21 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Previous Fields
-
Инструмент
Winamp
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
ICQ
0
Profile Information
-
Location
on the grass
-
Interests
Не съм интересен
Shai Hulud's Achievements
Newbie (1/14)
0
Обществена Репутация
-
Хъм, пък деята на темата беше съвсем друга. Нейсе...
-
Вече в твърде зряла възраст, която не им личи особено, двамата направиха съвместен албум, което бе прието като малка сензация. Британецът Клептън се е учил навремето от американеца Джей Джей, нищо че и двамата са бели и не би трябвало да я разбират тая черна мъка - блуса. Джей Джей пък дрънка от средата на 50-те и е попивал от първите рокендрол легенди от онова време. През 60-те работата му пораснала и започнал да свири по барове, "от които и досега не съм излязъл", твърди той. Лъже. Всъщност Джей Джей е тонинжинер, който свири. А който свири - знаете - зло не мисли?... Неее, който свири трябва и да пее, дори да няма глас. Идеята била, че ако не става за китарист и певец, като тонинжинер все ще си намери работа. "По онова време не ставаше дума за албуми и такива неща, просто трябваше да се плаща наемът", почесва се днес Кейл, опитвайки се да не си спомня факта, че в Америка много хора го имат за икона, дори за национална легенда. Като тонинжинер Джей Джей е прочут с поне две неща. Ако щете вярвайте, но той е вероятно първият рок музикант, който използва примитивна дръм-машина - още в далечната 1970. Второто е боклучивата му китара за 50 долара, на която маха задната част, за да промени резонанса и звука. "Това е фантастично, представяте ли си?", диви се и днес Клептън. "Като я приближавате и отдалечавате от тялото си, получавате различен звук. Колко съм се чудил навремето каква е тая китара, та свири по този начин!" "Не бе, така е неудобно да се свири", почесва се пак притеснено 68-доишният Кейл. "Монтирах й отзад стоманена пръчка, за да мога да свиря. Тя беше стара и евтина, нямах пари тогава за друга." "Пазиш ли я още?", пита го Клептън. "Не, разпадна се преди няколко години. Сега вече имам пари да си купя още няколко други. Но пак ги човъркам", отговаря му американецът. Ерик Клептън дължи два от най-големите си успехи на кавъри по парчета на Джей Джей Кейл - "Cocaine" и "After Midnight". "Вижте, аз никога не съм се смятал за певец", намесва се пак Кейл. "Не пея много добре и това се отразява и н акомпозирането на песните ми. Нямам никакъв вокален диапазон, аз съм просто един говорещ/припяващ/мърморещ пич. Трябваше да пиша песните си така, а не като за истински певец, който може да пее много ноти. Аз мога само три тона да изпея." "И аз съм така", радва се 61-годишният Клептън. "И като почнах самостоятелна кариера през 70-те, трябваше да пея. Затова си измислих този начин на пеене - като стар човек, и така си карам досега. Тоест, вече наистина съм стар човек и още мога да си пея като стар човек, хе-хе!" "През 50-те бях просто един пич, който свиреше рокендрол из баровете в Оклахома", спомня си пак "онова" време Джей Джей Кейл. "Бях просто китарист в група, не съм бил фронтмен, певец или нещо такова. Доста години по-късно почнах да правя плочи. Гледам ги - всички свирят шумно, агресивно. Е, викам си, аз пък ще направя обратното. И така почнах да свиря спокойно, лежерно. После постепенно ми хареса." Как така досега тези двамата, дето сякаш една майка ги е раждала, не са направили албум заедно? "Не знам. И аз се питам", вдига рамене Джей Джей. "Постоянно са ме питали защо не запиша албум с него", казва Клептън. "Ама аз не си падам много по колаборации. Пък и отде да знам дали той ще приеме, като му се обадя? Ами ако ме отреже или любезно отклони поканата ми? В един момент се реших и му звъннах. И той не ми отказа - ми айде, вика, дадено." - Та... чета си го аз това чудо в Ритъм и си мисля, колко ли от хората в БГ 'шоу бизнеса' и населяващи туй форумно пространство, са толкова скромни. Колко ли велики певци, китаристи, басисти изобщо музиканти, се бият в гърдите колко са страхотни и са върхът на сладоледа, и си посягат пред огледалото. Пък те просто са 'мърморещи пичове'... Та седя си тук и се чудя...
-
@alexthegreat Нарича се circular breathing. Може да прочетеш тук: http://www.woodwind.org/clarinet/Study/Cir...rBreathing.html А можеш и да погуглиш за други места.
-
http://www.youtube.com/watch?v=lOGcOYhBKho Доста яко е, като се вземе предвид как е правено.
-
Look @ this: Ако някой даде идея къде да ги кача, мога да снабдя с няколко албума на разни лица...
-
Хъм, не знам защо ама ми се струва че в тоз форум лицето Маркус Милър е силно пренебрегнато. За сметка на Утън. Пък imho, Милър много по-музикантски използва инструмента и слапирането. За стиловете... Мюнг, Уотърс, Гилмор /има го това страхотно пипане, дето го прилага към китарата/... А и Джеди Лии, къде го изоставихте по трасето?
-
Ми всъщност е много прав за т'ва че доста метъли като се накъркат и стават върли фенове на Ивана. Айде за да не бъдем офтопик: Аз все още не съм се почувствал басист, ама то това е сигурно понеже защото не свира на баса. Като започна да го използвам по предназначение, ще пиша пак. /всъщност тая тема ми напомни да поизбърша малко праха и да го настроя, че от доста време седи наказан в ъгъла/
-
Всъщност ей тази линия на разсъждения ме накара да се хвърля като ислямски терорист в темата. Защо аджаба всички са 'неразбрани'. Защо само с това се извинявате? А защо никой не каже 'ами аз не съм чак толкова добър китарист/басист/етц' или 'ами т'ва парче всъщност не е особено интересно'? Ако аз запиша парче с пръдни и уригвания /всъщност Roger Waters вече го е правил, ениуей.../ може ли да се окаже че никой не разбира моят префинен артЪ и аз мога да обявя всички за мръсни простаци, които са ужасно пошли и могат да ходят да се хвърлят от някой мост? Защо ако на мен не ми харесват дисонансните стържения на някой с ножовка по струните, аз ще бъда заклеймен като простак? Дали това че на някой не му допадат картините на Пикасо, означава че същият трябва да мине на пърцуцена диета с кисели краставички и масивно гледане на Планета? Хората са различни. Харесват различни неща. Това че ако на някой не му допадне Squarepusher или Autechre или Sigur Ros или Bjork, няма да го постави в светлина на чалгаджия в очите ми. А вие се хвърляте с фанатичен плам ако някой каже гък за любимата ви група 'Пияните Мучачос'. Ами представете си че мънканията на няколко идиота с пончота, смешни шапки и големи китари не са интересни на някой друг и този някой друг се кефи по-скоро на хора с брадви бродещи нощем в мъгливата гора... /к'ва картинка спретнах... ц-ц-ц трябва да се пробам в шоу бизнеса/ Та такива ми ти работи...
-
А може би си има причини да се събират по 30 човека на концерт Та аз предложих да пробиват навън, понеже всички явно си мислят че там всичко е розово, а тук е мноооого трудно. А за албум... Със едно прилично PC и познания можеш да запишеш нещо което ще звучи прилично. Няма да е смазващ звук, но няма да те е срам да си туриш името под него. А после като се направят кинти от този албум, отиваш в студио и ставаш звезда Само че за тази цел трябва да сте различни, интересни, иновативни. А не да свирите работи дето ги свирят още 2000 групи по света. Или ако свирите нещо което вече е познато, то трябва да го правите по-добре от хората които го правят в момента. It's as simple as that.
-
The Gorer Точно това се опитвах и аз да обясня... Ъндърграунд у нас за по-голямата част групи е само извинение и оправдание. Че го няма желания пробив, пачки и пички. А относно това че тук само пошла музика вървяла, спор няма. Но я вижте Д_2... Хората малко по малко изпълзяха от 'ъндърграунд' статуквото и сега да не им е зле? Но ако на вас ви кажат, хайде да свирим д_2 ще писнете до небесата. Това е гаден комерс, с никаква музикална стойност и т.н. А това че Били Шиън примерно може да клюца в Мистър Биг изобщо нищо не значи, така ли? И както каза Glacierise, защо не стреляте по-надалеч? Щом България е мащеха за вас, обърнете й гръб и пробивайте там където е 'лесно'. Германия, скандинавиите, Англия... Там не слушат само чалга, не са пошли простаци и не са мръсни пирати... Ето... няколко групи /Уикеда, Artery, Pantommind, .../ вече го направиха, вие за по-лоши от тях ли се мислите? Пробивайте... Нали там е обетованата земя, всичко е лесно и просто. Решаваш да издадеш албум, хоп и си го издал...
-
Да, всъщност имам поглед над нещата. Или поне част от тях. И както съм казал, щом тук ти е трудно да издадеш албум и се притесняваш от условията, пиратите и т.н., издай го в щатите, Англия, Заир или Конго. Тук положението е такова. Дали ни харесва или не е съвсем друг въпрос. В Рим се дръж като римлянин. Аз лично всяка бг група която харесвам си я купувам. Както и си имам 100+ Гб мп3-та на харда /нали тук от НСБОП не четат / Не мога да си купувам дискове по 40 кинта, сори. А за Pantommind го написах, защото се видя че може да се 'пробие'. Вижте и Уикеда. И те бродят почти непрекъснато навън. Та като цяло идеята ми беше че всички от 'ъндърграунда' се правят на ощипани когато се каже думата комерс. Ама чакайте, нали искате кинти? За мен нещата седят така: ъндърграунд: хора които правят нещо което е различно, харесва се от изключително тесен кръг хора и съответно носи супер малко или никакви пари. Свирите в клуб пет пъти в годината и идват петдесетина човека. Дават ви клипа заснет с мобилен телефон /нали ще правим артЪ/ в кварталния парк по някоя малка телевизия в предаване в 3 през нощта, пускат ви парчетата по радиото в някое предаване пак по малките часове и ей таквиз неща, но вий сте щастливи, понеже сте творци и за вас парите нямат значение, вие правите изкуство в името на самото такова. Албума ви /дисковете са изпечени на домашната ви записвачка, а арта отгоре е рисуван с маркер от гаджето на някой от групата и разбира се е уникален за всяка бройка/ е в тираж 150 бр. и го имат всичките ви фенове и още десетина човека сдобили се с него по неведоми пътища. Останалите неща влизат в алтернативните стилове. Но все пак ви въртят клипчето по тая или оная телевизия, викат ви по концерти и продавате албуми в нормални магазини. Може и моите понятия да са сбъркани, не знам... Но за мен ъндърграунд означава точно описаното по-горе. pampi, няма да съжаляваш... лепра са блага банда...
-
7thString Гледам че крака засягал само ИНСТАЛАЦИЯТА /ти тъй си го написал и аз така го пиша, явно е важно/ на една програма. Но явно не и работата й. Затова ще ми е забавно как ще работиш с истински Кюбейс, който ще ти го инсталирам заедно с хардуерния ключ /изненада!/, пък после ще го извадя и ще те пусна да работиш. Е нема да стане, вервай ми. Та понякога решенията не са толкова елементарни в краковете, че да смениш един je с jne и нещата да полетят. /сега ти може да си и по-адвансед и да си търсиш и целите процедури за смятане на сириъл и да си пишеш кей-ген. аз понеже не съм програмист, само със хекс едитор и дизасемблер си бъцкам/ Иначе спора наистина е безсмислен. Всеки избира това с което му е по-удобно да работи и това с което му е по-лесно да се сбори с конкретна задачка. Аз съм върл фен на Steinberg, така че Sonar не ме влече особено. В Cubase аудио частта /понеже ноти не бих се хванал да набирам там, има си Сибелиус /например// е реализирана повече от прекрасно. Удобно, интуитивно и развито от предишните версии. Cubase е пример за програма която малко по малко върви напред, а не разчита само на по-голямата цифричка в края на името й. P.S. Това за Astral е приятна изненада...
-
С риск да ме погнете с китари, басове и прочее хардуер, може ли да запитам защо всички непрокопсали гаражни БГ групи, които не правят кинти от музика /по една или друга причина/ са ЪНДЪРГРАУНД! Вижте ни, нас никой не ни слуша, но това е защото никой не разбира нашият артЪ и всички са простаци и гадни чалгари. Защо да си ъндърграунд е куул? Защо хората дето продават албуми са гадове? Pantommind гадове ли са? А чалга ли са? И защо същите тия дето са супер готини щото са ъндърграунд като излезе възможност да завъртят парици направо си продават душата за да издадат албумче или да гепят участие. Пък недай си боже ако издадат албум, тогава се почва че видите ли албума не се продава щото българина е тъпанар дето си купува само чалга, българина е крадец понеже точи мп3-ки, българина е такъв или онакъв. Ами продавайте в Армения или където си искате бре хора... Щом не ви харесва тук... Има безброй изпълнители по света които не са мейнстриим, но не се оплакват че видите ли бритнито продавала десетки пъти повече от тях. Има кой да купи - продава. Но не са се тръшнали да реват че всички са простаци и те са великите ЪНДЪРГРАУНД чудовища. /говоря за артисти на Warp Records например/ Извинението е като задника - всеки си го има. За мен понятието БГ ъндърграунд е точно едно извинение. Изобщо не носи смисъла който трябва да носи, а е изопачено и побългарено. Както повечето неща в наш'та мила татковина уви...
-
Ако поне единият е с реално IP. Ако и двамата са маскирани /90% от кварталните ланове/, то всичко се 'рутира' през техният сървър. Така че поне единият от хората трябва да е с реално IP, за компресията мисля че си имаше настройки, така че би могла да се докара до разумни граници.
-
А и от соло до соло има огромна разлика... 'Another Brick In The Wall Pt.2'