За "объркването" - всички сте прави. И то не защото тези правила си противоречат с много примери, а просто защото са написани по объркващ начин, сякаш професор преподава на професор. Аз обаче искам да ги усвоя по друга причина, а тя е съвсем експериментална - да разбера кое правило работи в моя полза и кое - не(ето това е важно да се има предвид). Но за да стане това, то трябва да ги възприема по достъпен начин. Учебникът не е по хорова хармония. Той е просто по Хармония - за уточнение "Парашкев Хаджиев" е авторът, изданието е шесто. Прави ми впечатление, че такъв класически автор употребява много сложен академичен език, изреченията са дълги и трудни за разбиране от човек, който тепърва се хваща с композиране. Да си продължа мисълта... наясно съм, че неработещото правило не бива да се прилага.. даже четох някъде, че дори и Бетовен спокойно е нарушавал правилото за Voice Overlapping.. и нормално, защото не можеш да кажеш на музикалния гении, че е нарушил закон, когато произведението му звучи прекрасно.. с 2 думи, мога да сравня виждането си с това на Craig - това са просто "указатели", които не е излишно човек да следи.. защото в определени моменти биха могли да се окажат и източници на идеи .))
За повтарянето на един инструмент от друг - има се предвид оцветяване например на пиано с китара ли ? Но тогава не говорим ли пак за двугласие - пианото на основния тон... и китарата на квинта/прима/от него? И ако така се движат заедно, къде отива забраната за паралелните движения? Звучи объркано... по-скоро противоречиво.