-
Мнения
18 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Относно Хралупата
- Рожден ден 05/26/2010
Previous Fields
-
Инструмент
AKAI MPD18
Contact Methods
-
Website URL
https://www.facebook.com/Studio.Xrallupata
Profile Information
-
Gender
Male
Хралупата's Achievements
Newbie (1/14)
8
Обществена Репутация
-
Знаете ли, една от главните причини да бъда напълно самоук, в тази моя "страст" (музиката), ако мога така да се изразя , е именно защото , по онова време имаше страхотни професионалисти , които бяха така "добри" да ми "ударят едно рамо" със съвети за това кое "точно , и конкретно" трябва да се направи (*не знам дали правилно успях да придам иронията си в това изречение) . В началото когато се започна всичко , разполагах със стара , супер овехтяла "машина" , за която съм много далеч, от мисълта да нарека компютър, но да кажем, че е било "нещо такова". Единственото което исках, е да излея своите емоции във текст, който следователно да превърна в музика (ако щеш чисто аматьорски и любителски). И както може да предположите , разбира се , нямах абсолютно никаква представа как да започна, знаех , че ми е нужен микрофон (като разполагах с бледо подобие на такъв) , но нямах абсолютно никаква представа как да осъществя запис. Започнах да търся информация (не от интернет , защото социалното положение в което се намирахме както аз така и моето семейство не предполагаше дори притежанието да компютър (като се има на предвид , че по-онези времена компютрите не бяха едно от най-евтините неща които можеше да си позволи човек ) ) . Започнах да търся информация директно от източниците - хора (професионалисти - тон режисьори , музиканти главно) , като всеки един от тях беше така "добър" да ме удостои с "точният си конкретен отговор" , точно като вас в момента . Като например, попитах, най-елементарното и мъничко нещо , като това с коя програма (софтуер) , мога да осъществя запис на вокали , и всеки един професионалист който попитах ми казваше едно и също " Това не е важно! Научи си сам! Програмите не са най-важното нещо . Оправяй се сам! " . И не , че са длъжни да ми казват , разбира се , че всеки решава сам за себе си , и щом са преценили , че не е трябвало да ми казват, значи така е трябвало (според тях) . И разбира се, искам не искам, наложи ми се да "откривам топлата вода" , напълно сам, без никой да ми каже , дори толкова елементарно нещо като "програмите" ( а единственото което исках всъщност беше , просто да правя своята музика). Никога не съм желал, да имам свое студио , да се занимавам със програми , глупости , простотии, но от любовта ми към пеенето и музиката , бях принуден да науча всичко абсолютно сам, и да правя нещата по моя си начин. Съответно започнах да си блъскам главата ,и да си късам нервите с милион компютърни програми , с които се надявах поне малко от малко , да се доближа до поне един приличен начин на записване на вокали. Дори създадох свой (каскаден) двупистов метод, за записване от една касетка , на друга посредствум стар дек . С течение на времето и годините намерих правилният софтуер (за мен) , чрез който мога да осъществя добър запис на вокали , на китара , на повече от 10 писти. Но това всъщност няма конкретно значение по темата в момента. След това , с течение на времето , поисках да правя нещата, по по-добър, съответно по-качествен начин. Музиката , мисленето и опитът ми в това отношение се развиваха , но все още бях много много далеч , от създаването на качествено записване. Започнах да се интересувам за звукозаписни студиа в което мога да запиша своя песен , за да стане наистина професионално и както трябва. Насочих се към едно от може би най-добрите звукозаписни студиа (по онова време) което се намираше в Бургас (*да от Бургас съм) , защото бях чувал неща и песни които са записани там, и бях с огромни очаквания. Направих своя запис, като "любезния" тон режисьор нямаше търпение да налапа пачката , и много много не се вслушваше в моите изисквания за това как очаквам като краен вариант да звучи самото парче. В последствие , песента беше "развалена" от "професионализма" с който подходи този човек към мен. Мастеринга който беше направен, беше едно от най-лошите неща които някога сте чували , то не бяха ефекти , компресори , глупости , гласът ми звучеше все едно съм го записвал на касетофон , а не в професионално студио. В последствие , се скарах със този човек , защото критикувах "работата му" , и той някак си "ми се обиди" - като цяло децки истории. Мисълта ми е , че от тогава започнах ,да създавам (малко по-малко своето студио). Отново питах доста хора , и отново никой със нищо не ми помогна , всичко трябваше да върша абсолютно сам. Софтуери , програми , плъгини, микрофони , аудио интерфейси , глупости , нямах представа от абсолютно нищо , и никой не ми помогна да го разбера. Беше изключително трудно , тегаво , с много нерви , ядове , които и до момента смятам, че са били напълно излишни в тази ситуация. Кому е нужно ? И знаете ли какво , от този момент нататък , аз си казах , че няма да бъда като тези хора , които бяха така "добри" да ми "помогнат" във началото. Години след всичко това , и след като успях да създам, своето студио , и най-важното да се науча на всичко което ми беше нужно за да създавам качествен запис , аранжимент, обработка , аудио мастеринг , коригиране , динамични процеси - общо взето технически глупости . Мисълта ми е , в момента имам опит (може да не е някакъв и супер професионален, но поне някакъв добит през тези години опит) , и абсолютно винаги , съумявам да споделям тези знания със хора които се интересуват за това. Не казвам, че съм най-великия в това , дори напротив, имам много много на какво да се науча още, но всеки който желае , и ме попита за нещо , и то конкретно, за което аз имам знанията , винаги съм готов да му кажа . И то не защото съм добър , или много "знаещ" , а точно защото аз знам колко тегав е този път ако си тръгнал да го вървиш абсолютно сам. Да няма нито един човек който да ти каже , поне нещо толкова дребно като с коя програма можеш да осъществиш запис! Та аз исках просто да записвам себе си , а вижте ме до къде стигнах . Горд собственик на малко звукозаписно студио *(и да , не е нещо особено , но само аз си знам през какво съм минал, и преживял за да е това което е в момента) . Гледам да помагам на всеки млад , изпълнител, или човек който иска да се занимава със това , ако не със друго то поне със малкият си опит който имам. Когато аз започнах, де да имаше именно човек като мен , който да ми каже , свали си ТОЧНО тази програма , тя е най-добрата за запис . Е да ама нямаше никой, и именно заради това ще помагам и давам съвети на други хора . И дори не е само това . Винаги когато съм имал възможност съм помагал на музиканти и артисти , които са нямали такава . Аз не го правя за пари , правел съм музика , аранжименти , мастеринг, и какво ли още не за други артисти , повечето от които дори не съм познавал лично , но съм го правил напълно безплатно , защото виждам този огън във очите им който гори за музиката . Точно този пламък който беше във моите очи когато започвах да се занимавам със това. И както ти спомена (Parni_Valjak), имам няколко пътя. Но не е наложително те да бъдат по трудният начин нали . Защото ето и ти самия искаш пари за да ми дадеш своите квалифицирани знания Да дадеш опита си . Няма проблем, ще ти платя , ще ми кажеш кой кабел в коя букса да свържа , ще ми дадеш някакъв опит нали така. Да няма лошо , разбирам го , но именно нали за това е този форум, да се дават опит и знания , на тези които търсят нужната информация. Разбира се , нито ти нито някой друг потребител е длъжен да ми отговаря, или да ми дава каквато и да е информация. Не знам защо всички професионалисти , не желаете да давате своите знания на други хора , особено такива които имат видимото желание да попият информацията. Нека те питам нещо -Кажи ми ти колко човека (напълно непознати) , но с огромна мотивация и хъс си пуснал да реализират своите проекти във звукозаписното си студио (ако разполагаш със такова разбира се?) ? На колко човека наистина си помогнал, със Конкретен съвет като си им казвал "Това не се прави така ! Трябва ти ТОЧНО това , и това по ТОЧНО ТОЗИ начин " ? Да предположа ли ? И не не го казвам, защото това е нещо лошо , а просто защото се ядосвам на хора които знаят нещата и пазят тази "свещена тайна" за себе си , или съответно срещу своеобразна сума. Нима наистина човечността на хората е стигнала до там, че да я продаваме за пари ? И какво ако го науча , ye направя по-добри песни от теб ли ? (не говоря конкретно за теб Parni_Valjak , а цялостно за хората които знаят) А и така да е , какво лошо има в това да се създава нещо толкова прекрасно като хубавата музика ? . Не разбирам това отношение , на професионалистите . Но знам едно , дори и ако някой ден завърша някой курс по тон-режисура , имам диплома , и стана някой супер професионалист (който да умее да разпознава разликата в кабелите ) аз ще дам своите знания , на всеки който има сърцето и желае да се учи. Живота не е само пари , а щом се стигне до музика , за мен това е най-долното нещо. Музиката е изкуство , тя трябва да извира от сърцето , а не от "джоба" ти (ако ме разбираш правилно) . Както и да е , няма да говоря повече , понеже се съмнявам някой от вас да ме разбере . В крайна сметка , ми помогнахте само със едно нещо , и то е да потвърдите моите съмнения във това , че ако свържа двата Behringer HA400 , ще се получи шум . Също така потвърдихте и моите съмнения в "професионализма , и коректността на българските музиканти " . От всичко което ми написахте , и начина по-който ми писахте , разбрах , че информацията която търся няма да намеря за без пари. Не разбрах единствено защо продължавате да пишете коментарите си , след като не искате да ми кажете това което ме интересува (освен ако разбира се не ви се заплати за информацията) . Има два варианта на този казус, или не сте знаели за точното свързване на Behringer MX882 (както и предполагам , че е ) тъй като най-вероятно никой от вас не го е използвал никога , или сте прекалено големи "професионалисти" , че да давате своята информация (освен ако не е за пари) . Пълни глупости според мен . И знаете ли какво , това което ще направя в момента ще е отново това което винаги съм правил, ще си блъскам главата във стената , ще изпробвам, милион и една ненужни варианти , ще скъсам 10 милиона нерви , и накрая ще измисля нещо напълно щуро и откачено , по "моя си начин" , но ще го направя както трябва , ще стане качествено , и добре . Да няма да е "професионално" , но ще бъде качествено. " Защото няма значение , дали записваш музиката си на касетофон , на стар дек на касетки , или в професионално звукозаписно студио. Важно е какво ще кажеш ,чрез музиката си , на тези които ще я чуят . " И да , аз ще продължавам да бъда различната "фалшива нота" , във българската музика , и ще помагам на всеки който има желанието , хъс и мотивацията да прави това което сърцето му диктува. Ще правя музиката си по моят начин, ще помагам и на други артисти , но ще запазя себе си .Може да бъда беден, но сърцето ми ще е много по богато , защото ще знам, че не съм си замълчал когато някой е имал нужда от помощта ми , особено щом съм могъл да му помогна. Мисля , че това е което имах да кажа. Повече няма да посещавам тази тема , така , че мисля , че е безсмислено да оставяте последващи коментари . Желая Ви , всичко добро , с цялото уважение и респект които получих от коментарите Ви. Благодаря на всеки един който остави коментар във темата , и за супер професионалното отношение. Вие сте страхотни професионалисти , и ми беше приятно да комуникирам със вас, макар и резултатът , както винаги отново да не беше желаният от мен
-
@ Parni_Valjak Да , да ясно ми е това , MX882 е най-евтиното решение до момента , и именно и заради това и ми хареса след като ми го препоръчахте. Просто и до момента , все още не съм разбрал ясен начин , как от точка А (което ще бъде компютъра в случая) , през точка Б (външният интерфейс) , до точка В (MX882) , през точка Г (HA400) , ще се стигне до точка Д (в конкретният случай слушалките) . ? Аз не съм искал "правилно , качествено и лесно решение" , а попитах просто кое какво и как конкретно трябва да свържа във MX882 за да ми се получат нещата? Нищо повече . Знам, че не съм специалист, и говоря пълни глупости , но толкова ли е трудно , някой просто да каже "Хей ти , идиот със идиота му. Взимаш тоя MX882, свързваш го към външният интерфейс, със тези конкретно два жака , точно там, и там, от другата страна със точно ето такава конкретно букса букса ,там и там, после към пред усилвателя тук , там и там , конкретно (или в твоя случай) и си готов, какво мрънкаш само по форумите тука !" !? Мисълта ми е , не съм искал да бъде лесно , а просто да се опитам поне малко от малко да науча как да включа правилно съответната джаджа !? Чудя се наистина ли във България , никой никога до сега не е имал подобен проблем като моя (имам предвид , бързата настройка на слушалките във вокалното помещение) , въобще !? Или пък, ако във форума имаше тема със заглавие "Търся помощ относно използването на "сплитер" Behringer MX882 " Темата (примера) - Здравейте аз съм Ганчо от Перник, никога не съм виждал "такава машина" на живо , но мисля , че точно това ще е идеалното решение за моето звукозаписно студио. Може ли някой (който знае) , да ми каже как ТОЧНО мога да я свържа , и да я използвам, как да я комбинирам, със слушалки , мониторни колони , слушалкови пред усилватели и други !? " Да да де , като цяло всички отговори до тук бяха напълно професионални , (и го оценявам) , но аз не търся професионализъм в случая , а просто , точно и ясно обяснение, за конкретната "джаджа" , и това как конкретно да я свържа в моя случай. Или за да перефразирам твоят коментар, "не желая лесно решение , а лесно (просто) обяснение "
-
^ Именно и поради тази причина , обърнах вниманието си към този форум, защото бях сигурен, че тук ще открия истински професионалисти , които биха ми помогнали да реша моя "проблем" . Работата е, там, че аз като един НЕ професионалист , и за пореден път повтарям, напълно самоук в създаването на музика , очаквах някой да ми предложи реално решение на проблема както споменах. И единственият вариант който получих в крайна сметка бе BEHRINGER MX882! Имам предвид , това е добре , но няма ли алтернативен вариант , вместо него , това ли е наистина единственият "сплитер" който мога да използвам!? И това хубаво като цяло , харесва ми тази "джаджа" , и мисля , че от точно тя би могла да ми свърши работа , ама ето и сега при свързването , казваш ми какво да направя , как да го направя , но аз не те разбирам . Разбирам думите ти напълно частично , и съм сигурен, че все още имам грешно разбиране , за свързването. А ако взема да го правя "на посоки" , не искам да рискувам да не направя късо съединение или нещо друго. Никой не ми каза " Отиди и вземи ето ТОЗИ КОНКРЕТЕН КАБЕЛ , и го включи в ето тази конкретна букса (примерно). Казвате ми как стоят нещата , но аз не разбирам почти нищо от казаното от вас . Благодаря ви за казаното и написаното от вас, смятам , че до известна степен ми помогнахте , но все още съм в началната стъпка на тази тема. Един мъничък проблем, много въпроси , и никакви решения.
-
^ Значи ,при мен , във този случай проблема е , че не разпознавам кабелите. Всичко което ми показваш, и казваш е напълно вярно , но аз някак си не мога да правя разлика в тези кабели. От жак към жак , от букса към букса ... Ти ми показваш различни кабели , но аз виждам едни и същи (според цветовете) . Как мога да отида в магазина , и да различа два едни и същи кабела , които и от двете страни са жак към жак!? Както споменах, аз Не съм професионалист , в това , и до момента никога не съм се сблъсквал с подобни проблеми , и няма как да знам подобни неща.
-
Обърни внимание, че има разлика в различните куплунзи! На MX882 всички куплунзи са балансирани - XLR и жаковете също. Входът на HA400 е стерео, небалансиран. Не можеш да свързваш различни конфигурации помежду им! Всеки куплунг на MX882 е само с един сигнал и само за един канал от стереото. Необходими са специални кабели, за да може да се извърши правилно свързването. Трябва да се използват жаковете, а не малкото жакче на интерфейса. Пояснявам - два кабела, моно, балансирани - от L,R OUT на интерфейса към два входа на MX882 . От два изхода на MX882 - два кабела, завършващи в един стерео жак за входа на HA400. Единия кабел (L) към върха на жака, другия ( R ) към пръстена, масата е обща . За да не се получават къси съединения, трябва кабелите от MX882 да са със стерео жакове, но с изолирани пръстени. Екранировката - на ръкава (SLEEVE), и активния - на върха (TIP). RING да остане свободен, несвързан. Добре, отново да попитам. От коментара ти , мисля , че разбрах какво имаш предвид, с изключение на някои моменти , и по-скоро , технически термини с които не съм много наясно (моля за пореден път да извините моето невежество по темата , и може би изключително глупавите ми въпроси) . Като начало , ти спомена , че всички куплунзи на MX882 са балансирани - XLR и жаковете също. Това което разбирам, аз , е че трябва да се използват , някакви специални жакове от типа XLR , към входовете и изходите на MX882 , или какво!? И ако да , от къде бих могъл да намеря подобен тип "специални" кабели , и жакове за да мога да осъществя правилното свързване , без да има някакви проблеми, и да работи всичко както трябва? Другото което спомена е, че "За да не се получават къси съединения, трябва кабелите от MX882 да са със стерео жакове, но с изолирани пръстени. Екранировката - на ръкава (SLEEVE), и активния - на върха (TIP). RING да остане свободен, несвързан. " , та въпроса ми е , можеш ли да ми дадеш пример, със подобен тип кабели , които са със стерео жакове но с изолирани пръстени? (Май няма да я свърша никаква ми се струва ) . Аз като цяло прочетох това което ми беше препоръчал (описанието за употреба) , от което мисля , че разбрах (така си мисля само) , как точно мога да извърша свързването , без да има проблеми. Също така намерих, и някои клипове в интернет (които в момента не мога да намеря да покажа) но бяха за един друг модел подобна "джаджа" , отново на Behringer , в което видео показваха как да се свърже с компютър, и от там да се раздели сигнала към колони. Та , от всичко прочетено и видяно (къде грешно разбрано , къде не) , отново ще "начертая" една смешна схема , пък да видим, дали ще се получи по този начин по който съм го измислил. Така , от това което прочетох разбрах, че може да се подаде сигнал, който трябва да бъде за ляв и десен канал (съответно два кабела, точно както и ти ми описа) , и както успях да видя и прочета , от там вече сигнала се разпределя във всички от едно до 6 канала , като съответно от пред на "джаджата" , да се увеличава , намаля , да се разделя на ляв е десен канал и така нататък. От тук на сетне , с подходящите букси , или жакове (както е на канал 5-6) , мога да извадя сигнала към Behringer Ha400 , и съответно от там към слушалките. Виж дали правилно съм го описал, "начертах" , два примера за свързване , или отново имам не разбирам правилно нещата !? Също така , аз за примерите в "картинката" , съм използвал букси , и кабели които смятам за подходящи (като съдя , по входовете и изходите на MX882, трябва да са микрофонни кабели), но от твоя коментар разбирам, че имат някакво определено значение, би ли поясни точно какви букси и кабели би трябвало да използвам, за да направя правилното и подходящо свързване , за да ми се получат нещата в крайна сметка !? БЛАГОДАРЯ ти още веднъж, за коментарите и отделеното време , и се извинявам за глупавите въпроси.
-
Разбирам, много ти благодаря за мнението , и информацията която ми даде, мисля , че точно от такъв тип коментари имах нужда, ще прочета информацията която си ми дал, и ако имам допълнителни въпроси , или нещо друго , ще попитам! Благодарско още веднъж
-
Да все още не съм го закупил, в момента главно търся по-добър вариант . А можеш ли да ми препоръчаш подобен вид "евтин няколко канален сплитер" както ти се изрази , тъй като до момента никога не съм ползвал подобно нещо. ?
-
Разбирам, то аз главно слушалките и мониторните колони с които извършвам мастеринга са включени директно в интерфейса да. Имам обаче едно друго питане , тъй като до сега не съм ползвал никога подобен тип "сплитер" . Разгледах входовете и изходите на BEHRINGER MX882 , и въпросът ми е главно по-какъв начин бих могъл да го свържа с външният интерфейс, и съответно от там със пред-усилвателя. До колкото аз възприемам нещата ще стане посредствум кабел от жак на жак, съответно от Външният аудио интерфейс - към BEHRINGER MX882 - до behringer ha400 ,(както съм начертал на това подобие на схема ) искам да попитам, така ли трябва да бъде (извинявам се за глупавият въпрос) , или отново бъркам някъде ? Също така другият ми въпрос е свързан със всички останали входове които са част от "джаджата" . Ясно ми е (мисля) за канал номер 6 на BEHRINGER MX882 , нали ще вържа аудио картата , и пред усилвателчето. А за какво служат съседните два изход и вход (*както съм отбелязъл на втората снимка) , тъй като под тях е написано "+ TIP - RING " ,изобщо това има ли някакво значение , или пиша пълните простотии в момента. Както и всички останали канали от едно до пет съответно (*питам за тези които съм отбелязъл с червено на снимката) , какво бих могъл да вържа там, тъй като единствените кабели които познавам с подобни букси са тези за микрофони или китара. А от това което ми написа останах с впечатление че бих могъл да вържа и мониторите към тази "джаджа" , а от тези букси някак си не ми става ясно как би могло това да стане, изобщо какво бих могъл да вържа към тези входове и изходи. Другото което ме притеснява , е най-вдясно четирите , входа и изхода за ляв е десен канал (*тези които съм заградил със зелено), тъй като те не са към номерираните от едно до 6 канали , и се чудя за какво служат, и какво ще трябва да се включва към тях, и изобщо в моя случай ще се включва ли нещо там? Извинявам се за глупавите въпроси , изключително смешните схеми и моето невежество по-въпроса , но наистина никога до сега не съм ползвал подобен тип "джаджа", а така както ми обясни ти мисля , че наистина ще бъде най-доброто решение . Благодаря ти за отговора .
-
Първо благодаря ти за сериозното мнение , и това , че си дал алтернативен вариант за който попитах! Именно това ми беше нужно Второ, в интерес на истината , наскоро и аз самият разглеждах точно тази "машинка" , и бях на мнение да я закупя , но отново ми хрумнаха няколко "неща" които могат да ми отворят някои проблеми. Имам предвид, ако съм те разбрал правилно. Да бъде по следният начин, от компютъра , към звуковият интерфейс, към BEHRINGER MX882 , към съответно Behringer HA400 (който да вкарам във вокалното помещение) , и от него към слушалките ? Така ли би трябвало да се случи? Или не съм те разбрал правилно ? Защото на мен главно сигнала ми идва от USB външният интерфейс, също така към него са включени микрофоните и съответно пред усилвателчето , и всичко останало.
-
@Parni_Valjak, Прав си в коментара си , за всичко освен за едно. Както казах, и по-нагоре в коментарите , до този момент , никога не ми се е налагало да използвам подобен вид пред-усилвател, и именно и заради това съм избрал най-простото и най-евтиното решение. Не знам какво точно имаш предвид с това "Да се мине метър" , което намекна няколко пъти , но аз лично съвсем не възприемам нещата по-този начин. За мен музиката е нещо прекалено красиво и истинско , и ако ще я прави някой, да го прави заради себе си , да влага винаги себе си , във всяка една песен , дума или инструментал. Не знам как е за "истинските музиканти" , но за мен винаги е било така . Да прав си , аз съм прост човек, всичко което съм направил до този момент, както с музиката си , така и със моето студио съм го направил абсолютно сам, никой не ми е помогнал, никого не съм попитал, нищо не съм чел, гледал или слушал. Всичко правих, по-мое усмотрение , желание и начин. В началото разбира се правих изключително големи грешки , но с времето съумявах да поправям всяка една от тях. И не го казвам, защото съм някакво "супер велико копеленце", което си мисли , че може да направи всичко , и то по най-добрият начин. Не, леле какво не бих дал, някой да имаше , да ми каже , това как става , онова как става , това за какво служи . Но нямаше. Във времето в което започнах да се занимавам с това , аз лично нямах дори интернет , нямаше от къде да чета гледам, или да се уча, нямаше и съответно кой да попитам . Да аз съм напълно самоук, но знаеш ли какво, за мен това няма значение , защото от момента в който за пръв път застанах зад микрофона , аз знаех , че това съм аз. Както казах, прост човек съм, ако щеш израснал съм на село , но винаги , винаги правя музиката си от сърцето си . За мен няма голямо значение , дали ще записваш в професионално звукозаписно студио, дали ще записваш в някой гараж с един динамичен микрофон и стар дек, или ако ще да записваш на касетофона. За мен важното е , какво ще кажеш във музиката си , и ако това те прави щастлив прави го от сърце . Аз съм напълно наясно , че с повече средства могат да се направят страхотни , и много красиви неща, но и както знаеш има доста хора които не разполагат със нужните средства. Разбира се , че ако имах тези финанси бих го направил по-най-добрият и професионален начин . Но нямам нужните средства , и именно заради това попитах именно за този модел пред усилвател, защото моите опасения бяха абсолютно същите , че ще се получи шум след като свържа и двата. И след като в някой от другите коментари го споменаха вече , аз се отказвам от тази идея , но беше важно за мен да попитам. Не съм от хората които често посещават, а да не говорим за писане, подобни музикантски форуми , и именно за това попитах ако някой знае друго алтернативно решение. Никой до момента не е написал нищо конкретно от типа "Трябва ти това , това и това !" . Това дали аз ще мога да си го позволя, или не аз ще го преценя в последствие, но нали от някъде трябва да науча начина. Както виждаш аз не съм професионалист, щом имам такива "шантави" идеи , но и за пореден път ще повторя , аз съм напълно самоук в това начинание. Харесвам студиото си, да може да е малко , може да не е най-доброто студио на света , но знам какво съм преживял, колко много съм блъскал, и съм бачкал, за да бъде това което е във момента. Качеството което създавам е на страхотно ниво (поне за мен, и всички други които са записвали при мен) , а за мен това ми е повече от достатъчно . Доволен съм от студиото си, и звука който успявам да създам, не е най-доброто така е , и знам , че ако имах необходимите средства би станало възможно най-доброто , но за съжаление не всеки може да си го позволи. Благодаря ти за професионализма с който подхождаш в коментарите си , но наистина не всички "искат да минат метър" .
-
Напълно съм съгласен със мнението ти ! Именно и за това писах във форума , защото моите съмнения бяха абсолютно същите , че ще се свали качеството на звука който се чува във слушалките (а аз някак не желая това да се случи). По-добро решение за момента така и не съм могъл да измисля , (просто защото във всичко което съм правил до момента , съм бил напълно самоук, никой не ми е показвал, не съм чел , по-форуми или съм гледал клипчета с уроци, някак си през годините аз сам си правех нещата , къде грешно , къде правилно , но от сърце - все пак нали това е музиката , да я създаваш със сърцето си . ) Именно и за това до момента не ми се е налагало да използвам, подобно решение , но и не виждам какъв друг вариант може да се измисли , за да се предотврати подобен проблем.
-
Ами , като цяло аз не използвам пулт , а външен аудио интерфейс. За да бъда по-конкретен външен USB аудио интерфейс (EMU 0404 USB) . Разбира се към него съм вързал един чифт мониторни колони , и един чифт слушалки , (които използвам за миксирането , и мастеринга) , и главно от него идва сигнала към Behringer HA400 (на схемата имаше изобразен мишпулт за пример, но като цяло използвам единствено външният звуков интерфейс). За да стане ясно имам предвид по следния начин: PC - Външният USB интерфейс - Behringer HA400 - слушалките във вокалното помещение . Точно за това и написах, ако някой знае алтернативен вариант, да преодолея тази определено дразнеща ме на моменти "спънка" , ще бъда много благодарен
-
Истината е , че избрах тази марка за слушалков пред усилвател , главно заради "пикантната" цена , и слухове от други музиканти които го използват (които ми казаха , че са много доволни от машинката като цяло). За момента , и настоящият начин на използване , аз също съм много доволен! До преди това , студиото ми не разполагаше със вокално помещение , и просто такъв пред усилвател не ми беше нужен, и съответно нямах този проблем който срещам в момента. Но от както направих вокалното помещение , което не е никак малко , а и е на известно разстояние от PC-то , и другите "джаджи" , и съответно нямаше как да свържа слушалките към съответният интерфейс чрез който записвам. Просто не бях чувал до сега подобна "хрумка" като тази да навържа два пред усилвателя , и ми беше интересно дали има някой който да го е правил, какви са резултатите , и както съм и написал ако има някакъв алтернативен начин (тъй като в по-големите звукозаписни студия, надали правят подобни глупости ) по който мога да преодолея този "бъг" .
-
Ами аз точно това искам да избегна , не желая да има какъвто и да е било шум, или въобще това по някакъв начин да повлияе на качеството на сигнала , за това и зададох въпроса си. Но дали ще се получи, дали не
-
Здравейте , От доста време , в личното си студио използвам един страхотен мини пред-усилвател (Headphone amplifier) ,който вярвам всеки един от вас (който се занимава с това) , знае точно за какво става въпрос още от заглавието на темата. Става въпрос именно за Behringer HA400 , и за да разберете правилно какво точно искам да направя , ще ви "скалъпя" една схема , към която подробно ще опиша моята идея , пък да видим възможно ли е , не е ли. Като начало , за да стане по-ясно , нека обясня. Съответно , към Behringer HA400 , и четирите му изхода , съм вързал следните: - изход 4 (по-схемата) - Слушалките (Akg K77) , които се намират във звукоизолираното вокално помещение. - изход 3 - Мониторни колони Behringer MS16 - изход 2 - Мониторни колони M-Audio AV 40 - изход 1 - Аудио уредба (AIWA N5X-500) - към която са вързани "обикновени" аудио колони Thunger (THS-809f) Така , ето и моята "хрумка", ако мога така да се изразя. Тъй като , аз единствен използвам това студио , и един вид така да се нарече се "самозаписвам" , главен проблем, който изникна при звукозаписа е липсата на бърза настройка на слушалките във вокалното помещение. Имам предвид, пускам сесията на запис (REC) , влизам във вокалният кът и записвам . Усилвателя се намира от другата страна , там където е компютъра и колоните. И доста често се получава следната ситуация , влизам за запис , и слушалките са или прекалено намалени , или прекалено усилени , и следователно се връщам отново от другата страна за донастройка (по интуиция , тъй като във този момент, слушалките остават във вокалното помещение , а не на ушите ми ) , и отново се връщам за запис , и така няколко пъти докато не ги настроя правилно . Но за всеки запис, слушалките се настройват различно , тъй като музиката на която записвам, понякога е по-тиха , друг път много по-силна , и за това се налага настройка на момента . Та , ето каква е моята "хрумка" ,която мисля , че ще ми помогне да отстраня този макар и малък, доста досаден, за мен проблем. Идеята е да закупя още един Behringer HA400 , да го вкарам вътре във вокалното помещение , и съответно към него да включа слушалките . А сигнала до него да идва от първият Behringer HA400 . Тоест, единият пред усилвател, да захранва другият един вид. (*така както съм показал на втората схема) Та , искам да попитам , по-опитните от вас изобщо възможно ли е тази моя "хрумка" да се осъществи . Имам предвид, единият Behringer HA400 възможно ли е да захрани вторият Behringer HA400 (който съответно ще се намира във вокалното помещение, и при нужда ще мога на момента да донастройвам слушалките си по време на запис) ? И най-важното което ме интересува , подобна "врътка" ще повлияе ли на качеството на сигнала ? Тоест, ще стане ли по тиха музиката във слушалките , дали ще повлияе това по някакъв начин на качеството на звука , като цяло възможно ли е това да се осъществи без някакви проблеми , или има някакво по-лесно алтернативно решение на моят проблем ? Ще ви бъда много благодарен, ако изкажете своето мнение , или ми дадете някакъв друг алтернативен съвет. Благодаря ви !