Jump to content
Българският форум за музиканти

Emanuil

новаци
  • Мнения

    47
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    Вокал

Emanuil's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Обществена Репутация

  1. Здрасти, нещо не ми излизаш в скайп, когато ти потърся ника? Иначе си падам доста по изброените от теб неща :)

  2. Чакай, чакай малко, защо оборваш някакви неща, които не само, че не съм казал, но не съм и намекнал? Примерно, по каква логика ми обясняваш, че драматичните баритони не са тъпи и неставащи - все едно съм казал, че са?! И говориш, колкото да демонстрираш някакви познания, които междувпрочем имам и аз. Дори не разбрах какво точно в изказването ми оборваш и с какви аргументи... Не разбрах и как от липсващите ниски обертонове, носовото звучене и диапазона на песента (горната част на малка октава, долната част на първа) на Skeij реши, че е драматичен баритон - това е вокалната категория на Виле Вало и Съли Ърна, а някак не виждам прилики нито в диапазона, нито в тембъра. Намесвам Кавърдейл, защото пичът пее негова песен, очевадно. Нямах нужда от историческа справка за диапазона му, не е като да не съм го слушал 15-ина години вече. Над половината от кариерата му, от ранноседемдесетарското начало докъм хеър-метъл дните, е блусарско баритоново пеене междувпрочем, с някой друг крясък помежду (послушай Burn на Пърпъл, примерно). И естествено, че Skeij звучи като Хюз - началото на Pieces of a Dream oт Нострадамус звучи по същия начин. Друг е въпросът, че Хюз маниерничи с подобно звучене, докато Skeij просто има да дообработва някакви неща.
  3. Тук ще споделя наблюдението си колко по-слабо се посещава този форум в сравнение с тези на другите инструменти. Теории защо е така?
  4. Драматичен баритон с лек преход нагоре. Звучи доста повече като Глен Хюз, отколкото като Кавърдейл, всъщност Това определено не е тембър на драматичен баритон.
  5. Драматичен тенор.
  6. Е, за примерите ... може би имаш някакво право. Но дори Корнел, който на повечето олд-скуул Саундгардън песни за нищо не става вече, не си е съсипал гласа заради липса на техника, а заради лайфстайла си. А такива като него и Кавърдейл (който ептен не може вече) в най-добрите си години не са се съдирали от зор, за да си пеят песните, което и имах предвид (Да не говорим, че в случая с Корнел резултатите от техниката му са късали глави.) Но примерно можех само Дикинсън и Дио да дам за пример, да, понеже и двамата, особено вторият, имат много агресивен стил на пеене, а на всяка възраст поддържат абсолютно едно и също ниво. Иначе, с удоволствие - може да предоставя семпъли или акъл, ако имаш нужда от някое от двете
  7. Eто линк, където се цитират две изследвания по въпроса Те са правени преди времето на ютюб, така че звук едва ли ще намеря, но пък са си научни експерименти, потвърдени по правилата на научния подход. А всяка от назалните съгласни е носова, това няма как да се избегне и няма нужда - те така си звучат. Но пък фокусът върху съгласните при пеене по начало далеч не е толкова голям, колкото върху гласните. А назализацията, както и споменах, е често срещан ефект в не един и два фолклорни стила, така че не я отричам - но това не я прави по-малко пречка към обективно пълното развитие на гласа. (Който после можеш да използваш с всичко от 20 до 100% от вече развития му потенциал.) Запушеният - не от хрема и т.н., защото там има и други негативни фактори, а нарочно запушен, - нос има ефект само върху назалните съгласни, това е нещо, което пък аз знам от опит В крайна сметка, *мисля*, че съм съгласен с теб, понеже под "насочване" в носната кухина имаш предвид визуализация - каквато използвам и аз, - както и търсене на симпатични вибрации "в маската". Но истината е, че езикът не е най-доброто средство за обяснение на осезателни феномени и минимум половината от хората, които чуят неща като "насочи звука в носната кухина", ще пеят през носа си. Поради което аз много внимават с говоренето за носна кухина при пеене.
  8. Музиката е предназначена за слушане, но тази тема е предназначена за четене. Мерси, че отстъпваш и те съветвам да не превръщаш пасивно-агресивните писания в начин на форумно общуване. Стар и изтъркан трик е
  9. Вяра, правени са експерименти, в които ноздрите на певци са били пълнени с неща като вода и памучни марли и аудитория от опитни слушатели не е могла да направи разликата между звука им с пълна назална кухина и с такава в естествено състояние. Казвам горните неща като човек, готов да повярва на тези експерименти, предвид че тези, дето са ги правили, са били някакви сериозни research-ери. А че има разлика между носов звук и носов резонанс е ясно Аз говоря конкретно за минаване на въздух през носа, което значи просто, че има носов звук. Колкото до самата назална кухина, отново горните хора, доста от които освен проучвания са си били и педагози на някакви певчески светила (Уилям Венар/Мерилин Хорн), я поставят далеч след букофарингеалната като значимост при пеенето. А колкото до себе си, разбира се, че усещам резонанс в костите на носа и синусите и осъзнавам, че това усещане ми е нужно, за да съм сигурен, че го правя както трябва - въпросът е, това как се съотнася към важността на назалната кухина? Понеже всички знаем, че усещаме резонанс и в гърдите, и около очите при най-високите тонове, но знаем, че там резонантни пространства няма. Въпросът ми е искрен, междувпрочем, все още не разбирам как работи акустиката в това отношение. А ти какво казваш, travelcaster2? Какво те спира да използваш собствени думи? И пак питам - какво общо има пускането на записи с темата?
  10. Защо?
  11. Ех, старият трик с "не ща да споря, я пусни нещо да чуем" Кои сте "вие"? От името на другите потребители ли говориш? Те знаят ли? Те ли са ти дали тази привилегия? За факти също така не се спори, логически невъзможно е А това, че съм певец, никак не значи, че знам каквото и да било за пеенето. Бих казал, че съм изключение. Повечето певци не знаят. Много от преподавателите - също. Само за информация, понеже виждам, че имаш склонност да залиташ по илюзорни авторитети
  12. Aз съм певец и не съм чувал преподаватели в Консерваторията, но за сметка на това пък познавам анатомията на пеенето. Анатомията е въпрос на факти, не на мнения. А си чувал преподаватели да поощряват студентите да насочват резонанса в гръден, носов и главов... какво?
  13. И понеже си струва да спомена точно за гореописаните резонантни "кухини" - единствената наистина значима за пеенето кухина е букофарингеалната, простичко казано: пространството от малко над гласните връзки, до устата + самата уста (вкл. устните). Тази кухина е единствената, която може да мени формата си и така да окаже влияние върху тембъра. Носовата кухина води единствено до носов звук. Има значение само доколкото не бива оттам да минава въздух, докато пееш, освен ако примерно не изпълняваш кънтри или някои други фолклорни по същината си стилове. Кухините в главата пък са много малки и силно "заглушени", така че ролята им в резонанса на гласа е на практика четвъртостепенна. Гръдната кухина пък на практика не е кухина, защото човешкото съществуване изисква да не е куха
  14. В моето есе всъщност се говори доста повече заблуди и негативните последици от тях - за мускули има точно един среднодълъг абзац и по-точно казано 188 от общо 1312 думи
  15. Ами, аз определено никога не прескачам рязко от пеене към лафене с хора след изпълнението - или гледам да помълча малко, или правя няколко сирени в низходящ ред, почвайки от до, ре или ми от втора.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.