Jump to content
Българският форум за музиканти

newwave

Members
  • Мнения

    90
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    1

newwave last won the day on Януари 25 2019

newwave had the most liked content!

Previous Fields

  • Инструмент
    synth, DAW

Profile Information

  • Gender
    Male

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

newwave's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

9

Обществена Репутация

  1. Здравейте, мой близък ще прави ново заведение, помещението е с площ около 190 квадрата (без другите помещения, които са офис, тоалетни, втори етаж...), високи стени и Г-образна форма. Точно на свивката на Г-то от време навреме ще се организира малка сцена, около 4 на 3 метра, на която обаче човека има идеята освен малки групи и изпълнители, да кани понякога и доста по-сериозни имена, така че звукът трябва да е на ниво. Та имам два въпроса: 1. - За такава площ, каква мощност оптимално трябва да се осигури, и ако може да предложите модели на мощни усилватели и колони. И дали би било по-добре да са активни колони? Тук идеята е ако може да не са най-скъпи, но да са достатъчно добри, че да не станем за смях и да не фалираме : ) . Не знам точно колко хиляди е крайния бюджет за всичко свързано със звука, но е много важно да не купим нещо на някаква ниска цена с гаден звук или с доказани типични проблеми в дългосрочен план. С две думи да е максимално качествена техника, за колкото се може по-достъпна цена. За предпочитане е ако може да се намери хубава нормално работеща техника, по възможност втора ръка. В главата ми се върти нещо като от ляво и от дясно по една басова колона, а над тях колони за среди и високи. Аз не разбирам много от PA системи, и имам нужда от помощ в избора на максимално адекватно решение. Пак повтарям, че понякога ще каним наистина сериозни имена от българската поп и рок сцена. Също така имам въпрос за подходящи монитори за музикантите на сцената, тя ще е малка но все -пак колко и какви ще са подходящи? 2. - Живите участия няма да са основен приоритет на заведението. Но за това пък човека иска хубав плътен звук навсякъде в заведението. Тук вече говоря за фоновото озвучаване, което ще е с различни колони и усилватели, от това което ще се ползва за сцената. Спрял се е на решение с 6 колони, окачени на вериги в подходящи точки. Видях къде иска да ги сложи и прецених, че така ще се покрие цялото пространство около масите, със стерео звук. Вече е прокарал кабелите, 2.5 квадрата мостов кабел, според съвети на хора работещи в специализирани магазини за електроника и озвучителни тела, това сечение ще е достатъчно за да няма голям пад. Кабелите му дадох съвет да са еднакво дълги и 6-те двойки, за да няма разлики много в съпротивленията. Около 10 - 15 метра е дължината на всяка двойка. През деня ще се ползват колоните за фонова музика, но вечер понякога ще се издуват малко повече, - но не чак като в дискотека. По-скоро като в клубче. Ще има DJ вечери и такива неща, и звукът трябва да е с адекватна сила и качество. И сега въпроса ми е същият, с избор на подходящи колони и усилватели. Едната ми идея е един як стерео усилвател, който да може да носи на 2 ома и да се свържат към него и 6-те колони. Мога да намеря подходяща оферта на хубав усилвател втора ръка. Добра идея ли е? Другата опция е от тези евтините китайски колони и усилватели, около 300 вата на канал RMS осигурява комплект от един усилвател и две колони. Човека го мисли от неговата гледна точка, която е свързана с по възможност по-евтини колони и усилватели, но аз го мисля главно от към качество, понеже не аз ще давам пари, и идеята за китайски евтини колони за такова мащабно начинание ми се струва малко... не знам... Иначе офертата е такава че за 1800 лева може да се купят 6 колони и 3 усилвателя. Вместо това не е ли по-добре да се дадът същите или малко повече пари за хубави колони от по-високо качество, дори и ако са втора ръка? Те няма да се използват за озвучаване на изпълнители, но все-пак... А идеята за активни колони дали не е най-добра? Има ли не-много скъпи добри активни колони и дали ще осигурят по-добро съотношение цена-качество на звука? И за тази квадратура, каква максимална мощност трябва да търсим на колона? Наистина имам нужда от съвети и то по-бързо, преди да е решил да купи някакви неща които може би няма да са достатъчно подходящи за целта. Аз лично нямам опит с мощни системи, най-мощното нещо с което се сблъсквам са мониторите в студиото ми в таванската стая, които почти никога не усилвам много над нивото на човешки шепот, нормален говор, и понякога на висок говор. Така че съм мнооого бос за това какви мощности и кои са адекватните марки и модели на колони и усилватели, за малка сцена и за фонов(клубен) звук. Благодаря предварително на всички които ще се отзоват на моите въпроси.
  2. Аз бих използвал "четири четвърти" в тоя случай...
  3. Всъщност прав си, ако ще става някакво късо по-добре директно да се забие в земята фазата, зависи от това кое наричаш "земно", ако става дума за шасито на някой усилвател или нещо такова бих ползвал кондензатор ако не ме мързи. На мен обаче наистина ми е много интересно от какво са смущенията, ами ако някой наблизо е включил някой HAARP или нещо такова зло и гадно??? Тая работа си е за Мълдър и Скъли Човека не е написал дали живее в къща или блок с много съседи, ама ако наблизо през стената не живее никой който евентуално да е включил в стената нещо много неизправно, за мен е направо мистерия, нещо скрито в тайна от правителството : ))))
  4. Да, първите дето чувам са на 216 херца, но под това в момента още просто не мога да проверя, може би са високи хармоници на нещо по-ниско. Значи поне се успокоих, че стената ми не вибрира чисто механично Супер ми е интересно да прочета за тези модални резонанси ама не знам от къде, сигурно от уикипедия ще е много обобщено. Можеш ли да ми предоставиш някакъв подходящ линк който обяснява по достъпен начин тези резонанси и акустиката въобще, обаче без сложен математически апарат? Едит - почнах да чета, доста увлекателно и сложно.
  5. Много голяма мистерия от къде ли идват смущенията... На мен лично много ми се запали любопитството - може би съседи през стената с някое гадно импулсно захранване на сателитен приемник, или по някакъв начин да се насъбират отражения от клетка за телефон монтирана на покрива... Но да, екранирането на електрониката в мониторите би трябвало да реши проблема, а самият екран през високоволтов кондензатор няколкостотин нанофарада заземен в някоя подходяща точка от стаята или останалата апаратура.
  6. хелмхолцов резонатор - това го бях чел малко във връзка със специални бас трапове, теснолентови и остро настроени да се справят с точни проблемни честоти. Ще се поинтересувам да почета още, мисля че ще го разбера до някаква степен. Щом става дума за резонанс, значи ще да е нещо променящо се в голяма степен в рамките на милиметри разлика и не знам до колко човек може да го направи ефективно без да смята и преди всичко да прави опити и да измерва резултата - поне в радиотехниката като изчислиш примерно каква ще е резонансната честота на трептящ кръг, после на практика има толкова много променливи фактори, че ако е на високи честоти обикновено ти трябва много "аванс" да си си предвидил за донастройка, че да си докараш честотата такава каквато си я сметнал. Мога да си правя аналогия с радио честотите и трептящите кръгове, резонанси и импеданси, но не знам техните аналози в света на акустиката, пък и яко ще си усложня живота ако почна много да го мисля май На мен утре ми пристига и втората партида с пирамидки, ще изчистя стаята, измета, мина с мопа и ще монтирам с пирамидките и траповете пък ще видя дали си е заслужавало поне малко. Все пак ще използвам дистанционни летвички изрязани от стиропор 5 сантиметра, просто защото мога поне това да направя, пък и тия пирамиди определено си се нуждаят от "стероиди". Мисля, че ще поумъртвят звука в стаята, обаче много ме притесняват тия резонанси с които чувам да ми отговарят стените, особено едната, тази с най-голямата площ. Не знам дали това е някакво място на което се насъбират по зловещ начин вълните, или стената физически трепти, обаче когато пусна синусиодален звук от телефона ми на честота около 216 херца, и цялата стена започва да ми отговаря, не чувам звукът само от телефона а цялата стена започва да звучи. Просто приближавам телефона на около 50 сантима от стената и започвам да повишавам честотата от около 100 херца нагоре, и около 216 херца има отговор от стената пред мен, при това с бая остър резонанс! Телефона естествено на толкова ниски честоти едва се чува, това са най-първите честоти които мога да чуя от малкото му говорителче, но колкото и да е тих звука стената започва да ми отговаря, баси...... Като придвижвам нагоре - надолу пред ъгъла на стената телефона, и този резонанс ту су гаси, ту се появява пак, като в горния и долния край е максимален, а някъде към средата на стената има минимум. Всяка от стените си има нейна си честота на която ми отговаря, но тази въпросната стена за която говоря, най-зловещо кънти. Силно се надявам, че са някакви неща в стаята дължащи се на голите стени, някакви наслагвания. Надявам се поне малко пирамидите дебели около 6 сантима и бас траповете да го намалят. Може и да е собствена механична честота на вибрация на самата стена, тази мисъл ме страхува доста. Ако от телефона кънти тъка, какво ли ще стане като пусна мониторите... Абе за сега нищо не знам, за два-три дена ще съм готов с всичко и ще споделя резултатите. Надявам се поне вратата да успея да шумоизолирам до известна степен, ще опитам с гумени профили, идеята ми е да се затваря колкото се може по-херметично. Сигурно и тук ще се наакам, но поне съм радостен че стаята е доста далеч от всички обитатели на кооперацията, това е всъщност таванската на пристройка правена по-късно, и отдолу никой никога не е живял. Аз май отново изписах супер дълъг пост, ама явно имам нужда да споделя терзанията си Стига съм дрънкал вече, още утре се захваща с малкото неща които мога.
  7. Изглежда доста готино, а ако и сам си си го правил нямам толкова шапки за да ги сваля. И пирамидките по стените изглеждат готино, а като знам че има по сто квадрата вата зад тях, леле... Аз пък си получих първия транш от мойти пирамидки и бас трапове, на пипане и тежина изглеждат доста по-плътни отколкото си мислех и силно се надявам като ги монтирам стаята да звукне прилично.
  8. Е тоя чичак говори доста задълбочено, може би ще ми е полезно да му изгледам всички клипове.
  9. Да, така е, от звукоизолация явно не разбирам достатъчно. Бях чел че така може да се постигне някакво ниво на звукоизолация, като се използва метода маса (стената) - пружина (ватата) и пак маса (гипсокартона). Това за каменната вата обвита в плат а после пак пирамиди върху нея ми хрумна за да осигуря някакво по-прилично звукопоглъщане в точките на ранните отражения, явно пирамидите ще бъдат почти "прозрачни" за повечето честоти освен високите, та за това реших да ги погълна с ватата след като преминат през пирамидите като нагорещен нож през масло, нямах предвид звукоизолация. Разстоянието между панелите и стената съм чел, че след като панела погълне част от енергията, останалата енергия преминала през него се отразява от стената и след като стигне пак до панела си губи част от енергията отново и от панела излиза по-малко енергия. Ама със сигурност има доста неща дето не са ми ясни тука, за чи дедов трябва разстояние след като и без разстояние звука пак се отразява от стената и минава през панела? Можеш ли да ми препоръчаш от къде да прочета по-сериозна литература за тези неща, едва ли ще има на български, но чета английски и до известна степен руски, а материята ми е доста интересна и със сигурност ще е полезна.
  10. Благодаря ти за отговора, много имах нужда някой да ме успокои с ватата За безеховата камера не ми звучи неприятно, не че съм бил в безехова камера някога обаче общо взето цял живот слушам, свиря и въобще всичко свързано със звук съм свикнал да го правя със слушалки, а те са си като пълен байпас на всичко около мен и просто не съм свикнал да слушам отражения от колони. Аз пък "клекнах" пред мойто момиче, каза ми, че ако не избера БЪРЗО точно какво да правя ще ме "млецне" и ми подшушна, че понеже тя е момиче а момичетата харесват да е красивичко и стилничко и понеже не понася параноите ми, тя лично предпочита да налепя пирамидки и така направих. В смисъл поръчах количество като за стените и тавана, доста евтини пирамидки с височина 6 сантима и утре ще ги налепя. Имам чувството, че ще премахнат отраженията във високия край и част от средите, гледах доста клипчета в ютюб за евтина китайска пяна и това което чух в слушалките ми се стори приемливо. Мен повече ме е страх от кантенето на 216 херца от едната стена, по-специално ъгъла й. Явно стените са тънки, тя е общата между това помещение и съседното, което е празно. Поръчал съм и 8 дунапренени бас трапа 60 сантима на 20 и се надявам да помогнат, ще ги слагам в различни комбинации по ъглите и ще преценя кое ще помогне. Аз наистина слушам и смесвам на нивото на нормален разговор обикновено, обаче и на ъгъла на тази стена не й и трябва много за да закънти - достатъчно е да плясна силно с ръце в стаята!!! А и нивото на звука излизащ от телефона ми докато звучи тази честота от него е доста по-тихо от нивото на което слушам, а стената цялата имам чувството че почва да кънти като го приближа към нея... Иначе имам и тайно оръжие, ако усетя, че остават гадости в ниските среди, ще отлепя част от пирамидите, в местата на ранните отражения отляво и отдясно и над мен, ще монтирам по една - две плочи каменна вата обвита в плат, пък отгоре ще върна пирамидите Бах, поне с това трябва да мога да се справя....... Освен това пирамидките няма да ги лепя директно на стените и тавана, а ще си изрежа стиропорени "гредички" които ще служат за да осигурят разстояние между пирамидките и стените. Четох, че това помага да се повиши ефективността на панелите от сериозни материали както и на тия от пяна както е в моя случай. Силно се надявам тези бас трапове да са ми достатъчни за да премахна кантенето в ъглите, щото ако не се получи ще трябва да купувам скъпи бас трапове или пък да "затворя" ъглите с по една - две плоскости вата. Ще видя как ще се получи, утре е деня и от сега си стискам палци да не съжалявам ужасно че реших да е бързо и лесно, а не както би трябвало да го направя. Ама това с библиотеката мога и сега да го направя, чел съм го и преди а тук имаме много стари книги. А иначе ето как си представям идеалното нещо което ако можех да направя бих направил - дървено скеле по стените и тавана, в "клетките" на скелето набутвам плоскости вата, след това покривам всичко с гипскартон, което би довело до задоволително ниво на звукоизолация като за моите нужди. След това панели с вата и плат за акустично третиране, после сандвич с една голяма плоскост от гипскартон вата и пак гипскартон отдясно, разделяща помещението на две части, като по-малката ще е помещение за запис на вокали и ще има вратичка, ще има и прозорче... Баси якия сън!!!
  11. Много ти благодаря за отговора. Значи брутално много би ми се искало да мина само с пирамидки и бас трапове, човека на който не искам да правя реклама или антиреклама, предлага квадратен метър пирамидки с 3 до 5 сантиметра височина на пирамидата, за 10 кинта, за толкова предлага и бас трапове 20 сантиметра, и аз бях до сега на тавана и правих измервания, чертах, и осъзнах, че за около 400 - 500 кинтам ще покрия целия таванм, както и стените. ако искам стените да са покрити само на нивото на ушите ми когато съм седнал, ще мога да мина и с по-малко. Ще мога да сложа бас трапове в горния и долния край на всеки ъгъл, като понеже вътрешността на тази таванска стаичка представлява твърде странна геометрична фигура, сравнено с обикновена стая, бас траповете май ще трябва да са малко повече заради по-големият брой ъгли. Много много много съм скаран с всякакъв вид монтажна дейност която не е свързана с работа с поялник, и просто не виждам как бих могъл да си направя панелите с вата от която ме е страх да я пипам за да я обвия в стреч фолио, почти не мога да си представя как бих могъл да си направя сам рамки, нито пък колко много пари ще ми иска човек от моя град за да ми скове той рамки. Не си представям и как ще успея да ги монтирам по стените, макар, че това навярно е най-лесно. Обаче в тавана на стаичката не знам как бих могъл да ги монтирам, че да е достатъчно надеждно и да не ми падне на главата или апаратурата... Може би анкерни болтове и въжета, да виси като облак? Поради тая причина, липсата ми на всякакви такива умения и инструменти и ограниченият ми бюджет който няма да стигне да викам майстор да прави всичко това, идеята за пирамидите брутално много ме блазни. Аз съм нахвърлил грубо нещо като технически чертеж на вътрешността на тази таванска стаичка. Не съм мерил точно стените, но най-дългата, тази която е задната, е към два метра и 30 сантиметра, а височината й е над два метра, другите стени хоризонталната им част е дори по-малка, като може да се види от порнографският ми чертеж. Просто в момента по целия под има кашони със събирани 100000 години стари дрехи, които още не съм разкарал защото мислих да ги ползвам за да правя бас трапове с тях, омотавайки ги в плат. По-добра представа успях да придобия обаче за резонансите. Като плясна с ръце чувам гадна реверберация според мен около 600 херца, сравнявано с тонгенератора който качих на телефона си. Но според мен ако на пода ги нямаше всичките дрехи щеше положението да е още по-лошо. Не знам със сигурност, но според мен тази реверберация влиза в обхвата на работа на евтините пирами дето мога да купя. Това което ме плаши истински е друго - Като плясна с ръце силно в различни части на стаята, чувам достатъчно милисекунди след като съм пляснал, едно кънтене. Разбрах, че идва от стените, и по-специално от стената която на чертежа съм обозначил като "лява" . Тогава качих на телефона си безплатната програмка PA Tone, тя има мнооого плавен контрол над честотата. Усилих звука докрай и пуснах на синусуидален сигнал. Говорителчетата на телефона ми ясно почвам да ги чувам от около 150 херца, макар и слабо. Така де, надигнах телефона, насочих го към горния ляв край на лявата стена, на около 60-тина сантиметра от нея, и почнах да вдигам честотата. По едно време, както и очаквах, престанах да чувам звука само от телефона и започнах да го чувам от стената пред мен, като на 216 херца беше резонанса, не можах да повярвам колко ясно е изразен!!! Когато придвижвах телефона от тавана към пода, чувах, че резонира когато го насоча към горния и долния ъгъл. В средата резонанса се гасеше. После продължих да вдигам честотата, следваха серия от малки резонансчета, но на честота около 600 херца, започна да резонира стената която съм обозначил като "предна". Приближих се до нея, и по-специално до ъгъла й, той си имаше собствена резонансна честота, която беше по-висока отколкото на първата стена, за съжаление не помня каква беше, мога да я измеря отново. Беше между 300 и 400 херца някъде. Общо взето всички ъгли на стените си имаха тяхна си честота на резонанс, като максималната беше около 450 - 500 херца. На честота около 600 херца, сякаш цялата стая започна да ми резонира и да кънти. Та това са моите наблюдения, сега моля ви помогнете ми със съвети, кво да права, максималният ни бюджет е около 600 лева, като при изключителни обстоятелства, свързани с приличен звук, можем да стигнем до около 900, но това е абсолютният ми максимум който можем да си позволим. Знам, че са много малко, но поради здравословни причини нито аз нито приятелката ми имаме възможност да ходим на работа, аз се грижа за нея и идеята ни е с това студийце да си заработваме допълнителни доходи чрез фрилансерски сайтове, свързани с аудио едитинг, смесване, изкарване на миди файлове по слух от популярни песни, войсоувър с гласът на приятелката ми, моята си музика която по никакъв начин не би могла да носи някакви доходи защото не е музика за всеки вкус, както и прочитане на аудиокниги, главно напълно безплатно, в помощ на незрящи хора. Все неща които и в момента правя, или поне правех преди ма ми съспенднат профила в единия от сайтовете, но само на слушалки, с всички свързани с това недостатъци и предимства. Любимата ми миди клаиатура е доста шумна нощно време и ми се иска място на което да мога да си работя в малките часове без да преча на мойто момиче, и без да пълня цялата стая която обитаваме с компютри, миди клавиатури, daw контролери, микрофони, кабели и... вокална кабинка : ) Слушам на малка мощност от много близо колоните, таванската стая е много далече от стаите на съседите, под нея и близо около нея никой не живее и улицата с колите се падат от другата страна на кооперацията, така че проблема с шума отвън или отвътре-навън е малък и не ми трябва някаква звукоизолация, още повече, че ще записваме в кабинка. Искам стаята да звучи максимално мъртво за да имам максимално точно възприемане на звуковата картина от мониторите ми. Цял живот съм използвал слушалки, така че съм чувствителен към реверберация в стаята и ми се иска да я подтисна колкото се може повече. Пирамидките и бас траповете в моя случай дали биха свършили някаква прилична работа? Извинявам се за брутално дългия пост, ще чакам да ми помогнете със съвети, а сега май имам нужда да излезем малко на разходка и да си почине мозъка ми ЕДИТ: Горната картинка представлява покрива на таванската стаичка, така както се вижда ако човек легне на пода. Не съм рисувал точно, даже май не е точно така, но човек може да придобие представа. Долната картинка представлява пода в средата, като отстрани са стените. На задната стена има врата, на предната има малко прозорче, на дясната има двойна врата към терасата, която ще напълна с дрехи и ще я запечатам колкото се може по-добре звуково. Стаята е доста различна от типичната, така че не мога да сложа мониторите в по-тясната страна, зад гърба ми да е далечната тясна стена, и отляво и отдясно всичко да е симетрично, както по принцип се прави. До ден днешен не мога да си избера подходящо място за масата с мониторите и апаратурата, но като че ли пред малкото прозорче ще е най-добре. Височината на тавана се увеличава зад гърба ми, а асиметрията отляво и отдясно ще опитам да компенсирам със стената на вокалната кабина.
  12. Аз много гадно изчезнах от собствената си тема, ама сега се връщам. Значи се наложи да си призная пред себе си, че никакъв ме няма в строежа на всичко що не е електронно устройство, и едни наши приятели тия дни взеха и ни съжалиха и тия дни ще ми помогнат да си направя кабинка (тук разбирайте, че ще стоя наблизо и най-много да задържа някоя плоскост докато те я завиват и ще се опитвам да се чувствам "полезен"). Успокоява ме единствено факта, че други хора пък не могат примерно да си отремонтират сами daw контролер, миди клавиатура и такива неща, - поне приятелката ми ме успокоява с това А като се замисля, че според майка ми, още преди да проходя съм забивал пирони с детското ми метално чукче, завивал съм винтове с отвертка и такива неща, се чудя "баси кво е станало с мене" хихи. Както и да е, смятам най-нагло освен да бездействам да снимам и моменти от работния процес, и ще споделя тук, както и крайният резултат.
  13. Здравейте. Искам да си направя акустични панели с каменна вата 50 кила на кубик, 60 сантима на метър и двадесет, дебелина 5 сантиметра. Ще третирам отраженията в малка таванска стая с наклонен таван и почти без остри ъгли отвътре, като идеята ми е колкото се може по-мъртъв звук, само пода който е с плочки ще оставя гол за да се мие с мопа лесно. Гадното е, че съм много параноичен заради микрочастичките дето могат да излизат през тънкото хасе дето ще ползвам за да покрия панелите вата. особено от акустичните "облаци" дето ще монтирам на тавана на стайчето. Не питам дали ватата е опасна и такива неща, мненията са много противоречиви и каквото и да прочета няма да ме е страх по-малко. Питам дали ако обвия с тънко стреч фолио - като това с което пакетират храната за вкъщи, - плоскостите, преди да ги покрия с плат, това би намалило драстично поглъщането им. На мен тази идея би ми се сторила много странна, ако не бях прочел няколко мнения в чужди форуми, че това е добър начин да се отървем от евентуално разпрашаване , като това по някакъв чуден за мен начин, не се отразявало съществено на абсорбация. Там хора твърдят, че толкова тънък пласт пластмасово фолио е "акустически прозрачен". Какво мислите по въпроса? Аз от 2 месеца само се чудя какво да правя, минах през всякакви идеи свързани с пластове одеала и дебели плюшени китеници на всички стени, от тавана до пода, на известно разстояние от стените, (опастност от мухъл и от ПОЖАР), също така минах през идея да си купя от едно място НЯКАКВИ пирамидки на цена по 10 кинта за квадратен метър и за 500 лева да покрия всичко без пода, но чета, че дори и качествени пирамидки от истинска акустична пяна абсорбират само високите честоти и известна част от средните, а въпросните пирамидки за които говоря че мога да купя не знам от какъв дунапрен са, а ако попитам човека ще ми каже сто процента, че е от акустична Минах и през други абсурдни идеи които не искам точно в момента да коментирам и общо взето всеки ден се будех с различна идея какво да направя и ги въртях няколко идеи два месеца, и още не знам какво да правя баси..... Обаче, ако това със стреч фолиото наистина работи, това би било перфектното за мен решение, хем не гори, хем не пуска иглички, хем до колкото знам е най-подходящият за целта материал. Само да спомена, че ще се записва предимно моя музика, с кондензаторни микрофони и миди клавиатури, както и аудиокниги, и то в отделна вокална кабинка. Никакви китари, никакви барабани и такива неща. И използвам малки монитори, които посмъртно не могат да слязат под 60-тина херца, слушам ги наистина отблизо, на една протегната ръка разстояние, и ги слушам доста тихо, на нивото на обикновен разговор. Понякога ги усилвам малко повечко, когато смесвам ударни с бас, примерно, но в останалото време слушам даже по-тихо и по-тихо, така че да не ми се уморяват ушите бързо а и да мога да преценявам по-лесно дали съм настроил добре компресията на вокала примерно. Ниския край си го следя в мониторни слушалки. Освен това планирам да си купя още по-малки - IK Multimedia iLoud. Това го споменах във връзка с това, че някой хора твърдят, че при супер близко разположени монитори, слушани с малка сила на звука, околните отражения имали по-малко значение. Благодаря ви предварително и се извинявам за поредният дълъг пост. Просто ми се гади вече да го мисля и ми се иска най-после да действам, както и да звучи това Искам да избера най-малко вредното за здравето средство да изпъскам отраженията, което обаче да работи в моите условия.
  14. Имало едно време когато човек видял оферта в базар или олх, човека който продавал тия микрофони и без друго бил от родния град на лирическия герой и той навярно можел да се срещне лично с човека и да пробва някой микрофон, и последвал интересен телефонен разговор... Та значи, лирическия герой си харесал един чудноват sm58 който бил оригинален демек, и струвал до сто лева, както и въпросната 60-ка... И звъни да пита, като отговора бил, че въпросната 60-ка била продадена ама видиш ли имало някакъв беринджъл както и един останал шур бета 58 за пари които доста осъмнили лирическия герой в оригиналността на съответния продукт И той попитал човека дали микрофона е орГинален, човека казал да, после той го попитал някой въпросчета като дали на шпулите на тези бети дето се предлагат има надписи да не се отваря и да не се пипа (легендата гласяла, че орГинален шур няма такива лепки на шпулата) и човека казал оклончиво че ня някой има, на други не. Последвал вътрешен смях от страна на лирическия герой. И казал, че му се струва странно оригинален шур да е на такава цена, като пропуснал да обясни, че същото менте се продава за 24 лева в повечето магазини за електронни компоненти... Последвало дълго обяснение, как какво трябвало да очаква лирическия герой за такива пари, как нямало как на тази цена да се купи нещо което ново е стотици левове и бля бля бля. И казал, че - видите ли, - имали всякакви микрофони, ама за тях се правели някакви ТЪРГОВЕ (!!!) по някакъв неизвестен за лирическия герой начини, на които навярно най-смелият войн от Четата на Вокалистите който давал най-много пари, печелил конкурса, и тук лирическия герой щял да падне от вътрешен смях и побързал да обясни как има неотложна работа и затворил телефона под носа на човека който още продължавал да говори врели некипели търгашни изментярски глупости. Така де, след месеци лирическия герой отново решил да звънне на човека уж случайно, като този път за удобство звъннал от телефона на приятелката си а не от неговия. Разговорът бил кратък. - Здравейте, интересувам се от микрофон akg d60s, разполагате ли с него и каква му е цената? (щото в обявата пишело по договаряне). - Да, разполагаме. - А каква му е цената? - 165 лева. - Аха, приятен ден. Колко максимално бил готов да предложи лирическия герой за микрофон, отдавна спрян от производство от akg? Как се променят механичните свойства на мембраната, окачването, за над 15 - 20 години след производството? А дали магнита е малко поотслабнал? А дали микрофона не е случайно изпуснат през многогодишната си служба в ръката на знайни и незнайни люде по света и у нас? Бил готов да даде между 60 и 100 лева. 165 лева за лирическия герой потвърдило тезата му за чиста проба търгашество, опит за продажба на ментета представяни за оригинали и всякакви там неща... А въпросния микрофон през чужди подобни сайтове можел да се срещне за много по-ниска цена в долари или евро. ТОВА ВСИЧКОТО МОЖЕ БИ Е САМО ПРИКАЗКА, не се посочват определени субекти, всичко това може и да не се е случило или да се е случило в друга вселена. Но въпросната 60-тка категорично отпада. Не знам поради какви причини, но нещо ми го подсказва вътрешно
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.