the_gorer Публикувано Декември 6, 2005 Публикувано Декември 6, 2005 За мързеливи хора (като мен) е много затормозяващо да записват, смесват и мастерират в къщи с компютъра. Разбира се, това е моя гледна точка, на някого може да му е кеф да се занимава. Споделете вашите методи за улесняване на целия процес - какъв софт ползвате, как най-бързо си редите бекинг ритмите по време на записа на китарите, какви трикове прилагате при едитването и въобще всякакви чалъми, които спестяват време, усилия и т.н. Целта е да се съкрати времето за пълно завършване на дадена песен и да не се загуби "вдъхновението" преди да сме стигнали до края. Студията са ясни, въпросът ми е за домашното "продуциране". :hello: Цитирай
jFog Отговорено Декември 11, 2005 Отговорено Декември 11, 2005 (Редактирано) аз съм на следните напблюдения: запис на монотраци(през Лайн Ин-а) панорама на по 50% на китарите (по някога една в центъра) Колкото по вече китари слагаш по вече се омазва ( освен ако не говорим за полифонии , ала бала..) Всички мини сола,сола,акценти на двугласияи прочие благини на отделни тракове. Благините на панорама от по 50% в ляво и дясно разбира се. Бас, Барабани и прочие би трябвало да се третират по подобен начин, да не казвам същия. Смесвам (и записвам) изцяло в Кюбейс-а ( за сега) и мисля че е един много подходящ избор Тук би рябвало да е мястото където някой евентуално би могъл да сподели готини плъгини или трикове с китарите..аз незнам и не използвам като цяло разчитам на Хикса. после в Кул Едит-а ''заострям'' лекото притъпено звучене и това е...с един пресет, с който вкарвам малко среди и високи в микса.Което се дължи на звука който вадя по принцип.. Като цяло, горе във ВАЖНО са засегнати някои по важни теми разбира се чувсвото за импровизация е много ценно на моменти, всякви щуротии могат да са в голям плюс..да речем оня ден се чудих как ще звучи едно нещо ако му сложа панорама на фуса и чинелите и оставя касата и соло барабана в центъра или обратното.. пробваш и слушкаш,след всяка осерация идва прозрението както се казва. Всички мои наблюдения изхождат и се опират на бленда 82 която модифицирах и горе долу взе да става нещо..В зависимост от звука и стила,възможностите и вариантите ше са повече от 100 000 то е ясно. Редактирано Декември 11, 2005 от jFog Цитирай
the_gorer Отговорено Декември 11, 2005 Автор Отговорено Декември 11, 2005 Да, това са част от основните неща, които всички правим. Само като се сетя за тях и вече ме мързи да се занимавам, а сме пропуснали поне още двадесетина операции. Най-досадно за мен е рязането на рифове - сядам и записвам даден риф последователно чтири пъти. След това от цялото режа четирите части, за да ги отделя като отделни рифове, подреждам ги една върху друга, панвам ги в SoundForge и сейввам файла. Това просто ми лази по нервите. А ако се опитам да ги наслагвам като отделни тракове в некъф мултитрак, целият ми екран се заема от тракове и тракчета, които ме мързи да именувам, защото са поне 50, губя ги по екрана, забравям кое какво беше, превъртам скролове, псувам и в крайна сметка хептен заебавам. А да не забравяме, че има барабанни тракове, които също трябва да се барат, недай боже ако трябва и да се семплират МИДИ-та, има вокали, които сакат хиляда вида обработки, има синтове, след това смесване, хиляда вида прослушвания, мастериране... Е затова никой не е успял да изкара кадърен запис в тях - просто и най-големите ентусиасти рано или късно претупват даден етап от цялостната продукция, това си проличава в записите им и винаги нещата звучат като демо. Най си е гефско да си изсвириш квото имаш да свириш, махаш се от студиото, отиваш да поркаш, а хората, на които за това им се плаща, да си болят главата с хилядите безумно изнервящи дейности по продукцията. Да де, ама нито има време за разходки по студиата, нито ми се дава лефф за глупости. Тежко е да си тарикат на дребно. Цитирай
jFog Отговорено Декември 11, 2005 Отговорено Декември 11, 2005 Ами.. за една комппрадъкшън толкоз.. в интерес на истината и аз се опитвах преди да изрязвам,налепям и преподреждам нещи озсвирено няколко пъти...ама ставаше както ти каза..заебаваш щот ти писва. Вместо дарежеш и лепиш си изсвири нещата два пъти и това е,по истинскоизлиза според мен.Като насложиш едно и също нещо няколко пъти с копи и пейст стават мазаници поне при мен де... Цитирай
the_gorer Отговорено Декември 11, 2005 Автор Отговорено Декември 11, 2005 Вместо дарежеш и лепиш си изсвири нещата два пъти и това е,по истинскоизлиза според мен.Като насложиш едно и също нещо няколко пъти с копи и пейст стават мазаници поне при мен де... А как да направя стеро звук и по-плътни китари без наслагване? Просто няма такъв начин. Затова питах дали няма нещо, което да автоматизира поне част от процесите. Цитирай
Jordan_J Отговорено Декември 11, 2005 Отговорено Декември 11, 2005 ... Целта е да се съкрати времето за пълно завършване на дадена песен и да не се загуби "вдъхновението" преди да сме стигнали до края... За да не губя вдъхновението си, когато имам идея и смятам 4е си струва - веднага я записвам на компа си - дори и на микрофона на лаптопа си. Така после 6те мога да я 4уя отновои да преценя дали ентусиазма си е струвал. Не мисля 4е е правилно о6те като ти дойде идея и със6тия ден да я докара6 до продукция. Затова си архивирай идеите и не бързай да "продуцира6". Даже напротив - доусъвър6енствай ги. Като насъбере6 идейки - някои от тях идеално може да се вместят в една и съ6та композиция - импровизирай и пробвай да го докара6 до не6то оригинално с твой по4ерк. Така си мисля де ... Цитирай
jFog Отговорено Декември 11, 2005 Отговорено Декември 11, 2005 има,вместо да свирят едно и също,китарите могат да си '' разделят мелодията '' едната да е на квинти а другата на терци да речем,при смесване с панорамата става горедолу добре...зависи от рифовете но съм забелязал че с полифонии по дебели струни могат да се направят доста добри неща. ..въобще може да стане един добър тутуриал о т цялата работа,ако намеря време ще го направя. Цитирай
the_gorer Отговорено Декември 11, 2005 Автор Отговорено Декември 11, 2005 Фог, евала за туториала, направи го. Проблемът е, че китарите в двата канала е желателно да са насложени поне два пъти. В левия два и вдесния два. Иначе звукът става доста постен, тънък и кух. В някои случаи, такова ефирно, въздушно звучене може и да е умишлено търсено, но в по-тежките неща всичко се дублира. Повечето бруталяги наслагват един и същ риф няколко пъти в левия и няколко пъти в десния канал. Двата рифа може да са различни като мелодия, но все пак са дублирани сами по себе си в собствения си канал и дори са изсвирени с различни ампове и/или настойки. Цитирай
jFog Отговорено Декември 18, 2005 Отговорено Декември 18, 2005 Щях да правя една олелия с приложени тракове ама.. голяма трепанация се очерта и викам.(*&)(*&^(*&^*&^ с няколко думи щи обадя за кво идеше реч: съжелявам за липсата на термини и прочие неща. значи ако имаш: ---- ---- ---- ---- -2- -0- мже да пробваш така: -- -- -4- -2- -2- -0- където 3-та и 4-та е другата китара или: -- -- -4- -4(х2)- -2(х2)- -0- където (х2) е по две или извирен тон от двете китари ще стане като акцент един вид.. и за да стане още по секси може да направиш следното нещо. едната китара: ---- ---- ---- ---- -2- -0- и другата вместо: -- -- ---- -4- -2- ---- да е : -- -- --- --- -9- -7- по този начин използвайки същия тон но на струна по ниско вкарваш по вече бруталити и звучи по стегнато според мен. Та като цяло идеята беше следната: Ляв канал панорама 50, съставен от: 1-ва китара: -- -- --- ---- -2- -0- плюс втора китара: -- -- --- --- -9- -7- това е левия канал,баланса с тия двете си го избираш ти. Десен канал панорама 50 изсвирен така: 1-ва-- -- --- -2-- -2- --- и 2-ра -- -- --- -9-- -9- --- Taка не само ше сгъстиш но и ще удари на червено може би Затова всяка втора китара за всеки канал е добре да я свириш с леко по различен диапазон от честоти от този на всяка първа. всичко това е за 2+2 китари на канал,аз иползвам по една за всеки с повече дист.Ако исползваш нещо подобно на погоре описаното задължително трябва да си на дист най много 70% инъче просто ще гъгне, Това не е задължително,това е начина който използвам аз нищо по вече. Особенно е ефектен при лежащи тонове или стъргане тип Рок за мелодии свирени на по една струна, където по едно и също време звучи не повече от една искам да кажа: например: от ляво: 5-та ---2--5--3--5------ 6-та -0--0--0--0-------- от дясно: за втората китара са тонове на квинта по ниско (за тоновете по 5-та ) или: 6-та -0-0-0-3-0-1-0-3 можеби плюс още една в центъра: свирейки на 5-та: -2-2-5-2-3-2-5- аз горе долу се движа в тази насока... така китарите се дублират но не съвсем нали..и стават що годе добри неща. Много по добри от колкото да записваш и наслагваш рифове изсвирени по един и същ начин няколко пъти. ми т'ва беше горе долу. Мога да ти покажа вратата ама сам трябва да минеш през нея както се вика.Тва е само като насока в никакъв случай не изчерпва въпроса. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.