Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

За мързеливи хора (като мен) е много затормозяващо да записват, смесват и мастерират в къщи с компютъра.

Разбира се, това е моя гледна точка, на някого може да му е кеф да се занимава.

Споделете вашите методи за улесняване на целия процес - какъв софт ползвате, как най-бързо си редите бекинг ритмите по време на записа на китарите, какви трикове прилагате при едитването и въобще всякакви чалъми, които спестяват време, усилия и т.н.

Целта е да се съкрати времето за пълно завършване на дадена песен и да не се загуби "вдъхновението" преди да сме стигнали до края.

Студията са ясни, въпросът ми е за домашното "продуциране".

:hello:

Отговорено (Редактирано)

аз съм на следните напблюдения:

запис на монотраци(през Лайн Ин-а)

панорама на по 50% на китарите

(по някога една в центъра)

Колкото по вече китари слагаш по вече се омазва ( освен ако не говорим за полифонии , ала бала..)

Всички мини сола,сола,акценти на двугласияи прочие благини на отделни тракове.

Благините на панорама от по 50% в ляво и дясно разбира се.

Бас, Барабани и прочие би трябвало да се третират по подобен начин, да не казвам същия.

Смесвам (и записвам) изцяло в Кюбейс-а ( за сега) и мисля че е един много подходящ избор

Тук би рябвало да е мястото където някой евентуално би могъл да сподели готини плъгини или трикове с китарите..аз незнам и не използвам

:lol: като цяло разчитам на Хикса.

после в Кул Едит-а ''заострям'' лекото притъпено звучене и това е...с един пресет, с който вкарвам малко среди и високи в микса.Което се дължи на звука който вадя по принцип..

 

Като цяло, горе във ВАЖНО са засегнати някои по важни теми :lol:

разбира се чувсвото за импровизация е много ценно на моменти, всякви щуротии могат да са в голям плюс..да речем оня ден се чудих как ще звучи едно нещо ако му сложа панорама на фуса и чинелите и оставя касата и соло барабана в центъра или обратното.. пробваш и слушкаш,след всяка осерация идва прозрението както се казва.

 

Всички мои наблюдения изхождат и се опират на бленда 82 :lol: която модифицирах и горе долу взе да става нещо..В зависимост от звука и стила,възможностите и вариантите ше са повече от 100 000 то е ясно.

Редактирано от jFog
Отговорено

Да, това са част от основните неща, които всички правим.

Само като се сетя за тях и вече ме мързи да се занимавам, а сме пропуснали поне още двадесетина операции.

Най-досадно за мен е рязането на рифове - сядам и записвам даден риф последователно чтири пъти. След това от цялото режа четирите части, за да ги отделя като отделни рифове, подреждам ги една върху друга, панвам ги в SoundForge и сейввам файла. Това просто ми лази по нервите.

А ако се опитам да ги наслагвам като отделни тракове в некъф мултитрак, целият ми екран се заема от тракове и тракчета, които ме мързи да именувам, защото са поне 50, губя ги по екрана, забравям кое какво беше, превъртам скролове, псувам и в крайна сметка хептен заебавам.

А да не забравяме, че има барабанни тракове, които също трябва да се барат, недай боже ако трябва и да се семплират МИДИ-та, има вокали, които сакат хиляда вида обработки, има синтове, след това смесване, хиляда вида прослушвания, мастериране...

Е затова никой не е успял да изкара кадърен запис в тях - просто и най-големите ентусиасти рано или късно претупват даден етап от цялостната продукция, това си проличава в записите им и винаги нещата звучат като демо.

Най си е гефско да си изсвириш квото имаш да свириш, махаш се от студиото, отиваш да поркаш, а хората, на които за това им се плаща, да си болят главата с хилядите безумно изнервящи дейности по продукцията.

Да де, ама нито има време за разходки по студиата, нито ми се дава лефф за глупости. :lol:

Тежко е да си тарикат на дребно.

Отговорено

Ами.. за една комппрадъкшън толкоз..:)

в интерес на истината и аз се опитвах преди да изрязвам,налепям и преподреждам нещи озсвирено няколко пъти...ама ставаше както ти каза..заебаваш щот ти писва.

Вместо дарежеш и лепиш си изсвири нещата два пъти и това е,по истинскоизлиза според мен.Като насложиш едно и също нещо няколко пъти с копи и пейст стават мазаници поне при мен де...

Отговорено
Вместо дарежеш и лепиш си изсвири нещата два пъти и това е,по истинскоизлиза според мен.Като насложиш едно и също нещо няколко пъти с копи и пейст стават мазаници поне при мен де...

А как да направя стеро звук и по-плътни китари без наслагване?

Просто няма такъв начин.

Затова питах дали няма нещо, което да автоматизира поне част от процесите.

Отговорено
... Целта е да се съкрати времето за пълно завършване на дадена песен и да не се загуби "вдъхновението" преди да сме стигнали до края...

За да не губя вдъхновението си, когато имам идея и смятам 4е си струва - веднага я записвам на компа си - дори и на микрофона на лаптопа си. Така после 6те мога да я 4уя отновои да преценя дали ентусиазма си е струвал.

Не мисля 4е е правилно о6те като ти дойде идея и със6тия ден да я докара6 до продукция. Затова си архивирай идеите и не бързай да "продуцира6". Даже напротив - доусъвър6енствай ги. Като насъбере6 идейки - някои от тях идеално може да се вместят в една и съ6та композиция - импровизирай и пробвай да го докара6 до не6то оригинално с твой по4ерк. Така си мисля де ... ;)

Отговорено

има,вместо да свирят едно и също,китарите могат да си '' разделят мелодията ''

едната да е на квинти а другата на терци да речем,при смесване с панорамата става горедолу добре...зависи от рифовете но съм забелязал че с полифонии по дебели струни могат да се направят доста добри неща.

..въобще може да стане един добър тутуриал о т цялата работа,ако намеря време ще го направя.

Отговорено

Фог, евала за туториала, направи го.

Проблемът е, че китарите в двата канала е желателно да са насложени поне два пъти.

В левия два и вдесния два.

Иначе звукът става доста постен, тънък и кух.

В някои случаи, такова ефирно, въздушно звучене може и да е умишлено търсено, но в по-тежките неща всичко се дублира.

Повечето бруталяги наслагват един и същ риф няколко пъти в левия и няколко пъти в десния канал. Двата рифа може да са различни като мелодия, но все пак са дублирани сами по себе си в собствения си канал и дори са изсвирени с различни ампове и/или настойки.

Отговорено

Щях да правя една олелия с приложени тракове ама.. голяма трепанация се очерта и викам.(*&)(*&^(*&^*&^ с няколко думи щи обадя за кво идеше реч:

съжелявам за липсата на термини и прочие неща.

 

 

значи ако имаш:

----

----

----

----

-2-

-0-

 

 

мже да пробваш така:

--

--

-4-

-2-

-2-

-0-

където 3-та и 4-та е другата китара

 

или:

 

--

--

-4-

-4(х2)-

-2(х2)-

-0-

където (х2) е по две ;) или извирен тон от двете китари ще стане като акцент един вид..

 

и за да стане още по секси може да направиш следното нещо.

 

 

едната китара:

----

----

----

----

-2-

-0-

и другата вместо:

--

--

----

-4-

-2-

----

да е :

 

--

--

---

---

-9-

-7-

по този начин използвайки същия тон но на струна по ниско вкарваш по вече бруталити и звучи по стегнато според мен.

 

 

 

Та като цяло идеята беше следната:

 

Ляв канал панорама 50, съставен от:

 

1-ва китара:

--

--

---

----

-2-

-0-

 

плюс втора китара:

 

--

--

---

---

-9-

-7-

това е левия канал,баланса с тия двете си го избираш ти.

 

Десен канал панорама 50 изсвирен така:

 

1-ва--

--

---

-2--

-2-

---

 

и

2-ра

--

--

---

-9--

-9-

---

 

Taка не само ше сгъстиш но и ще удари на червено може би;)

Затова всяка втора китара за всеки канал е добре да я свириш с леко по различен диапазон от честоти от този на всяка първа.

 

всичко това е за 2+2 китари на канал,аз иползвам по една за всеки с повече дист.Ако исползваш нещо подобно на погоре описаното задължително трябва да си на дист най много 70% инъче просто ще гъгне,

Това не е задължително,това е начина който използвам аз нищо по вече.

Особенно е ефектен при лежащи тонове или стъргане тип Рок;)

 

 

за мелодии свирени на по една струна, където по едно и също време звучи не повече от една искам да кажа:

например:

 

от ляво:

5-та ---2--5--3--5------

6-та -0--0--0--0--------

 

от дясно:

за втората китара са тонове на квинта по ниско (за тоновете по 5-та )

или:

 

6-та -0-0-0-3-0-1-0-3

 

можеби плюс още една в центъра:

 

свирейки на 5-та: -2-2-5-2-3-2-5-

 

аз горе долу се движа в тази насока...

 

така китарите се дублират но не съвсем нали..и стават що годе добри неща.

Много по добри от колкото да записваш и наслагваш рифове изсвирени по един и същ начин няколко пъти.

ми т'ва беше горе долу.

Мога да ти покажа вратата ама сам трябва да минеш през нея както се вика.Тва е само като насока в никакъв случай не изчерпва въпроса.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.