Jump to content
Българският форум за музиканти

Новобранец на хоризонта :)


fun-da-mental

Recommended Posts

Много моля, когато някой ме цитира, поне да го прави като хората, а не да ми вади думи от контекста на темата!!!

 

Митко

 

извинявам се

 

правилно ли съм разбрал

вече за уоркстейшън, синтезатор и аранжор, най добри са yamaha i korg

a roland в миналото е бил най добър за аранжор

 

извън темата.

може ли да ми кажеш за теб кои са най добрите стейдж пиана днес

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

От доста време насам понятието стейдж се размива, като клас, в това предполагам, че са убедени всички.

 

Свирката, която ти си показал на Роланд е много по-близко до WS от колкото до пианото за сцена. (защо мисля така - има контроли в реално време, има едитъбъл на бленди, а това са фичъри на WS, а не на стейдж пианото, от друга страна пък е и много далече от истинската сила на WSто - много е орязано, много). Защо от маркенинг отдела на Роланд са го нарекли за стейдж мога само да гадая, явно тук изразявам само свое мнение като не могат да направят на теория най-доброто WS, защо пък да не направят SP с "повишена" мощност, което да се позиционира в много висок клас и да блеснат с него??? Това си е само техен замисъл и аз не съм посветен в него.

 

Да не говорим, че (според списанията, които аз съм чел) професионалистите предпочитат за сцена Yamaha s90 ES (което пък се води синтезатор, а не уъркстейшън, но пък се използва предимно за сцена) - и има защо - семпъла на пианото е 53 мегабайта, от общо ром 225 МВ, като пианото е семплирано от най-скъпия роял в света S500, който от своя страна струва 250 000$

Ако смяташ, че Роланд може да се похвали с такова нещо - моля - насреща съм за дискусия по темата.

 

От своя страна, аз съм луд фен не на Ямаха, а на Корг - най добрите свирки за кръчма в наше време са РА серията, а най-добрия синтезатор в света - WS е OASYS и дълго време ще бъде такъв, защото архитектурата му е отворена и може да "пропее и изсвири" всичко чуто по света.

 

Роланд от както направи G600/G1000 (кръчмарска свирка) не съм чул да е блеснал с нещо, ама това беше много отдавна. Последва "VA" ама нещо хич не го купуват.

От WS може да се кажат топли думи за Фантома, ама и той не е предпочитана свирка в световен мащаб. Един МОТИФ го смазва, да не говорим за XSто модела...

Дайте да си го признаем, от първа сила в света преди 10-15 години Роланд, вече не е това, което беше.

 

И сега специално за стейдж пианата - замислено първоначално, като електрически пиана, които имат много хубаво и истинско звучене, те са били позиционирани като по-евтини, респективно достъпни инструменти. Намирали са поле за изява и в къщи, където да се свири на съседите по цяла нощ не е на добре (работят със слушалки) и по сцени на читалища и по църкви - където да се купи орган или роял не е било възможно, били са и си остават евтини иструменти, които лесно се пренасят и не се нуждаят от акордиране. За това и производителя е предвидил, че повече от 20 звука не са им нужни. (виждал съм и с по 2 регистъра по 16 демек 32) Може да има и с по 242, ама разберете - нито е евтино, нито пък е WS. Тогава само залудо си си дал парите. Доказателство, че са свирки за начинаещи е, че от всичко на всичко 3 функции, едната е наличието на метроном ...

За последен път видях истинско стейдж пиано в Созопол, тази година, там гастролиращи музиканти използваха KORG SP100, за да ни забавляват с джаз.

През цялото време се използваха само 2 регистъра (бленди) на пианото. Хубав и чист звук.... ама до там.

 

И последно, от както дадох 3600 лева за моя КОРГ, много започнах да се заглеждам (ТВ, концерти, списания, кръчми, пиано барове, въобще навсякъде, където се свири) кой на какво свири, един вид събирам информация, статистика правя - залудо ли си дадох парите, та не купих нещо друго - статистиката е красноречива:

60 % използват Корг, 35% Yamaha, на 3 пъти видях KURZ (един от тях на концерта на Deep Pruple), само два - Роланд (кръчма на морето и в една репетиционна ама беше на 20 години) и един Кейтрон - също на морето.

 

С изложеното по-горе мнение ангажирам само себе си!

М.

Редактирано от mitkosan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново на всички, Митко специално на теб. Имам около седмица още. Ще умувам, ще видя дали мога и повечко пари да дам /ММ 8 - не ми излиза от акъла/..... ако не, ще пипна на живо, то с моето ще си се харесаме веднага.

 

Травианецо, поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

60 % използват Корг, 35% Yamaha, на 3 пъти видях KURZ (един от тях на концерта на Deep Pruple), само два - Роланд (кръчма на морето и в една репетиционна ама беше на 20 години) и един Кейтрон - също на морето.

 

С изложеното по-горе мнение ангажирам само себе си!

М.

 

благодаря за не малкото информация

 

ОК Korg(PA-за кръчма) и Yamaha(Motif-за уоркстейшън) са ясни като едни от най добрите и масово предпочитани

но ако се нуждаеш и от качествена тежка клавиатура с "убийствен" звук на пиано, S90ES ли е решението (защото за korg не знам да са силни в тежките клавиши) или трябва да се преглътне високата цена на RD-700GX с по орязаните от към уоркстейшън възможности

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мнение на специалисти в бранша няма по-добро стеидж пиано в момента от Ямаха S90 ES! (клавиатурата му също е еталон за качество, а силата на 90ката е в пиано сепмъла). Навремето, когато излезе цената му беше космическа, сега струва около 1999 долара, което е смешно за това, което може този инструмент. Навремето, преди 4-5 години боледувах по този инструмент, бях си изрязал картинка с него и си я гледах всеки ден :D

 

 

Много хора говорят нелепости, че тежките клавиатури на КОРГ не били добри.

 

Това, категорично не е вярно. Незнам дали сте имали възможността да свирите на 88 клавишен Корг, но аз смятам, че клавиатурата на Корг-а е превъзходна.

Преди да си купя моя Тритон, директно сравнявах клавиатурата на МО88 (бях седнал един цял следобяд в демоцентъра на Динакорд на Искърско шосе) и трябва да ви кажа, тази на Ле88 ме изкефи повече (точно за това си взех и Корг, а не Ямаха, а цената беше 1 към 1), някак си ми даде повече реализъм (тук мнението е субективно) Някой хора твърдят, че Тритон Екстрим бил с 3 пъти по - хубава клавиатура от ЛЕ-то. На Екстрим 88 не съм свирил, но ако това е вярно, мога само да си представям какво представлява онази клавиатура, щом аз смятам Ле88 за перфектна в това отношение.

 

А сега истината: Корг не прави тежки клавиатури, а ги купува (и вгражда) от ФАТАР. Ако "Фатар" нищо не ви говори - толкова по-зле за вас. Това е ролсройса на тежките клавиатури. Точно поради тази причина в момента Корг изпитва трудности в доставката на М50 88. За поръчка се чака по месец и нещо, защото "Фатар" не може да смогне да ги доставя в такъв размер и количество, в който валят поръчките. Освен това 88 клавишните версии на инструменти са ВИНАГИ японски, а за японското качество и перфекционизъм, дума не може да се каже напротив. 61 и 76 клавишни версии се правят в заводите в Китай. И последно разликата в цената на 61 и 88 Корг ТР/Ле е поне 1200 лева... сигурно има защо, а?

 

И последно, ние тук във форума се караме (творчески спорим) коя марка е по-добра Ямаха или Корг (то е ясно, КОРГ), ама истината е, че Корг е собственост на Ямаха и каквото и да купим, който и от двата бранда да е, паричките отиват в касичката на Ямаха... така че в сила е поговорката "двама се карат - трети печели"

Поздрави,

 

 

Митко

Редактирано от mitkosan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

e една думичка не каза за новия rd-700gx или поне за по стария sx

може би не си го пипал и не си чувал пиано семплите и не искаш да се изказваш неподготвен(това не е обида а уважение)

 

роланда е и на почти същата цена а и е съвсем нов и по красив но това е второстепенно

ясно е че си фен на s90es а аз на този roland

а иначе fatar го признавам

 

s90es - 53MB едно пиано и остават - 170МБ за 500 звука

клавиатура- еднакво тежка по цялата дължина

 

rd-700gx - няколко пиана семплирани всеки тон с по няколко динамики - 256МБ за 250 звука

клавиатура progresive balanced със ескейпмънт и на изглед и на допир имитираща истинската на пиано

 

но този спор с тези два модела е стар и може би няма много смисъл от него

разбирам че ямахата е превзела стейдж-а отдавна, но ако говорим за качество, (даже може да изключим дали роланда си струва за практическа дейност) имаш ли някакво мнение дори да си чул от други?

 

и ако някой не може да си позволи скъп уоркстейшън с ТЕЖКА клавиатура(korg ili yamaha)

и на по ниска цена ДЪРЖИ да има качествена ТЕЖКА с качествен звук, аз мисля че този роланд пасва за точно това място

 

(не говорим за готини кръчмарски самосвирки и синтезатори с ЛЕКИ клавиши, там корг-а е ясен)

и последно, ако тези и двата модела са от най добрите в ТОЗИ КЛАС, имали някой друг който може да ги конкурира

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не съм свирил, дори не съм виждал на живо rd-700gx и затова не мога да бъда компетентен за него. Точно за това не съм казал нищо за него.

Направих си труда обаче да прочета това- онова, да посетя сайта, да разгледам какво предлага конкуренцията.

Какво ми направи впечатление - и не чак до там добро.

Вчера се изказах, че предполагам, че маркетинговия отдел от Роланд си позиционира свирки, където си иска, само и само да ги направи добри в нещо и то взе, че се оказа вярно.

Днес разбрах, че и Джуно !!!! (за което имам хубаво мнение) което за мен е всичко друго, но не и стеидж било - стеидж... поне модела джуно STAGE, което е с 6 октави - това е само разликата, но видите ли вече е стеидж...

Навремето, пак повтарям Роланд беше номер едно и всеки уважаващ себе си професионалист робуваше на марката, да но от тогава минаха 15 години и вече не е това, което беше. С много колеги съм говорил, много мнения съм събрал (всеки един от нас е минал по пътя на новобранеца и е бил пред дилема, кое да купи), но вече Роланд не се тачи, така както едно време.

 

Още нещо, Ямахата S90ES беше топ преди 5 години, много вода изтече от тогава, промени се начина на синтез, промени се качеството на семплите, количеството на РОМ-а, ефектите, полифонията, промениха се и нашите очаквания от свирките. Възможно е към днешна дата rd-700gx да е дори по-добър - незнам, не съм я пипал тази свирка, но в момента сравняваме чушки с домати.

Когато излезе Ямахата S90ES беше "ОАЗИС-а" на свирките, за ония години 225 РОМ беше нещо нечувано и невиждано, както сега почти 2 ГБ РОМ на ОАЗИС и 3 различни синтеза си е направо нещо авангардно.

 

Не съм искал да обидя Роланд, просто свободно си изказах мнението с цел да помогна на момчето.

 

Предлагам да закрием темата, защото много нещо се изписа, а той си е харесал най-доброто за парите си - ММ8.

 

Поздрави

Митко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.