Telerig Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 Единствения адекватен индикатор с превключване на стойностите и стандартите е на САмплитюд/Секвоя. Тук е един от ключовете за бараката. Има и чудесни плъгини които дават тази възможност ако човек не е доволен от индикаторите на софтуера си. Някои от тях даже са свободни. Който търси намира, въпроса е да знае какво търси. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 Не съм запознат с всички звукови карти или програми. Но искам да отбележа, че връзката между показанията в цифров вид и аналоговите нива никога не е директна. За да може да се вярва на показанията, трябва да се мери и да се калибрира. Иначе всичко остава една заблуда. Освен всичко останало, референтните нива на цифровеата и аналогова част са различни. И не само това, но за различните системи референтните нива в аналоговата част (0dB) могат да са с много големи разлики. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VSTi Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 (Редактирано) Mairomaster, искаш да кажеш , че при екпорт с -26 дб разлика при всички канали микса ти е същия? ТОВА ПРОСТО НЯМА КАК ДА Е ВЯРНО опитаи без лимитери (или клипери и тем подобни динамически процесори) на канал, стойностите да са ти до -15 дб на фейдър. Тая работа с тримера - ако е след това, за да усилиш вече експорт трака....нещо не я схванах Идеята е, че при по ниски нива хедрума (до колкото може да се говори за такъв в цифрова среда) влиза в динамическия диапазон и остават незаети динамически стойности.....което е равно на по-свободен и дишащ звук. Но всичко това е само теория, на практика човек трябва да вяра на ушите си, а не на очите и стойностите в софтуера. Питането беше в началото за съвети, и това е един от моите съвети, спокойно може да го пропусне всеки, който има друго мнение по въпроса. ПОздрави! Редактирано Февруари 15, 2013 от VSTi 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mairomaster Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 Така, то се е видяло, че без 100% достоверен тест, няма да се мине. Повторих процедурата, като този път изключих всякакъв вид динамични процесори, както по отделните канали, така и на master bus-a. Отново разликата при двата експорта е 26 dB за всеки канал. За който все още не е разбрал, давам пример. Да кажем имаме 3 канала, с инструмент на всеки канал (в реалният тест са 10-тина). При теста със силно ниво на каланите, фейдърите на каналите стоят на +6 dB, +2 dB и 0 dB примерно. При теста със слабо ниво, същите фейдъри ще стоят на -20 dB, -24 dB и -26 dB, баланса на микса се запазва. След това каналите се сумират и влизат в master bus-a. За да слушаме еднакво ниво и да е по-лесно да се прецени евентуалната разлика във звука, както и за лесната направа на null test, при теста със силното ниво, свалям master фейдъра с 26 dB, така че изходното ниво на двата експорта да е еднакво. Тази корекция става след сумирането на траковете и не би трябвало да влияе на теста. Освен това корекцията на нивото е напълно линейна. Този път изключих баса, за да се работи изцяло с вече записан материал и да няма промяна в изпълнението при двата варианта. Това са двата микса: https://dl.dropbox.com/u/59307400/test_low_level2.wav https://dl.dropbox.com/u/59307400/test_high_level2.wav При null test, миксовете се унищожават напълно, поне според моите уши, при яко надути слушалки, както и според метрите на Cubase. Това говори за дооооста голямата им еднаквост. VSTi, мисля че въпроса е доста важен и за това предпочитам да доизгладим неточностите и да стигнен до инстината. Най-малкото ще разберат хората четящи темата, как трябва да се действа наистина. Ако мислиш че при тестовете правя нещо грешно, казвай Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VSTi Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 не мога да чуя траковете , защото не съм в студиото. Но идеята не е , както казах да се мерят стойности, чисто теоретично ( а и на практика, според мен) при 0 дб. си имаме кривоч, просто при сумиране вече няма да са 0 , а ще са минимум + 3-6 дб. ТОва вече влиза в полето на "червеното" . Грешката, която според мен правиш, е че изкаш да намалиш или усилиш с точно толкова, за да имаш нивото, което си представяш. А идеята е, че при по ниски нива, звука е доста по-различен, от колкото ако сме на пределните нива за траковете. А и в крайна сметка - звука не са цифри и индикации, звука е за СЛУШАНЕ, и ЧУВАНЕ. Ще чуя внимателно на монитори траковете ти (утре най вероятно) и ще направя анализ. ПОздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 при теста със силното ниво, свалям master фейдъра с 26 dB, така че изходното ниво на двата експорта да е еднакво.при теста със силното ниво, свалям master фейдъра с 26 dB, така че изходното ниво на двата експорта да е еднакво. След като всичко става във 32 bit fp софтуерна среда няма проблем. Ако звука минава през външна периферия било то цифрова или аналогова нещата стоят по съсем друг начин. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VSTi Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 ..... очертава се доста безсмислена препирня...... не е въпроса да се гони едно и също ниво, с различни положения на тракинг фейдърите..... При "аналоговата" система, СЛЕД 0 дб започва хедрума, а при "цифровата" там вече свършва, поради простата причина че всичко над 0 е технологичен брак. НО за да не звучи толкова кардинално, въпроса е КЪДЕ точно се намира 0 дб. и всъчност нулата в единия софтуер какво мери, и равна ли е на 0 дб или не. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
misterj Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 При 32 bits FP нивото на канала може да се компенсира с нивото на мастър буса без проблем. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Telerig Отговорено Февруари 15, 2013 Share Отговорено Февруари 15, 2013 ^^ Това никой не го оспорва затова е безсмислена препирнята. Става въпрос точно да си гони човека едно и също ниво с фейдърите има ли проблем в софтуерна среда. Не няма проблем. Колко е нулата след мастърфейдъра да...това е въпрос на калибриране на системата. И то много съществен въпрос. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VSTi Отговорено Февруари 16, 2013 Share Отговорено Февруари 16, 2013 " При 32 bits FP нивото на канала може да се компенсира с нивото на мастър буса без проблем " .....нивото винаги може да се компенсира, въпроса е какво "звучи" в нивото..... Поздрави! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
misterj Отговорено Февруари 16, 2013 Share Отговорено Февруари 16, 2013 Същото, каквото звучи, ако каналите не са на"червено". Виж горе с нул теста и пробвай сам. Има и огромно количество видео по тази тема. П.С. Аз лично не предпочитам този метод и си намалям каналите на -18, но реално е така както е описано. Ето и един клип за размисъл. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VSTi Отговорено Февруари 16, 2013 Share Отговорено Февруари 16, 2013 и какво рабрахме от това видео? че при 32 битов експорт имаме повече хедрум.... Ако някой помни, разговорът от началото на темата беше коренно различен, и аз споделих някой мои мисли.....а вече на втора страница се метнахме в някакви обяснения, които нямат нищо общо с първоначалния въпрос на темата. А и в Протулс нещата са доста по-различни от към звук и нива......каквото и да пуснеш, много трудно може да прегори от към ниво, още едно доказателство че нивата са различни при различните софтуери, ЗА КОЕТО ГОВОРЯ НЕПРЕКЪСНАТО, а не за или против 0 дб експорт. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
misterj Отговорено Февруари 16, 2013 Share Отговорено Февруари 16, 2013 Да, прав си. Аз и за това си карам по стария начин с намаляне на каналите, въпреки, че трябва да си малоумен да "прегориш" изходния сигнал. А нивата са такива, каквито ги покаже метъра на определения DAW. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sardaesox Отговорено Февруари 18, 2013 Share Отговорено Февруари 18, 2013 Сега ,всички разбрахме, че различните DAW мерят различно, а и имало някакви плъгини за "калибровка", тъй че макар да не е точно в духа на темата може да довършите с един пример за такъв плъгин. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VSTi Отговорено Февруари 18, 2013 Share Отговорено Февруари 18, 2013 Както по горе казах - Самплитюд/Секвоя - може да се превключва индикацията в различните стандарти, а също така има и лоуднес метър , плюс RMS. НЕ съм се интересувал от допълнителни плъгини, поради тази причина не мога да посоча такъв. При всички положения предпочитам индикацията ми да вътрешна за програмата, и да си сравнявам нивата, ако се налага излизане от формата. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.