Jump to content
Българският форум за музиканти

Coloratura

новаци
  • Мнения

    18
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно Coloratura

  • Рожден ден 09/09/1987

Previous Fields

  • Инструмент
    пея

Profile Information

  • Gender
    Male

Coloratura's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Обществена Репутация

  1. Здравей, тези дни ми е доста натоварено, но минавам да кажа, че ще ми е много приятно да си поговорим по певчески теми :) Вяра

  2. А може ли да те помоля да споделиш малко повече за техниката на " свирковия регистър " ! Защото до сега съм попадал само на това като теория , но нещо не ми изглежда правилно. Ако искаш ми пиши и на ЛС
  3. До колкото съм чувал Марая Кери покрива 5 октави благодарение на техниката " свирков регистър " , която доста изпълнители ползват като ефект към песните си. От личен опит знам, че човек може да пее с глас само до "gis 2" с големи изключения "а 2" за да се пее по нагоре е нужна техника и добро използване на главовите резонатори Adam Lopez - Minnie Riperton - Georgia Brown - http://www.youtube.com/watch?v=OtJHz5jwG0I ( тази лично не я харесвам, но е пример за този регистър) Yma Sumac - Vitas - Maria Galvany - http://www.youtube.com/watch?v=v0NvYqxVjYc ( Една оперна певица с изключително рядката дарба да пее в такова темпо, че може да си помислите, това е правено на компютър, но не е тази жена освен , че има уникално висок глас има способноста да изпълнява сложните колоратури в бясно темпо с изключителна точност Всичко в пеене е възможно с малко данни, добър педагог , упражнения и постоянство ... Но това "За мъжете принципно би трябвало да е по-възможно от гледна точка, че по-дебелите гласови връзки могат да изтъняват(т.е. да се увеличава диапазон нагоре), а по-тънките няма как да станат по-дебели..." Диапазонът не зависи ли от дължината на гласовите връзки, а не от дебелината му? Защото според вокалната теория женските гласови връзки са по - къси към 2 мм и това им позволява да пеят във високия регистър, докато мъжките гласови връзки са 2,5 мм ( цифрите са по памет ) след мутационния период и поради тази причина мъжете пеят в ниският регистър. А самата дебелина на струната определя до колко гласът ти ще е способен да орнаментира : в смисъл колкото по - тънки са струните толкова гласът е по - пъргав и изпълнява орнаметите/ колоратурите по лесно, колкото по - дебели са струните толкова гласът е по - тромав и орнаментите са по - трудни за изпълнение ...
  4. Това, което е много интересно. От моите педагози знам, че за да се получи вибрато първо трябва да започнеш с изпяването на равнен тон, като леко започваш да "отпускаш" ларинкса и в края на самия тон се получава лекото колебание между двата съседни тона наречено вибрато. След като свикнеш да правиш това вибратото в песните се получава от самосебеси. Странджанското е доста характерено за нашия фолклор. То представлява изпълнение на два съседни тона намиращисе на г2 един от друг изпълнени във възходяща или низходяща посока. Благодарение на меката певческа атака и мекият говор в този регион странджанските песни са придобили тази своя протяжност и изпълнение в щрих легато. Ако раздробин един странджански орнамент на тоновете му и махнем щрихът легато, получаваме един типичен тракийски орнамент и то от сватбарският начин на пеене, който според мен повече се доближава до сръбският. С тази учетливост на тоновете. За едини явени представители на този вид пеене мога да ти препоръчам Недялка Керанова, Динка Русева ( типични представителки на сватбарският стил ) От тях може доста да се научиш. А относно Странджанското вибрато бих препоръчал Жечка Сланинкова и Живка Папанчева, защото в техния маниер на пеене вибратото е толкова очетливо, че няма как да го пропуснеш. Янка Рупкина пее по - стегнато и вибратото ѝ е по - изчистено.
  5. За жалост не пак съм на това ниво след разпяване не мога да достигна тези екстремни височини от трета октава, но мисля , че ако ме поеме специалист по оперно пеене ще се получат нещата
  6. Аз обожавам колоратурните сопрани и тенор алтино това са ми любимите гласове. А относно диапазона не мисля, че е най сложният стадий при пеенето всеки си има работен диапазон, който с практиката се разширява в най - честите случаи не минава две октави. За преходните тонове мисля че това е еднин от най - трудно овладяващите се етапи при пеенето заради преминаването от гръден към миксов ( главов) регистър това са ми го казвали оперни певци. Аз се занимавам главно с фолклор, а там по статистика преходи няма освен ако певецът не е със природно смесена постановка като мен, и аз лично срещам проблем в долният преход от ре и ми на първа октава там получавам лек "срив"
  7. Добре съгласен съм с теб Но ако за първи път работиш с даден глас първото нещо, което правиш е да видиш диапазонът на певеца.( естествено не да го караш да се " кози" на екстремни височини, ако си добър педагок ще усетиш това и без да тормозиш ученика.) Точно това, за което говорих за да може да разбереш с какъв тип глас си имаш работа. А след това в процеса на работата ти го определяш към каква разновидност на " рамката " спада певецът. От първият път може да си направиш някаква бегла преценка за тембъра и обертоновете, но след време тя се променя. На един Лирико- колоратурен сопран и един Лиричен сопран, ако им слушаш само обертоновете или гръдния регистър или преходните тонове, защото това са едни изключително близки като лекота и подвижност гласове и единственият начин да ги различиш е като провериш диапазона им. Така поне мисля, аз и на базата от това което съм прочел и изучил по постановка на глас. Мисля , че не говоря глупости.
  8. На мен ми е ясно горе долу как стават нещата, но проблема е там,че след като се разпея не мога да ги достигна отново , което много ме изнервя
  9. Ами ти си се определил като Баритон .... Определя се по това от къде до къде може да пееш без напрежение и излишна " акробатика " на гласовите връзки..... Сиреч от кой до кой тон пееш с глас без да ползваш фалсет .... А също така и плътността на гласа има роля в определянето на това какъв вид е но главно значение има диапазонът ти ....
  10. Това е напълно вярно , а от ядките избягвай най - много слънчогледа ( Това пък е от моя опит ) Другото , което е хубаво за гласа е почивката.... Осетишли , че вече се преуморяваш спри и си почини поне два дни , след това задължително преди каквото и да е пеене се разпявай , не повече от 10 максимум 15 минути ......
  11. Някой да има инструментал на песента на Нищо на Мария Илиева ???????????
  12. Малко трудно е да се определи от една песен, за да се определи един глас е необходимо да се разпее и да се провери в кои тоналности й е най- удобно да пее , кои са й най- високите и най- ниските тонове...... Но това което чух понеже не можах да заредя клипа до край ми звучеше като сопран
  13. Това, за което питаш са разновидностите на човешките гласове : Високи женски гласове : Колоратурен сопран ( най - високият женски глас с характерна подвижност. Можещ да изпълнява най - сложните колоратури ( украшения ) в ариите. Тоновият му обем е от " до '' на първа октава ( където красотата му се губи ) до '' фа '' на трета ( при някой се срещат и '' ре '' на четвърта октава. Най - известана ария за този глас е " Queen of the night " ( Царицата на ноща - Вълшебната флейта - Моцарт ) изпълнители : Диана Дъмрау, Мария Галвани, Мадо Робинс, Ерна Зак, Лиричен сопран - Много ярък и лек женски глас често бъркан с колоратурния сопран. Обемът му е от " до '' на първа октава до " ми'' на трета. изпълнители : Рене Флемиг...... Арии за Лиричен сопран : Памина " Вълшебната флейта " ; Микаела " Кармен " ( Бизе ) Драматичен сопран - По - плътен и по - богат на низини сопран( за тоновият обем не мога да ти кажа , защото не го знам ) Изпълнители : Мария Калас , Гена Димитрова .... Роли: Саломе " Саломе"( Рихард Щраус ) Мезосопран - Среден по височина женски глас. С богати низини и височини, по ценен е в средният си регистър където гласът звучи без напрежение мисля , че тоновият му обем беше от: ла, сол на малка октава - си на втора и изключение до на трета...... Роли : Кармен " Кармен" - Бизе. Алт - нисък женски глас трудно подвижен и тежък, с богати и плътни низини( където е и най - ценен ) Високите му тонове са остри и създават усещане за напрежение.... Диапазонът му е от : до на малка октава - фа , сол на втора. Среща се и т.нар. Контраалт, който достига до ла, сол на голяма октава( изключително рядък женски глас ) Ариите за този вид глас са писани от композиторите на Барока. Мъжки гласове : Тенор Алтино - Рядко срещан мъжки глас, преминал през мотация , но запазил детската звучност на гласът си. Поради изключителните си височини и подвижност той е ценен във високичт си регистър.( За диапазон не мога да ти кажа, поради изключително оскъдната информация за този вид глас, но от личният ми опит мога да ти кажа , че според плътноста на гласа се разделят катоп женските гласове: Сопранисти - пеещи в тоналностите на сопраните и алтисти пеещи е тоналностите на мецосопрани и алти. Ариите са от бароковата епоха. Изпълнители : Филипе Ярулски, Раду Мариан, Михаел Маниачи..... Този глас грешно е наричан Контра тенор ...... ( това е обикновен тенор, който по изкуствен начин е постигнал височините на Алтнито, пее на фалсет .... Лиричен тенор, Драматичен тенор. - характеристиките им са същите като на сопраните самоче октава по - ниско. Изпълнители : Лучано Павароти, Калуди Калудов, Хосе Карерас...... Баритон - среден по височина мъжки певчески глас ( по мое мнение най - често срещан сред мъжките гласове ) Пее от ла, сол на голяма октава, което го доближава до звучността на баса и достига до ла на първа октава. Бас - нисък мъжки глас отличаващ се с богато озвучени низини също като Алта, е трудно подвижен и високите му тонове звучат напрегнато и остро. Среща се и рядката разновидност на Баса т. нар. Октавист ( Профан ) Изключително тежък глас с много плътни низини достигащи до ла на контра октава, а сигурно по изключение и по ниско. Изпълнители : Николай Гяуров, Борис Христов...... Актьори : Джоко Росич..... Това е, което съм чел по въпроса в Музикалната академия ако има някакви глешки моля да ме извините. Всичко е писано по памет ..... Дано съм ти бил полезен Контра тенор - изкуствено поставен теноров глас, пеещ на фалсет,
  14. Момчешки Свят - Двама с теб завинаги ( org. SB + BV ) http://dox.bg/files/dw?a=9961443eb7
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.