Jump to content
Българският форум за музиканти

Delta

Members
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Delta last won the day on March 25 2013

Delta had the most liked content!

Community Reputation

26 Excellent

About Delta

  • Rank
    Зависим
  • Birthday 03/05/1992

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара, пиано, вокали

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.youtube.com/user/DerSchalter

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    Claude Debussy, Maurice Ravel, Ferenc Liszt, Frédéric François Chopin, Johann Sebastian Bach, Ludwig van Beethoven (Baroque, Romanticism, Impressionism)
    Radiohead, Nasekomix, Pink Floyd, Muse, Sigur Rós, Grizzly Bear, Submotion Orchestra (electronic, ambient, experimental, psychedelic)
    Steve Vai, Jonny Greenwood, Hans Zimmer, Don Davis, Kelly Bailey, Stuart Chatwood (soundtracks)

    ... and lots of JAZZ.
  1. Добре. Съгласен съм с patzo, разбира се. Така е редно да се подходи. Но искам да уточня нещо, ако проблемът е наистина от потенциометрите (ще бъда честен, не очаквам кой знае колко качествени потенциометри в този модел, опитвам се да съм обективен, а не да се правя на интересен, защото искам да съм полезен), то трябва да се има предвид, че за хъмбъкери обикновено е приет стандарт за това съпротивлението на потенциометрите да е 500 килоома, тъй като с 250 килоома изходът на сигнала ще е по-слаб, а адаптерите ще звучат по-мътно. 250K се ползват за единични адаптери (single coil), тъй като обикновено имат по-ниско съпротивление на намотката, съответно са по-светли като звук, но не са подходящи за хъмбъкери, особено ако съпротивлението им е над 10K. Искам да отбележа още нещо. Хубаво е да се погледне броя на зъбците на самата врътка на новия потенциометър, особено ако е от резервните части на Fender. Гнездото на капачето, което се поставя върху потенциометъра, няма да съвпадне с друга бройка на зъбците.
  2. Ако проблемът наистина е само в китарата, то тогава първо бих сменил потенциометрите. Доста е вероятно да са си отишли, не вярвам в ефективността на контактните спрейове. Също така трябва да се провери за студени спойки. Ако има такива, то вероятността е те също да създават проблеми.
  3. Днес си действах по разни домашни задачи, но през цялото време темата за Leegazzy не ми излезе от главата. Накрая не издържах и изрових платката, която направих, от една купчина на бюрото ми, за да я тествам отново с 18V захранване. Bias-нах внимателно транзисторите на 9,5V (най-добре ми звучеше). Звукна по-добре от миналия път. Не твърдя, че съм близо до желаната цел, но искам да подчертая нещо. Не получавам абсолютно никакви осцилации, единствено чувам разни паразитни шумове от време на време, но с екранирана кутия те ще изчезнат. Разбира се, има една много важна подробност. Нямам никаква представа до колко Евтим и Дими сте променили самата схема. Не знам и в крайна сметка какви транзистори сте сложили на стъпалата. При мен единствената промяна в схемата са двата RC филтъра, които се намират точно преди Volume потенциометъра. (има ги начертани в последната схема, която постнах в тази тема преди време) Сигурен съм, че Дими ги няма на своята платка. Щом се отнася до транзисторите, първото стъпало е с 2n5457 (не съм го измервал, защото не знам как), останалите са с j201, макар че днес реших да сложа на крайното стъпало 2n5457 (заради експеримента, нищо не е окончателно). Една грешка, която направих, е, че не начертах на компютъра финалната платката (моят вариант за layout) и се извинявам. Вярвам, че може би щеше да е от полза. В допълнение ще споделя, че съм изключително заинтересован от предложението на Dirk и силно се надявам това събиране да се осъществи! Само кажете кога, предполагам, че неделните дни вероятно ще са по-свободни за повечето от нас. Това е от мен, надявам се, че този пост не беше излишен. Поздрави!
  4. Дими... направо ме разби! Определено това е най-добрата емулация, която изобщо съм чувал!!! Звучи убийствено! Много по-добре от това, което аз сглобих. Браво! Направо искам да разглобя моята джаджа и да я накарам да звукне по този начин, но тези дни нямам много време. А и не съм спец в тази област, ще си играя само на догадки. Благодаря за демото! Трябва да пробваш да му вкараш и малко tube screamer за онзи приятно наситен и плътен звук. (но и така звучи чудно!) Лека и успех!
  5. Обещах да направя списък на компонентите, които ползвах. Знам, че трябваше да го направя преди няколко вечери, но нямах възможност да стигна до компютъра, така че се извинявам за закъснението. Направих нужните корекции на схемата на Leegazzy, начертана от така наречения Gringo. Добавих номера за крачетата на всеки потенциометър, за да е по-ясно кое къде отива. Реално само поправих грешката, която е била допусната в областта на Bass и Mid потенциометрите. По-голям размер: http://i289.photobucket.com/albums/ll229/delta_lol/Leegazzycorrected_zpsf978368a.png~original Ето и списъка: C1: 10pF (керамичен многослоен кондензатор, работно напрежение: 50V; толеранс на капацитета: ±5%) C2: 1µF (електролитен - мини кондензатор, работно напражение: 63V; толеранс на капацитета: ±20%) C3: 47nF (полиестерен кондензатор, работно напражение: 63V, толеранс на капацитета: ±10% (не съм сигурен)) C4: 2,2nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C5: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C6: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C7: 1µF (електролитен - мини кондензатор, работно напражение: 63V; толеранс на капацитета: ±20%) C8: 2,2nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C9: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C10: 4,7nF (полиестерен "Mini box" кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±10%) C11: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C12: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C13: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C14: 2,2nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C15: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C16: 47µF (електролитен кондензатор, работно напражение: 50V; толеранс на капацитета: ±20%) C17: 10nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C18: 250pF (Silver Film Mica кондензатор, работно напражение: 500V, толеранс на капацитета: неизвестен, но този тип кондензатори са изключително точни) C19: 10nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C20: 10nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C21: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C22: 560pF (Mylar Film кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±5%) C23: 2,2nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C24: 33nF (полиестерен кондензатор, работно напражение: 100V, толеранс на капацитета: ±10% (не съм сигурен)) C25: 2,2nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C26: 2,2nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) C27: 2,2nF (полиестерен "Wima" кондензатор, работно напражение: 250V, толеранс на капацитета: ±10%) Няма нужда да изписвам всеки резистор, тъй като всички са Metal Film. Номинална мощност: 0,25W Толеранс: ±1% В моя случай само R7 (1,5K) е изключение и е Carbon Film. Номинална мощност: 0,25W Толеранс: ±5% Вече споменах, че Q1 ми е 2n5457, а Q2, Q3 и Q4 са j201, но не съм правил измервания. Преди няколко дни пуснах 18V на ефекта. Това, което ми допадна е, че звукът се отпуши малко повече от варианта с 9V. Това, което не ми допадна е, че звукът стана малко по-твърд. Изводът ми до момента е, че 9V повече ми харесва, макар че запушеното положение не е желателно за моя вкус. Другото, което все още ме дразни, е паразитният шум, който според мен може да се филтрира добре.
  6. Радвам се, че ти харесва! Все пак смятам, че тепърва има накъде да се подобри схемата, но това вече е малко извън моите познания. Списък мога да направя, но нека бъде следващата вечер. Надявам се, че накрая ще имаме задоволяващ резултат. Лека нощ!
  7. Вчера сглобих платката обратно, заедно с корекциите. Тръгна, днес направих и малко аудио демонстрация. Първото стъпало е с транзистор 2n5457, останалите са с j201. Ето една снимка на сегашното състояние на ефекта: Щях да кача аудио файловете в Soundcloud, но има някакъв проблем със самия сайт. Поради тази причина ги качих в друг сайт. Само искам да вкарам малко информация относно записите. Първият запис е направен по следния начин: Китара -> Leegazzy -> MXR Ten Band Graphic EQ (старата версия, не новата) -> 15W кубе Оттам ползвах микрофон с фантомно захранване, който влиза във външна аудио карта, която е вързана към компютър с DAW. Причината да ми трябва допълнителен еквалайзер е поради характеристиките на самото кубе. Ползвам го в домашни условия и върши добра работа за тази цел, но иначе звучи малко глухо, когато пускам разни драйвове във веригата, заради това винаги вкарвам допълнително EQ. Линк към първия запис: Leegazzy (24 bit, 44.1KHz).wav Тук започвам с bridge pickup, на 22-та секунда превключвам на neck, на 38-та секунда се връщам на bridge. На 56-та секунда превключвам на паралелно вързани bridge и middle с малко намален Volume на китарата. На минута и 28-та секунда се връщам на bridge и вдигам Volume потенциометъра напълно. Вторият запис е направен по следния начин: Китара -> Tube Screamer -> Leegazzy -> MXR Ten Band Graphic EQ (старата версия, не новата) -> 15W кубе Tube Screamer-ът го ползвам като booster. Линк към втория запис: Leegazzy + Tube Screamer (24 bit, 44.1KHz).wav Започвам с neck pickup, на 15-та секунда превключвам на bridge, на 17-та се връщам на neck, на 47-та отново съм на bridge. На 53-та секунда превключвам на паралелно вързани bridge и middle с малко намален Volume на китарата, но този път е пусната и Treble Bleed модификацията, която бях направил преди време на тази китара. На минута и 20-та секунда се връщам на bridge и вдигам Volume потенциометъра напълно. Извинявам се за замазаното ми свирене, не се бях разсвирил, а и съм в леко заспало положение. Гейнът на ефекта според мен е достатъчен (имайте предвид, че в записите е на ниво 8 от 10). Но определено има паразитен шум, което според мен е нормално като се има предвид какво следва след крайното стъпало. Вероятно има още повече причини, но тук само специалистите могат кажат. За момента това е от мен. Благодаря за вниманието!
  8. Забравих да напиша, че версията на Gringo (втората схема), която ползвам за моята платка, има и Lowpass филтрите на изхода точно преди Volume потенциометъра. Във версията на "tagboardeffects" ги няма тези филтри. Лека!
  9. Явно все още не ми се спи. Платката която направих съдържа 0,25W резистори, еднопроцентови (само един прави изключение), но 5%-ви също вършат работа. Разлика в звука не би трябвало да има щом се отнася до различната мощност. Според мен голяма част от подбирането на елементите е въпрос на експеримент. Разбира се, че има разлика между керамични, полиестерни, полипропиленови, електролитни, Mica и други видове кондензатори, както е важна и тяхната точност, но тук всичко опира до личния вкус на музиканта. Моята платка е хибрид от полиестерни и керамични кондензатори, имам и един Mica (250pF). Но дали ще звучи добре накрая? За момента не мога да ти отговоря, до сега не съм чул звук, който да ми допада. Схемата от "tagboardeffects" се различава от тази, с която разполагам от няколко години насам, по това, че веднага след 9 волтовото захранване има един последователно вързан резистор със стойност 100ohm, както и по това, че има грешка - "Presence" потенциометърът е обърнат, но това далеч не влияе на самата схема, просто посоката на въртене е обърната.
  10. Това определено ще бъде готина тема! Успех! Само искам да допълня, че намерих грешка във втората схема (тази на Gringo). Крачетата на два потенциометъра (Bass 1 / Mid 1) не са свързани към кондезатори C20 (10nF), C21 (560pF) и C22 (560pF), а трябва да бъдат. Казвам го в случай, че някой реши да се включи по-късно, така че е добре да се правят внимателни сравнения между двата чертежа. Вярвам, че схемата ще търпи промени в бъдеще, но това е за тази вечер (вече е нощ...). Лека!
  11. Да, започвам разбирам до голяма степен. И все пак все още ми е интересно да се занимавам (най-вече, защото този път не съм сам). Прочетох внимателно поста, единственото нещо, което мога да кажа, е, че "проектантът" не си е играл особено много. Взел е оригиналната схема, сменил е лампите с транзистори и е сложил тримери, това е. Lowpass филтрите във втората схема са дело на друг човек. Ключета имам.
  12. Така... става все по-интересно! Първо да нека напиша нещо за транзисторите. Имам достатъчно бройки 2n5457, преди време ги бях поръчал от Farnell. Схемата работи както с 2n5457, така и с j201. Лично съм направил тест (слухов), схемата си звучеше все така гадно, но това явно се дължеше на други фактори. Според мен j201 прилягат по-добре на ефекта, но тепърва ще се разбере кое ще пасне най-добре. В линка, пуснат от Налбантов още в първия пост, прочетох няколко коментара, където се споменава, че ефектът върви много добре и на 18V. Също така разбрах, че настройката на волтажа за всеки транзистор е изключително субективна щом се отнася до упътване (4.5V). Просто трябва да се действа по ухо. Още нещо, за да не вървим твърде на сляпо. Смятам, че е редно да се знае първоизточника на тази схема. http://www.carvinmuseum.com/pdf/amps/VL100%20&%20VL212%20Legacy%20Amp.pdf Това е по-скоро за обща култура. За момента това е от мен. Само да спомена, че поправих грешката си. Утре в по-свежо състояние смятам да направя един малък тест преди да занеса платката при Евтим.
  13. Прав си! Грешка има. Явно съм се разсеял доста, все пак чертах пътищата на ръка. След малко ще се заема да прекъсна пътя на резистора със стойност 47K към кондезатора (2,2n), както и изобщо да пренаправя пътищата към изхода. За изходния буфер си много прав, но това ще е най-малкия проблем, ако схемата не работи нормално след корекцията. Благодаря!
  14. Личното съобщение е пратено. Очаквам развитие (в положителна посока) по ефекта с нетърпение!
  15. Да, от София съм. До сега не съм имал такъв проблем с направа на ефект. Бях се отказал от схемата, но ти и темата като цяло ме надъхвате да пробвам още веднъж! Ако наистина ти се занимава с тази схема, с радост бих ти дал да пробваш да я подкараш. Мисля, че все още имам нужните потенциометри, както и j201 (ще ги взема от последната ми направа на Dr. Boogey). Поздрави! ^^
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.