Jump to content
Българският форум за музиканти

Малка гъзарийка


Glacierise

Recommended Posts

Тва сигурно не всички го знаят - готино се получава, ако при нареждане на арпежи един след друг след мажорен се сложи умален, полутон над мажорния. Получава се много плавен преход, защото 3- и 5- тоновете съвпадат, само основния се променя. Прехода към евентуален следващ акорд или арпеж, на голяма секунда над мажорния, звучи много добре ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а ти виж при четиризвучията какъв е купон ;)

 

по принцип умалените акорди са идеалният преход между почти всички акорди стоящи на голяма секунда. примерно в твоят случай имаме следното :

 

Imaj7 - IIb dim7 - IIm7 - IIIb dim7 - IIIm7 и така нататък. създава се и хроматична бас линия, което е най-готиното в цялата работа. абе то какво ли не може да се каже по тази тема - умалените акорди може да се разгледат и като замени за някои от основните функции и т.н.

 

важното е, че звучи добре ;)

 

поздрави

 

петър

 

п.п. всъщност IIb dim7 е доминанта на VI степен с b9 :) а доминанта на VI степен влиза идеално в IIm7 :) и кво от тва :)

п.п.п. Imaj7 - IIb dim7 - IIm7 - V7 е една от най-често използваните "джазови" хармонии :)

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак ме хвана музата :)

 

отделно от всичко пък в нашия случай Imaj7 - IIb dim7 - IIm7 , умаленият акорд всъщност се явява като I7 b9. за импровизацията може да се получи готино, ако се мисли така.

 

абе въобще в музиката граници няма. те са само в кратуната ми ;)

 

айде сос "здраве" и барбекю :)

 

петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако малко поразвиеме темата :) Може след минорен акорд да се сложи умален, със същия основен тон, и после мажорен, полутон по-ниско - както се спомена в началото ;) Ето ви готин преход между минор и мажор - на полутон надолу :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

И ако приемем, че модулира - на 7ма на мажора, полутон под него, има умален... и така може да си се движиш колкото искаш ;)

Редактирано от Glacierise
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми то IIb dim7 както вече казахме май си е абсолютна доминанта към Imaj7 така, че си е напълно резонно да направим така :)

 

абе Ицо и без тва само двамата си лафим по темата - дай да минем на icq направо ;)

 

аре поздрави

 

п.п. то като цяло един dim7 акорд си е с функция на доминанта полутон под неговия основен тон. а като имаме предвид и че dim7 се движи на малка терца нагоре и надолу - може да го използваме с функция на 4 различни доминанти :)

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте го малко по-простичко. Аз например знам умалени, увеличени, септакорди, интервали и т.н, но по наична, който ги описва Гитарпешо нищо не схванах, защото си го "превеждам" по предположения.

Опростете малко израза или ми обяснете малко повече, за да може и тези като мен да се включат ;) ако имат какво да кажат де ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яко ъъ :( самоче за жалост нищо не разбрах :wall: и май несъм единствения. ;) Вярно, вината си е изцяло моя но аз лично ужасно бих се радвал ако дадете по едно примерче с имена на акорди какво точно искате да кажете ;) Апък ако пуснете и по един аудио семпъл цена няма да имате. Току виж съм прихванал нещо е аз и да зема да разбера най накрая тея термини на китайски какво означават :read:

 

Благодаря предварително :(;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има едни учебници - Хармония 1, 2, 3, 4 на Бъркли Колидж Оф Мюзик - там много далновидно и леснодостъпно е обяснено всичко. ако ги нямате мога да помогна. така е най-добре, аз нямам творческия ентусиазъм да изпиша няколко страници по въпроса, но като го знам Ицо - не му е хрумнало, не го е направил. а иначе ако някой иска - може да се видим да поджемим и да полафим за тези работи - вече е по-топло - може и с кухарки в парка :)

 

поздрави

 

петър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер,

като стана дума за умалените акорди има няколко яки преходчета, който могат да се използват при импровизация или акомпатимент.

например гогато вземем един м7 акорд и преди следващото му обръщение изсвирим умален, се получава нещо като хроматичен преход.( този метод може да се използва между всичи обръщения на минор7 акорд)

 

П.С. хубаво е за джаз импро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мдаааа, точно за това цяла тема изписахме :D

 

поздрави

 

петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.