Glacierise Публикувано Март 24, 2006 Публикувано Март 24, 2006 Тва сигурно не всички го знаят - готино се получава, ако при нареждане на арпежи един след друг след мажорен се сложи умален, полутон над мажорния. Получава се много плавен преход, защото 3- и 5- тоновете съвпадат, само основния се променя. Прехода към евентуален следващ акорд или арпеж, на голяма секунда над мажорния, звучи много добре Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 24, 2006 Отговорено Март 24, 2006 (Редактирано) а ти виж при четиризвучията какъв е купон по принцип умалените акорди са идеалният преход между почти всички акорди стоящи на голяма секунда. примерно в твоят случай имаме следното : Imaj7 - IIb dim7 - IIm7 - IIIb dim7 - IIIm7 и така нататък. създава се и хроматична бас линия, което е най-готиното в цялата работа. абе то какво ли не може да се каже по тази тема - умалените акорди може да се разгледат и като замени за някои от основните функции и т.н. важното е, че звучи добре поздрави петър п.п. всъщност IIb dim7 е доминанта на VI степен с b9 а доминанта на VI степен влиза идеално в IIm7 и кво от тва п.п.п. Imaj7 - IIb dim7 - IIm7 - V7 е една от най-често използваните "джазови" хармонии Редактирано Март 24, 2006 от kitaratapesho Цитирай
DeathZone Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 (Редактирано) Ехххх да имаше повече такива темички. Редактирано Март 25, 2006 от DeathZone Цитирай
Glacierise Отговорено Март 25, 2006 Автор Отговорено Март 25, 2006 Все повече ше стават занапред Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 пак ме хвана музата отделно от всичко пък в нашия случай Imaj7 - IIb dim7 - IIm7 , умаленият акорд всъщност се явява като I7 b9. за импровизацията може да се получи готино, ако се мисли така. абе въобще в музиката граници няма. те са само в кратуната ми айде сос "здраве" и барбекю петър Цитирай
Glacierise Отговорено Март 25, 2006 Автор Отговорено Март 25, 2006 Ако малко поразвиеме темата Може след минорен акорд да се сложи умален, със същия основен тон, и после мажорен, полутон по-ниско - както се спомена в началото Ето ви готин преход между минор и мажор - на полутон надолу Цитирай
Glacierise Отговорено Март 25, 2006 Автор Отговорено Март 25, 2006 (Редактирано) И ако приемем, че модулира - на 7ма на мажора, полутон под него, има умален... и така може да си се движиш колкото искаш Редактирано Март 25, 2006 от Glacierise Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 (Редактирано) еми то IIb dim7 както вече казахме май си е абсолютна доминанта към Imaj7 така, че си е напълно резонно да направим така абе Ицо и без тва само двамата си лафим по темата - дай да минем на icq направо аре поздрави п.п. то като цяло един dim7 акорд си е с функция на доминанта полутон под неговия основен тон. а като имаме предвид и че dim7 се движи на малка терца нагоре и надолу - може да го използваме с функция на 4 различни доминанти Редактирано Март 25, 2006 от kitaratapesho Цитирай
NitroBGA Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 Дайте го малко по-простичко. Аз например знам умалени, увеличени, септакорди, интервали и т.н, но по наична, който ги описва Гитарпешо нищо не схванах, защото си го "превеждам" по предположения. Опростете малко израза или ми обяснете малко повече, за да може и тези като мен да се включат ако имат какво да кажат де Цитирай
AXE Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 И други четем, ма сме тъпи и не се обаждаме Thanks for sharing Цитирай
Elmo Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 Много яко ъъ самоче за жалост нищо не разбрах :wall: и май несъм единствения. Вярно, вината си е изцяло моя но аз лично ужасно бих се радвал ако дадете по едно примерче с имена на акорди какво точно искате да кажете Апък ако пуснете и по един аудио семпъл цена няма да имате. Току виж съм прихванал нещо е аз и да зема да разбера най накрая тея термини на китайски какво означават :read: Благодаря предварително Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 има едни учебници - Хармония 1, 2, 3, 4 на Бъркли Колидж Оф Мюзик - там много далновидно и леснодостъпно е обяснено всичко. ако ги нямате мога да помогна. така е най-добре, аз нямам творческия ентусиазъм да изпиша няколко страници по въпроса, но като го знам Ицо - не му е хрумнало, не го е направил. а иначе ако някой иска - може да се видим да поджемим и да полафим за тези работи - вече е по-топло - може и с кухарки в парка поздрави петър Цитирай
Timestreamer Отговорено Март 25, 2006 Отговорено Март 25, 2006 Добър вечер, като стана дума за умалените акорди има няколко яки преходчета, който могат да се използват при импровизация или акомпатимент. например гогато вземем един м7 акорд и преди следващото му обръщение изсвирим умален, се получава нещо като хроматичен преход.( този метод може да се използва между всичи обръщения на минор7 акорд) П.С. хубаво е за джаз импро. Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 26, 2006 Отговорено Март 26, 2006 (Редактирано) мдаааа, точно за това цяла тема изписахме поздрави петър Редактирано Март 26, 2006 от kitaratapesho Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.