Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
че това е най-добрия начин да постигнеш неописуемо лайнян звук...

чак пък неуписуемо лайнян.. аре сега ;)

За мен е хоби не начин за прехрана, а и за много от пишещите тук.(Дай боже всеки му да се прехранва от хобито си)Сега за да си настръхна козината на ташаците записвайки няколко китари на един ритъм от барабани не мисля че е уместно да харча излишни пари.

Ахам :cheers:

 

Темата всъщност не е "какво против имате срещу професионалните карти". Нищо подобно. Целта беше да разберем с какво толкова сме ощетени, като сме инвестирали само 50-тина долара във звукова карта като аудиджи2.

 

Аз лично нямам нищо против да имам хубава и скъпа звукова карта и вероятно ще си купя такава. Разбира се никога не бих дал $1800 за карта (например rme fireface 800), би било наистина глупаво да си вземе човек такова нещо за да си играе в къщи :P

 

Колкото до аудиджи-то, май основният проблем идва от максималните 16bit/48kHz, когато картата се ползва с asio драйвери. Но ми се струва, че и да можеше да записва на 24bit/96kHz или 24bit/192kHz, надали бихме усетили някаква съществена разлика (става въпрос за нас аматьорите, не за някой професионалист).

  • Отговори 41
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

ех, пичове...

човек само да спомене рме и веднага всички наскачахте :)

 

@niki123bg: защо наричат Audigy2, а и почти всички карти на Creative, 'чалгаджийски' смятам, че обясних. няма нищо страшно домашната ти аудио карта да е такава. Topsun сподели, че неговата е скъпа, ама пак 'чалгаджийска' - тва че просвирва или записва чалга на нея няма никакво отношение към гореспоменатия етикет. 'Геймърска' карта я наричат (уместно или неуместно) хората, притежаващи (или имащи си вземане-даване със) по-висок клас карти (аудио-интерфейси). Всъщност Platinum моделите на Creative, комбинирани със техните (нека си признаем - не съвсем качествени) ASIO драйвери, направо си влизат в определението 'аудио-интерфейс'. за у дома се е утепало, както се казва.

колкото за алтернатива - synchu спомена Делтите. не ми е попадала такава, нямам информация и съответно не мога да коментирам.

по въпроса за качеството на запис - ако нямаш Platinum вариант, използването на преамп и директ-бокс е силно желателно.

 

по въпроса за линейно вкарване на китара - може би се изразих малко попресилено, имайки в предвид че става въпрос за домашни условия. по принцип варианта кобе - микрофон - преамп - запис дава доста по-добри резултати. с хубаво кобе, мик и преамп, разбира се ;)

 

по въпроса за семплиращите честоти и разликитев качеството:

по света 192kHz се използва предимно във студията за озвучаване на холивудски филми. 96kHz - в почти всички останали студия. за у дома - май няма значение, стига да е 44.1 и нагоре.

 

Nalbantov, човече! за огромно мое, а и на колегите и началниците в бачкането, съжаление повече от 3 fireface-а за сега не могат да работят заедно. баси! само 30 аналогови входа/изхода едновременно. на нас ни трябват поне 38-40. сигурно ще комбинираме с некви други уреди. ако имаш в предвид да се включат последователно, сигурно без проблем ще могат да се навържат 80-90 бройки. ама кво ше постинеш с тва? ;)

понякога на нас и господ не може да ни помогне, ама когато клиента иска 40 канала - или ги осигуряваш или той си дава паричките на някой друг...

 

ПП: пичове, излезна Audigy 4 Pro - дерзайте :)

Отговорено (Редактирано)

Това вече е по същество :rolleyes:

 

В същност след като се порових малко по темата из нета стигнах до следният извод - аудиджи 2 става за старт - има си асио драйвери (за всякакви проблеми с латентността следва да се ругае основно APIC и ACPI [няма грешка - две различни неща са]), и макар че е само 16bit/48kHz, качеството е приемливо като за аматъорски записи.

 

Платиниум версия няма смисъл да коментираме - много пари за нищо. Ако трябва да си търсим нещо малко по-добро - може би вариантите са EMU-0404 и M-Audio Audiophile 24/96 (последното май е доста стара карта). И двете се намират в български магазини и са малко по-скъпи от едно audigy 2 zs, но по-евтини от платиниум версията. И двете имат 2 канала вход и 2 канала изход, с други думи един стерео вход и един стерео изход. Това е повече от достатъчно за домашно ползване, където обикновенно се записва едновременно само един инструмент и не се прави рутиране през външни ефекти.

 

И двете са със zero-latency monitoring и двете имат вградени DSP-та, контролируеми софтуерно, до колкото разбирам включително и като VST plugins. И двете са в порядъка на сто и нещо долара. Може би основният им минус е, че нямат балансирани входове. Също така нямат предусилватели и ако трябва да се записва микрофон, ще трябва или външен предусилвател или поне мишпулт. Така като се замисля, и DI Box няма да може да се вкара директно, без да мине поне през мишпулт.

 

Ясно, че това пак са възможно най-евтините карти, но и ние живеем при такъв стандарт, че е малко пресилено да хвърляме няколко стотици долари за звукови карти :)

 

Ако някой има някоя от споменатите карти, нека сподели впечатления. Също така ако съм в пълна заблуда за нещо от гореспоменатото, да ме поправи докато му е време. Мерси предварително :dance:

Редактирано от niki123bg
Отговорено

ми аудиофайла няма д ес пе процесор. аз наскоро си смених озон на м-аудио с ему 1212м и макар да губя от миди интерфейс и инстр и микроф вход печеля ефекти в реално време и мн ниска латенция

Отговорено
и няма ли кои да каже накрая как да запишя с creative- live

аз имам един такъв дето сега стои в кутия, преди записвах с лайф като включвах китарния процесор в миксер и после в картата

Отговорено
смених озон на м-аудио с ему 1212м и макар да губя от миди интерфейс и инстр и микроф вход печеля ефекти в реално време и мн ниска латенция

 

Кофти, не бях забелязал че липсва MIDI в 1212. 0404 обаче има :D За сметка на това ме изкефи началото от описанието на 1212:

 

"The E-MU® 1212M Digital Audio System delivers everything you need to produce audio on a PC with professional results - 24-bit/192kHz converters (the same A/D converters used in Digidesign®'s flagship Pro Tools® HD 192 I/O interface) , hardware-accelerated effects and mixing"

 

ми аудиофайла няма д ес пе процесор

 

Aми ако може да се вярва на M-Audio:

 

Audiophile 2496

 

> 2 x 2 analog I/O

> 24-bit/96kHz fidelity

> S/PDIF digital I/O with 2-channel PCM

> SCMS copy protection control

> digital I/O supports surround-encoded AC-3 and DTS pass-through

> 1 x 1 MIDI I/O

> zero-latency monitoring

> software controlled 36-bit internal DSP digital mixing/routing

> gold-plated RCA jacks

> Apple G5 compatible

> includes Maximum Audio Tools software bundle

Отговорено

начи за 32 битовата архитектура е ясно че и двете я поддържат но това, което имах предвид е DSp ефекти в реално време на всеки канал

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.