Jorko_Beliata Публикувано Август 23, 2010 Share Публикувано Август 23, 2010 Искам да питам нещо и вероятно въпроса ще е доста дилетантски. Темата на колегата ми припомни нещо, което настоящия даскал ми каза - а именно, че много лошо съм направил, че съм почнал да уча разни неща наизуст без да се уча да чета ноти и музикална теория преди това (не че сега разбирам много от ноти). Та, какво му е лошото на "заучаването наизуст" (примерно с таблатура) на каквото и да е, преди човек да е стигнал нивото да може да го разбере от ноти (или, ако може да хване нотите в началото да развие осатъка чрез слух и познаване на инструмента?). (Това го четох) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Viara Ivanova Отговорено Август 24, 2010 Share Отговорено Август 24, 2010 Сещам се за две неща: 1.Да го научиш наизуст грешно. После трудно ще се отървеш, щото ще ти е "в главата". 2.Забавяш процеса: ако учейки репертоар учиш и теория, и солфеж ще вършиш работа и по трите направления, и ще си улесниш работата в дългосрочен план. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Август 24, 2010 Share Отговорено Август 24, 2010 Губи се връзката нота-тон-пръстовка. Музикалната теория е изградена върху нотата и тона, не върху пръстовката. Нали разбирате какво е "пръстовка"? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jorko_Beliata Отговорено Август 24, 2010 Автор Share Отговорено Август 24, 2010 Когато посегнеш към дадено прагче с произволен пръст, а даскала ти каже "Не с този пръст, с другия."? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chavdar Donchev Отговорено Август 30, 2010 Share Отговорено Август 30, 2010 (Редактирано) Едно време така се е преподавало по читалищата.. Учило се е да четеш ноти.. И да зубриш парчета (било то класически етюди или други видове). Това добре, ама ти да четеш ноти 10 години и накрая да не можеш да сглобиш един акорд Cm7/5- или пък да не знаеш какво е общото между Cmaj7, Dm7 и G7 (може и с примери от класическата музика).. Това е много лошо... Ако ще учиш да четеш ноти 10 години без да знаеш каква е връзката между тях, по-добре си чети табулатурата. Аз например, не разглеждам тоновете толкова като ноти, колкото като степени - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Било то степени в тоналността или степени от конкретен акорд. Според мен не е важно дали тоновете са 'до' или 'ре' или 'ми'. Важно е кои степени са. В до мажор ще са 1-ва, 2-ра и 3-та.. В такъв случай 'пръстовката' е много важна. Транспонирам във всякакви тоналности без проблем, защото пръстовката върви заедно със степените. На мен така ми е по-удобно. Иначе да, мога да чета и ноти.. но бавно.. Редактирано Август 30, 2010 от Chavdar Donchev Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.