Viara Ivanova Отговорено Март 6, 2010 Share Отговорено Март 6, 2010 (Редактирано) когато човек има желание, разбира когато не - говори по темата, по която на него му се говори... ^^ естествено вибрато (аз лично това понятие го разбирам не като похват в пеенето, а като ) има, дадох пример по-горе, бях гледала интервю със Силвия Кацарова, която разказваше как се видяла в чудо от "несигурния" глас на дъщеря си, мислела в началото, че Теодора е притеснителна,. Докато не отишли на вокален педагог, който ги "успокоил", че гласа й просто имал "вибрато" Иначе като хористка(и в Първи Български Хор, и в международен госпъл хор тук) смело твърдя, че времето, прекарано в един хор от всеки се използва за различни неща... има певци, за които 20-30 години в хор не са достатъчни, за да се отучат от вредните си навици, нямат техника на пеене (и се обиждат, когато някой иска да ги научи) и са способни да пеят една и съща Аве Мария години на ред, да си шарят партитурата с какви ли не кривулици, и в крайна сметка си пеят както си знаят с едни и същи грешки на всеки концерт. На такъв тип певци вибратото им е най-малкият пробем(т.е. проблем на диригента хихи) От това, което си разказала за колежките ти (без да съм присъствала и да съм чула въпросното пеене), ми се струва, че става дума за вокална имитация и разчитане на мускулна памет : висок тон=вибрато (повечето хора това запомнят от слушането на "класическо пеене"), особено ако не им е предоставена алтернативна техника на звукоизвличане и трябва да го правят "инстинктивно". Вибратото като ефект в пеенето се учи: като всичко друго в пеенето или 1."идва от самосебе си" , т.е.някои са добри в имитирането на това, което чуват, съответно вибратото им е по-поп/рок/фолк/джаз или класическо примерно или 2. се учи целенасочено с упражнения, за увладяване на различните видове. Моят въпрос е : не е ли по - добре изпълнителят да прави (нарочно, демек "насилствено") вибрато там, където е нужно в песента/произведението, и да може да изпее прав и стабилен висок (примерно) тон, там където трябва? Абсолютно съм съгласна. Вибратото съвсем не е задължително. Ако обаче искаш да пееш красиво е хубаво да разполагаш с много ефекти в торбата, вкл. и вибрато. Въпросът е да си наясно 1.как се правят различните видове вибрато чисто технически 2.да можеш да прилагаш това на практика 3.да имаш стилистични познания какъв вид вибрато подхожда на даден стил Веднага се сещам за супер смешните съвместни проекти между оперни и поп/рок певци, в които оперните не пеят опера, а поп/рок парче с оперна постановка... В този случай наред с всичко друго, именно вибратото спомага оперният певец да звучи помпозно и абсолютно не на място - не защото е зле изпято и не защото не е подходящо на това място да има вибрато, а защото парчето просто изисква "друго" вибрато Редактирано Март 7, 2010 от Viara Ivanova Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DISCORDIA Отговорено Март 7, 2010 Share Отговорено Март 7, 2010 Неморино, Имам странното чувство, че ми говориш напреки (т.е спориш с мен), а от това, което пишеш, мисля, че си съгласен с мен. Моето становище беше: "Развивай вибратото, ако ти трябва за съответния стил/песен, НО не се увличай, за да не стане така, че да не можеш да изпееш един прав тон." Да ти кажа, не съм пяла в много хорове и определено не съм пяла в най - добрия, но това, което казваш за най - добрия хор важи, мисля за всеки хор... (освен там читалищни и училищни хорчета, макар че и от тях има добри такива) Вяра, пиша по темата, защото ми е интересна, особено с обясненията... тъй като тези теоретичните неща не са ми толкова познати. Благодаря ти за разясненията, защото ако искаш ми вярвай, не мога да си представя как ще почнеш да пееш и ей така ще излезе с вибрато... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Петьо Рангелов Отговорено Март 16, 2013 Share Отговорено Март 16, 2013 ^ Абе, не че нещо се заяждам, ама какво е туй "естествено" вибрато? В смисъл... Даже не мога да се сетя смисъл.Може би имаш предвид, че в единия случай (неестествения) полагаш усилия, за да се научиш, а пък в другия - толкова много си пял, че вече сам успяваш да направиш, каквото си искаш с гласа си (разбирай - без чужди съвети). Ако е това - просто сам си се научил, което е точно толкова естествено, колкото и да не се научиш сам, а някой да ти помогне. А що се отнася до "красотата" на "естественото" вибрато спрямо тази на "изкуственото" - може би просто тези, които го правят "изкуствено", все още не са се научили много добре? EDIT: Сега видях, че пееш в хор. Аз винаги съм се занимавал със соло-поп пеене. Забелязал съм, че хористите и солистите (поп) имат доста различна техника на пеене. В контекста на това, може от там да идват различията в мненията ни. Ако можеш да се сетиш за повече подробности, ще е интересно да пишеш. Сега ми хрумва, че даже може би няма да е лоша идея да направим една сравнителна тема за соло и хорово пеене Пример за естествено вибрато е гласът на Демис Русос през първите седем-осем години от неговата солова кариера. Ето ти линк: http://www.youtube.com/watch?v=7YbiyYha_iQ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Петьо Рангелов Отговорено Март 16, 2013 Share Отговорено Март 16, 2013 Ето ви пример за естествено вибрато: http://www.youtube.com/watch?v=7YbiyYha_iQ Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Any Отговорено Април 14, 2013 Share Отговорено Април 14, 2013 малее,сега сато чух как звучи това естествено вибрато осъзнах че и моето е такова честно казано не ми харесва как звучи,другото е по-хубаво.А могат ли хората с естествено вибрато да се научат и на другото Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.