Jump to content
Българският форум за музиканти

Няколко въпроса за компресорите


fura

Recommended Posts

Здравейте!

 

Занимавам се с аматьорски звукозапис от известно време. Не съм разбирач и искам да попитам няколко неща за компресорите.

 

1. Как точно работи един компресор и по какъв път се включва за работа(става дума какъв е точно принципа на използване).

2. Добър вариант ли е да ползвам компресор ако искам да повиша качеството на звукозаписа(записват се само вокали).

3. Как мога да използвам компресор за мастерирането(сега ползвам софтуерни ВСТ компресори, но съм чувал че истинските са по-добър вариант).

 

Разбирам че въпросите ми са нубърски, леймърски, но все пак съм съвсем начинаещ и просто искам да си отворя очите за тези неща :rocker:

 

Също така малко офтопик искам да ви попитам за един мой проблем със записването... Почвам Аудишън за записване на вокали, както за смесване, така и за мастеринга. когато записвам вокал, понякой път пръщи, когато включа и изключа R от дадената писта се оправя, но ми е странно как така се получава това пръщене... Дано да не е хардуерно, все пак ката включа и изключа пистата за запис се оправя и става рядко...

 

Разполагам с Делта 101ЛТ, миксера ми е фоник ам220 и микрофон беринджър С-3

 

Благодаря ви много за отделеното време :rocker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_(electric_guitar) Дано ти помогне с нещо. :rocker: Може би ще ти стане ясно само какво прави оттук, но все пак ти пратих линк-а. Редактирано от ianev_94
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм много навътре в нещата и идея си нямам за компресорите, ще кава само за Аudition И аз ползвам същата програма, това което казваш не ми се е случвало , но от друга страна програмата често ми забива така че може да си е нещо от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами брат мерси за линка, но мен ми се искаше някой да ми обясни от личен опит, с две думи... тук са казани нещата на дълго и на широко, особенно в уикипедия.

 

@james-assya може би защото ползваме кракната версия :unsure:

Но за нищо на света не сменям Audition-а, толкова съм му свикнал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега! От 1-2 месеца използвам хардуерен компресор на Alesis за вокалите по време на репетиции и за запис, и трябва да ти кажа, че благинките му са много. Направо даже си е задължителен. Повечето такива устройства са комбинирани - компресор, лимитер и гейт. Първото, което много ме зарадва беше гейта - когато няма пеене, все едно някой ти е натиснал mute на канала, а когато започне пеенето "вратата" се отваря, докато певецът не млъкне. Гейта може да се настройва според силата на звука, с която вокалиста пее, така че странични шумове (звука на китарата, барабаните и т.н.) да не минават през микрофона. Компресора изравнява горе-долу звука като сила и така по-тихо изпятите пасажи могат все пак да се чуят на фона на инструментала, без честотните корекции да бъдат повлияни, а лимитера прави така, че като викне певеца, на останалите да не им "падат ушите". Всички тези екстри могат да бъдат прецизно настройвани - скоростта с която гейта се затваря, кога да сработва лимитера, входно и изходно ниво на компресора... Абе машинката е страшно полезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе, компресорът е динамичен ефект и за разлика от реверба или дилея се свързва серийно - т.е. целия сигнал, постъпващ от микрофона минава през него и след това отива в пулта. Аз съм го свързал с "Y" кабел към insert-а на съответния канал. Така мога да регулирам нивото към компресора чрез гейна, а всички останали корекции (EQ, панорама) са след него. При смесването ще ти помогне защото след записа ще имаш писта с по-малко странични шумове и сравнително изравнен като сила звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле брат, мерси много! Точно това ми трябваше! Аз до сега ползвах софтуерни гейтове и лимитери, но забелязах че има загуба на качеството. Можеш ли да ми кажеш дали този компресор и EQ са добри, мисля да си купя тях като за начало.

 

Компресора: http://eshop.bg-audio.com/Dynamic-and-Mast...com-Pro-XL.html

EQ: http://eshop.bg-audio.com/Equalizers-Feedb...graphic-EQ.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ако си склонен да прежалиш толко пари... Не забравяй, че купиш ли Behringer, ако тръгнеш после да го продаваш цената му веднага се дели най-малко на 2. Иначе добре изглеждат, но нямам лични впечатления от тях. Моделът MDX2600 е двуканален и за това е по-ефтин. Не мисля обаче, че се настройва по-лесно. Сега, зависи какво искаш да правиш с него. Аз примерно записвам/озвучавам едновременно 3 вокални микрофона. Lead вокала си има процесор за пеене, в който има и компресор, а бекингите минават през Alesis-а, който също е двуканален, и ползват вградения в пулта ефет. Ако още някой от групата пропее, вече ще ми трябва 4 канален компресор, или още един 2 канален. Така че, мечо Пух е казал - "Колкото повече, толкова повече". Ти си преценяваш, съобразно нуждите и възможностите ти. Що не погледнеш и тая тема http://forum.muzikant.org/index.php?showto...3&hl=alesis Копресора е като този, който ползвам в момента. Лошото е само, че са във Варна, а е хубаво да се пробват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.